Şimdi Ara

İETT şoförleri İETT çalışanları rantmı yapıyor? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
131
Cevap
0
Favori
5.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Saygılı1i

    quote:

    Orjinalden alıntı: necmi42

    şöförün kart basıp para alması konyada da vardı.ilerleyen aylarda bir çok kişi kart almayı bıraktı.kalabalık yerlerin sürücüsü olmak için şöförler arasında bıçaklar konuştu,seferler aksamaya başladı.hatta bazı bölgelerin şöförü aynı yerde oturduğu için kimse kart almasın para versin diye anonslar oldu,ön tarafa oturup göz ucuyla gözlemlediğimde 5,6 kişilik grup halinde binenlere eksik kart basan şöförler gördüm.yaşlı,cahil ,çocuk vs. binenlerden parayı alıp kartı hiç tutmayan şöförler gördüm.(çok çok nadirde olsa gördüm)
    işin en acısı tapudaki rüşvete hediye diyen bakanımız,memurum işini bilir diyen başbakanımız ve bu işlere ne olacak 20 kuruş versen diyen bizlerin zihniyeti değişmedikçe,bu kokuşmışluk sırf akbilde değil her yere yayılır.(zaten yayılmış)

    parası ,bileti olmayan vatandaşı idare eden şöförün iyi kalbi değildir.otobüse binen herkesi (bileti,parası yoksada) götürmeye mecburdur.bu bir kamu hizmetidir..

    Koyulaştırdığım yerlere katılıyorum. Konya'da gerçekten şoförler olayı abartmışlar. Benim destek çıktığım yukarıdaki görüşler sadece ve sadece iyi niyetle, bileti olmayan adamın yerine bilet basanlar içindi. Bunu sürekli yapıp ticari hale getirenler için değil. Görüyorumki sizin memlekette olayı iyice abartmışlar. Bu kadar da olmaz denecek cinsten.

    Koyulaştırmadığım yorumunuza tam olarak katılamıyorum. Otobüs bir kamu hizmetiyse ve bileti olmayanların bedava binidirilmesi gerekiyorsa bu herkese bedava olabilir demektir. Böyle bir kural olsa Konya'daki şoförlerin abarttığı gibi bu sefer de vatandaş abartır. Hiç kimse bilet almaz ve bedavaya götürmek zorunda olan kamu hizmetini istismar etmiş olur. Çok fakir olanlara ve öğrencilere aylık sınırlı sayıda bedava bilet verilebilir belki...

    İmza: Saygılı1i


    İyi güzel diyorsunda bu beleş bilet işini bizim milletimiz çok güzel sömürür. Dayısı olanın fakirlik belgesi alması çok zor birşey değil. İstanbulda aylık akbil denen birşey var. Hatta bir ara iki haftalık falanda vardı. öğrenci ise 50 lirayı bir ayda biriktirir muhtemelen. Çok zor durumda olanlarda hafta sonları veya okuldan sonra çalışıyorlar. Tıpkı benim bir ara hem üniversiteye gidip hem çalıştığım gibi. Kimse bana işsizlik bilmem ne diye de maral okumasın. Parasını beğenene gerçekten ihtiyacı olana iş çok.

    Sonuç olarak istanbulda ulaşım şekli çok. Tren var otobüs var minibüs var taksi var. 20 kuruşun hesabını yapan vatandaş daha cebindeki paranın hesabını yapmıyor üstüne bir de fırça atıyor ayıptır. Otobüs şöförü yok kardeşim vermiyorum akbilimi dese eminim o şöföre laf edenlerde aynı kişiler olacaktır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    İyi güzel diyorsunda bu beleş bilet işini bizim milletimiz çok güzel sömürür. Dayısı olanın fakirlik belgesi alması çok zor birşey değil. İstanbulda aylık akbil denen birşey var. Hatta bir ara iki haftalık falanda vardı. öğrenci ise 50 lirayı bir ayda biriktirir muhtemelen. Çok zor durumda olanlarda hafta sonları veya okuldan sonra çalışıyorlar. Tıpkı benim bir ara hem üniversiteye gidip hem çalıştığım gibi. Kimse bana işsizlik bilmem ne diye de maral okumasın. Parasını beğenene gerçekten ihtiyacı olana iş çok.

    Sonuç olarak istanbulda ulaşım şekli çok. Tren var otobüs var minibüs var taksi var. 20 kuruşun hesabını yapan vatandaş daha cebindeki paranın hesabını yapmıyor üstüne bir de fırça atıyor ayıptır. Otobüs şöförü yok kardeşim vermiyorum akbilimi dese eminim o şöföre laf edenlerde aynı kişiler olacaktır.

    Nasreddin hocanın dediği gibi: "Sen de haklısın! "

    Evet siz de haklısınız. Söz konusu Türkiye şartları olunca istismara açık kapı bırakmamak gerekiyor. Ben iyi niyetle hani öğrenciler ve fakirler demiştim. Dediğiniz gibi, yandaşları yoluyla fakirlik belgesi alabilecek bir sürü vatandaş var. Ama bence bu durumun faturası fakirlere ve öğrencilere çıkarılmamalı. Bu olay çözülür. Nasıl çözülür? Fakirlik belgesini kaymakamlıklar verir o zaman çözülür. Resmi olarak daha güvenilir olan kaymakamlık bu işe bakarsa olur. Öğrenciler için ise çözüm yine basit: Nasılki bir öğrenci her yıl paso alabilmek için okulundan güncel öğrenci belgesini belediyeye götürüyor (Ankara'da böyle), o gelen öğrenciye aynı şekilde güncel bir belge karşılığı her ay 50 bilet hakkı verilebilir. Hem pasosunu alır, hem de aylık 50 bilet bedava hakkını alır. Ay ay gider kartını alır, ya da Akbiline 50 biniş otomaik olarak bedavaya yüklenir. Bundan sonrası öğrencinin kendine kalmış. İster kullanır ister satar orasına bir şey demem. Öğrencidir, ihtiyaç sahibidir. Ne yapsa haklı görürüm. Yeter ki sahtekarlık yapıp sahte bilet yapmasın. Saygılarımı sunarım.

    İmza: Saygılı1i




  • arkadaşlar o değilde ben muhasebeciyim vergi dairelerinde vergi ödemesi yaparken veznedarlar genelde bozuk para çıkmıyor diye 0,25 0,50 hatta 1 tl bile kestikleri oluyor.bu durum daha vahim..asıl soyguncular böyle veznedarlar...günde kaç kişi vergisini ödüyor düşünsene herkesten 0,25 kuruş kestiğini. ne para bee... günde taş çatlasın asgari 600 kişi gelse vergisini ödese 150 tl adamın cebine kalıyor..
  • Sanıyor musunuz ki öğrenci pasoları kullanılırken kontrol ediliyor? Kaç kişi var başkasının pasosuyla ulaşım haklarını ucuza kullanan biliyor musunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Sanıyor musunuz ki öğrenci pasoları kullanılırken kontrol ediliyor? Kaç kişi var başkasının pasosuyla ulaşım haklarını ucuza kullanan biliyor musunuz?


    Peki sizce na yapmalıyız?




  • Dediğim gibi herkes cebindeki paranın hesabını tutsa böyle boş laflarla ortalığı karıştırmayı bıraksa işine baksa sorun morun olmayacak. Ben çok şahit oluyorum " abi param yok idare et" diyen elinde starbucks kahvesi altında converse ayakkabı olan tipleri. Bu adamlara iltimas verseniz başkasıda aynı şeyi yapacak. Gereği yok. Parası yoksa gitmeyecek bir yere tıpkı benim gibi. Param yoksa otururum evimde. Yoksa yürürüm. Kaçak göçek gitmenin 2-3 kuruş için milletin haysiyetine laf etmenin manası yok. Boş tantana bunlar. Stres atmaktan başka bir işe yaramıyor malesef. İnsanımız kafa yapısı olarak düzelmediği sürece de aynı tas aynı hamam gider.
  • En güzeli bu galiba. Parası olan binsin, olmayan otobüse alınmasın. Türkiye'de insan ilişkisine dayalı çalışan her yerde iltimas dönüyor ne yazıkki... Param yok diyen gerçekten ihtiyaç sahibise bir yolunu bulur gider yardım alır. Kaymakamlıklardaki sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakfı bunun için var.
  • Tabii ki. Ben artık sıkıldım bu tür insanlardan. İhtiyacı olan var olmayan var. Ben oturup o adamların suratına bakıp tahlil edemem ihtiyacı var mı yok mu diye. Her gün kadıköy de otobüs beklerken türlü türlü adamlar gelip para istiyor. Bir gün acıdım bir adama 70 kuruş verdim. Adam 70 kuruşum yok demişti. Baktım ki herif her gün 70 kuruşum yok diye dileniyor. Şimdi ben başkasına para verir miyim? Yardım eder miyim başkasına? Etmem. Etmicem de. Paran yoksa dolaşmicaksın oturacaksın evinde. Lüksü aramaya gerek yok.

    Aynı şekilde bu tarz " şöför biletten 20 kuruş fazla aldı" diye yakınan şahıslar şöför akbilini vermediği zamanlarda olay çıkarıyordu. İnsanlıktan bahsediyorlardı. Çok şahit oldum. Söylediklerim konuyu açanla alakalı değildir. Ama gerçekten bizim insanımıza iyilik yaramıyor. Bir ara şöförlere akbil vermeyi yasakladılar millet veryansın etti denetim amirliğine şikayetler yağdırdı tekrar geri getirdiler bu olayı.




  • incirliden metrobüse biniyorum.

    3 adet gişe var.akbili ve pasosu olanlara yönelik.

    1 tanede paralı geçiş yeri var.Allah'ım o paralı geçiş yerinde bir sıra var.off off

    taaaa merdivenlere kadar
  • Eskiden şöförlerde akbil yoktu otobüsün içinde fazla bilet dilenirdi yolcular kimse şöförün akbilini kullanmak zorunda değil 20 kuruş vermek istemiyorsanız otobüsün içinde yolculardan istersiniz. ayrıca şöför o akbilin içine cebinden ödeyerek para dolduruyor karşılığını alması hakkıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: prodacoma

    Eskiden şöförlerde akbil yoktu otobüsün içinde fazla bilet dilenirdi yolcular kimse şöförün akbilini kullanmak zorunda değil 20 kuruş vermek istemiyorsanız otobüsün içinde yolculardan istersiniz. ayrıca şöför o akbilin içine cebinden ödeyerek para dolduruyor karşılığını alması hakkıdır.




    Edirnede hatırlıyorum 500 .000 liraya 2005 temni ne binmiştim adam kolonya filan döküyordu muavin=) Belediye otobüsü hemde... Neyse akbil meselesine gelince askerden gelmişim afalladım otobüsler çoğu hattan kalmış neyse işimde aceleydi açıkçası adam akbili de uzatınca diyormuki bu benim akbilim hizmete hizmete tabi değil 20 kuruş kar ediyorum ister al ister alma mahkemeye vercen böylelerini plakasınıda aldım ama kağıd kayboldu tekrar şikayette bulunacağım bu konu hakkında İstanbul kart çıksın bakalım o nasıl olucak. 20 kuruş mevzuuna gelince olay para değil rantın her türlüsüne hayır o adamı şoförlük yapsın diye oturtuyorlar direksiyonun başına ticaret ytapsın diye değil. Ha bilet mevzuunaa gelince bulsam zati alıcaktım akbil dodurmak ayrı mesele her zaman otobüse binen biride değilim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOZKURT_KMZ


    quote:

    Orjinalden alıntı: prodacoma

    Eskiden şöförlerde akbil yoktu otobüsün içinde fazla bilet dilenirdi yolcular kimse şöförün akbilini kullanmak zorunda değil 20 kuruş vermek istemiyorsanız otobüsün içinde yolculardan istersiniz. ayrıca şöför o akbilin içine cebinden ödeyerek para dolduruyor karşılığını alması hakkıdır.




    Edirnede hatırlıyorum 500 .000 liraya 2005 temni ne binmiştim adam kolonya filan döküyordu muavin=) Belediye otobüsü hemde... Neyse akbil meselesine gelince askerden gelmişim afalladım otobüsler çoğu hattan kalmış neyse işimde aceleydi açıkçası adam akbili de uzatınca diyormuki bu benim akbilim hizmete hizmete tabi değil 20 kuruş kar ediyorum ister al ister alma mahkemeye vercen böylelerini plakasınıda aldım ama kağıd kayboldu tekrar şikayette bulunacağım bu konu hakkında İstanbul kart çıksın bakalım o nasıl olucak. 20 kuruş mevzuuna gelince olay para değil rantın her türlüsüne hayır o adamı şoförlük yapsın diye oturtuyorlar direksiyonun başına ticaret ytapsın diye değil. Ha bilet mevzuunaa gelince bulsam zati alıcaktım akbil dodurmak ayrı mesele her zaman otobüse binen biride değilim.

    Ben ne dedim? Ya akbilini dolduracaksın o adama muhtaç olmayacaksın ya da iett ye binmeyeceksin. Yada binerken birini bulacaksın ona bastıracaksın akbilini. Şöför e akbilini ver dersen belli birşey karşılığında bastırır. Bunun neresi ahlaksızlık? Adamın kazandığı paranın ne kadarı doğru ne kadarı değil o değil benim tartışmam. Benim tartışmam cebindeki paranın hesabını bilmeyenler, daha ne kadar akbili kaldığını bilmeyenler çıkıp böyle tantana yapıyor. Kardeşim tekrar soruyorum siz o şöföre akbil ver dediğinde " biletin yoksa in " diye cevap alsanız ne tür bir tepki koyacaksınız? Bu seferde konuya girip " akbili var ama vermiyor. Yazıklar olsun" demeyecek misiniz? adım gibi eminim diyeceksiniz. Benim gözümün önünde en yakın arkadaşımı şöför akbili yok bileti yok diye otobüsden indirdi bizde birşey diyemedik. Çünkü hakkımız yok. Biz biletsiz olarak otobüse binmeye çalışmışız. Şöför ya kendi akbilini verecekti ya da indirecekti. Hangisi işinize geliyor? 20 kuruş fazladan verip binmek mi yoksa yarım saat daha otobüs beklemek mi? Hiçbirinizin hatta bu konuyu açan arkadaşında binmeyip gidip bilet alıp arkasından gelen otobüsü bekleyeceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: furkito

    20 kuruş fazla vermişsin nolcak sanki.Adamlar kar ediyor diyorsun.Edebiliyorsa bırak etsin.Gün boyu otobüs sürmek kolay mı?

    O zaman öğretmenlerde bütün gün ders anlatıyor özel ders verip milletin karnesine haksız yere 5 getirerek para kazansınlar, öğretmen olmak kolaymı?

    Mühendisler bütün gün sahada çalışıyorlar, okumak zor, o zaman rüşvet yesinler, bazı şeyleri yapmasınlar veya eksik göstersinler. Mühendis olmak kolaymı?

    Doktorlar 6 aylık hamile kadınada kürtaj yapsınlar, sahte deli raporu hazırlayarak para kazansınlar. Doktok olmak kolaymı?

    Avukatlar yıllarca okuyorlar, avukatlık yapmak çok zor adliyelerde binbir çeşit adamla uğraş dur. O zaman avukatlar kanunda boşluk arayarak patronlarının ceplerini doldursunlar , avukat olmak kolaymı?

    Polisler gece yarılarına kadar çalışıyorlar aldıkları maaşlar düşük ailelerini göremiyorlar. O zaman polisler buldukları cep telefonu para vs. ceplerine atsınlar polislik kolaymı?

    Tapu müdürlüğünde çalışanlar o sıkıcı yerde oturuyorlar ve az maaş alıyorlar. O zaman yeni yapılacak sitelerde 1-2 daireyi rüşvet olarak almak hakları , nede olsa kolay değil dimi?

    Taksi şöförleri arka tekerleri ( Şahin lerde ) daha ufak yaparak taksimetrede daha fazla çıkmasını sağlamalılar . Nede olsa direksiyon sallamak zor iş değilmi?

    Benzin şirketleri kalitesiz benzin satmalılar, nede olsa zor iş değilmi?

    Teknik servisler 5-10 liralık şey için komple 1000 liralık parçayı değiştirip zavallı müşteriye dayamalılar değilmi, nede olsa teknik servis olmak zor bütün gün yağ , kir pasın içinde debelen dur...

    İşte bir toplum sizin gibi insanların sapık düşünceleri yüzünden çöküyor, değişen bir şeyde yok aslında, kim önce kaparsa o karlı çıkıyor. Neticede herkesin parası artarsa ( Herkes birbirini soyarsa ) gene aynı kapıya çıkılır. Enflasyonun belkide tavan yapma sebebide bu...




  • önceki cvpları okuyamadım kusura bakmayın ama bu konuda izmir belediyesinin yaptığı adiliği başka bi yerde bulamazsınız. yazın izmire gidiyorum arada şehre falan inmem gerekiyor kentkart yok doğal olarak. almadım yılda bi biniyorum diye.
    kentkartla
    öğrenci 2/3 tl
    tam 4/3 tl
    kartı olmayandan 2 tl alıyolar. öğrenciyim ben ama öğrencinin 3 katı para ödüyorum! Allah belasını versin böle saçma sistemin dünya para indiriyolar cebe. en güzel sistem ankaradaki valla pahalı ama biletli otobüs de aynı para paralı otobüs de aynı para. biletliye zaten parayla falan binemiyosun öğrenci 1.1 tl 2sinde de. en azından ego bileti olmayanlara kazığı geçirmiyolar herkese adil
  • şu açıdan düşünün



    tekli bilet kalktı. 5 i biryerde yani 5li bilet alsanız 7 tl ödeyeceksiniz zınk diye cebinizden o para gidicek

    ama şöförden basınca 1.5 tl


    siz 10 krş daha fazla vermiş oluyorsunuz işleriniz çabuklaşıyor


    şöförlerden bu işi karsız yapmasını beklemeyin. o kadar bozuk pazar taşıyacak akbil doldur bilmem ne ugraşacak. herkesin işine yarıyor işte
  • olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: furkito

    20 kuruş fazla vermişsin nolcak sanki.Adamlar kar ediyor diyorsun.Edebiliyorsa bırak etsin.Gün boyu otobüs sürmek kolay mı?

    O zaman öğretmenlerde bütün gün ders anlatıyor özel ders verip milletin karnesine haksız yere 5 getirerek para kazansınlar, öğretmen olmak kolaymı?

    Mühendisler bütün gün sahada çalışıyorlar, okumak zor, o zaman rüşvet yesinler, bazı şeyleri yapmasınlar veya eksik göstersinler. Mühendis olmak kolaymı?

    Doktorlar 6 aylık hamile kadınada kürtaj yapsınlar, sahte deli raporu hazırlayarak para kazansınlar. Doktok olmak kolaymı?

    Avukatlar yıllarca okuyorlar, avukatlık yapmak çok zor adliyelerde binbir çeşit adamla uğraş dur. O zaman avukatlar kanunda boşluk arayarak patronlarının ceplerini doldursunlar , avukat olmak kolaymı?

    Polisler gece yarılarına kadar çalışıyorlar aldıkları maaşlar düşük ailelerini göremiyorlar. O zaman polisler buldukları cep telefonu para vs. ceplerine atsınlar polislik kolaymı?

    Tapu müdürlüğünde çalışanlar o sıkıcı yerde oturuyorlar ve az maaş alıyorlar. O zaman yeni yapılacak sitelerde 1-2 daireyi rüşvet olarak almak hakları , nede olsa kolay değil dimi?

    Taksi şöförleri arka tekerleri ( Şahin lerde ) daha ufak yaparak taksimetrede daha fazla çıkmasını sağlamalılar . Nede olsa direksiyon sallamak zor iş değilmi?

    Benzin şirketleri kalitesiz benzin satmalılar, nede olsa zor iş değilmi?

    Teknik servisler 5-10 liralık şey için komple 1000 liralık parçayı değiştirip zavallı müşteriye dayamalılar değilmi, nede olsa teknik servis olmak zor bütün gün yağ , kir pasın içinde debelen dur...

    İşte bir toplum sizin gibi insanların sapık düşünceleri yüzünden çöküyor, değişen bir şeyde yok aslında, kim önce kaparsa o karlı çıkıyor. Neticede herkesin parası artarsa ( Herkes birbirini soyarsa ) gene aynı kapıya çıkılır. Enflasyonun belkide tavan yapma sebebide bu...


    şu söylediklerinin konuyla ve alıntı yaptığın kişinin yazısıyla uzaktan yakından alakası yok.alakaya maydanoz

    öğretmenin mühendisin benzincinin görevi zaten bellidir bunları yapmak zorundadır.
    ama iett şöförünün görevi yolcuyu güvenli şekilde taşımaktır milletin akpiliyle uğraşmak değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaguar19 -- 1 Mayıs 2009; 15:43:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    olay 10 kuruş 20 kuruş olayı değil bence...
    Vergilendirilmemiş bir ciddi bir kazanç var ortada. Ve buna çanak tutan belediyenin ta kendisi.
    Bunun mutlaka başka bir yolu olmalı...

    Başından beri söylüyorum var başka yolu diye. Gider beşi bir yerde alırsın 7.5 tl ye. Veya akbili dolu tutarsın hiç olmadı minibüse binersin. Vermek istemiyorsan vermezsin. Başka açıklaması var mı? Hem binerim hem ağlarım nasıl oluyor ben onu çözemiyorum. Bu kadar karşıysan inersin başka vasıtaya binersin o kadar. İstanbulda ulaşım sorunuda yaşayan varsa yuh diyorum artık.
  • sonuçta şoför zorla akbilini vermiyor yolculara.. akbilini unutmuş olan ya da akbilinde para kalmamış olan yolcular şoförden istiyor.. çok ender zamanlarda benim de akbilim bitmiş olabiliyor ve şoförden isteyebiliyorum, şoförün akbilini vermesi ihtiyacı olan yolcular için faydalı bir durum.. ama bu şoförün görevi değil, bakkal gibi bozuk para da taşımak zorunda değil.. şoförün akbilini vermesi de, yolcunun o akbili kullanıp 20 kuruş fazla vermesi de kişilerin kendi insiyatiflerinde ve fazladan verilen 20 kuruş da tek bir yolcuya pek dokunmuyor ..

    ancak şoför hergün ortalama 100 kişiye akbil basıyor olsa (ben her otobüse binişimde birileri şoförden akbil istiyor) ufak bir hesapla ayda 600, yılda 7200 TL .. bu çok büyük bir kazanç şoförler için ve aslında haksız bir kazanç ..

    sorunun gerçek çözümü vatandaşlarda.. bir ara şoförlerin akbil basması yasaklanmıştı, önceki yorumlarda da yazılmış, yolcular resmen isyan etmişlerdi.. çözüm şu ki; İstanbul'da yaşayanların, ayda sadece bir kez toplu taşıma araçlarını kullananların bile kendilerine birer akbil alması gerek.. sonuçta fazladan verilen 20 kuruşun yanında aktarma da yapabiliyorsunuz .. ben her sabah 8:00-8:30 arası vapura biniyorum ve her sabah jeton almak için sıra bekleyen birçok kişi görüyorum ve bunlar her sabah vapuru kullanıyorlar, buna rağmen akbil almayıp jeton sırasında bekliyorlar .. bu zihniyet insanımız içine işlemiş resmen.. farklı bir örnek; benim okuduğum üniversitede öğrenci kimlik kartlarına para yüklenebiliyor ve bu kartı yemekhanede kullanabiliyoruz.. ancak öğrencilerin çok büyük bir kısmı uzun uzun kuyruklar oluşturup her gün yemek yedikleri yemekhanede yemek yiyebilmek için her gün jeton alıyorlar.. fazla uzatmadan zihniyetin değismesi ve herkesin akbil alması lazım ..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: callx

    sonuçta şoför zorla akbilini vermiyor yolculara.. akbilini unutmuş olan ya da akbilinde para kalmamış olan yolcular şoförden istiyor.. çok ender zamanlarda benim de akbilim bitmiş olabiliyor ve şoförden isteyebiliyorum, şoförün akbilini vermesi ihtiyacı olan yolcular için faydalı bir durum.. ama bu şoförün görevi değil, bakkal gibi bozuk para da taşımak zorunda değil.. şoförün akbilini vermesi de, yolcunun o akbili kullanıp 20 kuruş fazla vermesi de kişilerin kendi insiyatiflerinde ve fazladan verilen 20 kuruş da tek bir yolcuya pek dokunmuyor ..

    ancak şoför hergün ortalama 100 kişiye akbil basıyor olsa (ben her otobüse binişimde birileri şoförden akbil istiyor) ufak bir hesapla ayda 600, yılda 7200 TL .. bu çok büyük bir kazanç şoförler için ve aslında haksız bir kazanç ..

    sorunun gerçek çözümü vatandaşlarda.. bir ara şoförlerin akbil basması yasaklanmıştı, önceki yorumlarda da yazılmış, yolcular resmen isyan etmişlerdi.. çözüm şu ki; İstanbul'da yaşayanların, ayda sadece bir kez toplu taşıma araçlarını kullananların bile kendilerine birer akbil alması gerek.. sonuçta fazladan verilen 20 kuruşun yanında aktarma da yapabiliyorsunuz .. ben her sabah 8:00-8:30 arası vapura biniyorum ve her sabah jeton almak için sıra bekleyen birçok kişi görüyorum ve bunlar her sabah vapuru kullanıyorlar, buna rağmen akbil almayıp jeton sırasında bekliyorlar .. bu zihniyet insanımız içine işlemiş resmen.. farklı bir örnek; benim okuduğum üniversitede öğrenci kimlik kartlarına para yüklenebiliyor ve bu kartı yemekhanede kullanabiliyoruz.. ancak öğrencilerin çok büyük bir kısmı uzun uzun kuyruklar oluşturup her gün yemek yedikleri yemekhanede yemek yiyebilmek için her gün jeton alıyorlar.. fazla uzatmadan zihniyetin değismesi ve herkesin akbil alması lazım ..

    Yazdıklarınız doğru şeyler. Zaten defalarca aynı şeylerden bahsettim ben de. Fakat insanımız yediği tasa pislemeyi çok seviyor. Kullan kullan kötüle mantığı hakim. Dediklerinize örnek vermek gerekirse benim ailemde herkesde akbil mevcuttur. Annem otobüse binen birisi değil. Minibüs kullanmak ona daha rahat geliyor fakat cebinde akbil herzaman vardır ve boş olmaz. Kardeşim şehir dışında onda da dolu akbil mevcut. Ben sürekli kullandığım için boş bırakmam zaten. Herkes bu mantığa sahip olsa o şöför boş yere bu kadar para kazanmaz. Zaten hayıflananlar kendi söylüyor " günde 100 kişi bassa" diye. günde 100 kişi buna mahal veriyorsa 20 kuruşu almayı hakediyor o şöför kimse kusura bakmasın.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.