Şimdi Ara

HB araba için son karar GOLF & OPEL ASTRA (fiyat performans tavsiyesi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
14.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HBler arasında bu iki araca kadar düşürebildim. TSI golf opel astra HB e oranla oldukca pahalı... En az 6 bin ytl fark var... Buna değer mi ? Opel astranın 33.000 lik parasını zar zor çıkarmaktayım..
    Baya bi bekleyip golf için para biriktirmek mantıklı mı ?
    Hani PC testlerindeki fiyat performans kriteri bu iki araç arasında ne olur ?

    (başka öneriniz varsa olabilir, ama ikinci elide iyi olmalı alacağım arabanın, acil bir durumda satabilmeliyim)



  • astra çıkar, motor hariç birbirine denk araçlar.
  • f-p astra bence
    golften herhangi bir eksikliği yok
    yani kullanmayanlara göre golf astradan 3kat daha iyimiş
    biz ikisinide kullandık aynı dönemde
    valla golfün güzelliği sadece biraz daha yumuşak sürüş stili buda biraz daha konfor getiriyo
    ama yollar çok kötü değilse zaten başa baş arabalardır
    ha golfün içi daha derli topludur
    ama astradada malzeme kalitesi daha iyidir
    yol tutuş bence astrada golfe göre biraz daha iyidir
    ses yalıtımı bana göre astrada daha iyi idi diyeceğim ama aslında pekte fark yoktu
    ses sistemlerine gelince astra daha iyi bir baz sisteme sahip
    tsi golf için madem durum zor ise kastırmaya gerek yok zaten sırf motoru iyi diye
    bence astra alınabilir şu durumda
    belkide corolla auris civic bile bakabilirsiniz
  • bütçenizi zorlamanıza gerek yok bence.

    astra hb, sınıfında en çok satan araçtır. en azından ülkemizde bu böyle.

    gayet güzel araçtır, hele ki sıfır olacak tadından yenmez heralde :)
  • eger sadece ikisi arasından tercih yapacaksan astra derim.
    aynı kalitede benzer donanımda sınıfında referans durumunda olan 2 arac. fakat 6 bin ytl cok para. kaba bir hesapla 25bin kmlik benzin demek opel astra icin..
    ben olsam bu ikisinden astrayı tercih ederdim.
    bunun dısında bravoyada bakın derim..
  • AStra daha iyi bi araç sırf 7bg fazla olacak diye 6bin ytl verilmez.

    O araç turbosuz neticede alt devirlerde fazla fark olmayacak, 122bg max bg gücü, alt devirlerde bu gücü üretmiyor, turbo lagı azmış ama genede var, yani 6bin ytl değmez.

    2bin ytl olsa tamam , hem de Astra daha şekil ve güzel bi araç. Kati suretle değmez...

    Hatta ben lsam 2007 temiz bir astra alırım 2007 çıkışlı, hatta 2008 daha ucuz olur.
  • Golf tam bagımsız süspansiyon kullanmaktadır Astranın ise temeli belli, iki lastiğe birbirine bağlayan std torsiyon arka aks, astrada başarısız değil, Astra kötü de yol tutmaz ama kaymak gibi eğimsiz yolda iyi yol tutar ve ancak o yollarda konforlu olur.

    Golf vçok koldan bağlantılı tam bağımsız trailing arm arka aks var, dikey geriye ve yanal harakette yapabiliyor lastikler. asılmış bir virajı dönerken kol lastiği dışa açarak tüm lastiğin içi virajın yüzeyini görmesini sağlıyor. Astra yanağa binebilir ve lastik kaldırabilir. yüklüyken çukurlarda ses yapabilir, yüklüyken sürüş dinamiği Golf gibi olmaz, ıslak zeminde de öyle olmaz vs diye gidiyor.

    yol tutuş olarak golf daha iyi ve dengelidir vede buna rağmen daha iyi süspansiyonu daha konforludur...

    ayrıca astranın içi kaliteli gözükmekte ama malzeme kalitesi olarak golf birazdaha iyidir,ses yalıtımı olsun sürüş güvenliği hissi olarak golf daha güven vericidir....tabi motor olarak 122 hplik golf 0-100 9,4 ortalama tüktimi 6 litre olan hem performanslı ve buna karsın ekonomik bir motordur 6 ytlye değermi neden değmesin...........


    torsiyonu bilmiyenler için

    torsiyon suspansiyon sistemi.
    Eskisindekiler bağımsız suspansiyondu. Yenisindekiler torsion bar. Torsion bar suspansiyon eski teknoloji ve daha ucuz ve tekerleğe tam bağımsızlık vermiyor, şasiye bağlı tekerlekler aslında kabaca anlatmak gerekirse.buda araçın dengeli ve daha iyi viraj almasını engelliyor ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi discoverys -- 15 Nisan 2008; 1:12:56 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Astranın ki tam bağımsız değildir ama kendine özgüdür..sınıfında kendine özgü yarı bağımsız tek araçtır... bu sınıfa tam bağımsızı sokanlar ise astranın süspansiyonunu çözemeyip tam bağımsıza geçenlerdir... tam bağımsız daha pahalı, bayağı pahalı...

    sonuç tam bağımsızı sunarken iç mekan kalitesinden feragat yani golf ve focus.

    ..
    astra ise yarı bağımsızdan kazandığını iç mekana yatırmıştır..

    ayrıca tam bağımsız daha iyi yol tutar diye bir şey yok...örnek cilo RS: yarı bağımsız.. testlerde porş ile mücadele ediyor.

    astra yol tutuşda asla golfden aşağı kalmaz... ve hatta yol tutuş konusunda golfden çok daha fazla isim yapmıştır...


    yok en iyisi diyorsan IDS PLUS:::adaptif süspansiyon... sınıfında 2004 den beri tek...

    ıds plus astra sınıfının en yol tuşuna sahip araçtır.



    ben bu astrayı kullandım ve sattım.. 2.5 yıl 41 bin km.. satarken iç kalitesi inanın bana hala sıfır araba gibiydi... yok böyle bitr şey.... mükemmel de yol tutuşıu vardır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 15 Nisan 2008; 1:27:42 >




  • yol tutuş olarak en iyi performans modelleri olan tsı gt ile 1.6 turbo arasındaki pist değerlerinde belli oluyor hersey

    tekrar yazıyorum''Golf çok koldan bağlantılı tam bağımsız trailing arm arka aks var, dikey geriye ve yanal harakette yapabiliyor lastikler. asılmış bir virajı dönerken kol lastiği dışa açarak tüm lastiğin içi virajın yüzeyini görmesini sağlıyor. Astra yanağa binebilir ve lastik kaldırabilir. yüklüyken çukurlarda ses yapabilir, yüklüyken sürüş dinamiği Golf gibi olmaz, ıslak zeminde de öyle olmaz vs diye gidiyor. ''


    daha ne olsun araçta torsiyon var sırf maliyetten calmıs o maliyeti iç mekana götürmüş diye birsey yok golfun içide kaliteli.........buraya bu konu hakkın binlerce bilgi verirrim ama nafile golf daha iyi yol tutmasına karsın daha iyide konfor sunmaktadır.........bunun a sı b sı de yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi discoverys -- 15 Nisan 2008; 1:42:52 >
  • jeremy nin topgear program sunucunun astra opc hakkındaki yorumları ....en iyi yol tutan astra hakkındaki yorumları......

    abartma sanatı kullanmış ama işte opc nin bile iyi yol tutmadıgını jeremy bu tarz esprilerle dile getiriyor

    - Çinde bi kelebek kanat çırpsa, siz bir ağaca toslayabilirsiniz
    - Sabahleyin durmadan lastik yakan bi OPC görürseniz polisi aramayın. Zavallı adam sadece işe gitmeye çalışıyordur.
    - (Jeremy direksiyonu bırakıp gaza basıyor, alet tork steer yapıp sola gidiyor) Tork steer işte böyle birşey ve çok da kötü birşey. Ama sola gitmek istiyorsanız başka
    - James May: Jeremy,çok kötü olsa da kabul et 240 HP heyecan verici
    Jeremy Clarkson: Bir tabancayla vurulmak nasıl heyecan vericiyse bu da o şekilde heyecan verici.
    - (Megane R26 dan pistte fark yedikten sonra) İsterseniz bir milyon HP koyun, şasi direksiyon bunu kaldıramıyorsa işe yaramaz boşa gitmiş demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi discoverys -- 15 Nisan 2008; 1:46:54 >




  • Bahsettiğin testde parkur yoktu, hızlanma yalnızca 0-100 km/h olarak ölçülmüştü.. parkur derecesi yoktu, nereden uydurdunuz, kaldı ki parkur decesi ile değerlendirmek istemirse iki araçta da aynı motor olmalı..


    astra yol tutuşda golfden çok daha fazla isim yapmıştır..

    isteyen google astra yol tutuş desin aratsın, bir de aynı şeyi golf için yapsın..


    işte 1.6 GTC için bir yorum , googledan...

    ::::::::::::::::::::::::
    Astra GTC'nin kullanım tepkilerine IDS-Plus sisteminden başlamak daha doğru bir yaklaşım. Standart donanımda sunulan IDS-Plus, kokpitteki Sport düğmesine basıldığında Astra'nın yüzündeki hırçın ifadeyi yarışçı lisansıyla süslüyor. Amortisörleri kabindekilerin rahatını belirgin şekilde kaçıracak kadar sertleştiren sistem, her bir amortisörü yol durumuna karşı sürekli gözlemlerken gaz pedalı ve direksiyon tepkilerini de hızlandırıyor. Sürekli Süspansiyon Kontrolüyle (CDC - Continuous Damping Control) uyumlu şasi sistemi IDS-Plus bir fantazi gibi görünüyor ama gerçek. Astra GTC Sport moda geçilmeden bile soyundan gelen güçlü yol tutuş özellikleri gösteriyor.

    :::::::::::::::::::::

    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/testdetay.php?cid=1076



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 15 Nisan 2008; 1:52:22 >




  • o yorumlar tamamen gerçekçi en iyi yol tutan astraya yapılan yorumlar,hatta videoyu bulursam koyarım


    astarayı herkes sert süspansiyonu oldugu yada küt araç oldugu biliyor bu yüzdende halk arasında iyi yol tutuyor tazrda yorumlara magdur kalmıstır ama pratikte daha rahat süspansiyn olan golfden daha iyi yol tutması lazımken burda ters orantılı.yabi görünüşte astra daha iyimiş gibi gözüksede golf yeteneklerini dısardan belli etmiyor

    zaten bir araç süspansiyonu ne kadar agresif olursa okadarda cukurlu yollarda yada kalitesiz asfaltta yol tutmasıda zorlasıyor...

    pist değerlerindede golf gt astra 1.6 turbodan 3 saniye daha erken tamamlıyor........opc gtı sınıfındada farklı değil sonuç


    sonuç olarak

    gtc daha iyi yol tutmaz
    gaza asılmıs dönerken iki tane curby yere yakalansan direk ayağını gazdan kaldırmak zorundasın Gtc'de, torsiyonun var arkada sonuçta. golf öyle zeminleri tanımıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi discoverys -- 15 Nisan 2008; 2:19:19 >




  • 1.4 tsi 125 hp lik bir leon neden olmasin???
  • golf tsi (140 lık) ve astra kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki yol tutuşta size verdiği his olarak astra 1 adım önde bence. ama golf daha konforlu. falanca test kurumu söyle demiş filancanın testinde 1 saniye geri düşmüş bunlar hikaye şeyler siz aracı alıp pistemi çıkacaksınız yollarda nerede aynı sınıf bir araç görseniz hemen yarışamı tutuşacaksınız onun için böyle şeyleri boşverin arkadaşlar.bazen buradaki yorumları sanki o arabaları tasarlayan mühendisler yazıyor sanıyorum o kadar arkasındalar ki ürünlerin neyse.
    ikisininde yol tutuş özelikleri iyidir. sadece bana verdiği his olarak astra yeri daha iyi kavrıyor gibi.
    kısacası yol tutuşmuş iç mekan kalitesiymiş sesmiş suymuş buymuş ikisinide kullanan birisi olarak söylüyorum fark yok.
    ha motora gelince 140 lık golf alabiliyorsan hiç durma al.
    ama 122 lik golf nasıldır bilmiyorum.ama teknik verileri onunda çok iyi olduğunu gösteriyor. bence 122 lik golf kağıt üstündeki teknik verileri yola aktarabiliyorsa 6000 ytl farka alınabilir. ama senin durumunda olsam yani zorlayarak golfü alacağıma astrayı alırım.




  • Bana kalırsa kendinizi zorlamayın. Madem Astranın 33000 ytl lik tutarını ancak çıkartabildiniz 6 bin ytl yi bu devirde borçlanmaya değmez. Kalan kısmı benzin giderleri için kullanmak daha mantıklı. Sonuçta Golf'ün TSI motorlusunu almadıktan sonra çok büyük bir fark kalmıyor geriye. Fakat şu bir gerçek bir TSI kullanıcısı olarak yorumum bu motorun verdiği haz diğer rakipleri ile karşılaştırılamaz.
  • Cevaplar için çok teşekkürler.. Yeterince ayrıntılı...
    Son olarak bir soru sorayım.. Opel astranın ikinci eli nasıldır ? Acil bir durumda ilk satıcalacak şey malesef araba olduğu için önemli...

    Birde civic ve auris denmiş ama dış görünümünü pek beğenemedik açıkcası.. Japonların acil tasarımcı alması lazım :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: gyrmann
    1.4 tsi 125 hp lik bir leon neden olmasin???


    Arkadaşımda leonun dizel var, gayet hoş araba ..Düşünebilirdim ama ikinci elide önemli olduğundan malesef bakamıyorum...
  • İŞTE TAM SİZİN İSTEDİĞİNİZ YORUM::::

    Daha 1 ay olmadı sıfır Astra aldım (Enjoy+spor paket+benzinli+easytronic).
    Alacağım araçta aradığım olmazsa olmaz özellik Otomatik olmasıydı.
    İlk başta Corsa almak için yola çıkmıştım. Araba için ayrıdığım para 32.000 civarındaydı. civarındaydı. Fakat araştırırken Astra'nın Corsa'dan 4.000 YTL daha fazla olduğunu görünce bulup buluşturup 36.150 YTL'ye Astra aldım. Uzun zamandır (2000 yılından beri) VW kullanıyorum (Bora Ve Passat). Aslında gözün Golfteydi. Peki neden Astra?

    Şimdi, Golf'ün otomatiği sadece 1.6 motorda var. Golf artık FSI üretmiyor. Onnun için eski motor teknolojisinden dolayı 1. şıkta eledim Golfü. Fakat başka kriterler de var. Yakıt. Golf Astra'dan 100 km de 2 lt civarında fazla yakıyor (İnternette yazan bu).

    Yıllardır VW kullanan birisi olarak gittim yine de Golfü inceledim. Genel olarak olumlu gördüm. Sonra Astra'ya baktım. Evet, belki Golf'e 100 üzerinden 100 dersek Astra'da 100 üzerinden 95 olur.

    Bir de bakındım ki caddeler, sokaklar Astra dolu. Demek ki satmaya kalkışsak sorun yaşamadan satabiliriz. Kaldı ki araç satışı şansa kalmış bir şey. Boramı 15 günde zar zor ve fiyat kırarak ancak satabilmiştim ama 206'yı 1 satte hemde istediğim fiyata sattım. Bu iş şans işi...

    E, sonuçta gittim Astra aldım. Gerçi eşim kullanıyor ama zaman zaman ben de kaçırıyorum Valla bence konfor hariç Passat'dan daha iyi (Passat 1.6 otomatik). Gaza dokundunmu easytronic olmasına rağmen fırlayıp gidiyor. CD si falan kullanışlı. Klima, kalorifer sorunsuz. Koltuklar rahat... daha ne diyeyim ki işte her şeyi güzel. Sonuçta sıfır araba işte.

    Sizin paranız maden Astra'ya yetiyor hiç düşünmeyin gidin alın arkadaşım. Arada 6.000 YTL fark varmış. Parana yazık değil mi? O parayla gez, eğlen, yıllarca 5 yıldızlı otellere tatile git, koy benzini içine tepe tepe bin. Sonuçta aynı arabalar bunlar. Birinin adı A diğerininki B. Yok aslında birbirinden farkı.

    Hadi Astranız hayırlı olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Bahsettiğin testde parkur yoktu, hızlanma yalnızca 0-100 km/h olarak ölçülmüştü.. parkur derecesi yoktu, nereden uydurdunuz, kaldı ki parkur decesi ile değerlendirmek istemirse iki araçta da aynı motor olmalı..


    astra yol tutuşda golfden çok daha fazla isim yapmıştır..

    isteyen google astra yol tutuş desin aratsın, bir de aynı şeyi golf için yapsın..


    işte 1.6 GTC için bir yorum , googledan...

    ::::::::::::::::::::::::
    Astra GTC'nin kullanım tepkilerine IDS-Plus sisteminden başlamak daha doğru bir yaklaşım. Standart donanımda sunulan IDS-Plus, kokpitteki Sport düğmesine basıldığında Astra'nın yüzündeki hırçın ifadeyi yarışçı lisansıyla süslüyor. Amortisörleri kabindekilerin rahatını belirgin şekilde kaçıracak kadar sertleştiren sistem, her bir amortisörü yol durumuna karşı sürekli gözlemlerken gaz pedalı ve direksiyon tepkilerini de hızlandırıyor. Sürekli Süspansiyon Kontrolüyle (CDC - Continuous Damping Control) uyumlu şasi sistemi IDS-Plus bir fantazi gibi görünüyor ama gerçek. Astra GTC Sport moda geçilmeden bile soyundan gelen güçlü yol tutuş özellikleri gösteriyor.

    :::::::::::::::::::::

    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/testdetay.php?cid=1076


    ne garip gorele2000@ vw , ni eleştirmiş
    ithaf olunur:)

    17 mesaj 5500 kez okunma...
    bayağı kişi ye yardımcı olmuşuz demek ki...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 16 Aralık 2011; 22:06:15 >




  • dizel olmadıkça hertürlü astra golf kullanıcısı olarak 1,6 dizeli olmuş olsaydı bende astra alacaktım donanım zenginliğide daha fazla .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkandoygun

    dizel olmadıkça hertürlü astra golf kullanıcısı olarak 1,6 dizeli olmuş olsaydı bende astra alacaktım donanım zenginliğide daha fazla .

    kardeş bu yorumlar astra H, maalesef astra J yi başarısız buluyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.