Şimdi Ara

Honda'ya göre elektrikli araçlar 'nihai hedef' değil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda, elektrikli araç planlarında frene bastı. Geçtiğimiz yıl elektrifikasyon için 10 trilyon yen (yaklaşık 68 milyar dolar) bütçe ayıran Japon üretici, bu bütçeyi birkaç ay önce yüzde 30 oranında azaltma kararı aldı. Ayrıca 2030 yılına kadar satışlarının %30’unun tamamen elektrikli modellerden oluşması hedefi de artık geçerliliğini yitirmiş durumda. Honda, yaptığı yeni açıklamada karbon nötr hedeflerine ulaşmak için tek yolun elektrikli araçlar olmadığını belirtti.



    "Elektrikli araçlar nihai hedef değil"



    Honda'ya göre elektrikli araçlar 'nihai hedef' değil
    Şirket hâlâ, 2050 yılına kadar tüm ürünleri ve kurumsal faaliyetleri kapsamında karbon nötrlüğe ulaşma hedefinin arkasında duruyor. Ancak bu yolda sadece bataryalı elektrikli araçlara bel bağlamak istemiyor. Honda Avustralya'nın yeni CEO'su Jay Joseph, ülkenin otomotiv yayını Drive’a verdiği röportajda elektrikli araçların tek hedef olmadığını şu sözlerle dile getirdi:



    “Elektrikli araçlar nihai hedef değil. Bataryalı elektrikli araçlar karbon nötr olma yolunda sadece bir yöntem ama tek yöntem değil. Bu araçlar gelişmeye devam edecek, biz de katı hal bataryalar üzerinde çalışıyoruz. Ancak bizim asıl hedefimiz bataryalı elektrikli araçlar değil, karbon nötr olmak. Yakın ve orta vadede en mantıklı yol bu gibi görünse de başka teknolojiler de geliştireceğiz. Bu teknolojilere, altyapı hazır olduğunda yakıt hücreli elektrikli araçları da dahil etmek istiyoruz.”



    Honda, hidrojenden vazgeçmiyor



    Honda'ya göre elektrikli araçlar 'nihai hedef' değil
    Clarity modeliyle hidrojene erken veda eden Honda, bu teknolojiyi tamamen terk etmiş değil. Marka, kısa süre önce tanıttığı CR-V e:FCEV modeliyle yakıt hücresini yeniden sahneye çıkardı. Bu modelde hidrojen yakıt hücresi ve batarya bir arada bulunuyor. 17,7 kWsa’lik şarj edilebilir batarya, SUV'a 47 km'lik ek bir elektrikli menzil sağlıyor. 



    Ayrıca Bkz.ABD ordusu, füzelerle vurmak için Tesla Cybertruck satın alıyor



    Toyota ve Hyundai de hidrojen alanında çalışmalarını sürdürüyor. BMW de Toyota ile iş birliği yaparak 2028’de yakıt hücreli bir model sunmayı planlıyor. Buna karşın Stellantis, hidrojeni "niş bir segment" olarak nitelendirerek tüm hidrojen projelerinden çekildiğini duyurdu.



    Toyota, güç-aktarma sistemlerinde çeşitliliğe inanan bir diğer Japon üretici. Şirket, tamamen bataryalı elektrikli araçlara yönelmenin tek çözüm olmadığına inanıyor. Mazda ve Subaru ile birlikte, sıvı hidrojen, biyoyakıt ve sentetik yakıtla çalışabilen karbon nötr içten yanmalı motorlar geliştiriyor.




    Kaynak:https://www.drive.com.au/news/electric-cars-are-not-honda-australias-endgame-as-it-doubles-down-on-hybrids/







  • Bense tam aksini iddia ediyorum, batarya teknolojisindeki gelişmeler ile elektriği önü oldukça açık, tek şarj ile 3.000-5.000 km'ler olduğu zaman elektrik karşıtlarını tekrar bekleriz yorumlara, ki daha temiz sınırsız enerji kaynağı füzyon reaktörlerindeki gelişmeleri yazmadım, kısaca enerji oldukça ucuzlayacak, bkz. güneş panellerindeki verimlilik artışı ve fiyat düşüşü...

    Hidrojen'deki ironi, sudan hidrojen elde etmek için yine elektrik kullanılması gerekliliği :)
  • Elektriği kötülemeye gelen petrolcülerin gözü yaşlı.

    _____________________________
  • Tek çözüm Hidrojendir .Diğerleri sadece ara basamak olarak tarihte yer alıyor ve alacaktır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Amac abd nin petrol hegemonyasini kirmakti. Elektrik en kisa vadeli cozumdu. Ama nihai cozum degil. Petrol kullanilmasin da ne kullanilirsa kullanilsin modunda abd haric ulkeler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Bence de, ancak bir şekilde depolama sorununu çözmeleri gerekiyor. Ayrıca daha ucuza h2 elde etmenin yolunun bulunması şart...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Bence de, ancak bir şekilde depolama sorununu çözmeleri gerekiyor. Ayrıca daha ucuza temiz h2 elde etmenin yolunun bulunması şart...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Arge ye ayrılan bütçeler başka alanlara kayıyor ,silahlanmaya trilyon dolardan fazla para ayırt ediliyor iken para yok denilmesi sadece bana göre niyet yok anlamına geliyor.

    Sonuçta para günümüzde matbaada basılan ve karşılığı olmayan bir olaydır .Yani sistem borç ekonomisi üzerine kurulmuştur. Hidrojen üretime finansman başlangıçta yine borç ile veya sübvasyon ile başlatılabilir .

    Devlet nasıl elektriğe belirli bir indirim yapıyorsa aynısı belirli miktar hidrojen için yapılsa çokta bu engelleri aşmış olacaktık .yine de 2050 ye kadar çok geç değil ama araştırmaların hızlanması şart .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Zaten aklı başında herkes pilli araçların uzun vadeli olmayacağını çok iyi biliyor. Hidrojen yakıt hücreli araçlar oldukça uzun süre kullanımda olacak. Bu araçlardan sonra da farklı yakıt kullanımına yönelik ciddi gelişmeler elbette olacak ancak pilli arabaların ömrü oldukça kısa maalesef. Zırt pırt araç değiştirme imkanı olmayanlar için bu geçiş döneminde hybrid araçlar en makul çözüm olarak görünüyor.

  • Bense tam aksini iddia ediyorum, batarya teknolojisindeki gelişmeler ile elektriği önü oldukça açık, tek şarj ile 3.000-5.000 km'ler olduğu zaman elektrik karşıtlarını tekrar bekleriz yorumlara, ki daha temiz sınırsız enerji kaynağı füzyon reaktörlerindeki gelişmeleri yazmadım, kısaca enerji oldukça ucuzlayacak, bkz. güneş panellerindeki verimlilik artışı ve fiyat düşüşü...

    Hidrojen'deki ironi, sudan hidrojen elde etmek için yine elektrik kullanılması gerekliliği :)

  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Zaten buldurlar ama lityum madenlerini kime satacaklar. Çok uzun zamandır neredeyse bütün markalar hidrojenler çalışması yapıyor. neden birden pilli arabaya yönelsinler?

    https://www.donanimhaber.com/denizden-hidrojen-toplamanin-olaganustu-ve-ucuz-bir-yolu-bulundu--160534

  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Elektrikli arabanın kralı Tesla ama yine de sen bilirsin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • ardarulez A kullanıcısına yanıt

    Abd de tesla diye bir elektrikli marka model olmasi baska birsey, diger ulkelerin 500 tane elektrikli arac markasiyla modeliyle bunu politika haline getirip, petrole rabeti azaltmasi ayri birsey,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • Elbette sıfır emisyona ulaşmak için biyodizel, etanol, e-benzin, buharlı motor ve yeşil hidrojenle çalışan ICEV ve yakıt hücresi gibi alternatifler de var ama Honda'nın kısmen hoşuna gidecek kısmen de gitmeyecek başka alternatif öneriler de var.


    Mesela elektrikli bisikletleri ve elektrikli mopedleri yaygınlaştırmak, hattakentlerin belli bölgelerinde zorunlu kılmak, şehirlerin merkezi bölgelerine otomobil girişini tamamen yasaklamak, otomobiller için ayrılan şeritlerin yarısını bisiklet ve ebisikletler için ayırmak ve sıfır emisyonlu toplu ulaşımı bugünküne kıyasla katlanarak genişletmeek gibi alternatifler üzerinde de düşünülüyor. Gelecek neden hala otomobiller üzerine şekillendirilmek zorunda olsun ki? Otomobilsiz bir dünya mümkün ve bu ne Honda'nın ne de diğer otomotiv firmalarının hoşuna gitmeyecek türden bir alternatif arayışı. Diğer ülkeleri bilemem ama böyle girişimler muhtemelen önce yine Avrupadan başlar ve en son ABD denilen dünyanın baş kirleticisine gelir.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.




  • Bende aynı kanaatteyim araba basina 700kg 1 ton pil uretiminin surdurulebilir bir tarafı yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Elektrikli araçlarda çok geç kaldık o yüzden ortalığı bulandırmaya çalışıyoruz belki yutarsınız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • quote:

    Hidrojen'deki ironi, sudan hidrojen elde etmek için yine elektrik kullanılması gerekliliği


    Sudan hidrojen elde etmek gibi bir zorunluluk yok ,burada yeşil hidrojen denilirse evet ama bir sürü hidrokarbon ürünün de H bileşenidir .

    Birçok kişinin aklında elektrik kullanarak H2 üretiminin yanında ISI kaynakları H2 elde elde edilebilir .Maliyete takılmadan birçok yöntem ve yeni bulunacak yöntemler dahil artık H2 ekonomisine geçilmesi lazım.

    H2 ekonomisi taşıma araçları için değil ,dünyanın sürdürülebilir geleceğinin yapı taşı olarak yer alması gerekiyor, ne kadar geç kalınor ise o kadar yıkıcı sonuçlarını görmemiz olasıdır.Zaten artık teorik değil pratikte bu işleri herkes görüyor ama zihinlerde bilinmesi yeterli değil ,pratikte de bugün için pahalı olmasına rağmen kullanıma geçilmesi şarttır ki geçiş için zaman kaybedilmesin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • honda vurdu gol oldu..dakika 91

    _____________________________
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Elinize sağlık.Mesajlardan bilgi ve tecrübe akıyor.Bu forumun sizin gibi değerli üyelere her zaman ihtiyacı var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim ,asıl amaç zihinlere farklı şeyler olabileceği hususunu kayıt etmek .

    Yoksa doğruya birçok şekilde ulaşabiliriz ama zamanı satın alamayız .

    Piyasada maliyetlere takılan bir sürü belge var ama arkalarındaki gizli güçleri araştırma cesareti olduğunda asıl olanın para ,teknoloji ve bilim adına aslında ,bir amaca bilerek veya bilmeyerek ortak olduklarını göreceksiniz .
    Asıl nedeni çokça tartışmak da doğru değil çünkü amaçları zamanı harcamak. Bundan ne kazançları olacak dememelisiniz .Geleceği biz bilmiyoruz ama ya bilenler varsa...

    Isı kullanarak çözümlerden birisinin diagramını vereyim ,sistemde yine de elektrik belirli oranda kullanılmak zorunda, sonuçta koca fabrikanın çalışması için bu şarttır .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ağustos 2025; 23:52:37 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.