Arkadaşlar konuyla orta halli alakalı ama sormak istiyorum.Bugüne kadar hep merak etmişimdir bunu;acaba arabalara neden 200-250 km. sürat yapacak kadar üstlimit koyarlar.Yani bırakın 200 km. hızı,ben 100-120 km. hızın üzerine çıktığımda bile korkuyorum ne olur olmaz diye.Yani araç ne kadar hızlı giderse herhangi bir hatada hakimiyetini kaybetmek o kadar kolayki. Otomobil firmaları neden bu şekilde 200-250 üstlimit koyarlar.Adam gibi en fazla 100 limit koysalar,insanlar hız yapamasa,yapsada kaza yapamasa,kaza yapsada sadece ufak tefek sıyrıklarla kurtulsa ne güzel olurdu. Bu kadar insan aşırı hız yüzünden hayatını kaybediyor,sakat kalıyor,ama yine aşırı hız yapmaya devam.Forumda otomobil değerlendirmesi yapılıyor,önce süratinden başlanıyor.Yok şu model 200 basıyormuşda kaliteli arabaymış.Yaw ne alakası var 200 basınca arabanın kalitesiyle. Velhasıl keşke olmasa böyle üzücü olaylar
Boş bir yolda, örnek olarak İzmir-Çeşme otobanındasın, yolu çok iyi biliyorsun virajları fln ve saat gecenin 11'i işden çıkmışsın bir an önce evine gitmek istiyorsun 90 la gidersen yol 1 saate anca biter fakat 200 le gittiğini düşün yarım saatten evvel evinde olursun.. Ben bu şekilde hıza karşı değilim fakat hızdan kastettiğin kalabalık bir yolda bir sağ bir sol makas atarak hız yapmaya çalışanlar veya yaya trafiğininde olduğu bir yolda hız yapanlar ise buna bende karşıyım.. Fakat arabalar 90 bassaydı gerçekten araba sürmek bile istemezdim.. Araba dediğin bastınmı gitmeli ayrıca sollama konusunda verilen örneklerde var, örnek olarak ben turbolu araba kullanıyorum, hızlanmasıda spor otomobillerinki kadar olmasada gayet iyi değerlerde, geçen gün Ankara-Antalya arası turbosuz 2000cc bir araçla gittim inanın sollamalarda zorlandım.. 2000cc ve maximum hızının 230km civarı olmasına rağmen, yani alıştığım performansı bulamadığım için bir kaç kez sollarım diye çıktığım sollamadan frenleyip sağa kaçmak zorunda kaldım.. Yani performans güvenlikten sonra en önemli özellik bence..
2. konu olarak bence kazaların asıl sebebi bilinçsiz ve ehliyetini büfeden aldığı hissini veren kişiler.. Kazaların esas sebebi bu kişiler.. Yüksek hızda giderken, yan aynasının olup olmadığının bile farkında olmayan bir sürücü aynaya bakmadan sollama yapmak için orta şeritten önünüze atlarsa yapabileceğiniz hiçbirşey yok tabiki, bu tip kontrol dışı etmenler olmasa aklı başında bir sürücünün hız yapsada kaza yapma olasılığı gerçekten çok daha düşük olur.. Hız yapmak için birazda deneyim gerekir bence, hız yapıpda kaza yapanların çoğu genç bildiğiniz gibi.. Asıl sebep olan neden ise deneyimlerinin olmaması.. Deneyimli bir sürücü hangi virajı hangi hızda alabileceğini arabanın tepkilerinden bile anlayabilir, hızlı giderken önüne çıkabilecek bir arabayı tahmin edip yavaşlayabilir ve bunun gibi birçok örnek verilebilir.. Deneyimsiz yani çoğu zaman gençler bir hız hevesi içinde hiçbirşeyi düşünmeden ölümüne hızyapıyor işte o zaman kaza kaçınılmaz oluyor..
quote:
Orjinalden alıntı: WaRToX
quote:
Orjinalden alıntı: kyibe
Arkadaşlar konuyla orta halli alakalı ama sormak istiyorum.Bugüne kadar hep merak etmişimdir bunu;acaba arabalara neden 200-250 km. sürat yapacak kadar üstlimit koyarlar.Yani bırakın 200 km. hızı,ben 100-120 km. hızın üzerine çıktığımda bile korkuyorum ne olur olmaz diye.Yani araç ne kadar hızlı giderse herhangi bir hatada hakimiyetini kaybetmek o kadar kolayki. Otomobil firmaları neden bu şekilde 200-250 üstlimit koyarlar.Adam gibi en fazla 100 limit koysalar,insanlar hız yapamasa,yapsada kaza yapamasa,kaza yapsada sadece ufak tefek sıyrıklarla kurtulsa ne güzel olurdu. Bu kadar insan aşırı hız yüzünden hayatını kaybediyor,sakat kalıyor,ama yine aşırı hız yapmaya devam.Forumda otomobil değerlendirmesi yapılıyor,önce süratinden başlanıyor.Yok şu model 200 basıyormuşda kaliteli arabaymış.Yaw ne alakası var 200 basınca arabanın kalitesiyle. Velhasıl keşke olmasa böyle üzücü olaylar
Boş bir yolda, örnek olarak İzmir-Çeşme otobanındasın, yolu çok iyi biliyorsun virajları fln ve saat gecenin 11'i işden çıkmışsın bir an önce evine gitmek istiyorsun 90 la gidersen yol 1 saate anca biter fakat 200 le gittiğini düşün yarım saatten evvel evinde olursun.. Ben bu şekilde hıza karşı değilim fakat hızdan kastettiğin kalabalık bir yolda bir sağ bir sol makas atarak hız yapmaya çalışanlar veya yaya trafiğininde olduğu bir yolda hız yapanlar ise buna bende karşıyım.. Fakat arabalar 90 bassaydı gerçekten araba sürmek bile istemezdim.. Araba dediğin bastınmı gitmeli ayrıca sollama konusunda verilen örneklerde var, örnek olarak ben turbolu araba kullanıyorum, hızlanmasıda spor otomobillerinki kadar olmasada gayet iyi değerlerde, geçen gün Ankara-Antalya arası turbosuz 2000cc bir araçla gittim inanın sollamalarda zorlandım.. 2000cc ve maximum hızının 230km civarı olmasına rağmen, yani alıştığım performansı bulamadığım için bir kaç kez sollarım diye çıktığım sollamadan frenleyip sağa kaçmak zorunda kaldım.. Yani performans güvenlikten sonra en önemli özellik bence..
2. konu olarak bence kazaların asıl sebebi bilinçsiz ve ehliyetini büfeden aldığı hissini veren kişiler.. Kazaların esas sebebi bu kişiler.. Yüksek hızda giderken, yan aynasının olup olmadığının bile farkında olmayan bir sürücü aynaya bakmadan sollama yapmak için orta şeritten önünüze atlarsa yapabileceğiniz hiçbirşey yok tabiki, bu tip kontrol dışı etmenler olmasa aklı başında bir sürücünün hız yapsada kaza yapma olasılığı gerçekten çok daha düşük olur.. Hız yapmak için birazda deneyim gerekir bence, hız yapıpda kaza yapanların çoğu genç bildiğiniz gibi.. Asıl sebep olan neden ise deneyimlerinin olmaması.. Deneyimli bir sürücü hangi virajı hangi hızda alabileceğini arabanın tepkilerinden bile anlayabilir, hızlı giderken önüne çıkabilecek bir arabayı tahmin edip yavaşlayabilir ve bunun gibi birçok örnek verilebilir.. Deneyimsiz yani çoğu zaman gençler bir hız hevesi içinde hiçbirşeyi düşünmeden ölümüne hızyapıyor işte o zaman kaza kaçınılmaz oluyor..
tamam da çekirge bir sıçrar iki sıçrar üçüncüsünde
lütfen hızı pistlerde yapalım kendinize ne kadar güvenseniz de !
sürücünün sağ kulaktan darbe alması,sağ taraftaki yolcunun da thorakal kısımdan darbe alması,ikisinin de emniyet kemeri takmadığı izlenimini doğuruyor.bu araçta isterse 10 tane airbag,20 tane sensör olsun,yine de yaralanmaları engelleyemez.yukarıda arkadaşların da dediği gibi,airbagler ilk darbe esnasında açılır ve akabinde söner,dolayısı ile tekrarlayan taklalarda yolcuları yaralanmalara karşı koruyamayacaktır.
OPELLERDE HİÇBİR ZAMAN
sa abi sen türkiyede oturuyorsun galiba bu arabalar tofaş gibi türk malı degiller sadece türkiyeyede satılmıyorlar türkiyede 120 yaptınmı tehlikeli oluyor .bir avrupa ülkesinde 180 normal oluyor çünkü yollar hava limanı gibi 8 şerit gidiş böyle bir yolda 10 yaşındaki çocukta gider ama türkiyeye girerken bir hız sınırlayıcı koysalar süper olur yada türkiyeye gircek araçların sınırı hadi 100 km abartı olurda 140 olsun TÜRKİYEDE SENDE HAKLISIN AMA DİGER ÜLKELERİN YOLLARI HIZA MÜSAİT
araçtaki bireyler emniyet kemerini takmamışlar çünkü kemer boşalmamış yani gergisi halan var eğer taksa idi biraz sarkık dururdu ve takılı olduğu yer takla attığından yukarı doğru gelirdi hava yastığı ilmi ile igili bir çok teori üretilmiş pozitivizme göre tek bilgi nesnel olan deneylerle kanıtlanandır.her ne ise aracın tavan kirişleri tavan perdeleri yetersiz ya da çok ağır darbe almış yeni araçların büyük bir çoğunluğunda tavan tamamı ile darbe alır .oysaki 1980 90 zamanında tavan takla sonrasında ortaya doğru şişerdi böylelikle kafa boyun hasarlarını azaltırdı şimdiki tavanlarda böyle bir özellik yok herhalde .bende ciddi bir takla kazası atmıştım zamanında lakin benim aracımda takla kafesi vardı buna rağmen hafıza kaybı yaşadım. işin kısaca özeti hava yastığı açıtracak her hangi bir sebeb yok peki böyle bir kaza sonrasında yolculara araç içerisindekilere ne olurdu( emniyet kemeri takılı olduğu varsayılarak ) ön yolcu ve sürücüde boyun travmaları yaşana bilirdi standart üç noktalı emniyet kemeri yanlara doğru kaçışları engellemediğinden yan sutunlardan darbe alınırdı bunun dışında takla anında olduğu yerde sabit kalındığından hasar en aza indir genmiş olurdu arka koltukta oturanlar için ise iyi oturan yokmuş oradakileri şansı pek iyi değil
Beyler unutmayalım Airbaglerin çalışması için de elektrik gerekiyor.
Özellikle taklalı kazalarda Akü bağlantılarında, kablolarda yada sigorta kutusunda oluşacak bir arıza sonrasında Airbagler devre dığı kalabilir.
İşten anlayan bazı firmaların aküyü bagaja bağlama sebeplerinden biri de budur.
Arac pert olmus, ama Airbaglarin hic biri devreye girmemis..
Mesudum
kullanıcısına yanıt
sene 2004 0 corollamız var 1.6 vvti manuel sol 8 hava yastığı var diye hava yapıyoruz Allah korumuş vallahi..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme