Şimdi Ara

Hava yastıkları ne zaman açılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
21.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir arkadaşımın anlattıklarından sonra sizinle paylaşmak istedim:

    Gecen hafta içersinde yakınım trafık kazası gecirdi,
    Toyota Corolla model aracıyla sahil boyunca yolda seyir halindeyken, otomobilin kontrolü kaybetmiş yoldan çıkmış ve takla atarak yaklaşık 20 metre yoldan aşağıya doğru uçmuştur.
    Ek’teki resimlerde de görüldüğü üzere otomobil, tamamen ezilmiş ve hemen hemen her yerinden darbe almıştır. Buna rağmen herhangi bir hava yastığı açılmamıştır.
    Kaza sonucu, sürücü kafa bölgesinden oldukça fazla darbe almış, ve sağ kulağı yırtılmış, Geçici bir süre görme yetisini kaybetmiş,dalağında problem ve 4 kaburgası kırılmış yoğun bakımda müşade altında tutulmaktadır. Yandaki yolcunun ise T4 kemiği kırılmak suretiyle felç olmuştur.
    Arabadaki hava yastıklarının açılmamış olması kazanın şiddetini arttırarak araç içindeki kişilerin daha çok zarar görmesine sebep olmuştur. Böyle bir kazada ön ve yan hava yastıklarının açılmamış olması ciddi anlamda bir sorun teşkil etmekle beraber söz konusu hava yastıklarının açılabilmesi için nasıl bir kaza gerektiği sorusu akla gelmektedir. Benzer kazalarda aynı olayların yaşanmaması için hava yastığı sensörlerinin yerlerine daha uygun bölgeler seçilmeli ve/veya sensör sayısı artırılmalıdır diye düşünüyoruz. Mevcut sensör ve hava yastıkları tüketiciyi aldatmakta olup Toyota Corolla marka arabalarda bu konuda iyileştirmeye açık alanlar söz konusudur.
    Bu konu ile ilgili arabayı inceleyen uzmanlar Ön sürücü ve yolcu hava yastıklarının bağlı olduğu sensörlerin ön tamponda olduğunu ve tampona darbe gelmediği için açılmamasının normal olduğunu söylediler. (Gerçekten de bu kazada; sensör aracın en güvenli, darbe almayan yerinde bulunmakta.) Yan şöfor koltuğu ve yolcu koltuklarında bulunan yastıkların neden açmadığı konusunda şuana kadar mantıklı birsey söylenmedi).
    Bu konudaki mağduriyetimizle ilgili yasal yollara da başvurulacaktır ancak Halen daha gelişmekte olan bir ülke olduğumuz için mahkemeler yıllar sürecek Toyota kusurlu bulunmayacak ve sonuçta avukat ve mahkeme masraflarını ödemek zorunda kalacağız, Ancak bu konuda yaşadığımız acı bu işi sonuna kadar takıp edecek hırsı verdi bize ;
    Benımde aynı marka aracım var ve ben olası benzer bi kazada hava yastıklarına güvenılmeyeceğini öğrendim. (toplam 6 hava yastığı)
    lütfen bu maili arkadaslarınıza ve dostlarınıza gönderin .


    Ben resimlere baktım da, sözü edilen hasarların oluşması için kesinlikle emniyet kemerlerinin takılmamış olması lazım. Resimlerde sürücü kemerinin takılmadığı görülüyor. Belki de hastaneye kaldırırken sökmüşlerdir.

    Yorumlarınızı almak istiyorum.

    .oO°Oo.



    _____________________________
    TOSHIBA Satellite L50-C-17K - Core i7-5500U @2.40/3.00GHz - Intel HD Graphics 5500 - NVIDIA GeForce 930M 2GB DDR3 - Samsung 2Rx8 PC3L 8192MB DDR3L 1.600MHz RAM - Sandisk V-NAND SSD 860 EVO 500GB SATA 3.0 - Toshiba MQ01ABD100 1TB HDD - 15.6” Toshiba TruBrite® Full HD LED IPS - Asus SDRW-08D2S-U External - Logitech G500 - Inca6800i - Epson Ecotank L3151 - AirTies Air 5760 - TP-Link TL-WA850RE
    Volkswagen T-ROC Highline Plus - Samsung S21 FE 256GB Green - Xiaomi Redmi Airdorts S TWS BT5.0 Stereo Bluetooth Kulaklık Füme - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - Xiaomi Mi Box S 4K Ultra HD - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Viomi V3 Vacuum Cleaner Lazer Sensör Robot Süpürge ve Paspas - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli




  • çok feci bir kaza olmuş. maalesef geçen bizim bi tanıdıkta takla atmış airbagler açılmamış. firma demişki araba önden darbe almadığı için açılmamış. komik traji komik
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    çok feci bir kaza olmuş. maalesef geçen bizim bi tanıdıkta takla atmış airbagler açılmamış. firma demişki araba önden darbe almadığı için açılmamış. komik traji komik
    burdan buyur.www.opelzede.com ... Bu tip araçlarda nasıl açılıp nasıl açılmadığı hep spekülasyonlara neden olmustur. Ve devam etmektedir. sene 2006 ..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    çok feci bir kaza olmuş. maalesef geçen bizim bi tanıdıkta takla atmış airbagler açılmamış. firma demişki araba önden darbe almadığı için açılmamış. komik traji komik
    clio sembolle önden darbeli kaza yaptım.herhalde 50 km hız ile vurdum.vurur vurmaz sürücü hava yastığı acıldı.( zaten tek hava yastıklı idi ).karşı taraf 8/8 kusurlu idi.ama arac pert oldu.2006 modeldi arac.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    burdan buyur.www.opelzede.com ... Bu tip araçlarda nasıl açılıp nasıl açılmadığı hep spekülasyonlara neden olmustur. Ve devam etmektedir. sene 2006 ..

    Alıntıları Göster
    benim arkadaşımda megane ile 6 takla attı araba pert oldu. arabada ezilmeyen bir tek tampon kalmıştı ve onda da hiçbir airbag açılmamıştı.
    _____________________________




  • Uluslararası standartlara göre hava yastığı ön ve arkadan alınan darbelerde 65 km. hızla yapılan çarpışmalarda açılmak üzere dizayn edilmiştir.Ancak tavan ve yan hava yastıkları araç hakimiyetinin kaybedilerek dengesinin bozulması yani ters yüz olma durumunda açılmak üzere tasarlanmıştır.
    Bu konuda gerekli yasal işlemlerin ilk önce ülke mahkemelerinde başlatılması, sonuç alınamazsa davanın uluslar arası alana taşınması gerekmektedir.
    kaza ile geçmiş olsun dileklerimi paylaşmak isterim.En azından ölümcül bir kaza olmaması sevindirici.Çok çok geçmiş olsun.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava

    Uluslararası standartlara göre hava yastığı ön ve arkadan alınan darbelerde 65 km. hızla yapılan çarpışmalarda açılmak üzere dizayn edilmiştir.Ancak tavan ve yan hava yastıkları araç hakimiyetinin kaybedilerek dengesinin bozulması yani ters yüz olma durumunda açılmak üzere tasarlanmıştır.
    Bu konuda gerekli yasal işlemlerin ilk önce ülke mahkemelerinde başlatılması, sonuç alınamazsa davanın uluslar arası alana taşınması gerekmektedir.
    kaza ile geçmiş olsun dileklerimi paylaşmak isterim.En azından ölümcül bir kaza olmaması sevindirici.Çok çok geçmiş olsun.
    bazen teknoloji sorunlarıda beraberinde getiriyor işte. ama elbette haklı olan bu teknolojiye para verip kullanan tüketiciler. naparsın işte. bezdirme politikalarına maruz kalmak canını sıkıyor insanın
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • önden darbe olduğu zaman açılıo bildiğim kadarıyla...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    bazen teknoloji sorunlarıda beraberinde getiriyor işte. ama elbette haklı olan bu teknolojiye para verip kullanan tüketiciler. naparsın işte. bezdirme politikalarına maruz kalmak canını sıkıyor insanın

    Alıntıları Göster
    Aman Allah'ım..

    Allah kimseye böyle bir kaza vermesin..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Aman Allah'ım..

    Allah kimseye böyle bir kaza vermesin..

    Alıntıları Göster
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anadolurock



    Alıntıları Göster
    gerçekten çok kötü kaza yapmışlar geçmiş olsunn önden vursan bile açılmıyo hava yastıkları bu sensörleri nerelere koyuyolarsa artıkk illa motoru kucağa mı almak lzm açılması için
    _____________________________

    DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
    2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    gerçekten çok kötü kaza yapmışlar geçmiş olsunn önden vursan bile açılmıyo hava yastıkları bu sensörleri nerelere koyuyolarsa artıkk illa motoru kucağa mı almak lzm açılması için

    Alıntıları Göster
    Araba önden darbe almamış ki... Doğrudan bir yere çarpması gerekirdi, takla atıp orasını burasını çarpması açılması için yeterli bir sebep mi? Nereden biliyorlarmış havayastıkları açılsaydı daha az yaralanacağını?

    Havayastığı açıldıktan sonra söner, şişik kalmaz. Sanırım havayastığının şişip öyle kalıp araba yuvarlanırken içindekini de koruyacağını düşünüyorlar. Çalışma prensibi değil ki bu havayastığının...

    Ayrıca önce bakalım kemer takılmış mı?

    Havayastığı önden çarpınca açılır, ilk çarpmışma şokunu alır sonra söner. Sizin kazanız önden bir yere çarpma olmadıktan sonra açılsa ne işe yarar, ne de açılması gerekir.

    Hatta belki daha da zarar verecekti, teknik ve yetkin bir araştırmaya girişmeden iddialarda bulunmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 5 Aralık 2006; 18:51:42 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Araba önden darbe almamış ki... Doğrudan bir yere çarpması gerekirdi, takla atıp orasını burasını çarpması açılması için yeterli bir sebep mi? Nereden biliyorlarmış havayastıkları açılsaydı daha az yaralanacağını?

    Havayastığı açıldıktan sonra söner, şişik kalmaz. Sanırım havayastığının şişip öyle kalıp araba yuvarlanırken içindekini de koruyacağını düşünüyorlar. Çalışma prensibi değil ki bu havayastığının...

    Ayrıca önce bakalım kemer takılmış mı?

    Havayastığı önden çarpınca açılır, ilk çarpmışma şokunu alır sonra söner. Sizin kazanız önden bir yere çarpma olmadıktan sonra açılsa ne işe yarar, ne de açılması gerekir.

    Hatta belki daha da zarar verecekti, teknik ve yetkin bir araştırmaya girişmeden iddialarda bulunmamak lazım.

    Alıntıları Göster
    Perde hava yastıkları takla atma esnasında açılmıyor mu?
    Yan hava yastıklarının açılması için ise sanırım yan darbe gerekiyor.
    Hava yastığı açıldıktan sonra sönse bile çok belirgin şekilde pert olmuş araçta kendini göstermez mi?

    Ben gördüm, gösteriyor inmiş şekilde, büyük bir firmanın servis otoparkında kaza yapmış yaklaşık 5-6 araçta gördüm.

    Yan ve perde hava yastıklarının açılması için kemer takmak şart mı?

    Bu kazada kemerin takılı olup olmadığı biliniyor mu? Yazıdan tam anlayamadım.

    Bu araba jantlardan anladığım kadarı ile sol donanım, sol donanımda perde hava yastıkları var mıydı acaba?
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Araba önden darbe almamış ki... Doğrudan bir yere çarpması gerekirdi, takla atıp orasını burasını çarpması açılması için yeterli bir sebep mi? Nereden biliyorlarmış havayastıkları açılsaydı daha az yaralanacağını?

    Havayastığı açıldıktan sonra söner, şişik kalmaz. Sanırım havayastığının şişip öyle kalıp araba yuvarlanırken içindekini de koruyacağını düşünüyorlar. Çalışma prensibi değil ki bu havayastığının...

    Ayrıca önce bakalım kemer takılmış mı?

    Havayastığı önden çarpınca açılır, ilk çarpmışma şokunu alır sonra söner. Sizin kazanız önden bir yere çarpma olmadıktan sonra açılsa ne işe yarar, ne de açılması gerekir.

    Hatta belki daha da zarar verecekti, teknik ve yetkin bir araştırmaya girişmeden iddialarda bulunmamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 5 Aralık 2006; 19:04:07 >
    _____________________________
    finding nemo
    Canon eos 40D
    Canon 70-200mm L
    f/4 IS USM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Araba önden darbe almamış ki... Doğrudan bir yere çarpması gerekirdi, takla atıp orasını burasını çarpması açılması için yeterli bir sebep mi? Nereden biliyorlarmış havayastıkları açılsaydı daha az yaralanacağını?

    Havayastığı açıldıktan sonra söner, şişik kalmaz. Sanırım havayastığının şişip öyle kalıp araba yuvarlanırken içindekini de koruyacağını düşünüyorlar. Çalışma prensibi değil ki bu havayastığının...

    Ayrıca önce bakalım kemer takılmış mı?

    Havayastığı önden çarpınca açılır, ilk çarpmışma şokunu alır sonra söner. Sizin kazanız önden bir yere çarpma olmadıktan sonra açılsa ne işe yarar, ne de açılması gerekir.

    Hatta belki daha da zarar verecekti, teknik ve yetkin bir araştırmaya girişmeden iddialarda bulunmamak lazım.

    Alıntıları Göster
    Büyük bi olasılıkla kemeri takılı değildir...

    Ayriyetten kaç km/saat hızla çarptıki bu şahıs arabası bu hale geldi ?

    Bas 180 200 sahil yolunda at taklaları sonra hava yastığı açılmamışta şöyle de böylede.ÖLMEDİĞİNE DUA ETMİYODA...

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Büyük bi olasılıkla kemeri takılı değildir...

    Ayriyetten kaç km/saat hızla çarptıki bu şahıs arabası bu hale geldi ?

    Bas 180 200 sahil yolunda at taklaları sonra hava yastığı açılmamışta şöyle de böylede.ÖLMEDİĞİNE DUA ETMİYODA...



    Alıntıları Göster
    gorele2000, ben şişmişlerdir de inmişlerdir o yüzden görünmüyor demedim. Beklenen sanırım şu:

    "ön havayastıkları şişsin, ve takla atan aracın içindekileri korusun."

    Ben de ön havayastıklarının sadece önden sert darbelerde şişip, ilk şoku aldıktan sonra söndüklerini ve işlevlerini kaybettiğini söyledim. Yandan çarpan takla atan arabanın ön havayastığı işe yarar mı orası kocaman bir soru işareti.

    Sensörler tamponlarda dendiğine göre, ön havayastığından bir şey bekliyor bu insanlar. Ben buna istinaden yazdım bunu.

    Bu arabada belli ki perde havayastığı yok, eğer yan havayastığı varsa, Toyota'nınkiler hangi yükseklikte ve hangi pozisyonda bilemiyorum. Benim esas kastettiğim ön yastıklardı. Yanların açılmaması durumu varsa eğer o zaman üzerine gidilecek bir durum olabilir.

    Ancak araştırdığım kadarıyla şunu gördüm, havayastığı şişirme mekanizması son derece güvenilir ve aksama olasılığı çok çok düşük bir sistemdir (failsafe, fail-proof ne dersiniz deyin), bunda havayastığının bozuk olması değil, açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamış olması ya da bakımının/kontrolünün yapılmaması sebebiyle mekanizmanın zaten atıl durumda olması muhtemel.



    Ayrıca emniyet kemeri konusu da bir muamma bu kazada. Kemerler takılı değilse bu havayastığı konusunu gündeme getirmeye gerek bile yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 5 Aralık 2006; 19:17:05 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    gorele2000, ben şişmişlerdir de inmişlerdir o yüzden görünmüyor demedim. Beklenen sanırım şu:

    "ön havayastıkları şişsin, ve takla atan aracın içindekileri korusun."

    Ben de ön havayastıklarının sadece önden sert darbelerde şişip, ilk şoku aldıktan sonra söndüklerini ve işlevlerini kaybettiğini söyledim. Yandan çarpan takla atan arabanın ön havayastığı işe yarar mı orası kocaman bir soru işareti.

    Sensörler tamponlarda dendiğine göre, ön havayastığından bir şey bekliyor bu insanlar. Ben buna istinaden yazdım bunu.

    Bu arabada belli ki perde havayastığı yok, eğer yan havayastığı varsa, Toyota'nınkiler hangi yükseklikte ve hangi pozisyonda bilemiyorum. Benim esas kastettiğim ön yastıklardı. Yanların açılmaması durumu varsa eğer o zaman üzerine gidilecek bir durum olabilir.

    Ancak araştırdığım kadarıyla şunu gördüm, havayastığı şişirme mekanizması son derece güvenilir ve aksama olasılığı çok çok düşük bir sistemdir (failsafe, fail-proof ne dersiniz deyin), bunda havayastığının bozuk olması değil, açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamış olması ya da bakımının/kontrolünün yapılmaması sebebiyle mekanizmanın zaten atıl durumda olması muhtemel.



    Ayrıca emniyet kemeri konusu da bir muamma bu kazada. Kemerler takılı değilse bu havayastığı konusunu gündeme getirmeye gerek bile yok.

    Alıntıları Göster
    Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

    Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

    Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

    Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

    Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

    Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
    _____________________________
    Today Tomorow Toyota Tofaş
    Cumhuriyet'e sahip çık!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ricardozonta

    Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.

    Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.

    Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.

    Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.

    Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.

    Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.

    Alıntıları Göster
    Sanırım araba takla atmaya başladığında büyük ihtimal yavaşlamıştı, belki de o yüzden yan ve varsa perdeler açılmadı, ön HY nın ise açılmamasının nedeni ise belli.
    eveready, şimdi ne demek istediğini daha iyi anladım.
    _____________________________
    finding nemo
    Canon eos 40D
    Canon 70-200mm L
    f/4 IS USM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Sanırım araba takla atmaya başladığında büyük ihtimal yavaşlamıştı, belki de o yüzden yan ve varsa perdeler açılmadı, ön HY nın ise açılmamasının nedeni ise belli.
    eveready, şimdi ne demek istediğini daha iyi anladım.

    Alıntıları Göster
    Abi bırakın bu işleri...

    Madem canı o kadar tatlıydı adam gibi yavaş yavaş sürseydi.

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Abi bırakın bu işleri...

    Madem canı o kadar tatlıydı adam gibi yavaş yavaş sürseydi.



    Alıntıları Göster
    Arabayı inceledim. Hava yastıklarının açılmaması normal. Çünkü önden yada otomobilin ön merkezinden 30 derece yanlarından hasar almamış. Tabi hasar derken ufak tefek göçüklerden bahsetmiyorum. Tetikleme sensörü tamponun 20 cm gerisinde durduğundan dolayı biraz içeri göçmesi gerekiyor açılabilmesi için.

    Bu söylediklerim sürücü ve yolcu hava yastıkları için geçerli.

    Yine yan hava yastıklarının açılması için gerekli darbe yok. Çünkü darbe tavandan gelmiş ve kapıyı üstten bükmüş. Kapının yanlarından bir darbe alsaydı açılırdı. Ha açılsaydı ne faydası olurdu? Hiç bi faydası olmazdı. O sadece kapı tarafından alınan darbelerden koruyacaktı çünkü. Araba takla attığı için her halükarda tavan bölgesi risk taşıyor ve tavanda hava yastığı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cirrus- -- 5 Aralık 2006; 21:44:49 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cirrus-

    Arabayı inceledim. Hava yastıklarının açılmaması normal. Çünkü önden yada otomobilin ön merkezinden 30 derece yanlarından hasar almamış. Tabi hasar derken ufak tefek göçüklerden bahsetmiyorum. Tetikleme sensörü tamponun 20 cm gerisinde durduğundan dolayı biraz içeri göçmesi gerekiyor açılabilmesi için.

    Bu söylediklerim sürücü ve yolcu hava yastıkları için geçerli.

    Yine yan hava yastıklarının açılması için gerekli darbe yok. Çünkü darbe tavandan gelmiş ve kapıyı üstten bükmüş. Kapının yanlarından bir darbe alsaydı açılırdı. Ha açılsaydı ne faydası olurdu? Hiç bi faydası olmazdı. O sadece kapı tarafından alınan darbelerden koruyacaktı çünkü. Araba takla attığı için her halükarda tavan bölgesi risk taşıyor ve tavanda hava yastığı yok.

    Alıntıları Göster
    japonların tehlikeli olduğunu son örneğidir bence ben artık korkuyorum bu japona araçlardan. her ne olursa olsun bence o sensörlerin sayısı arttırılması gerektiğininde kanıtıdır. her zaman sensörelere göre kaza yapılamayabilir. bide benim bir sorum var bende corsa var ve bu şekil teknılojilere sahip ilk aracım. emniyet kemerlerinin içiden kablı gibi bir şey gidiyor koltuk içlerine onlar nedir acaba bi çeşit ön anahtarmı hava yastıkları için. bi keresinde kemer olmadan havayastığınında tehlikeli olabileceğini duymuştum (kafa koparma olayaları falan ) onal alakalı bi güzvenlik önlemimi bilen varsa yazarsa sevinirim.
    bu arada burası türkiye herşey olabilir. firma servise zamanında getirmediniz deyip çamur yapabilir valla. ama geçmiş olsun kazayı yapanlara en güzeli hız sınırlarına yakalaşmamak bile..

    quote:

    ?

    Havayastığı açıldıktan sonra söner, şişik kalmaz. Sanırım havayastığının şişip öyle kalıp araba yuvarlanırken içindekini de koruyacağını düşünüyorlar. Çalışma prensibi değil ki bu havayastığının...

    Ayrıca önce bakalım kemer takılmış mı?

    Havayastığı önden çarpınca açılır, ilk çarpmışma şokunu alır sonra söner. Sizin kazanız önden bir yere çarpma olmadıktan sonra açılsa ne işe yarar, ne de açılması gerekir.


    valla benim bildiğim kadarıyla darbe sürerse hava yastıkları bir kaç kez daha şişicek şekilde dizayn ediliyor. tek seferde bitmiyor olay. ama her araç için geçerlimi bilmiyorum. arkadaşın 307 kitabında yazıyormuş sanırım yaa başka bir yerden okuyup söylemişte olabilir. mantıklıda geldi bana
    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.