Şimdi Ara

Hangisi Daha Mantıklı? Duster vs Qashqai Arabam.com karşılaştırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
11.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hangisi Daha Mantıklı?
    10 Aralık 2010 08:00:00

    Tüketiciler artık çok yakan arazi araçlarını arzulamıyor. Hayallerinde şehir içinde pratik ama hafif bozuk yol koşullarında onları yarı yolda bırakmayacak modeller bulunuyor. Yerden yüksek yapılarıyla kendinizi güvende hissetmenizi sağlayan bu tip araçlara arazi aracı denmiyor. Onlar için geliştirilen yeni isimse Crossover. Bu segmentin yaratıcısı olan Nissan Qashqai başarılı satış rakamlarıyla Türk tüketicisinin gözdesi konumunda bulunuyor. Geçtiğimiz aylarda pazara sunulan Dacia Duster ise uygun fiyat etiketiyle tüketicilerin aklını çelmeye çalışıyor. Renault-Nissan ortaklığının ürünü olan iki modelden bakalım hangisi satın alma konusunda rakibinin önüne çıkıyor?

     Hangisi Daha Mantıklı? Duster vs Qashqai Arabam.com karşılaştırma

    Tasarım
    Tasarım anlamında Nissan Qashqai’nin çok daha fazla emek harcayarak ortaya çıkartılmış bir model olduğu hemen belli oluyor. Duster’ın sade ve basit görünen çizgilerine Qashqai çok daha detaylı ve modern hatlarıyla cevap veriyor. Özellikle geçirdiği makyajdan sonra Qashqai’nin ön tasarımı oldukça çekici bir hale geldi. Mercekli farları ve kaputunun üzerindeki çizgiler aracın elit görünümünü arttırıyor. Duster ise çok daha mütevazı. Kromajlı ön ızgaranın ve gri renkli ön difüzörün renk kattığı ön kısmın tok bir havası var. Son yıllarda çıkan modellerden alışık olduğumuz çamurluğa ve kaputa taşan farların yerine Duster’da, düz ön farlar kullanılmış. Bu sade tasarım Duster’ın ucuz ama sağlam imajını destekliyor. Qashqai 4330 mm’lik boyuyla Duster’dan sadece 2 cm daha uzun. Duster ise 1820 mm’lik genişliği ile rakibinden 3,7 cm daha geniş. Bu arada belirtmeden geçmeyelim, Duster grubun uzatılmış Nissan B platformu üzerine inşa edilirken, Qashqai Nissan C platformunda geliştirilmiş.

    Selim Erkek

    Nissan’ın modern tasarımının yanında Dacia gerçekten ucuz görünüyor. Aracın ön kısmına hayat veren farlarda Qashqai keskin bakışlarıyla bana daha çekici geliyor. Ancak şunu da söylemeliyim ki Duster’a ödediğiniz ücret karşılığında sahip olacağınız tasarım da hiç yabana atılır cinsten değil. Duster’ın güçlü görünen ön tasarımı aracın her yol koşulunda gidebileceği imajını veriyor. Ayrıca Duster’ın yaklaşma ve uzaklaşma açıları Qashqai’ye göre çok başarılı.
    QQ-8 Duster-6

    Tulu Darıcan

    Tasarımı iki ayrı kısımda değerlendirmek gerekiyor. Qashqai çok daha modern, sportfi ve şehirli hissettiriyor. Ancak Duster, rakibine göre çok daha maço. Eğer daha güçlü görünen bir tasarım arıyorsanız Duster size daha uygun olacaktır. Yine de bu tip araçların çoğunlukla şehir içinde kullanıldığı düşünülürse Qashqai tasarımıyla rakibinin az bir farkla önünde.
    QQ-8 Duster-7

    İç mekan
    Araçların iç mekanlarında kullanılan malzemeler arasında dağlar kadar fark var desek yanlış söylemiş olmayız. Nissan’ın kokpit üzerinde kullandığı yumuşak kaplamaların benzerine Dacia’nın hiçbir yerinde rastlamıyoruz. Tabi burada Qashqai’nin malzeme kalitesinin çok iyi olduğu anlamı da çıkartılmamalı. C segmentindeki bir çok yeni modelin iç mekanında kullandığı malzemeler Qashqai’ye göre daha kaliteli.Duster’ın iç mekanında kullanılan malzemeler ise tamamen ekonomi adına şekillendirilmiş. Qashqai’nin 10 kontrol butonuna ev sahipliği yapan deri direksiyonu, Duster’ın sade direksiyonuna göre çok daha teknolojik görünüyor. Gösterge panelinde de aynı fark devam ediyor. Duster, diğer kardeşlerinden aldığı gösterge panelini taşıyor ve çok iyi görünmüyor. Qashqai’de ise beyaz kırmızı aydınlatmalı gösterge grubu göze hoş gelen tasarımı ve büyük yol bilgisayarı ekranı ile gayet iyi görünüyor.

    Orta konsola bakıldığında Nissan’ın pahalı navigasyon ekranının ve dijital klimasının görsel şovu görülüyor. Duster’ın orta konsolunda ise basit görünen klima kumandaları, sırıtan müzik sistemi ve ön cam açıp kapama düğmeleri bulunuyor. Test aracımızdaki kahverengi kaplamalarla kalite hissi arttırılmaya çalışılmış ancak çok başarılı olduğu söylenemez. Her iki aracında orta konsolundaki havalandırma ızgaraları birbirine benzer yapıya sahip. Duster’da çok göze batmayan havalandırma kapakları, Qashqai kullanıcılarının canını sıkacak kadar basit görünüyor. Her iki araçta da arka koltuklardaki diz mesafesi sorunsuz ancak Duster’ın daha ferah bir yaşam alanı sunduğunu söylemeliyiz. Duster’ın 475 litrelik bagaj hacmi Qashqai’nin 410 litrelik bagaj hacminden 65 litre daha fazla.

    Selim Erkek

    İç mekanlara geçildiğinde Duster on sene geriden geliyor desek abartmış olmayız. Dacia en azından bu araçta farklı bir iç mekan kullanabilirdi. Ön cam kumandalarının orta konsolda olmasını doksanlı yıllarda makul karşılayabilirdik ancak şu anda bu durum can sıkıcı görünüyor. Nissan Qashqai’de ise parasının karşılığını vermeye çalışan bir iç mekan var. Aracın cam tavan opsiyonu içerisinin karamsar havasını dağıtıyor. Ayrıca iyi görünen bir müzik sistemine sahip ve gece yolculuklarında aracın içi Duster’a oranla çok daha şık görünüyor.
    QQ-7 Duster-4


    Tulu Darıcan

    Dacia’nin ekonomi kaygıları sebebiyle iç mekan kalitesi konusunda Duster, Qashqai’nin gerisinde kalıyor. Qashqai ise rakibine göre iç mekan disiplininde başarılı olsa da bedeli düşünüldüğünde pek çok C segment modelinden daha geride kalıyor. Özellikle kokpitteki sert plastik kaliteli hissettirmiyor. Qashqai, ergonomik açıdan da Duster’ın önünde. Sadece Duster’ın orta konsoldaki cam açma butonları bile bu düşüncemi doğrular nitelikte.
    QQ-6 Duster-5


    Motor
    Karşılaştırmamıza konuk olan bu iki araç için uzaktan akraba yorumu yapmıştık. Her iki marka da Renault grubu ile olan ilişkilerini kullanarak son derece başarılı bir motoru kaputları altına yerleştirmiş. 1.5 litrelik dCi üniteler kullanan araçlardan Duster, 3750 d/d’da 85 hp güç üretirken, Qashqai 4000 d/d’da 106 hp güç üretiyor. Maksimum tork söz konusu olduğunda da Qashqai’nin üstünlüğü dikkat çekiyor. 2000 d/d’da 240 Nm tork üreten Nissan’ın rakibi 1900 d/d’da 200 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12.2 saniyede gerçekleştiren Qashqai, kendisinden 21 hp daha güçsüz rakibinden 1,7 saniye daha hızlı. Son hızlarda Qashqai’nin 177 km/s’e 155 km/s üstünlüğü var. Qashqai 6.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketirken bu rakam Duster’da 5.5 litre olarak ölçüldü. Aynı motora sahip bu iki araçtan Qashqai’nin iç mekanına yansıyan sesin, Duster’a oranla çok daha az olduğunu söylemeliyiz.

    Selim Erkek

    Her iki aracın motorları da Renault menşeli dCi motorlar. Duster’ın 4x2 versiyonunda kullanılan 85 hp’lik seçenek kağıt üzerinde güçsüz görünse de aracın kullanımında hiçbir sorun yaşatmıyor. Qashqai’nin motoru ise bu boyutlardaki bir araç için ideal motor olduğunu belli ediyor. 110 hp gücündeki motoruyla Qashqai’nin, hem ara hızlanmaları hem de son hızı son derece tatmin edici. Aradaki Qashqai lehine performans farkını Duster yakıt tüketimiyle eşitliyor. Ben bu disipline iki aracın da birbirine üstünlük sağlayamadığını düşünüyorum. Bu arada Duster’ın 1.5 dci 110 hp seçeneğinin, ülkemizde satılan SUV’ler içerisinde vergi avantajı yaşatan tek dizel 4x4 çekiş sistemli araç olduğunu hatırlatalım.
    QQ-8 Duster-8

    Tulu Darıcan

    İki modelin sahip olduğu motorlar farklı güçler sunmasına karşın büyük oranda benzer üniteler. Duster’ın rakibinden daha hafif olması motor gücü düşük olsa da performans değerlendirmesinde onun çokta geride kalmasını engelliyor. Qashqai 6 kademeli şanzımana sahip olsa da ağırlığı sebebiyle yakıt tüketiminde rakibinin gerisinde kalıyor. Kısacası Qashqai performansta öne çıkarken tüketimde geri kalıyor. Bu nedenle bu disiplinde iki araç arasında belirgin bir farklılık bulunmuyor.
    QQ-8 Duster-8


    Yol tutuş ve konfor
    Test aracımızdaki 18 inçlik jantlarında etkisiyle yoldan gelen darbeleri içeriye fazlaca aktaran Qashqai, rakibine oranla daha sert bir tavır sergiliyor. Duster ise kalın yanaklı lastiklerinin avantajını çok iyi kullanıyor ve yumuşak bir şekilde darbeleri emiyor. Bozuk zeminlerde ilerlerken Qashqai’nin içinde olmaktansa Duster’ı tercih ediyoruz. Her iki aracında koltuklarının yan destekleri yetersiz fakat konfor konusunda eksiklikleri yok.

    İş yol tutuşa geldiğinde ibre bariz olarak Qashqai’yi gösteriyor. Her iki araçta zorlandığı zaman önden kaymaya başlıyor. Qashqai’de Tekna donanımından itibaren sunulan ESP sistemini, 4x4 olmayan Duster versiyonlarında opsiyonel olarak bile alamıyorsunuz. Halbuki Duster’ın bu donanıma oldukça fazla ihtiyacı var. Yüksek yapıları nedeniyle binek araçlara oranla daha çabuk yoldan kopan bu tarz araçlarda ESP hayati önem taşıyor.

    Her iki araçta 4x2 olmasına rağmen hafif arazide Duster’ın önemli bir avantajı var. Daha başarılı yakınlaşma ve uzaklaşma açılarına sahip Duster, yağmur ve çamurda iyi performans gösteren standart lastikleriyle hafif araziden alnının akıyla çıkıyor. Qashqai ise lanse edildiği gibi tam bir şehirli. Hafif arazide bile hayal kırıklığı yaşatabiliyor. Tabi bu iki aracın 4x4 versiyonlarını da karşılaştırmak gerekli.

    Selim Erkek

    Elektronik sistemlerin de yardımıyla Nissan Qashqai’nin yol tutuşu, Duster’a göre oldukça iyi. Qashqai’nin 18 inçlik jantlarının yol tutuşa etkisini de es geçmemek gerekli. Duster kullanıcı ise aracının sınırlarını iyi bilmek zorunda. ESP sisteminin opsiyonel olarak bile alınamaması ise çok can sıkıcı. Nissan Qashqai’nin fren sisteminin Dacia Duster’dan daha başarılı olduğu hemen hissediliyor fakat bu Duster’ın kötü bir performans sergilediği anlamına gelmiyor. Qashqai’nin binek otomobillere daha yakın olan sürüş dinamikleri sürücüsünü, Duster sürücüsünden daha rahat hissettiriyor. Asfalt dışına çıkıldığında ise Duster’ın ağır basan yüzü ortaya çıkıyor. Qashqai’nin tamponlarını bırakacağı yerlerden rahatlıkla geçiyor ve standart lastikleri rakibine oranla çok daha iyi tutunuyor.

    Konfor konusunda belki şaşıracaksınız ancak Duster, Qashqai kadar konforlu bir araç. Yoldan gelen darbeleri Qashqai’ye oranla daha iyi emiyor.
    QQ-7 Duster-6


    Tulu Darıcan

    Bu tarz araçları kullananlar yol tutuş konusunda binek modellerle benzer performans beklememeli. Ancak Qashqai sahip olduğu elektronik sistemlerle yol tutuş konusunda rakibinden üstün. Duster ise yol tutuş konusunda sorun yaşatmazken yine de keşke ESP olsaydı dedirtiyor. Konfor konusundaysa iki modelin benzer olduğunu düşünüyorum. Qashqai ince yanaklı lastikleri sebebiyle iyi çalışan süspansiyonlarına rağmen konfor konusunda rakibinin gerisinde kalıyor. Bence iki araç arazide iddialı olmasa da bu disiplinde değerlendirilmeli. Duster sahip olduğu çamur ve kar koşullarına uygun lastikleri sayesinde hafif arazide sorunsuz ilerliyor. Qashqai ise bu koşullarda daha hassas. Geniş lastikler kaygan zeminlerde kolaylıkla patinaja düşüyor. Bu sebeple Qashqai’nin anavatanı şehrin asfalt yollarıyla sınırlı.
    QQ-7 Duster-7


    Güvenlik
    Nissan Qashqai girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Dacia Duster ise henüz çarpışma testine girmedi. Duster’da sadece sürücü hava yastığı standart olarak sunuluyor. Nissan Qashqai ise sürücü, yolcu hava yastıklarının yanı sıra yan ve perde hava yastıklarını da tüm versiyonlarda standart olarak sunuyor.

    Selim Erkek

    Aktif ve pasif güvenlik önlemleri anlamında Qashqai, Duster’ın çok daha önünde. Ayrıca Qashqai’nin rekor bir puanla aldığı çarpışma testine karşılık, Duster henüz kendini kanıtlayamadı.
    QQ-9 Duster-5



    Tulu Darıcan

    Qashqai, EuroNCAP testinden elde ettiği skorla bir rekortmen. Duster ise henüz bu testten herhangi sonucu bulunmuyor. Dacia ailesinin diğer modellerinin performansı düşünüldüğünde Duster’dan da çok yüksek not beklenmemeli. Ayrıca güvenlik donanımlarının Qashqai’ye göre az oluşu onun bu değerlendirmede not kaybetmesine yol açıyor.
    QQ-10 Duster-6



    Fiyat
    Dacia Duster uygun fiyatlı SUV olarak lanse edilse de test aracımızdaki gibi bir Duster’a sahip olmanız için 40.400 TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Diğer test konuğumuz Nissan Qashqai ise 63.490 TL fiyat etiketine sahip.

    Selim Erkek

    Dacia Duster tercih edecek kişilerin minimum test aracımızdaki donanım seviyesini tercih etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Baz donanım hem güvenlik ekipmanları, hem de görsellik olarak çoğu kişiyi tatmin etmeyecektir. 40 bin lirayı bulan fiyat biraz tuzlu görünse de Duster’ın sunduklarını bu fiyata veren başka bir model yok. Qashqai’nin ortalama donanıma sahip modeli Tekna ise 56.900 TL’ye alınabiliyor ve tatminkar bir donanım sunuyor. Testimize katılan Qashqai Tekna Pack’in fiyatı, Dacia test aracımız Duster Laureate’den yüzde 57,2 oranında daha pahalı. Aradaki fiyat farkı bence Duster’a büyük puan kazandırıyor.
    QQ-5 Duster-8



    Tulu Darıcan

    Dacia Duster’ın en avantajlı olduğu bölüm hiç kuşkusuz fiyat… 40 bin TL pek çok kişi için Dacia markası için çok olarak kabul edilse de arkasında Renault güvencesi ve teknolojisi olan bir crossover için bu fiyat bence kelepir. Qashqai ise iç mekan kalitesi ve güvenlik donanımlarıyla ciddi bir fiyat eklentisine sahip. Yine de tüm bu eklentiler bence aradaki fiyat farkını hak edecek düzeyde değil. Qashqai pahalı bir model olmayı sürdürüyor.

    QQ-6 Duster-9


    Sonuç:

    QQ-89 Duster-79


    Puanlamamıza göre Nissan Qashqai karşılaştırmamızı açık ara önde bitirdi. Sadece mantığıyla düşünen ve cebinde parası olan birinin tercihi bu model olmalı. Buna karşın eğer kısıtlı bütçeye sahipseniz, asfaltta ve hafif arazide sorunsuz ilerlemek hedefinizse Duster tam size göre.



     Hangisi Daha Mantıklı? Duster vs Qashqai Arabam.com karşılaştırma







  • Bana Duster gereksiz bir arac gibi geliyor. Sonucta Dacia butcesi kisitli olanlar icin uretilen bir marka. Butcesi kisitli olan birisini neden SUV alsin. Vardir bozuk yollarda kullanacak 3-5 kisi ama cogunlugu diger SUVler gibi asfaltta kullanmak icin alacaktir. Istisnalar kaideyi bozmaz. Sirf SUV olsun diye gidip kalitesiz bir arac almaya anlam veremiyorum. O paralara cok guzel C sinifi araclar alinabiliyor. Hatta MPV bile alinabilir.

    Acikcasi ben bu aracin hitap ettigi kesimi cozemedim. Ucuz SUV fikri biraz garip geldi.
  • hocam bunlar zaten SUV değil.. Compact SUV denilen cinsten.. ha pazar günü mangala gidersin zorlandan bir yerlere çıkarsın flnda.. bir noktaya kdr..

    ben Nissan'ı her ne kdr sevmesemde (gereksiz pahalı olduğundan dolayı) Nissan diyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    hocam bunlar zaten SUV değil.. Compact SUV denilen cinsten.. ha pazar günü mangala gidersin zorlandan bir yerlere çıkarsın flnda.. bir noktaya kdr..

    ben Nissan'ı her ne kdr sevmesemde (gereksiz pahalı olduğundan dolayı) Nissan diyorum...



    Ben onu anliyorum zaten, insanlar SUV begeniyor, sirf gorunusu, yerden yuksekligi icin ekstra para veriyor onu da anliyorum.

    Ama yani Dacia butcesi diger markalara butcesi yetmeyen insanlar icin degil mi? Benim takildigim nokta burasi, parasi olmadigi icin Dacia almaya gidiyor ama SUV almak icin 40 bin Tl veriyor gibi bir tezat olusuyor.
  • "Sadece mantığıyla düşünen ve cebinde parası olan birinin tercihi bu model (QQ) olmalı. Buna karşın eğer kısıtlı bütçeye sahipseniz, asfaltta ve hafif arazide sorunsuz ilerlemek hedefinizse Duster tam size göre."

    Bu son cümleye aynen katılıyorum. Parası yeterli olan QQ alır kısıtlı olan ama içinde bir suv hevesi olan Duster alır
  • heves etmek
    heves almak

    ile

    hep aynı şeyi istemek arasında fark var..

    parası olup sadece heves almak, "ulen SUV'a da binmedik demeyiz" diyen birisi varsa illa QQ alacak diye bir şey yok, Duster alsın.. beğenirse satsın QQ alsın X3 alsın ne bilim ben......

    ben mesela gerçek anlamda SUV kullanmayı çok sevdiğimden dolayı bunca zaman kaç tane SUV değiştirdim.. çünkü bnm için hayat felsefesi haline geldi.. normal bir arabaya bindiğim zaman atıyorum en basiti bir taksiye bindiğimde kendimi F1 aracına binmiş gibi, etrafımda hiçbir şey görmüyormuşum, her şey kafamın üstünde yaşanıyormuş gibi geliyor... anormallik bende onu da kabul etmem gerek
  • YAV kısıtlı bütçeye sahip olan biri Duster'ı neden alsın? Şöyle bişey alır hakiki arazi aracına biner ... bu 2 kapılı Vitaralar arazide süper. üstelik 4x4 ve 1,6 motor.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-vitara-sahibinden-0-km-vitara-36058447/detay
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Neden Duster alacaklarını ben size söyleyeyim. Çünkü 44-48000TL arasında 6,5lt/100km'de dizel yakan, safkan gerçek bir 4x4 yok. 4x2 qashqai ile 4x4 Duster'ı karıştırmayalım. İkisinin arasında dağlar kadar fark var. Ha 4x4 Qashqai derseniz o da 2000cc ve 80.000TL gibi bir fiyatıyla ve yakıtıyla hiç konumuz bile olamaz. Satış rakamlarına baktığınız da Duster'ın kaçıncı sırada olduğunu göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umiterkan -- 10 Aralık 2010; 14:55:00 >
  • Gereksiz bir karşılaştırma bence, genel kalite konusunda Duster QQ'nin yanına bile yaklaşamaz. Hatta Duster bu kadar puanı nasıl almış anlayamadım. Yanlış anlaşılmasın tabi, Duster'ı kötülemiyorum, ama araçlarda ortada yani.
  • paran azsa duster al
    paran varsa sportage & ix35 al
    paran çoksa fx37 al
    paran yoksa konuş dur
  • FX37 ne ya.. otobanda arkasından ayrılmıyorum nedense.. kağıt üstünde daha güçlüde yolda gitmiyor..
  • bence yetmez ama sportage
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    YAV kısıtlı bütçeye sahip olan biri Duster'ı neden alsın? Şöyle bişey alır hakiki arazi aracına biner ... bu 2 kapılı Vitaralar arazide süper. üstelik 4x4 ve 1,6 motor.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-vitara-sahibinden-0-km-vitara-36058447/detay




    Bencede safkan arazi aracı 4X4 koltuk ısıtması bile var aradaki 3-4 milyara kesin değer tek kötü yanı 3K olması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powershift

    Sadece mantığıyla düşünen ve cebinde parası olan birinin tercihi bu model olmalı. Buna karşın eğer kısıtlı bütçeye sahipseniz, asfaltta ve hafif arazide sorunsuz ilerlemek hedefinizse Duster tam size göre.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.