Şimdi Ara

Hyundai dct şanzıman saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
16.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai i30 dct şanzımanlı aracımın yaklaşık 4000 kilometre önce kalkislarda titreme var diye volan ve kavraması değişti yaklaşık 1000 km dir tekrar bu titremeler başladı arabadan iyice soğudum sizce bu km de kavraması aşınmış olabilir mi



  • 1.5 BlueHDI EAT6 2008 Allure aldım.

    Çift kavrama yoğun trafiği olan şehirlerde ciddi sıkıntı.

    Trafikten dolayı erken kavrama bitirme ve ısınma sorunları var.

    Ben EAT6 şanzımanı için Peugeot tercih ettim ve araçtan da çok memnunum.

    Allure donanımı VW grubunda Passat'ın önünde.

    Benim araştırmalarımda SUV lerde Peugeot 2008-3008 var. Suzuki Vitara 1.4S AT6 var. Tucson GDI AT6 var. Mitsubishi Eclips Cross (CVT) varken, neden gidip çift kavrama SUV araç alır insanlar anlamıyorum.

    Ya bilmiyorlar, bilmiyorlarsa da araştırıp öğrenmiyorlar.
    Etrafta yığınla dsg,edc,dct kullanıcısı var hiçbiri de bozulmuyor sorun çıkartmıyor, yıllardır, binlerce km millet kullanıyor.

    Ama dikkat ettim küçük yerleşim yerlerinde trafik olmayan yerler, uzun yollar da kullanıyor tanidigim insanlar. Sanirim burdaki kritik nokta büyükşehir ve sıkışık trafik .

    Bu ikisi olunca bu çift kavrama sorun yaşatıyor yoksa hicbir sorun olmuyor ( fabrika çıkışı sorunlar hariç, zaten o sorunda ilk km lerde ortaya cikiyor) .

    Bende 3bin km tuson dizel dct kullanıcısı olarak şimdilik çok memnunun. DSG den tek farkı şanzuman sıcaklık göstergesi olması, kullanım olarak bilmesem dsg vosvos kullandığımı düşünürüm karakterleri o kadar benziyor yani.
    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    Doğru. O yüzden çok rahat kullanım için tam otomatik tercihim..

    Alıntıları Göster
    Tam otomatikte net bir kavrama olmadığı için en yumuşak sürüşü (Elektrikliden bile yumuşak) sunar.
    Özellikle kalkışlarda araba resmen akar zira arada "yoğurulan" bir sıvı vardır. Aracın yürümesi bu sıvı yoğruldukça gerçekleşir. O yüzden o sıvının yumuşaklığında bir yürüme gerçekleşir.
    Daha önce hep manuel araç kullanmış,hiç otomatik deneyimi olmayan biri olarak 2015 Aralık ayında Tucson Dct şanzıman benzinli araç aldım.1,5 ay önce 65.000 km de bu aracımı satıp yine Tucson dct şanzıman bu sefer dizel olan modelini aldım kullanıyorum.Bu forumdan çıkmak nasip olmasın 2 aracımda toplam yaklaşık 70 bin km yol yaptım ve bir kere bile ısınma uyarısı almadım.Bu arada İstanbul da yaşıyorum ek bilgi olarak söyleyeyim.

    Ayrıca aracımı trafikte,yokuşta vs vs hiçbir yerde manuele falanda almadım.Hep attım D ye yürüdüm.

    İddaalı bir yapıya sahibimdir,isteyen herkesle istediği trafikte 1-1,5 saat kullanayım arabamı ve 1 kere ısınma uyarısı alırsam anahtarımı bırakırım,uyarı almazsamda anahtarını alırım.Varsa iddalı olan arkadaşları beklerim...
    Tork konvertörlü i30 kullanıcısıyım hyundai bir hata yapıp vw artığı çift kavramayı 2015 de türk kullanıcısına sundu amaçları türk kullanıcısının sevdiği DSG ile aynı ürünü sunmaktı bence büyük hata yaptılar.

    Servise gittiğimde ustanın birebir dediği çok narin bir yapısı var sürekli arıza veriyor evet yakıt tüketimi az ama çıkardığı sorunlarla uğraşmaya değmez bence.
  • Valla hocam çift kavramalı araçlardan her an herşey beklenir.. ama değişen kavramadan 1000 km sonra aynı şeyin olması da tuhaf..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba hatalı takılmış olabilir mi yada yanlış ayarlanmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlığı vw DSG olarak değiştirmenizi tavsiye ederim o zaman daha iyi destek alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni i 30 u çok beğenmeme rağmen dct yüzünden almadım facebook grubunda kavrama değiştirmeyen yok
    Şu çift kavrama arıza yapmasa tadından yenmez ama her an süpriz yapabiliyor kullanmaya dikkat etmek lazımda o zamanda gider manuel alırım kardeşim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    3 yıldır dct kullanıyorum. Bir sıkıntı yaşamadım.almadan önce de pek bilgim yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg değilse inanmam. Olsa bile kullanıcı hatasıdır o!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    3 yıldır dct kullanıyorum. Bir sıkıntı yaşamadım.almadan önce de pek bilgim yoktu.
    Çok keyifli şanzıman ama kenarda bi 5000 hazır tut hocam her an lazım olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Garanti devreye girmiyor mu peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    Garanti devreye girmiyor mu peki
    Bu konuda malının arkasında duran müşterisini mağdur etmeyen tek firma hyundaidir garantin bitene kadar keyifle bin hocam otm viteslerin hepsi bozulur kimi 100binde kimi 50 binde çift kavramalar biraz daha erken

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cift kavramalar resmen izdirap oldu insanlara...

    Su cift kavrama belasina hic bulasmadan adamakilli tam kilitlemeli tam otomatik sanzimana gecen Peugeot bak milletin gozunde nereden nereye geldi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    insanlar da hakediyor biraz. yok şöyle konforlu böyle konforlu, şu kadar hızlı vites atıyor... sanki bizim otomatikler zıplata zıplata vites atıyor. bir de alırken 5-10 bin lira fazladan para veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    insanlar da hakediyor biraz. yok şöyle konforlu böyle konforlu, şu kadar hızlı vites atıyor... sanki bizim otomatikler zıplata zıplata vites atıyor. bir de alırken 5-10 bin lira fazladan para veriyorlar.
    Sırf belaya bulaşmamak için çift kavrama almadım ama hakkaten kaymak gibi vites atıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Etrafta yığınla dsg,edc,dct kullanıcısı var hiçbiri de bozulmuyor sorun çıkartmıyor, yıllardır, binlerce km millet kullanıyor.

    Ama dikkat ettim küçük yerleşim yerlerinde trafik olmayan yerler, uzun yollar da kullanıyor tanidigim insanlar. Sanirim burdaki kritik nokta büyükşehir ve sıkışık trafik .

    Bu ikisi olunca bu çift kavrama sorun yaşatıyor yoksa hicbir sorun olmuyor ( fabrika çıkışı sorunlar hariç, zaten o sorunda ilk km lerde ortaya cikiyor) .

    Bende 3bin km tuson dizel dct kullanıcısı olarak şimdilik çok memnunun. DSG den tek farkı şanzuman sıcaklık göstergesi olması, kullanım olarak bilmesem dsg vosvos kullandığımı düşünürüm karakterleri o kadar benziyor yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nirvana333 kullanıcısına yanıt
    Zaten garantiden değişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar garantiden değişim yapıldı volan ve kavrama sonrasinda kalkışta titreme ve silkeleme olayi bitti ama özellikle 3. Ve 4. Vites geçişleri çok sert olmuştu konforu etkiliyordu tekrar götürdüm servise değişimden 2bin km sonra öğretme yapalım tekrar dediler kavrama %100 de aşınma yok dediler öğretme işleminin sonunda biraz daha yumuşak geçişleri oldu sonra kalkislarda titreme yine başladı daha kavrama degiseli 5bin km oldu. Başına benzer olay gelen oldu mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavramalı şanzımanlar muallak bir sürüşü sevmiyorlar. Yani dur kalk ilerliyorsanız mesela frene sağlamca basarak araca "Şu anda gitmeyeceğiz" mesajı vereceksiniz ki kavramayı ayıracak. Ya da kalkış anında gaza biraz fazla basacaksınız ki kısa sürede kavramayı tamamlayacak. Araca karşı net olmazsanız çok fazla yarım kavrama yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Çift kavramalı şanzımanlar muallak bir sürüşü sevmiyorlar. Yani dur kalk ilerliyorsanız mesela frene sağlamca basarak araca "Şu anda gitmeyeceğiz" mesajı vereceksiniz ki kavramayı ayıracak. Ya da kalkış anında gaza biraz fazla basacaksınız ki kısa sürede kavramayı tamamlayacak. Araca karşı net olmazsanız çok fazla yarım kavrama yapıyor.
    bütün olay bu. yok n'ye al yok manuel kullan millet kafadan durmadan bişey uyduruyor. dur kalklarda kararlı gidince ısınma uyarısı vermez hiç. ben bir kere aldım ve sonra dank etti dedim "yahu manueli de böyle kullansam balata kokardı her yer", ondan sonra bir daha uyarı almadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Cift kavramalar resmen izdirap oldu insanlara...

    Su cift kavrama belasina hic bulasmadan adamakilli tam kilitlemeli tam otomatik sanzimana gecen Peugeot bak milletin gozunde nereden nereye geldi...
    nereye geldi?

    3008'den başka adam gibi bir modeli mi var?
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    1.5 BlueHDI EAT6 2008 Allure aldım.

    Çift kavrama yoğun trafiği olan şehirlerde ciddi sıkıntı.

    Trafikten dolayı erken kavrama bitirme ve ısınma sorunları var.

    Ben EAT6 şanzımanı için Peugeot tercih ettim ve araçtan da çok memnunum.

    Allure donanımı VW grubunda Passat'ın önünde.

    Benim araştırmalarımda SUV lerde Peugeot 2008-3008 var. Suzuki Vitara 1.4S AT6 var. Tucson GDI AT6 var. Mitsubishi Eclips Cross (CVT) varken, neden gidip çift kavrama SUV araç alır insanlar anlamıyorum.

    Ya bilmiyorlar, bilmiyorlarsa da araştırıp öğrenmiyorlar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.