Selam, CBF 500 ile cok agir olmamak sarti ile hafif arazi kosullarinda gidilebilir mi? Yakit tuketimi sehir icinde nedir? Bakim maliyetleri el yakar mi? Ikinci el satin alirken bu motosiklette ozellikle dikkat edecegimiz hususlar var mi? Fikirlerinizi paylastiginiz icin simdiden tesekkur ederim
Sert toprakta gider ama uygun olduğu söylenemez. Bakım maliyeti düşürürsen çok pis yakar çünkü grenajlar baya pahalı. Yakıtı bilmiyorum, ikinci el alırken güvenilir bir ustaya göstermekte yarar var ben pek bilmiyorum genel sorunların neler olduğunu. Bir de üstüne çıkıp 20mt de olsa test etmekte yarar var fren-debriyaj-gaz gibi donanımları. Sana güzel bir enduro tavsiyemdir ama top speed istiyorsan uymaz.
cbf 500 naked motosiklet ve cadde tipidir...!!!
hafif arazi şartları dahi olsa uygun değildir...!!! kullanım alanına göre araç bence tercih edilmeli...!!!
bakım maliyetleri el yakmaz periyodik bakımları ülke koşulları göz önüne alındığında 4500-5000km aralığıdır...!!! yağ filtresi ve 2.30lt aralığında yağa ihtiyaç duyar istanbul içi çok ideal ve manevra kabiliyeti çok yüksek bir motosiklettir...186kg kuru ağırlığı biraz fazladır ancak yola çıkıldığında keyfi size ağırlığını hissettirmez...
ikinci el dikkat edeceğiniz servisleri nerede yapılmış kaç km de gibi temel durumlardır...tabi en önemlisi bir bilene göstermek!!!
yakıt tüketimi ise uzun yolda 3.5-4 lt aralığına düşebilmekte şehir içi ise 6lt aralığında yakmaktadır 500cc 57 hp gücünde en güçlü 500cc motosiklet özelliğini taşır...!!!
Dönüş kabiliyeti yüksek demişsin ama bu çok göreceli bir kavram. Bir supermoto ile karşılaştırırsan hiç de kıvrak olmadığını anlarsın mesela ama diğer sport'lara göre diyorsan detaylı bilmiyorum.
Toprakta gitmez demişsin, bu duruma bağlı. Eğer arkadaşın her gün gittiği yolda 500mt toprak yol varsa gayet normal şekilde gider. Ama asfalt dışından hobi olarak gitmek için tabi ki uygun değil yumuşak toprağa bir dalarsa bir daha çıkaramazsın. Ayrıca devrilirse de kendi başına kaldıramazsın o kiloyu. Zaten grenajları da tonla parar tutar yatırırsan.
bu konuda pek bişi bilmem ama biraz nostarjik kaçıyo
quote:
Orjinalden alıntı: sahinoz31
Dönüş kabiliyeti yüksek demişsin ama bu çok göreceli bir kavram. Bir supermoto ile karşılaştırırsan hiç de kıvrak olmadığını anlarsın mesela ama diğer sport'lara göre diyorsan detaylı bilmiyorum.
Toprakta gitmez demişsin, bu duruma bağlı. Eğer arkadaşın her gün gittiği yolda 500mt toprak yol varsa gayet normal şekilde gider. Ama asfalt dışından hobi olarak gitmek için tabi ki uygun değil yumuşak toprağa bir dalarsa bir daha çıkaramazsın. Ayrıca devrilirse de kendi başına kaldıramazsın o kiloyu. Zaten grenajları da tonla parar tutar yatırırsan.
cbf500 manevra ve dönüş kabiliyeti yüksek bir araçtır...super moto farklı klasmandır dönüş tekniği farklıdır...
resimdeki benim şuan araç limit yatmaktadır ve koruma demirleri dahilinde limitlerdedir...bir super motor kadar kıçından ayrılmadan gidilebilir bir motordur...
Toprakta gitmez diyorum tın tın gittikten sonra CBR1000RR la da girersin bozuk satıh yola...lakin sağlıklı olmaz...!!!
cbf500 yattığı zaman grenaj hasarına uğramaz çünkü çıplak motordur sadece kuyruk kısmı zarar görür motorda koruma demiri ve kuyruk koruma demiri var ise bir tonla para vermenize gerek kalmaz...!!!
''Ayrıca devrilirse de kendi başına kaldıramazsın o kiloyu''
uygun teknik kullanılarak motoru kaldırabilirsin...!!!
motosiklet hakkında bilgi almak isterseniz motosiklete dair adlı kitabı okumanızı tavsiye ederim remzi kitapevinden ulaşabilirsiniz...
Manevra kabiliyeti olarak tabi kendi klasmanında iyi olabilir onu bilmiyorum açıkçası. Ama asla bir supermoto kadar kıvrak olamayacağı kesin orda hemfikiriz sanırım.
Toprakta ben tın tın gitmeyi kastetmiştim, hani olur ya yolun küçük bir kısmı topraktır da yavaş yavaş giderek idare edersin onu diyorum yoksa tabi ki uygun değil.
Yanda grenaj olmadığını detaylı incelemediğim için bilmiyordum, ben sadece kafa grenajı yok sanıyordum. Ama Fazer'da sanırım yan grenajlar var ya da ben yanlış hatırlıyorum. Bu konuda yanlışım olabilir doğrudur.
Mesajıma baktım da nedense sert bir ifade ile birşeyler söylemişim ve sana da yansımış. Ben normalde öyle yazmazdım ama nedense öyle olmuş bilmiyorum, üslubun seni rahatsız etmesi gayet normal o yüzden de özür diliyorum. Sanırım Honda'nın okulunda eğitim almışsın, ben de Yamaha'dan aldım ve baya güzeldi. Şimdi de motocross eğitimine başladım. Konuyla ne alaka dersen bilmiyorum ama paylaşmak istedim işte
quote:
Orjinalden alıntı: sahinoz31
Manevra kabiliyeti olarak tabi kendi klasmanında iyi olabilir onu bilmiyorum açıkçası. Ama asla bir supermoto kadar kıvrak olamayacağı kesin orda hemfikiriz sanırım.
Toprakta ben tın tın gitmeyi kastetmiştim, hani olur ya yolun küçük bir kısmı topraktır da yavaş yavaş giderek idare edersin onu diyorum yoksa tabi ki uygun değil.
Yanda grenaj olmadığını detaylı incelemediğim için bilmiyordum, ben sadece kafa grenajı yok sanıyordum. Ama Fazer'da sanırım yan grenajlar var ya da ben yanlış hatırlıyorum. Bu konuda yanlışım olabilir doğrudur.
Mesajıma baktım da nedense sert bir ifade ile birşeyler söylemişim ve sana da yansımış. Ben normalde öyle yazmazdım ama nedense öyle olmuş bilmiyorum, üslubun seni rahatsız etmesi gayet normal o yüzden de özür diliyorum. Sanırım Honda'nın okulunda eğitim almışsın, ben de Yamaha'dan aldım ve baya güzeldi. Şimdi de motocross eğitimine başladım. Konuyla ne alaka dersen bilmiyorum ama paylaşmak istedim işte
olsun paylaştıkça güzel ben eğitmenim her türlü eğitime katılman kendin için bir avantaj
super motor çok daha farklı ve eğlenceli eğitimlerinden başarılar diliyor birgünde bize bekliyorum
Hmm ben de öğrenciye göre cidden iyi dönmüşsün diyecektim Ya benim gittiğim eğitimlere gelen öğrenciler çok acemi sürüyorlardı da o yüzden bu foto garibime gitti öğrenci sanınca, aslında ben de hayatımda hiç motor sürmemiştim ama küçüklüğüm bisiklet üstünde geçmiş olduğu için denge problemim hiç olmadı. Diğerleri, özellikle kapılardan 180 derecelik nokta dönüşlerinde çok zorlandılar hatta çok açılıp dıştan içe döndüler. Ben eğitimde XT660X tercih ettiğim için avantajım vardı tabi ama molalarda motor değişiyorduk ve hiçbirinde benim gibi keskin dönen yoktu. Belki risk almak istemediklerindendir tabi her türlü ihtimal söz konusu olabilir.
Baştan supersport severdim ben ama denedikten sonra enduro sevdim hatta cross'a başladım. Çok daha zevkli geliyor bana asfalttansa, o rampaları çıkarkenki heyecanı anlatamam bile. Denemediyseniz herkese cross denemesini tavsiye ederim. Saati 50YTL'ye eğitim alınabiliyor Hezarfen Havaalanı'ndaki pistte. Eğitimler bana cidden çok şey kattı, ki zaten şu anda motorum yok malesef, ekonomik durum düzelince babama ciğerci önündeki kedi gibi bakacağım artık Ama motoru alıp düşürmektense eğitim alıp sonra almak daha mantıklı, zaten anladım ki eğitimden önce alsaymışım yazık olacakmış yani Neyse tekrar kusura bakma cidden saçma bir mesaj atmışım yukarda, bundan sonra gece 12'den sonra mesaj atmam kafam garip oluyor sanırım ??
estafurullah paylaştık öğrendik ne güzel
bu arada xt660x çok ciddi bir super motodur...!!! torku gidişi sanırım 2004 yazında emok festivalinde teste açmıştı yamaha...!!! tek tekur stoppie gibi rahatsız hareketleri çok güzel yapan bu iş benim işim diyen bir motosiklet işi biliyorsun hani
umarım herşey gönlünce olur ve dilediğin motora kavuşursun eğitimi al ve dışarda keyfini çıkar en güzeli budur doğru yoldasın
Degerli gorus ve onerileriniz icin cok tesekkurler arkadaslar, aslinda benim gonlumde enduro yatiyor ve almak istedigim motor da xt600 idi. Gecen gun, XT660 a bineyim dedim (ayni boylardadirlar tahminim) ayaklarim zor yere degdi. Bu yuzden cbf500 e bir bakayim dedim. Evet, ikisi de birbirinden farkli aletler ama... Bende boy 1.70 ama xt660 a boyum yetmedi:) Toprak yol derken: bazen biraz yoldan cikmayi isterim ve bu toprak olabilir, su olabilir. Sanirim sizin de soylediginiz gibi cbf500 buna pek uygun degil. Simdi ozaman, xt600 gibi ama boyu biraz daha alcak ve her turlu yol kosulunda kullanabilecegim, cok hizli olmasina gerek olmayan, dayanikli, servisi bakim ve maliyet acisindan beni uzmeyecek nasil bir motosiklet oneriyorsunuz? Saygilarimla
xt660 o kadar yüksek değil bence bana göre yüksek değil heralde.Ama illa almak istiyorsan sele alçaltma,süspansiyon indirme fln olabilir.
Yok canım benim boy da 1.695 falan 1.7 bile değil ama azcık kıçı sola kaydırmak gerekiyor rahat basmak için. Dengeni sağlarsan o problem değil gönlünden XT660 geçiyorsa bence asla boy yüzünden vazgeçme
ya nasil olur, daha gecen hafta, yamaha yetkili saticisinda, vitrinde duran xt660 a bineyim dedim, ayaklarimin ucu yere ancak degdi. Hadi giderken sorun degil de, istanbul'da nerde ole durmadan gidecegin yollar. Vallahi bendeki 1.70 boyla xt cok zor gibi (ayaklarim kisa olabilir artik ne diyim:)) ) Ama gonlumde yatan xt660 veya ona benzer bir baska motosiklet. Tekrar tesekkurler yazilariniz icin. Saygilarimla
Bugun nette: satilik 1997 model BMW F650, 97 model 36.000 km de motosiklet gordum. fiyat 8.200 YTL, temiz biseye benziyor. F650 icin ne dusunuyorsunuz?
Ya dedim ya benim boyum da 1.70 ve ancak ayaklarımın ucu değiyor yani hissettiklerini biliyorum. Ama sadece üstüne oturmakla olmaz, bi sür de bak o kadar keyifli bir motor ki kesinlikle çok seversin. İki ayağını birden koyarsan tabi ki zar zor değersin yere ama sadece sol koymak doğru olan çünkü sağ ayakta fren var. İki freni birden %70 ön %30 arka gibi bir oranla sıkıp dururken kıçı azcık sola kaydırınca sol ayak çok rahat basıyor yere. Yani motoru almak isteyen için problem değil, ayrıca hocamın dediğine göre bacak kasları zamanla ezildiği için motorun şekline biraz daha uyum sağlıyormuş ve 1 yıl sonra daha çok aşağı indirebiliyormuşsun ayaklarını. Bu olmasa bile dedim ya sorun değil yeter ki teknik ve dengeli duruş yap.
Hem XT o kadar ağır da değil 170kg. Daha ağır alma tavsiye etmem(Transalp,V-strom,F650 gibileri) çünkü bunlarla gerçek enduro yapılmaz. Öğrendikçe sıkılırsın ve biraz daha arazide gitmek istersin, XT alırsan orjinal haliyle bile idare eder ama olmaz dersen lastik değişirsin olur biter. Diğerleri çok ağır bir tek sert toprakta giderler, ufak olsa bile atlama zıplamaya da gelmezler.
Ben de ilk oturuşta endişelendim ama hoca dengeni ayarlarsan birşey olmaz dedi, ben 1 gün boyunca o motorla eğitim aldım ve çok memnun kaldım. Hatta istemeden tekteker bile yaptım gayet güçlü bir makine. Ve aşırı kıvrak, F650'de asla bulamazsın bu kıvraklığı. Bi denersen anlayacaksın ne kadar güzel bi motor olduğunu
quote:
Orjinalden alıntı: devrim1972
Bugun nette: satilik 1997 model BMW F650, 97 model 36.000 km de motosiklet gordum. fiyat 8.200 YTL, temiz biseye benziyor. F650 icin ne dusunuyorsunuz?
2000 model altına bulaşma derim.2000 model üstü olanlara bak.Eğer imkanın varsa birde Aprila Pegaso 650 ye bak.
Selam, Az once BMW F650 hakkinda bi forum actim, bakalim ne tarz bilgiler gelcek. Daha detayli biseler anlatmak istersen oraya yazar misin? Tesekkurler.
Senın yazını okuduktan sonra yamaha bayisinde xt660 dediğin biçimde oturunca evet haklıymıssın rahat oldu. Fakat bu motor için de param yetmiyor bu yüzden ikinci el xt600 alayım diyorum. Ne dersin?
quote:
Orjinalden alıntı: sahinoz31
Yok canım benim boy da 1.695 falan 1.7 bile değil ama azcık kıçı sola kaydırmak gerekiyor rahat basmak için. Dengeni sağlarsan o problem değil gönlünden XT660 geçiyorsa bence asla boy yüzünden vazgeçme