Şimdi Ara

Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
2.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastiği 2 sene 8 aydır kullanıyorum. Toplamda 23bin km yapmışım. İlk yıl bittikten sonra yanaklarda ufak çatlamalar oluşmaya başladı. Yüzeysel olduğunu düşündüğüm için üstünde durmadım fakat gün geçtikçe iyice arttı ve bu hali aldı. Bilinçli bir kullanıcı olduğumu düşünüyorum, düzenli olarak lastik basınçlarını kontrol ederim. Araç etiketindeki uygun basıncı uygularım. Kalitesiz lastik parlatıcı sürdürtmem ki çoğunlukla kendi malzemelerim ile kendim yıkarım. Çukurlara girmemeye özen gösteririm. Ona rağmen cok kısa sürede lastik kendi ömrünü bitirdi. Üstelik ilk sene cok memnun olmama rağmen şu an yol tutuşu adına cok cok zayıfladı.


    Daha öncesinde ventus p 3, s1 evo 3 ve son olarak vp4 kullanmış biri olarak hankook fanı sayılabilirim 😄 Hankook müşteri hizmetleri konu hakkında herhangi bir yorum veya sebep vermedi cevap vermedi daha doğrusu. Bu konuyu paylaşma sebebim hankook alacakların aklında bulunsun, tecrübeme göre üst seviye markalar kadar kauçuk kalitesi yüksek değil, ve sorun yaşamanız halinde garantiyi geçtim ulaşabileceğiniz bir satış sonrası birimi yok.Yaşadığım sorunlar belki ebat kaynaklı da olabilir bilemiyorum. Ebatım 235/40/18



    Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali


    Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 23 bin gitmiş işte daha ne istiyon. senle mi yaşasın lastik.

  • Yokuş aşağı giderken arabayı da stop ediyor musunuz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bazı lastiklerde çatlaklanma erken görülmeye başlıyor ama aslında bu yapısal bir sorun değil, yüzeysel. bunun temel sebebi de çok uzun süre ultraviyole'ye maruz kalma oluyor, yani güneşe. özellikle sudan geçtikten sonra hemen güneşte durması aracın gibi. kullanım koşulları herkesin çok farklı, saklama koşulları da çok önemli, aynı model lastikte bunu yaşamayan da vardır epey.


    Sizdeki sıkıntı 2. senede tutuşun çok zayıflaması. durum buysa bu lastiğin işinin bittiğinin göstergesidir zaten.

  • Kurumuş gibi lastik ve araç yatmış doğrumu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Başka bir mecra da Ocak ayinda yaptığım değerlendirmeyi aşağı kopyalıyorum.
    Bu arada son 3 ayda 7.000 km daha yaptık ve lastik 15 ayda 30.000 km ye geldi, ve yavaş yavaş yol tutuş kayıpları başladı.
    Daha 1.5 yıli bile doldurmamış bir lastik için bence erken, ventus prime 3 E göre bence kauçuktan veya kalitesinden biraz odun vermişler gibi.
    Ebat 205 55 16

    "Bugün itibariyle #hankook #ventus larla 1 sene/23000 km doldu.

    Bu süre zarfinda lastikler benim beklentim olan yol tutuş ve fren performansı anlamında benden tam not aldılar.

    Bu lastikler orta ile sert arasındaki hamura sahipler, Adana gibi yüksek sıcakların yaşandığı bölgelerde fazla yumuşak lastikler yazın neredeyse eriyen asfaltta kendilerini çabuk bırakıyorlar bu nedenle ben bu bölgede genelde sert veya sertte yakın lastikleri kullanmaya calisiyorum ve bu anlamda yazın 40-50 derece aracı sıcaklıklarda üstlerine düşeni çok çok iyi yaptılar. Yani kuru asfaltta gerçekten çok başarılılar, islak asfaltta da iyiler ama kurudaki performansi üst düzey 👍

    Balans anlamında lastikler ile sıkıntı yaşamadım.

    Yakıt tüketimine olumlu ayda olumsuz anlamda etkisini ise hissetmedim.

    Peki herşeyi iyimi bu lastiklerin, hayır arkadaşlar yol sesi anlamında çok başarılı değiller.

    Ömür okarak videoda gördüğünüz üzere 23.000 km de bu haldeler, (tahmini 4 mm civarı diş derinliği var) ben önümüzdeki kış ilk şehir dışı seyahatimden önce bu lastikleri değiştiririm, çünkü muhtemelen o zamanlarda 40-45.000 km ye gelmiş olurlar ve diş derinlikleri artık iyice aşınmış olur.

    Ben yaptığım km ve kullanım kosullarim nedeniyle hızlı lastik eskiten birisiyim, bu nedenle bu lastiğin yıl bazındaki değişimini göremeyeceğim 2 yıl sonraki performansını nasıl olur bunu değerlendirme şansım olmayacak gibi ama lastikleri sökerken bir değerlendirme daha yaparız.(tabi buarada arabayı değiştirmezsek)

    Sonuç olarak,

    Kuru asfaltta bence çok iyi,
    İslakta iyi,
    Yakıt tüketiminde orta,
    Yol sesinde kötü,
    Lastik ömründe orta,"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Premium marka lastikler ile orta sınıf lastikler arasındaki en büyük fark bu. Hankook'un fiyatını düşününce bence 3 yıl gitmesi normal. Genelde her marka ilk 1-2 yıl iyi performans verir, kalite farkı zaten 2. yıldan sonra ortaya çıkıyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bence çok çabuk gitmiş , bu kadar çatlak normal değil , 3 yıl 23bin km için fazla yıpranmış


    teslalarda da hankooklardan şikayet eden çok , çatlamalar ve ayrılmalarla ilgili , düşük km lerde bile başlamış , paylaşan çok var , bende elektrikli için hankook ion serisi düşünüyordum ama bu tip paylaşımlar çok denk gelmeye başladı , benimde etrafta gördüğüm Ventus Prime 4 ler yıpranmış solmuş duruyor ben eledim , paylaşım için teşekkürler Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali 

  • Premium markalar haricinde hepsinde ilk yıl farklı, sonrası farklı.

  • daha önce ventus prime 3 kullanmıştım çok ta memnundum. şaşırdım açıkçası.



    belki istisnai bir durumdur. hankook her zaman lastik tercihlerimde önde gelen markalardan olmuştur bu zamana kadar.

  • sıfır aldığım aracımın üstünde gelmişti ventus 1 serisi , 50 bin km kullandım oda böyleydi hatta bundan beterdi ama araştırdığımda bunun normal olduğunu öğrendim 50 bin km için ömrü doldu deniyordu ama 23bin km yi bilemem

  • napervasız kullanıcısına yanıt

    Abartma sende 23 bin bir lastik için ömrünün yarısı demek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hsn_33 kullanıcısına yanıt

    Bende kinergy eco 2 var pandemi de 2021 Nisan ayında alınma 60 Bini geçmiştir .

    Lastik parlatıcısı kullanmadım .

    Daha önce kullanıp ve üzerindeki energy saver larda da çatlama olduğundan bunlara sürmedim .

    4 senesi doldu aşağı inince foto eklerim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiğin tabanına bakınca, sürekli patinaj çekerek kullanmışsınız gibi bir izlenim var.


    23.000km'de Petlas bile öyle sıfır slick taban moduna geçmez.


    Ayrıca lastik parlatıcısı lastiğin yani kauçuğun ömrünü uzatan bir şey, markası iyiyse.

  • Bende daha önce ki aracımda ventus prime kullanmıştım. Yol sesi sertliğinden kaynaklanıyor ama yol tutuşu çok iyi kar lastiği kullanmama gerek kalmadı zaten bizim buralara pek kar da yağmaz ama buzun üstünde de diğer lastiklere göre yaz lastiği olmasına rağmen iyi. 4 yıl dolmadan kilometresini hatırlamıyorum aynı resimde olduğu gibi çatlamalar başladı bende değiştim.


    Bu hankok lastiklerde dikkat ettiğim bi husus var. Kuru veya sıcak havalarda sertleşiyor ve yol sesi yapıyor. Ama yağmurlu havalarda yumuşuyor. Yani lastik ıslandığında daha yumuşak oluyor. Bu durum şu anda yeni aracımda fabrika lastikleri olarak bulunan hankok evo1 lastiklerimde de var. Geçenlerde yanımda arkadaşım vardı yağmurlu havada 120km. hızla giderken bile ses yoktu. Bana dedi ki lastikleri mi değiştin. Bende anlattım ona bu lastiklerin böyle bir özelliği var diye. Bu deneyim sadece bana mı ait yoksa bu lastiği kullanan benim tecrübe ettiğim deneyimimi yaşıyorlar mı.





  • Benzer bir sorun 2016 yılında satın aldığım sıfır Nokian WR-D4 modelinde olmuştu.


    Önce genel merkeze yurtdışına fotoğrafları ile faturasını mail attım, bu maili referans göstererek ülkenizdeki yetkili distribütöre mail yazın dediler sonra 2 gün içinde distribütörden aradılar ve lastiği aldığım bayiye sıfır 4 adet lastik gönderdiklerini gidip değiştirebileceğimi söylediler. Bu kadar hızlı bir çözüm beklemiyordum. Bu nedenle Nokian kalitesine çok güvenirim.


    Nokian o dönem üretip Türkiyeye gelen Rusya üretimi lastiklerde üretimden kaynaklanan bir hata olduğunu ve üretim hattındaki kauçuk malzemeye bir madde karıştığını ve kauçuğun yapısının bu nedenle erken bozulmaya uğradığını kabul etti. Bana gönderdikleri sıfır 4 adet yeni lastik ise Finlandiya üretimiydi ve Ankarada 2 yıl sorunsuz kullandıktan sonra araçla birlikte sattım.


    Geçen seneye kadar 5 yıl Hankook Ventus Prime 3 kullandım ama asfalt tutuşundan hiç memnun kalmadım ama 5 yıl boyunca hiç çatlama yapmadı. Şuan sıfır fabrikadan takılan Continental Premium Contact 6 kullanıyorum ve çok memnunum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 13 Nisan 2025; 16:47:22 >




  • Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali

    Kinergy eco 2 ler 5. senesinde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastik bakarken ve hankook araştırırken önüme gelen konu.


    teşekkürler deneyimlerinizi paylaştığınız için.


    lastiğin raf ömrü 5 sene ise ve 5 sene sonra kauçuk nedenli sıkıntı yaşanıyorsa, araç üstünde şehir standartlarında en az 4 yıl 70bin km olmalı diye düşünüyorum. Biz fakir olduğumuz için lastikler çok pahalı geliyor.


    bu arada piyasada 10 yıllık lastikler "dişleri iyi" diye trafikte pahalı araçlar üzerinde... yıl-tarih mevzusuna bir kesim hiç bakmıyor.

  • Bu da benim aracın lastiğinin durumu. 225/45R17 Hankook Ventus Prime 4. 35bin kilometre ve 2 yıl sonrası. İzmir çukurları sağolsun 1 tanesi yarıldı 1 tanesi balon oldu. Keza Dunlop kullandığımda da 2 balon 2 yarılan lastiğim olmuştu..

    Hankook Ventus Prime 4 23bin km sonraki hali

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhaba.Bu tür çatlamalar genelde vulkanizasyonun doğru şeklide yapılmaması durumunda ortaya çıkıyor ki ürün çok uzun olmamış kullanılma süresi olarak.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.