Şimdi Ara

İETT şoförleri İETT çalışanları rantmı yapıyor? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
0
Favori
5.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...

    Başından beri söylüyorum var başka yolu diye. Gider beşi bir yerde alırsın 7.5 tl ye. Veya akbili dolu tutarsın hiç olmadı minibüse binersin. Vermek istemiyorsan vermezsin. Başka açıklaması var mı? Hem binerim hem ağlarım nasıl oluyor ben onu çözemiyorum. Bu kadar karşıysan inersin başka vasıtaya binersin o kadar. İstanbulda ulaşım sorunuda yaşayan varsa yuh diyorum artık.



    Bunun başka bir yolu elbet var ama belkide BBBnin bu sorundan haberi bile yoktur. Malum metrobüslerde garajda yatıyor yazık günah servet yahu, verilen hizmette sıkıntılar var. Ama şikayetlere kulk asanmı yok, yoksa yetkililerin bundan haberimi yok bilmem.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOZKURT_KMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...

    Başından beri söylüyorum var başka yolu diye. Gider beşi bir yerde alırsın 7.5 tl ye. Veya akbili dolu tutarsın hiç olmadı minibüse binersin. Vermek istemiyorsan vermezsin. Başka açıklaması var mı? Hem binerim hem ağlarım nasıl oluyor ben onu çözemiyorum. Bu kadar karşıysan inersin başka vasıtaya binersin o kadar. İstanbulda ulaşım sorunuda yaşayan varsa yuh diyorum artık.



    Bunun başka bir yolu elbet var ama belkide BBBnin bu sorundan haberi bile yoktur. Malum metrobüslerde garajda yatıyor yazık günah servet yahu, verilen hizmette sıkıntılar var. Ama şikayetlere kulk asanmı yok, yoksa yetkililerin bundan haberimi yok bilmem.

    o konuda çok konuşmak istemiyorum. Zira anadolu yakasında e-5 kısmında hummalı bir çalışma var. Yolları genişletiyorlar metro için yol yapıyorlar falan. Otobüsler ne akıla hizmet yatıyor bilmek zor. Hele ki kiralık olduklarnı düşünürsek. Ama konudaki sorun araçların yatması kalkması değil. Sorun insanların bu kadar dar düşünüyor olması.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOZKURT_KMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...

    Başından beri söylüyorum var başka yolu diye. Gider beşi bir yerde alırsın 7.5 tl ye. Veya akbili dolu tutarsın hiç olmadı minibüse binersin. Vermek istemiyorsan vermezsin. Başka açıklaması var mı? Hem binerim hem ağlarım nasıl oluyor ben onu çözemiyorum. Bu kadar karşıysan inersin başka vasıtaya binersin o kadar. İstanbulda ulaşım sorunuda yaşayan varsa yuh diyorum artık.



    Bunun başka bir yolu elbet var ama belkide BBBnin bu sorundan haberi bile yoktur. Malum metrobüslerde garajda yatıyor yazık günah servet yahu, verilen hizmette sıkıntılar var. Ama şikayetlere kulk asanmı yok, yoksa yetkililerin bundan haberimi yok bilmem.


    metrobüs son yıllarda istanbula yapılan en doğru en önemli yatırım bence.
    ilgi o kadar çok ki gündüzleri bile otobüsler bayağı dolu oluyorlar.her dakka başı hatta saniyelerle peşpeşe koca otobüslerin gelmesine rağmen...
    ama akşamları acayip yoğun oluyor o otobüsleri neden ikitellide tutuyorlar ben de anlamıyorum.

    aklıma tek gelen şey otobüslerin kapılarının ters olması.eğer yeteri sayıda otobüs yoksa hepsinin gelmesini bekleyip diğerlerini o hattan çıkarırlar.
    eğer böyle bişey yoksa hesabının sorulması lazım tabiki.




  • 1.3 ken 1.5 alsın hadi neyse de, istanbul zaten trafik sorunu olan bi yer, yok o sıra, yok paraüstü filan derken otobüsler gereksiz yere yolun ortasında bekliyor, olmayan yerde de trafige neden oluyo, olan yerde de
  • Bir ara bu uygulamayı kaldırmışlardı. Sırf bu yüzden otobüs geldiği halde binemiyor halk otobüsü bekliyordum. Hiç bir yerde bilet gişesi yok. Olsada 5 geçiş birden almak zorundasın. Ayda yılda bir otobüse binerim mecbur muyum 5 tane bilet ya da akbil almaya. Zaten kullanmadığımdan aldığımıda sürekli kaybediyorum.

    Sonuçta bilet alsanda o paraya alacaksın ve 5 bilet birden almak zorunda kalacaksın. Hiç olmazsa bu durumdan kurtarıyor adamlar seni. Bu rahatlık neden seni rahatsız etti bende anlayamadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: samplus

    Bir ara bu uygulamayı kaldırmışlardı. Sırf bu yüzden otobüs geldiği halde binemiyor halk otobüsü bekliyordum. Hiç bir yerde bilet gişesi yok. Olsada 5 geçiş birden almak zorundasın. Ayda yılda bir otobüse binerim mecbur muyum 5 tane bilet ya da akbil almaya. Zaten kullanmadığımdan aldığımıda sürekli kaybediyorum.

    Sonuçta bilet alsanda o paraya alacaksın ve 5 bilet birden almak zorunda kalacaksın. Hiç olmazsa bu durumdan kurtarıyor adamlar seni. Bu rahatlık neden seni rahatsız etti bende anlayamadım.

    Dün akşam saydım. kadıköy den kartal a kadar 25 kişi biletsiz bindi. Şöför başta akbilim yok dese de yolcular ısrar edince akbil çıkardı. Daha sonra neden vermedin başta dediğimde "ben hattın şöförü değilim. Boşda duruyordum beklemeyin diye aldım otobüsü. Akbili de kullanmak istemedim" dedi. Yani insanımız hem akbili istiyor hemde şöför para isteyince olay çıkarıyor. Şöförlerin yaptığı bir kolaylık. İnsanlar bi seferde 7.5 lira vermesin, bilet alacak yerleri yoksa fazladan dolmuşa para vermesin diye böyle bir uygulama getirmişler. Bilet almadığınız için binerseniz mecburen o parayı veriyorsunuz. Ülkede dünya kadar haksızlık, soygun mevcutken buna takılmak da enteresan.




  • Metrobüs fiyaskosu!

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin tanesine 2.4 milyon TL ödeyerek satın alıp kısa süre sonra garaja çektiği Phileas marka metrobüsler, üretici ülke Hollanda’nın yanısıra, Fransa’nın da başına bela oldu.



    Hollandalı yetkililerin, 2004 yılında üretime başlanan bu metrobüsleri, teknik sorunlar ve arızalar nedeniyle 2007 sonunda bir yıl süreyle seferden kaldırdığı ortaya çıktı. Eindhoven gibi engebesiz bir şehirde bile rampa çıkamadığı için seferden çekilen Phileas’lar, motor ve otomatik sistemlerinde teknik değişiklikler yapılarak 2008 Aralık ortasında yeniden hizmete sokuldu. Ancak sorunların sürdüğü belirtildi.

    Hayalet vergi
    Eindhoven ve İstanbul dışında, Phileas marka metrobüsleri tercih eden dünyadaki tek şehir, Fransa’nın kuzeyindeki 44 bin nüfuslu Douai. Ancak Phileas, bu şehirde de fiyaskoya dönüştü. Douai şehri, 2007 yılında hizmete sokmayı planladığı Phileas’lara toplam 150 milyon Euro ödedi. Buna karşın teslimatın hálá yapılmaması ve metrobüs yolunun iki yıldır boş kalması, Fransız vergi mükelleflerini kızdırdı. Douai’deki Fransız işverenler, Phileas siparişinin verilmesinden beri 700 euro’luk "kamu taşıma vergisi" ödüyor. Ancak Fransa Ulaştırma Bakanlığı, teknik sorunları gerekçe göstererek Phileas’lar için "güvensiz" raporu verdi. Bu nedenle 2010’a kadar sefere çıkması imkansız olan Phileas’lara, "hayalet tramvay" ismi takıldı.

    Lakabı ’Phileasco’ oldu

    Hollanda’daki üretici şirketin açıklamasına göre, hem İstanbul hem de Douai belediyeleriyle anlaşmalar yapılırken, Phileasların yokuşlara elverişli olmadığı ve bu bilginin metrobüslerin kılavuzlarında yer aldığı belirtildi. Fransız La Voix du Nord Gazetesi’nin konuyu araştıran muhabiri Christophe Benoit Hürriyet’e şunları söyledi: "Hollandalılar Phileaslar’ın motorunda revizyon yapıldığını söylüyor. Ancak bu metrobüslerin yeniden hizmete sokulmasıyla sorunların bitmediği, özellikle virajı alırken aracın yayalar için tehlike oluşturduğu tespit edilmiş. Hollandalılar bile kendi ürettikleri bu metrobüslere ’fiyasko’ kelimesini anımsatan ’Phileasco’ lakabını taktılar." kaynak: milliyet

    Metrobüsteki tek sorun bizde değil zaten sorun olmasaydı trafiğe çıkarırlardı İSTANBUL halkı için ulaşımda çok sorunları halletmeye çalışan belediye için sürekli kötü şeyler düşünmeyin istanbulda suyun akmadığı dönemleride biliyoruz.




  • Doğru diyorsun Cem.

    Herkes sanıyor ki bu tür kazıkları hep biz yiyoruz. Halk olarak birbirimizi kazıklamayı marifet bildiğimizden yenilen kazık sadece tarafımızdandır diye düşünüyoruz. Çift taraflı bakıp olaylara yargılamadan yaklaştığımızda asıl sorunlar meydana çıkıyor. Tıpkı bu olaydaki tarafsızlığı yapamadığımız gibi.
  • Şöförlerin bu yaptığı kesinlikle yasal değil ayrıca yasak.Zamanında izin veriliyordu ancak belediye bu uygulamayı kaldırdı kaza riskini vs artırdığı gerekçesiyle.Bir kaç ay böyle devam etti ama sonra yine şöförler akbil basmaya başladılar.

    Belediyenin kaldırma nedeniyle ne kadar ölçüşüyor değil mi şöförlerin yaptıkları.Biz iyi şöförüz bize bir şey olmaz biz sigara içerken akbil basarız aynı zamanda otobüs süreriz vs..Bir gün birisinin başı belaya girecek bak o zaman basabiliyorlar mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecay

    Şöförlerin bu yaptığı kesinlikle yasal değil ayrıca yasak.Zamanında izin veriliyordu ancak belediye bu uygulamayı kaldırdı kaza riskini vs artırdığı gerekçesiyle.Bir kaç ay böyle devam etti ama sonra yine şöförler akbil basmaya başladılar.

    Belediyenin kaldırma nedeniyle ne kadar ölçüşüyor değil mi şöförlerin yaptıkları.Biz iyi şöförüz bize bir şey olmaz biz sigara içerken akbil basarız aynı zamanda otobüs süreriz vs..Bir gün birisinin başı belaya girecek bak o zaman basabiliyorlar mı?

    Yasak gelmeden önce sayısı kısıtlı şöförler yapabiliyordu bunu. Yasak geldi kimse basmayınca yolcular bir sürü tantana yaptı sonra yasak kalktı. Şöförler kafalarına göre basmaya başlamadılar yani. Bu uygulama haberli olarak yapılan bir uygulama. Şuan her şöförün yaptığı, biletsiz şahıslara akbil temin ettiği birşey. Ayrıca benim gördüğüm kadarıyla otobüs dururken akbil veriyor ondan şahıs basıyor ondan sonra hareket ediyor.

    Hem hanginiz araba sürerken başka şeylerle uğraşmıyor? İki elinizle direksiyona sabitlenip durana kadar lobut gibi mi hareket ediyorsunuz? Biraz insaflı konuşun bari




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pasaklı

    Metrobüs fiyaskosu!

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin tanesine 2.4 milyon TL ödeyerek satın alıp kısa süre sonra garaja çektiği Phileas marka metrobüsler, üretici ülke Hollanda’nın yanısıra, Fransa’nın da başına bela oldu.



    Hollandalı yetkililerin, 2004 yılında üretime başlanan bu metrobüsleri, teknik sorunlar ve arızalar nedeniyle 2007 sonunda bir yıl süreyle seferden kaldırdığı ortaya çıktı. Eindhoven gibi engebesiz bir şehirde bile rampa çıkamadığı için seferden çekilen Phileas’lar, motor ve otomatik sistemlerinde teknik değişiklikler yapılarak 2008 Aralık ortasında yeniden hizmete sokuldu. Ancak sorunların sürdüğü belirtildi.

    Hayalet vergi
    Eindhoven ve İstanbul dışında, Phileas marka metrobüsleri tercih eden dünyadaki tek şehir, Fransa’nın kuzeyindeki 44 bin nüfuslu Douai. Ancak Phileas, bu şehirde de fiyaskoya dönüştü. Douai şehri, 2007 yılında hizmete sokmayı planladığı Phileas’lara toplam 150 milyon Euro ödedi. Buna karşın teslimatın hálá yapılmaması ve metrobüs yolunun iki yıldır boş kalması, Fransız vergi mükelleflerini kızdırdı. Douai’deki Fransız işverenler, Phileas siparişinin verilmesinden beri 700 euro’luk "kamu taşıma vergisi" ödüyor. Ancak Fransa Ulaştırma Bakanlığı, teknik sorunları gerekçe göstererek Phileas’lar için "güvensiz" raporu verdi. Bu nedenle 2010’a kadar sefere çıkması imkansız olan Phileas’lara, "hayalet tramvay" ismi takıldı.

    Lakabı ’Phileasco’ oldu

    Hollanda’daki üretici şirketin açıklamasına göre, hem İstanbul hem de Douai belediyeleriyle anlaşmalar yapılırken, Phileasların yokuşlara elverişli olmadığı ve bu bilginin metrobüslerin kılavuzlarında yer aldığı belirtildi. Fransız La Voix du Nord Gazetesi’nin konuyu araştıran muhabiri Christophe Benoit Hürriyet’e şunları söyledi: "Hollandalılar Phileaslar’ın motorunda revizyon yapıldığını söylüyor. Ancak bu metrobüslerin yeniden hizmete sokulmasıyla sorunların bitmediği, özellikle virajı alırken aracın yayalar için tehlike oluşturduğu tespit edilmiş. Hollandalılar bile kendi ürettikleri bu metrobüslere ’fiyasko’ kelimesini anımsatan ’Phileasco’ lakabını taktılar." kaynak: milliyet

    Metrobüsteki tek sorun bizde değil zaten sorun olmasaydı trafiğe çıkarırlardı İSTANBUL halkı için ulaşımda çok sorunları halletmeye çalışan belediye için sürekli kötü şeyler düşünmeyin istanbulda suyun akmadığı dönemleride biliyoruz.


    bunu öğrendiğimiz iyi oldu.
    sorun otobüsün kendisindeymiş demekki.yanlız otobüsün kılavuzunda bile yokuş için uygun değil yazmakta bunlara nasıl dikkat edilmez hayret bişey yani.
    bu otobüs merter- bakırköy çobançeşme -sefaköy arasını kahnı hızında çıkar o zaman.

    umarım dava açılıp geri verilir o otobüsler şuanda kullanılan otobüsler çok güzel bence.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecay

    Şöförlerin bu yaptığı kesinlikle yasal değil ayrıca yasak.Zamanında izin veriliyordu ancak belediye bu uygulamayı kaldırdı kaza riskini vs artırdığı gerekçesiyle.Bir kaç ay böyle devam etti ama sonra yine şöförler akbil basmaya başladılar.

    Belediyenin kaldırma nedeniyle ne kadar ölçüşüyor değil mi şöförlerin yaptıkları.Biz iyi şöförüz bize bir şey olmaz biz sigara içerken akbil basarız aynı zamanda otobüs süreriz vs..Bir gün birisinin başı belaya girecek bak o zaman basabiliyorlar mı?

    Yasak gelmeden önce sayısı kısıtlı şöförler yapabiliyordu bunu. Yasak geldi kimse basmayınca yolcular bir sürü tantana yaptı sonra yasak kalktı. Şöförler kafalarına göre basmaya başlamadılar yani. Bu uygulama haberli olarak yapılan bir uygulama. Şuan her şöförün yaptığı, biletsiz şahıslara akbil temin ettiği birşey. Ayrıca benim gördüğüm kadarıyla otobüs dururken akbil veriyor ondan şahıs basıyor ondan sonra hareket ediyor.

    Hem hanginiz araba sürerken başka şeylerle uğraşmıyor? İki elinizle direksiyona sabitlenip durana kadar lobut gibi mi hareket ediyorsunuz? Biraz insaflı konuşun bari



    İyi hatırlıyorum bir iett şoförü halk otobüsü şoförünü dövmüştü yolcu kapma konusunda kavga etmişlerdi. Ondan sonra yasaklanmıştı. Belediye bu olay yüzünden uzun bir süre yolcusunu halk otobüslerine kaptırdı. Belediyeden habersiz yapıldığına bende inanmıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: samplus


    quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: ecay

    Şöförlerin bu yaptığı kesinlikle yasal değil ayrıca yasak.Zamanında izin veriliyordu ancak belediye bu uygulamayı kaldırdı kaza riskini vs artırdığı gerekçesiyle.Bir kaç ay böyle devam etti ama sonra yine şöförler akbil basmaya başladılar.

    Belediyenin kaldırma nedeniyle ne kadar ölçüşüyor değil mi şöförlerin yaptıkları.Biz iyi şöförüz bize bir şey olmaz biz sigara içerken akbil basarız aynı zamanda otobüs süreriz vs..Bir gün birisinin başı belaya girecek bak o zaman basabiliyorlar mı?

    Yasak gelmeden önce sayısı kısıtlı şöförler yapabiliyordu bunu. Yasak geldi kimse basmayınca yolcular bir sürü tantana yaptı sonra yasak kalktı. Şöförler kafalarına göre basmaya başlamadılar yani. Bu uygulama haberli olarak yapılan bir uygulama. Şuan her şöförün yaptığı, biletsiz şahıslara akbil temin ettiği birşey. Ayrıca benim gördüğüm kadarıyla otobüs dururken akbil veriyor ondan şahıs basıyor ondan sonra hareket ediyor.

    Hem hanginiz araba sürerken başka şeylerle uğraşmıyor? İki elinizle direksiyona sabitlenip durana kadar lobut gibi mi hareket ediyorsunuz? Biraz insaflı konuşun bari



    İyi hatırlıyorum bir iett şoförü halk otobüsü şoförünü dövmüştü yolcu kapma konusunda kavga etmişlerdi. Ondan sonra yasaklanmıştı. Belediye bu olay yüzünden uzun bir süre yolcusunu halk otobüslerine kaptırdı. Belediyeden habersiz yapıldığına bende inanmıyorum.

    Tabiki habersiz değil. Habersiz olsa hepsi birden cesaret edemez bu işe. Cezası yüksek olur. Meslekten çıkarmaya kadar gidebilir. Belediyenin bu tür birşeyden haberi illaki var. Fakat bunu kullanan halkımızın buna bu kadar tepki göstermesi enteresan. Kullan kullan sonra niye kullandırıyorlar diye şikayet et. Utanmasalar beleş götürsünler dicekler.




  • ARKADAŞLAR MANTIKLI DÜŞÜNELİM

    NİYE HERKES AKBİL VEYA 5 İ BİR YERDE ALSIN?

    5 İ BİR YERDE 7 TL YADA 7.5 TL
    AKBİL DEPOZİTO 6 TL


    BENİM ANNEM AYDA 1 KERE OTOBÜSE BİNEN BİRİ. ŞİMDİ 5 İ BİR YERDE ALSA CANTADA EZİLİCEK KIRILCAK KAYBOLUCAK ZARAR

    AKBİL ALSA 6 TL YİNE KARA GEÇMEDİ İÇİN TOPLAM 30 DEFA OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM. (0.2 KURUŞ FAZLA VERDİGİNİ DÜŞÜNÜRSEK 0.2 x30)

    YADA BENİM AKBİLİMİN BOŞ ÇIKTIGINI DÜŞÜNÜN YADA OTOBÜSE BİNDİM AMA BİR BAKTIM Kİ AKBİLİM ÇANTAMIN HER ZAMANKİ GÖZÜNDE YOK
    NE OLACAK? İNİP HALK OTOBÜSÜ MÜ BEKLEMELİYİM?


    ZATEN SIK KULLANANLAR AKBİLİNİ ALIYOR. ŞÖFÜRDE KİMSEYİ ZORUNLU TUTMUYOR. KİME NE ZARARI VAR Kİ? SONUÇTA ADAMDA UGRAŞIYOR BIRAKON 10 KRŞ 20 KURUŞ KAR ETSİN

    AYRICA AZ BİNENLER 5 İ BİR YERDE ALSA 1.4 TL VERMİŞ OLACAKLAR(YADA 1.5)
    YANİ ARADA 10 KURUŞ FAZLA VERME DURUMU VAR. BENCE BUNA KESİNLİKLE DEGER. AZ BİNEN KİŞİ 5 İ BİR YERDE TAŞIMA ZORUNDA MI SÜREKLİ? BELKİ EVE YÜRÜYEREK DÖNÜCEKTİ AMA ACELE EDİP OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM HEMEN YOLDAN ÇEVİRİYOR

    UNUTMAYIN HERKESİN YANINDA SİZİN GİBİ HER DAİM 20-30 TL YOK. HEMEN 5 İ BİR YERDE YADA AKBİL ALAMIYORLAR.
    AKBİLLER GİŞELERDEN EN AZ 2 TLLİK MAKİNELERDEN EN AZ 10 TLLİK DOLUYOR. 5 İ BİRYERDE İSE 7-7.5 TL.
    YA ADAMIN CEBİNDE AZ PARASI VARSA?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celalcaner2 -- 4 Mayıs 2009; 0:19:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: celalcaner2

    ARKADAŞLAR MANTIKLI DÜŞÜNELİM

    NİYE HERKES AKBİL VEYA 5 İ BİR YERDE ALSIN?

    5 İ BİR YERDE 7 TL YADA 7.5 TL
    AKBİL DEPOZİTO 6 TL


    BENİM ANNEM AYDA 1 KERE OTOBÜSE BİNEN BİRİ. ŞİMDİ 5 İ BİR YERDE ALSA CANTADA EZİLİCEK KIRILCAK KAYBOLUCAK ZARAR

    AKBİL ALSA 6 TL YİNE KARA GEÇMEDİ İÇİN TOPLAM 30 DEFA OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM. (0.2 KURUŞ FAZLA VERDİGİNİ DÜŞÜNÜRSEK 0.2 x30)

    YADA BENİM AKBİLİMİN BOŞ ÇIKTIGINI DÜŞÜNÜN YADA OTOBÜSE BİNDİM AMA BİR BAKTIM Kİ AKBİLİM ÇANTAMIN HER ZAMANKİ GÖZÜNDE YOK
    NE OLACAK? İNİP HALK OTOBÜSÜ MÜ BEKLEMELİYİM?


    ZATEN SIK KULLANANLAR AKBİLİNİ ALIYOR. ŞÖFÜRDE KİMSEYİ ZORUNLU TUTMUYOR. KİME NE ZARARI VAR Kİ? SONUÇTA ADAMDA UGRAŞIYOR BIRAKON 10 KRŞ 20 KURUŞ KAR ETSİN

    AYRICA AZ BİNENLER 5 İ BİR YERDE ALSA 1.4 TL VERMİŞ OLACAKLAR(YADA 1.5)
    YANİ ARADA 10 KURUŞ FAZLA VERME DURUMU VAR. BENCE BUNA KESİNLİKLE DEGER. AZ BİNEN KİŞİ 5 İ BİR YERDE TAŞIMA ZORUNDA MI SÜREKLİ? BELKİ EVE YÜRÜYEREK DÖNÜCEKTİ AMA ACELE EDİP OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM HEMEN YOLDAN ÇEVİRİYOR

    UNUTMAYIN HERKESİN YANINDA SİZİN GİBİ HER DAİM 20-30 TL YOK. HEMEN 5 İ BİR YERDE YADA AKBİL ALAMIYORLAR.
    AKBİLLER GİŞELERDEN EN AZ 2 TLLİK MAKİNELERDEN EN AZ 10 TLLİK DOLUYOR. 5 İ BİRYERDE İSE 7-7.5 TL.
    YA ADAMIN CEBİNDE AZ PARASI VARSA?



    Aynen dediğin gibi inip halk otobüsüne bineceksin. Böyle bir mantık varmı, adam sana iyilik yapıyor parayı cebine atıyor. Hukuk devletinde bu işler böyle olmaz. Zaten bunun savunulması memleketimizin haksız kazanca, kişisel çıkarı olunca nasıl pozitif baktığını görüyoruz. Belediyenin şoförünün görevi otobüsü güvenli bir şekilde, belirtilen güzergahta sürmektir. Bunun dışında bir iş yapması yasaktır. Akbilin yokmui doluymuş boşmuş soförün görevi değildir. Akbilin veya biletin varsa binersin, yoksa binemezsin. Bunun ötesi berisi yoktur.

    Allah bilir siz köprüde bekleyip millete pahallı bir şekilde KGS satanları da destekliyorsunuzdur. Aynı mantık, sana fayadası var (akbilsizlik örneği) , satana da karı var. Ne güzel değil mi?

    KGS, Akbil gibi uygulamalar varsa bunlara uyulması gerekmektedir. İtirazı olan var yetkili mercilere itiraz etsin. Yapılan işlem yasa dışıdır, kişisel çıkarlar değil kamu çıkarı göz önüne alınmalıdır. Soförün yaptığı bu işlem kendine kazanç DEVLETE ise bir kazıktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...

    Başından beri söylüyorum var başka yolu diye. Gider beşi bir yerde alırsın 7.5 tl ye. Veya akbili dolu tutarsın hiç olmadı minibüse binersin. Vermek istemiyorsan vermezsin. Başka açıklaması var mı? Hem binerim hem ağlarım nasıl oluyor ben onu çözemiyorum. Bu kadar karşıysan inersin başka vasıtaya binersin o kadar. İstanbulda ulaşım sorunuda yaşayan varsa yuh diyorum artık.

    şakamısın yoksa çocukmusun anlamadım
    mantığa bak, istemiyorsan binme diyor. şöför o bileti o şekilde satamaz bukadar basit. adam gibi yönetiyorsan yasaklarsın şöförün bilet satmasını olur biter. ya da şöföre bi bilet verirsin, onu basar olmayanın yerine parası biraz daha fazla olur ve günün sonunda basılan bilet sayısının karşılığı olan parayı şöförden alırsın. ama senin dediğin gibi, babasının çiftliği misali bilet satarsa bu hırsızlıktır, dolandırıcılıktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ryu132


    quote:

    Orjinalden alıntı: celalcaner2

    ARKADAŞLAR MANTIKLI DÜŞÜNELİM

    NİYE HERKES AKBİL VEYA 5 İ BİR YERDE ALSIN?

    5 İ BİR YERDE 7 TL YADA 7.5 TL
    AKBİL DEPOZİTO 6 TL


    BENİM ANNEM AYDA 1 KERE OTOBÜSE BİNEN BİRİ. ŞİMDİ 5 İ BİR YERDE ALSA CANTADA EZİLİCEK KIRILCAK KAYBOLUCAK ZARAR

    AKBİL ALSA 6 TL YİNE KARA GEÇMEDİ İÇİN TOPLAM 30 DEFA OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM. (0.2 KURUŞ FAZLA VERDİGİNİ DÜŞÜNÜRSEK 0.2 x30)

    YADA BENİM AKBİLİMİN BOŞ ÇIKTIGINI DÜŞÜNÜN YADA OTOBÜSE BİNDİM AMA BİR BAKTIM Kİ AKBİLİM ÇANTAMIN HER ZAMANKİ GÖZÜNDE YOK
    NE OLACAK? İNİP HALK OTOBÜSÜ MÜ BEKLEMELİYİM?


    ZATEN SIK KULLANANLAR AKBİLİNİ ALIYOR. ŞÖFÜRDE KİMSEYİ ZORUNLU TUTMUYOR. KİME NE ZARARI VAR Kİ? SONUÇTA ADAMDA UGRAŞIYOR BIRAKON 10 KRŞ 20 KURUŞ KAR ETSİN

    AYRICA AZ BİNENLER 5 İ BİR YERDE ALSA 1.4 TL VERMİŞ OLACAKLAR(YADA 1.5)
    YANİ ARADA 10 KURUŞ FAZLA VERME DURUMU VAR. BENCE BUNA KESİNLİKLE DEGER. AZ BİNEN KİŞİ 5 İ BİR YERDE TAŞIMA ZORUNDA MI SÜREKLİ? BELKİ EVE YÜRÜYEREK DÖNÜCEKTİ AMA ACELE EDİP OTOBÜSE BİNMESİ LAZIM HEMEN YOLDAN ÇEVİRİYOR

    UNUTMAYIN HERKESİN YANINDA SİZİN GİBİ HER DAİM 20-30 TL YOK. HEMEN 5 İ BİR YERDE YADA AKBİL ALAMIYORLAR.
    AKBİLLER GİŞELERDEN EN AZ 2 TLLİK MAKİNELERDEN EN AZ 10 TLLİK DOLUYOR. 5 İ BİRYERDE İSE 7-7.5 TL.
    YA ADAMIN CEBİNDE AZ PARASI VARSA?



    Aynen dediğin gibi inip halk otobüsüne bineceksin. Böyle bir mantık varmı, adam sana iyilik yapıyor parayı cebine atıyor. Hukuk devletinde bu işler böyle olmaz. Zaten bunun savunulması memleketimizin haksız kazanca, kişisel çıkarı olunca nasıl pozitif baktığını görüyoruz. Belediyenin şoförünün görevi otobüsü güvenli bir şekilde, belirtilen güzergahta sürmektir. Bunun dışında bir iş yapması yasaktır. Akbilin yokmui doluymuş boşmuş soförün görevi değildir. Akbilin veya biletin varsa binersin, yoksa binemezsin. Bunun ötesi berisi yoktur.

    Allah bilir siz köprüde bekleyip millete pahallı bir şekilde KGS satanları da destekliyorsunuzdur. Aynı mantık, sana fayadası var (akbilsizlik örneği) , satana da karı var. Ne güzel değil mi?

    KGS, Akbil gibi uygulamalar varsa bunlara uyulması gerekmektedir. İtirazı olan var yetkili mercilere itiraz etsin. Yapılan işlem yasa dışıdır, kişisel çıkarlar değil kamu çıkarı göz önüne alınmalıdır. Soförün yaptığı bu işlem kendine kazanç DEVLETE ise bir kazıktır.


    dostum karaborsacılar adamı kazıklıyor. şimdi 50 tllik maç biletini bana 100-200 e flann satıyorsa ben buna kazıkçılık derim.

    ama eger 5 tanesi 7 tl olan biletin bana bir tanesini 1.5 tlye veriyorsa bu kazıkçılık olmaz. UNUTMA BAZI GÜZERGAHLARDAN 30 DKDE BİR GEÇİYOR

    DÜŞÜNSENE 15 DK BEKLEDİN OTOBÜS GELDİ BELEDİYE OTOBÜSÜ. BİR 30 DK DAHA BEKLE ETTİ Mİ SANA 45 DK? NE KADAR DÜŞÜNCELİ BİR İNSANSINIZ. BUNUN YERİNE İŞE 30 DK ERKEN GİTSE DAHA ÇOK ÜRETSE? YADA ÇOCUGUYLA 30 DK DAHA FAZLA İLGİLENSE DE Mİ DEVLETE ZARAR

    AYRICA DEVLETE BİR KAZIK YOK. HALK OTOBÜSÜNE VERİNCE HALK OTOBÜSÜNÜN SAHİBİNE GİDİYOR. MUAVİN O PARAYI ALIYOR. AMA ŞÖFÖR BASINCA NEREYE GİDİYOR? DEVLETE.




  • @celalcaner2
    sana kısa bi soru;
    belediye şöförünün bilet satma yetkisi varmı yok mu?
  • quote:

    dostum karaborsacılar adamı kazıklıyor. şimdi 50 tllik maç biletini bana 100-200 e flann satıyorsa ben buna kazıkçılık derim.


    Sen dersinde piyasa böyle işliyor...O zaman emlak piyasası komple kazıkçılık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    quote:

    dostum karaborsacılar adamı kazıklıyor. şimdi 50 tllik maç biletini bana 100-200 e flann satıyorsa ben buna kazıkçılık derim.


    Sen dersinde piyasa böyle işliyor...O zaman emlak piyasası komple kazıkçılık.


    bide şöyle bi durum var, verdiği örnekteki fırsatçılığa giriyor, herhangi bir görevi kötüye kullanma yok. ama şöförün yaptığı görevin getirdiği ayrıcalıktan yasadışı olarak para kazanmak.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.