Şimdi Ara

Hava yastıkları ne zaman açılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
21.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    japonların tehlikeli olduğunu son örneğidir bence ben artık korkuyorum bu japona araçlardan. her ne olursa olsun bence o sensörlerin sayısı arttırılması gerektiğininde kanıtıdır.



    Yukarıdaki mesajları okumadınız sanırım. Bu konuda fazlasıyla detaylı açıklamalar yapılmış. Sensör sayısının veya başka bir faktörün arttırılması gerekmiyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    valla benim bildiğim kadarıyla darbe sürerse hava yastıkları bir kaç kez daha şişicek şekilde dizayn ediliyor.



    Ne yazık ki hatalı bir bilgi bu... Havayastıklarının gaz üreteçleri bir kez çalışabilirler çünkü meydana gelen kimyasal bir reaksiyondur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem Arıkantürk -- 6 Aralık 2006; 8:24:40 >




  • Sürücünün emniyet kemeri ekteki resimde görünüyor.



    Modern araçlarda hava yastıklarının (burada 6 tane) yanında Aktif Gergili Emniyet Kemeri bulunur. Kaza anında hava yastığı açılırken aynı anda emniyet kemeri de klipslerinin altındaki akordiyon mekanizması ile kişiyi daha da sıkarak kemerden kurtulmasını önler. Bu aktif kemer de tek kullanımlıktır ve hava yastığı gibi değiştirilmesi gerekir. Araç kontağı hazıra alındığında elektronik göstergelerde mekanik aksama ait ışıklı bilgilendirmelerden biri de hava yastığı ve emniyet kemeri durumlarını da kontrol ederek sağlıklı olup olmadığını bildirir. Bizde (Opel) böyle, ama Toyota da işler nasıl yürüyor, bilmiyorum.

    Kaza anında kişnin başına gelenlere bakılırsa kesinlikle kemer takmamış olmaları lazım. Kafanın defalarca çarpması, SAĞ kulağın yırtılması vs. Demek ki kişi büyük ihtimalle direksiyon tarafında bir yerlere (belki iç dikiz aynası kesmiştir) çarpmış, araba içinde yuvarlanmış. Dalakta zedelenme ve kaburga kırıkları ya direksiyona, ya vites topuzuna darbe sonucu oluşmuş olabilir. Yolcunun belkemiğindeki hasar da ya tavanın aniden başının üstüne çökmesi, ya da kendisinin kafa üstü tavana bir kaç kez çakılması sonucu gibi görünüyor.

    Dikkat edilmeyen bir konu da arka yolcu bölümü. Esas orada birileri olsaymış, iyimser bir tahminle ön sürücü başlığına çarparak burunlarını ve çenelerini kırarlarmış. Yok eğer arkadakiler de kemerlerini bağlasalar belki de boyunları yanlarına düşecek. Burada Toyota mühendislerinin daha fazla kafa yorması lazım görünüyor.

    Yukarıda yorum(!) yazan çocuklardan birine: Kaza yaptıkları yolu bilirim. O yolda öyle 180-200 yapmak zor. Hem konforlu da olmaz. Ancak yapmaya kalktılarsa bile "oh olsun, gazlar mısınız siz? Görün işte, nerde benim kınam, hemen yakayım bir tarafıma, trilay lom lom..." gibi tepkiler yakışık almıyor. Umarım bir yakınının başına gelmez de birileri senin karşında ukalalık ve küstahlık yaparak zevkle kendinden geçmez.

    Sonuca bağlamaya çalışırsak:

    1- Emniyet kemerini, evden ekmek almak için çıksak bile bağlayacağız, yanımızdakilere bağlatacağız. Sıkı bir tokadın 50km/h, bir boksör yumruğunun 60km/h hızla çarpışmaya tekabül ettiğini bilip hız kadranına bir de o gözle bakacağız.

    2- Hava yastıklarının çarpışmalardaki ilk ve genelde en büyük darbeleri aldıklarını akıldan çıkarmayacağız. Araçlarda dikkat edilen şeyin yaşam kabinini ezilmelerden korumak olduğunu, ama içeridekilerin kendilerinin o süratle öne ve yana çarpmalarına engel olmak ve etkilerini azaltmak için yastıkların tasarlandığını, ama darbeden sonra sıkışmaları ve şuur kaybı ve şok durumlarındaki boğulmaları önlemek üzere hemen söndüklerini bileceğiz. Olayda görüldüğü üzere Ön (A-bar) ve ortadaki direklerin taklalara rağmen ezilmediklerini, dolayısıyla da tavandaki çökmenin sınırlı kaldığını farkedeceğiz.

    3- Arabamıza güvenerek hız yapmayacağız. Kontrolden çıkmaya neden olacak sürüşlerden kaçınacağız. Bakımlarda sadece motor gücüne değil, sürüş emniyetine de özen göstereceğiz.

    Yorum yapan gerek bilgili, gerek duygusal, gerek heyecanlı arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    .oO°Oo.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mesudum -- 6 Aralık 2006; 12:50:53 >




  • Mesudum, gayet güzel özetlemişsiniz. Bir şey daha var, fotoğraftan görüldüğü kadarıyla aracın üst-arka tarafından ağır darbe alınmış, yani belki de otomobillerin en yumuşak karnı ve darbe gelmesi beklenen en son yer burasıdır diye tahmin ediyorum. C sütunu kalın olsa da arka cam kirişi demek ki yeterince güçlü değil.

    Yalnız şu da var, bu kısım ciddi miktarda darbe almış, aracın havalanıp yüksek bir momemtumla bu bölgenin üzerine düşmüş olması ya da sivri bir yere (köşeye, kayaya) çarpmış olması muhtemel görünüyor. Yani bu kaza da biraz aşırı hızlı ya da çok talihsiz bir şekilde meydana geldi demek mümkün.

    Bir de aklıma aracı kullananların emniyet kemeri takmamalarına ek olarak, koltuk kafalık ayarlarını da yapmamış olabilecekleri geldi. Çünkü arkadan alınan darbelerde bu kafalıklar çok hayati önem taşıyor.

    İddialı konuşmak istemiyorum ancak gördüğüm kadarıyla, güzelce kemer takmış ve koltuğunu ayarlamış ön kabin yolcusu ve sürücü, bu şartlar altında belki ufak tefek ezikler, bir şok ve belki de kaş açılması gibi yaralanmalarla bu kazayı atlatabilirdi. Zira ön kabin şeklini çok kaybetmemiş, ve araç düz düştüyse, gördüğünüz gibi kapıyı açıp çıkmak da mümkün görünüyor. Yani en azından yolcu kısmı için bu geçerli.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    japonların tehlikeli olduğunu son örneğidir bence ben artık korkuyorum bu japona araçlardan. her ne olursa olsun bence o sensörlerin sayısı arttırılması gerektiğininde kanıtıdır


    Mantık biraz ters geldi bana. Buradaki durum sensör kıtlığından açılmaması değil, uygun şartların oluşmaması yüzünden açılmaması. O sensörler büyük bir tasarım hatasına ve üretim hatasına sahip değilse zaten açılır havayastığı gerekince, yani burada "aman köşeye de bir çift sensör koyalım da açılsın her ihtimale karşı" durumu mevcut değil.

    Ama aracın her yerine sensörler koyup bunların tümünden verileri yorumlayıp buna göre kararlar veren bir güvenlik sistemi daha etkili olabilir sanırım, bildiğim kadarıyla Ford Mondeo böyle bir sisteme sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 6 Aralık 2006; 9:50:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brava

    Uluslararası standartlara göre hava yastığı ön ve arkadan alınan darbelerde 65 km. hızla yapılan çarpışmalarda açılmak üzere dizayn edilmiştir.Ancak tavan ve yan hava yastıkları araç hakimiyetinin kaybedilerek dengesinin bozulması yani ters yüz olma durumunda açılmak üzere tasarlanmıştır.
    Bu konuda gerekli yasal işlemlerin ilk önce ülke mahkemelerinde başlatılması, sonuç alınamazsa davanın uluslar arası alana taşınması gerekmektedir.
    kaza ile geçmiş olsun dileklerimi paylaşmak isterim.En azından ölümcül bir kaza olmaması sevindirici.Çok çok geçmiş olsun.


    yanlışlık var, ön sürücü ve yolcu hava yastıkları 25 km bir hızla deforme olmayan bir cisime çarpıldığında açılmak üzere ayarlanmıştır. takla atan aracın fotosuna baktım, ön tampon hasar görmemiş, bunu sonucunda da sürücü ve yolcu hava yastığının açılmaması normaldir, zaten taklalı bir kazada açılsada bir işe ayaramaz, aracın önden hasar alması gerekir.
    yalnız! eğer araçtaki yan hava yastıkları açılmadıysa(kapılardaki) ortada bir sorun var demektir. benim bildigim kadarıyla toyota corolla'larda perde hava yastıkları(kafayı koruyan ) yok, böyle bir kazada da en çok o işe yarardı diye düşünüyorum, malesef perde hava yastığı olan bir araç olsaydı belki bu kadar yaralanma olmayabilirdi, büyük geçmiş olsun diyorum,umarım yakın zamanda iyileşirler.

    not: emniyet kemerleri takılımı onu bilmiyorum.
    lütfen bir aracı karalamadan önce iyice bir oturup düşünelim, bilimsel bir çerçevede tartışalım. eğer kullanıcılar emniyet kemeri takmamışsa hava yastığını tartışmanın bir anlamı yok, hava yastığı açılsa idi belki daha kötü şeyler olabilirdi emniyet kemeri takılmadığı için. zaten araçtada perde hava yastığı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 6 Aralık 2006; 13:17:13 >




  • hava yastığını o kadar abartmayın.
    bir yerde okumuştum. emniyet kemerinin hayat kurtarmaya oranı %60 küsur, hava yastığının %3 idi..
  • Arkadaşlar perde hava yastığı açılmış. Yan hava yastıklarının da açılması gerekmez miydi?
  • Yanal ivme, çarpma ve sonrasındaki taklalar sırasında belli bir limiti aşmadıysa yan hava yastıkları da açılmamıştır.

    Aynı şeyler ön hava yastıkları için de geçerli... Darbe değil, ivme önemli...

    (Bakınız, İzmir Gaziemir 6. Sanayi sitesinde arkadan vuruk BMW'yi zincirle direğe bağlayıp kalkış yaparak düzeltmek isteyen iki sivri zekalı arkadaşın suratına iki tane havayastığının patlaması....)
  • corollayla ne alakası var herif takmazsa kemerini daha neler gelir başına
  • hmm , 2. fotoda perde hava yastıkları gözüküyor ve açılmış durumdalar, daha ne tartışılıyor anlamadım, ön hava yastıklarının takla durumunda ne gibi bir yararı olabilir? zaten perde hava yastıkları açılarak görevini yapmışlar.
    eğer araç önden çarpsaydı ön hava yastıkları açılırdı, bu sefer de neden perde hava yastıkları açılmadımı diyecektiniz.
  • Herşey gayet güzel açıklığa kavuşmuş fakat kişinin emniyet kemerini takmadığını göstermez oradaki fotoğraf.. Araçtan çıkartılması için doğal olarak çıkartılmıştır.. Ayrıca 2. fotoğrafda sanki yanda perde havayastıkları açık gibi gözüküyor, yoksa örtü gibi birşey mi o? Benim yorumlarıma gelince;

    - Ön hava yastığının açılmaması karara varıldığı gibi bencede normal ve açılsada böyle bir durumda nekadar işe yarayacağı tartışılır..
    - Yan havayastıkları açılmadıysa yazık olmuş, bence bu kazada açılması gerekirdi çünkü uluslararası protokollerinde takla gibi durumlarda açılması gerektiği yazmaktadır.. Zaten amacıda yandan çarpmalar ve aynı etkiyi yapacak olan takla durumlarında kafanın yan taraflara (cama, çıtaya) vurulmasını engellemektir..

    Bence araç sürerken dikkat edilmesi gereken en önemli husus virajlardır.. Savrulmalar, taklalar, virajı alamayıp çarpmalar aşırı hız durumunda engellenmesi imkansıs kaza biçimidir! Önünüze çıkıcak bir arabayı tahmin edip yavaşlayabildiğiniz gibi virajlardada "abi ben bu virajı bu hızda alırım" diyerekten gereksiz hırsa kapılıp hızlı girmemek lazım!




  • 2. fotodakinin perde HY olduğuna emin misin?
    bana naylon gibi geldi, dikkat edersen üst kısmından siyah bantlarle arabanın tavanına yapıştırılmış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    hmm , 2. fotoda perde hava yastıkları gözüküyor ve açılmış durumdalar, daha ne tartışılıyor anlamadım, ön hava yastıklarının takla durumunda ne gibi bir yararı olabilir? zaten perde hava yastıkları açılarak görevini yapmışlar.
    eğer araç önden çarpsaydı ön hava yastıkları açılırdı, bu sefer de neden perde hava yastıkları açılmadımı diyecektiniz.
  • gorele dostum ilk defa seninle aynı fikirdeyiz :) Bende onlar perde havayastığı mı örtü gibi birşey mi diye ikilemde kalmıştım.. Banada örtü fln gibi birşey gibi geldi..

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    2. fotodakinin perde HY olduğuna emin misin?
    bana naylon gibi geldi, dikkat edersen üst kısmından siyah bantlarle arabanın tavanına yapıştırılmış.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    hmm , 2. fotoda perde hava yastıkları gözüküyor ve açılmış durumdalar, daha ne tartışılıyor anlamadım, ön hava yastıklarının takla durumunda ne gibi bir yararı olabilir? zaten perde hava yastıkları açılarak görevini yapmışlar.
    eğer araç önden çarpsaydı ön hava yastıkları açılırdı, bu sefer de neden perde hava yastıkları açılmadımı diyecektiniz.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Ancak yapmaya kalktılarsa bile "oh olsun, gazlar mısınız siz? Görün işte, nerde benim kınam, hemen yakayım bir tarafıma, trilay lom lom..." gibi tepkiler yakışık almıyor. Umarım bir yakınının başına gelmez de birileri senin karşında ukalalık ve küstahlık yaparak zevkle kendinden geçmez.



    Ben halen lafımın arkasındayım.

    Benim içinde bulunduğum araç 90 ı asla geçemez.







    Doğal seleksiyon denen şey bu olsa gerek.




  • Arkadaşlar konuyla orta halli alakalı ama sormak istiyorum.Bugüne kadar hep merak etmişimdir bunu;acaba arabalara neden 200-250 km. sürat yapacak kadar üstlimit koyarlar.Yani bırakın 200 km. hızı,ben 100-120 km. hızın üzerine çıktığımda bile korkuyorum ne olur olmaz diye.Yani araç ne kadar hızlı giderse herhangi bir hatada hakimiyetini kaybetmek o kadar kolayki.
    Otomobil firmaları neden bu şekilde 200-250 üstlimit koyarlar.Adam gibi en fazla 100 limit koysalar,insanlar hız yapamasa,yapsada kaza yapamasa,kaza yapsada sadece ufak tefek sıyrıklarla kurtulsa ne güzel olurdu.
    Bu kadar insan aşırı hız yüzünden hayatını kaybediyor,sakat kalıyor,ama yine aşırı hız yapmaya devam.Forumda otomobil değerlendirmesi yapılıyor,önce süratinden başlanıyor.Yok şu model 200 basıyormuşda kaliteli arabaymış.Yaw ne alakası var 200 basınca arabanın kalitesiyle.
    Velhasıl keşke olmasa böyle üzücü olaylar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Arkadaşlar konuyla orta halli alakalı ama sormak istiyorum.Bugüne kadar hep merak etmişimdir bunu;acaba arabalara neden 200-250 km. sürat yapacak kadar üstlimit koyarlar.Yani bırakın 200 km. hızı,ben 100-120 km. hızın üzerine çıktığımda bile korkuyorum ne olur olmaz diye.Yani araç ne kadar hızlı giderse herhangi bir hatada hakimiyetini kaybetmek o kadar kolayki.
    Otomobil firmaları neden bu şekilde 200-250 üstlimit koyarlar.Adam gibi en fazla 100 limit koysalar,insanlar hız yapamasa,yapsada kaza yapamasa,kaza yapsada sadece ufak tefek sıyrıklarla kurtulsa ne güzel olurdu.
    Bu kadar insan aşırı hız yüzünden hayatını kaybediyor,sakat kalıyor,ama yine aşırı hız yapmaya devam.Forumda otomobil değerlendirmesi yapılıyor,önce süratinden başlanıyor.Yok şu model 200 basıyormuşda kaliteli arabaymış.Yaw ne alakası var 200 basınca arabanın kalitesiyle.
    Velhasıl keşke olmasa böyle üzücü olaylar


    Tek bir amaç var.


    Para kazanmak.




  • kaza yapanlara allah acil şifalar versin.
    öncelikle baya ciddi bir kaza geçirmişler fakat benim anladığım kadarı ile aracın içinde bulunan şahıslar emniyet kemeri takmamışlar.çünkü ön bölümdeki yaşam alanı olduça sağlam duruyor.
  • 90km/h giderken 80le gideni sollama yapmanız gerekse sıkıntı olur. 120 görmeniz işinizi çabuk bitirmenizi sağlar. Otobanda 120 hızla giderken bu iş 130-140 arasında yapılır. Ama otobanda kaza yapmış birini (düşünün, kazazedeyle aynı soyadı taşıyorsunuz...) hastaneye götürene kadar ne vitesler ne gazlar yetmez.

    Kazalarda en büyük suç alkolde. Evet alkolü yasaklıyor muyuz? İçmeyin kardeşim diyoruz, devlet olarak ceza yazıyoruz ve neredeyse benzin istasyonlarında dahi satarak parasından gelir elde ediyoruz.

    Almanya'da otoban hız sınırı yok, arabasına göre muamele. Burada aynı yol yok, aynı yol durumu yok. Otobana inek girebiliyor, teyze kenara çektirip çocuğunu işetebiliyor, kamyonlar en sol şeritten gidebiliyor vs. Bir sis olduğunda 50 araç birbirine girebiliyor.

    Bunlar derin konular. Önce biz kendi üzerimize düşenleri yapalım, sonra diğer konulara bakalım. Kemer gibi, sis far gibi, ABS gibi bütçeyle alakalı alaksız konularda konfordan önce güvenliği düşünelim.

    .oO°Oo.




  • 120 ile kamyon sollamak var sürekli 180 190 la gıtmek var.


    Sollamada heralde musaıtse 110 120 ye çıkarsın.
  • öndeki hava yastıkları kemer takılı olmadığı zaman açılmaya bilir.resme bakarak karar vermek zor adamı çıkarırken açmışlardır kemeri.ama bazen açılmıyor bu hava yastıkları.darbeye ve darbenin nereden alındığına göre değişiyor
  • bildiğim kadarıyla şöfer ve yolcular emniyet kemeri takmadığı zaman airbag ler açılmaz . çünkü açılınca o hızla ona vurunca daha fazla zarar görebilirmiş insan diye . mantıklı düşününcede doğru olduğunu görüyorum emniyet kemeri takılıyken airbag e daha yavaş vuruyoruz ve kemer bizi geri çekiyor . ama takılı olmadığında daha hızlı vurup ve airbag e çarptıktan sonra geri gelemeyecek . . .
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.