Şimdi Ara

Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
13
Favori
15.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LOW CPU & GPU USAGE LOW FPS

    DÜŞÜK CPU & GPU KULLANIMI DÜŞÜK FPS



     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    Arkadaşlar!, İster tek GPU kullanın ister SLI/CF farketmez "CPU & GPU" ikilisinin derdinden şikayetçi olmayan forumda yok gibi. Bu konuda özellikle BF3 çıktığından beri özelliklede ben, balatayı sıyırdım. Bu işin iç yüzü hakkında ki bilgisizliğim ve cahilliğimden kaynaklıydı. DH-Forumda konular açarak bu kafamdaki sorulara çözüm arayarak epey zaman geçirdim, öyle görünüyor ki geçirmeye devam edicem. Aslında bu konu başlığı sadece "CPU nun GPU nun gelişim hızına ayak uyduramaması" şikayetimle ilgili olacaktı. Fakat sonra bu kadar dar düşünmeyeyim dedim ve daha geniş kapsamlı, herkesi kapsayacak bir ana başlığımız olsun istedim.

    Burada; GPU ve CPU gelişim hızı, "% Kullanımlarının Düşük Kalması (usage), Darboğaz Oluşumu ve Etkileri, Overclock un %Usage ve FPS Üzerine Etkisi, Alan Derinliğinin CPU & GPU Üzerinde Negatif Etkisi ve Nedenleri, Oyun Bazında FPS/Usage Sıkıntıları ve "CPU & GPU" nun Bundaki Rolü, Sürücü/Optimizasyon İyileştirmesi gibi daha buna benzer yazamadığım ama ana çizgisi "CPU & GPU" olan sıkıntılarımız ve çözümleri üzerine münazara etmek, fikir alış-verişinde bulunmak içindir.

    Burda konuştuklarımız ne CPU firmaları üzerinde nede GPU firmaları üzerinde yaptırım gücümüzün olmadığı gerçeğinden hareketle; bu tür konuları konuşmak ve bilgilenmekten zevk duyan arkadaşlara açık davettir. Bu başlığı ben açtım diye tek başıma moderatörlüğü üstlenemem. Herkesin, bilgi, deneyim, kullandığı sistemler ışığında liderliğini göstermesi önemle rica ederim. Çok daha önemli bir uyarımda (tahmin etmişsinizdir),
    LÜTFEN BAŞLIĞI "AMD vs INTEL vs NVIDIA" ÇÖPLÜĞÜNE DÖNÜŞTÜRMEYELİM. Göstereceğiniz özen için şimdiden teşekkür ederim.

    Gerek ekran görüntüsü/screenshot gerekse DH-Tüp kullanarak videolu paylaşımlar, derdinizi daha iyi anlatmanız ve anlaşılması için daha faydalı olabileceği gibi kendi sistemleriyle kıyaslama yapacak arkadaşlara iyi birer kaynak/referans olacaktır.



    Resimleri imageshack e upload etmenizi rica edicem. (umarım reklam falan olmuyordur bu isteğim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 12 Ekim 2013; 19:18:36 >







  • Sistem Özelliklerim: 2500K@4.9GHz [Noctua NH-D14], GTX690, 1600MHzDDR3

    Crysis 3, Çok yüksek, Yumuşatma devre dışı, 1080p

    Alan derinliğinden dolayı GPU kullanımları nasıl düştüğünü sizlere göstermek istedim. GTX 690 nın örneğini paylaşıyorum. CPU kullanımım bu oyunda max. olmuştur. Çekirdek sayısına ve hyper-threading e doyumsuz bir oyun yapmış Cevat kardeşler

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    İlk resimde her iki GPU nun da %50 kullanım oranları gözükmekte. (nasılda tam tutturmuşum) 2.resimde hemen arkaya dönüp yakın alan derinliğinde alınmış GPU kullanımının %97 e 94 olduğunu görüyorsunuz. İşte GPU kullanımında oluşan bu fark CPU nun GPU yu nasıl sınırladığının bir örneğidir arkadaşlar.

    1920x1080 8xMSAA
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    1920x1080 8xMSAA uygulanmışken FPS 45 te iken GPU kullanımı %98. Birde, 2560x1600 yaptığımda Yumuşatma devredışı olsada GPU kullanımları %98 ve FPS 55 olmakta (OC yok OC olunca 60 FPS) Resim paylaşmadım.
    GPU scaling in yüksek olması için birde Timer config kullanıyorum "Set Timer Resotion" kullandım. Bu program kullanılmadığında GPU ölçeklemesi/scaling düşmekte vede yukarıda uzak alan derinğinde gördüğünüz FPS den bir 7FPS daha az almaktayım.

    quote:

    @hanibal187 "Set Timer Resotion" Hakkında
    Timer resolution, kodda winAPI'nin ya da .NET apisinin timer fonksiyonlarındaki minimum tick değeridir. Yani ne kadar düşük olursa o kadar yüksek hassasiyetli ölçüm yapılır. Bu windows tarafından tutulan global statik bir değişken olduğundan bu tarz 3. parti yazılımlar onu değiştirince diğer uygulamalarda o timer değeri üstünden kullanır (Daha hassas ölçümler için başka metotlarda mevcut tabi QueryPerformanceFrequency gibi).

    Cpu bound kısımlarda büyük ihtimalle 1080p`de AA kapandığı zaman CPU bound GPU ya göre ağır basıyor ve timer resolution düştüğü zaman daha çok GPU zamanına olanak sağlıyor, kısaca açıklaması budur. (win7'nin 15ms, 8'de 1ms idi yanlış hatırlamıyorsam)


    1920x1080 Yumuşatma devredışı (set timer resotion açık) - 1920x1080 Yumuşatma devredışı (set timer resotion kapalı)
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    Çok beğendiğim, bana mantık gelen yaklaşımlar
    quote:

    Orijinalden alıntı: false shepherd

    @rezes

    Siz meseleye yanlış bakıyorsunuz.

    geçtiğinizde, GPU kullCPU'nun FPS sınırına ulaşıp anımı doğal olarak düşmeye başlar. CPU'nuz 45 FPS'ye izin verirken, ekran kartınız 90 fps verecek güçteyse, doğal olarak %50 GPU kullanımı görürsünüz.
    Bu şartlar altında, eğer çözünürlük-MSAA vb. yükseltirseniz, GPU kullanımı yükselmeye başlar, zira bu özelliklerin CPU'yla alakası yoktur. Ve sonunda, ekran kartına 45 fps verdirecek kadar yüksek ayarlar seçerseniz, GPU artık %99 kullanılır, çünkü CPU sınırı ortadan kalkmıştır.

    256 bit - 384 bit - geniş mekan vs, bunlarla bir ilgisi yok olayın, veriyolu genişliği öyle bir etkide bulunmaz. Ki 690 zaten 2x256 bit'tir.

    Geniş mekanın şöyle ilgisi olur: Oyuna göre, geniş ve özellikle yoğun(bol geometrili) ortamlara baktığınızda, CPU'ya genelde daha çok yüklenilir. Hele bir de NPC'ler varsa, bu iyice ayyuka çıkar (zira bir NPC, GPU için kaplaması-ışıklandırması yapılacak sıradan bir objeyken, CPU için ciddi bir hesaplama anlamına gelebilir. GPU'ya da çok yüklenmesi için, aşırı kaliteli-detaylı olması lazım.. Eh genelde böyle olmaz..).
    Yani mesela duvara bakarken CPU'nun sınırı 200 fps, GPU'nunki 150 fps iken, geniş mekanda CPU'nun sınırı 50, GPU'nunki 70 olabilir (sahnedeki ögelere göre değişir tabi bu). Doğal olarak, geniş mekandaki CPU sınırlaması nedeniyle, GPU kullanımı düşer.
    BF3'te tek 670, 1080p 4x MSAA ile %80 GPU kullanımı gördüğüm oluyor; çünkü 4.5 3770K o sahnede sınırlıyor. E bir de gidip, böyle bir ayarda, Titan, 690 vs kullanırsak, %50 gibi GPU kullanımları görürüz. Hatta 2560x1440'ta bile %99'a çıkamayız.

    Crysis 3'te yaşadığınız durumun ilacı, i7'ye geçmek. O oyunda, hele o tip sahnelerde, daha çok thread=daha yüksek CPU sınırı(fps).
    Ha gene GPU'nun sınıra yetişemeyeceksiniz, o ayrı.

    Ek: Elbet oyun veya sürücüsel problemler nedeniyle, SLI-CF'de GPU kullanımı düşebiliyor. Ancak sizin bahsettikleriniz, bununla ilgili değil.

    Son olarak, Crysis'in 30 FPS'de akıcı olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? Motion blur nedeniyle daha akıcı geliyor olabilir mi?



    quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187

    Doğrudur, düşük çözünürlükte cpu bound gpuyu egale ediyor. (bandwidth den kaynaklanmıyor sonuçta o gpudan maksimum verimi alacak şekilde dizayn ediliyor ama pci-e bandwidth genişliği 8x vs 16x, pci-e 1.1 vs 2.0 cuda'da yazdığım kodların testlerinde fark yaratıyor özellikle cpu-gpu mem-copy operasyonlarında. Genelde cpu limiti olarak karşımıza çıksa da, sadece cpu limitli diyemeyiz aslında ram hızı + bus hızıda etken)

    aşağıda da titan'ı 1080p'de cpunun nasıl limitlediği güzelce gözüküyor

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    GPU/CPU usage ve darboğaz için nvidia nın faydalı bir linki. AMD nin böyle bir linki varsa paylaşalım
    http://www.geforce.com/optimize/guides/introduction-to-sli-technology-guide#3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 19 Nisan 2013; 6:50:50 >




  • günümüzde i7 3770k gibi bir cpu rahatlıkla 2 sene sonraki en güçlü cpu ya darboğaz yapmayacak şekilde bir cpu dur. Neden bahsettiğinizi anlayamadım...
  • BF3 te de GPU kullanımının nasıl olduğunu sizinle paylaşmak istedim. 4xMSAA açıkken GPU kullanı %60 larda OFF iken %50 lerde. Bende hatırlayacaksınız 3-way GTX670 SLI yapıyorken, 24/32 SGSSAA kalie yümuşatma uygulayaraktan nvidia inspector yardımı ile, GPU kullanımlarını tavan yaptırıyordum ki imzamda konu başlığını bulabilirsiniz. Birde FPS ler dikkatinizi çekti mi? Her iki durumda da 80 FPS. Ha 3930K kullanmışsınız ha 2500K, farketmiyor. Farkettiren tek şey CPU nuzu ne kadar overclock ettiğiniz. GHz ne kadar büyükse GPU kullanımlarını o kadar arttırıyor.

    Sistem Özelliklerim: 2500K@4.9GHz [Noctua NH-D14], GTX690, 1600MHzDDR3

    1080p ULTRA ayarlar, Field of View:80, Antialiasing Deferred: 4xMSAA, Antialiasing Post: HIGH, Motion Blur: ON
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    1080p ULTRA ayarlar, Field of View:80, Antialiasing Deferred: OFF, Antialiasing Post: OFF, Motion Blur: OFF
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Peki bu durum, sizce neden ileri gelmektedir?

    Cevabını yine ben vereyim;
    CPU sınırına takılıyor. CPU ancak 72 FPS ye izin veriyor. O sebepten GPU OC yapsamda FPS değişmedi sadece grafik kartlarımın OC durumda kullanımları düştü. Neden? Grafik kartlarımla daha güçlü hale geldi ama CPU 72 FPS ye izin veriğinden daha güçlü hale gelen grafik kartlarımın kullanım ihtiyacı azaldı. Tıpki @false shepherd arkadaşımız dediği gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 11 Ekim 2013; 19:11:54 >




  • @rezes: 2500K@4.9GHz [Noctua NH-D14], GTX690, 16GBGSKill 1600MHzDDR3, Win8-64bit


    @hanibal187: Intel 3930K@4.2GHz (Noctua NH-D14 Soğutucu) // 32GB Corsair Vengeance RAM @ 1600MHz // Zotac GTX Titan SLI

    hanibal187 - rezes
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar
    GTX690 256bit(512/2) GTX Titan ın 384 Bit olmasıyla izah etmek mümkün müdür? Yada bununla ilintili vram bant genişli gibi bir durum olabilir mi? Acaba 384-256 bit farkı varmıydı diye merak etmiştim. Benim fikrim % GPU kullanımlarına baktığımda 384-256 bit farkı olduğu yönünde.


    AMD kart kullanan arkadaşamızla olan duruma bakalım;
    @cybernoid: Intel 2600K@4600Mhz[8HT],GSkill Ares 1866Mhz 16GB (OC 2133Mhz), ASUS HD7970 Top Crossfire

    cybernoid - rezes
     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar
    Biliyorum işin içinde çok faktör var ama HT saymazsak CPU lar aynı sayılır. GPU kullanımları bende daha düşük çıktı. 7970 384bit. Benim fikrim % GPU kullanımlarına baktığımda 384-256 bit farkı olduğu yönünde. 256bit lik HD7870 CF ile arkadaşların biri de SS ile katkı sunarsa bu durum daha da netleşecek.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hanibal187
    Bunun dışında veriyolu da etken olabilir sonuçta cpu bound kısmında veriyolu bellekler pci-e bandwidthi etken olabiliyor. Birde park edilmiş cpu var mı bende 6 thread park halindeydi http://bitsum.com/about_cpu_core_parking.php



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 19 Nisan 2013; 5:12:19 >




  • 3-way SLI GTX670 ile 3930k @4,8Ghz de bile HT açık 12 işlek ile CPU kullanımı %30 olmasına rağmen GPU kullanımları %60-80 aralığında geziniyordu BF3 multide. CPU darboğazı dedikleri için; taskmaneger den gördüm CPU kullanımları %30HT açık %60HT kapalı şeklindeydi. Şimdi bu kadar düşük CPU kullanımı vaken yinede CPU darboğazı olabileceği söyleniyor. O zaman yani CPU kullanımyla bu darboğaz olayı açıklanamıyorsa nedir? Multi olduğu için "Atıyorum network paketi gelmeden frame'in render edilmesini engellemesi" gibi birşey midir oyun optimizasyonuyla ilgili mi nedir? Çünkü hepimiz single modda BF3 te daha yüksek FPS alındığını biliyoruz. Ayrıca multide bazı arkaplandaki işler için CPU nun belli bir gücünün de buraya kaydığını. FPS düşüşü belki bu anlattıklarımla izah edilebilir ama yine tekrar etmiş olacağım taskmanegerde %60 kullanım görürken yinede CPU darboğazından bahsetmek mümkün müdür?

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    Tabloda göreceğiniz gibi CPU frekansı arttıkça FPS artmak buna karşın yinede CPU/GPU kullanım oranları değişmemekte. 4.8Ghz de 12/6 HT farkının CPU kullanımına atiki bariz.

    Birde BF3 te uzaklara baktıkça alan derinliği artıkça GPU kullanımları çok düşmekteydi vede buna paralel FPS de düşmekte. Bunu nasıl izah ederiz? CPU mu? Ekran kartının 384bit/256bit olması mı?, vram bant genişliği mi? dedir?

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    640p çözünürlükte bir oyun oynamak nasıl GPU dan çok CPU ya yük bindiriyorsa aynı mantığı ben artık 1080p için geçerli olmaya başladığını düşünüyorum. 4-way SLI 680 sistem bu çözünürlük için fazla kuvvetli kalıyor ve CPU frekansı yetmiyor diye düşünüyorum. 3.6Ghz ile 5.Ghz arasında BF3 multide FPS olarak çok farkediyor. Bundan yolaçıkarak CPU frekansının 6-7-8Ghz gibi değerlerde GPU kullanımlarının ve dolayısıyla FPS nin yükseleceğini düşünüp durdum kendi kendime.


    800x600, 1024x768 gibi çözünürlüklerde eskiden testler görürdüm ki bu düşük çözünürlükler CPU ya çok yük bindiriyordu. hatta hala bazı anakart/cpu testlerinde oyun performansını hala düşük çözünürlükte test ediyorlar ki anakart/cpu nun ne pozisyonda olduğunun kıyaslayabilelim diye. 1080p için bütün anakart/cpu lar aynı skoru alıyorlardı. O zaman için 1080p şimdiki 1440p-1600p gibi en tepe oyun çözünürlüğü idi.

    1080p artık GTX Titan, 690, SL ve CF kartlarımız için düşük çözünürlük gibi kalıyor tıpki 800x600, 1024x768 gibi. O sebepten 1080p de CPU ya düşen yük daha fazla olmakta. Tabi ben yine 6 çekirdekli 3930K da CPU usage ı %60 görünce, cpu darboğazı olmaz bu diye düşünmüştüm. Aynı @hanibal187 gibi, ram hızı + bus + oyun optimizasyonu vb. yerlerde sorun aradım. Boşuna mı bu arayışlarım?

    Artık bildiğim bir gerçek varsa o da CPU frekansının gümüz grafik kartlarındaki GPU gelişim hızına ayak uyduramadığı.

    4 Çekirdekli bir işlemciniz varsa bunu OC la 6.0Ghz yaklaştırabildiğiniz oranda max CPU gücünden yararlanabiliriz. Bunuda şuanda 2600K ve 2700K yüksek OC potansiyeli ile sağlamakta. 3930K ve 3770K CPU ların sıcaklık problemlerini aşabilirseniz bu işlemciler de olur ama malum zorluklarını hepimiz biliyoruz. Diğer taraftan 2600K-2700K işlemciler PCIe 3.0 desteksiz durumda olduklarından 1080p üstü çözünürlükte, multi monitör kullanımlarında yeterli hızda bant genişliği sağlayamadıklarından tercih edemeyiz. PCIe2.0-3.0 arasında 1080p için kayda değer bir fark oluşmamaktadır.

    Sol tarafta PCIE 2.0 sağ tarafta 3.0, hem 1920x1080 hemde 5760x1080 çözünürlükleri karşılaştırabilirsiniz Görüleceği üzerei, düşük çözünürlükte etki daha az, yüksek çözünürlükte getirisi daha da iyi min./max./average olarak. İlk 3 adet OC suz diğer 3 adet OC lu.

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 19 Nisan 2013; 6:47:46 >




  • Benim konu hakkında çok bir bilgim yok ancak bir bilgisayar sitesinde (CHİP'ti sanırım) cpu'nun oyunlarda etkisi başlıklı bir makale okumuştum. Orda denildiğine göre 3ghz üstü bir işlemci günümüz oyunlarında diğer çok çekirdekli işlemcilere göre hemen hemen aynı performansı vermekte..Yani i5 ile i7 'de eğer hızlar eşitse aynı performans alınmakta. Tabi bunlar yüksek çözünürlükler için geçerli. Burada yük gpu'ya biniyormuş. Aksine düşük çözünürlüklerde yük cpu'ya biniyormuş. Kısaca düşük çözünürlükte işlemci yüksek çözünürlükte ekran kartı önemli imiş. Sizin "Ghz göre fark oluşuyor" yorumunuzu okuduktan sonra ekleme yapmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OldGamers86 -- 19 Nisan 2013; 8:32:12 >




  • Şunu belirteyim; benim anakart bios'tan BCLK değerim 102 (100 değil) bu bir fark oluşturuyor mu bilemem. PCI EX daha verimli çalışır diye okumuştum sanki bir yerden. Değer 102 olduğu için işlemci 4692 Mhz çalışıyor :)

    @rezes yalnız senin GPU'lar farklı hızlarda çalışıyor görünüyor. Aynı olması gerekmez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cybernoid -- 19 Nisan 2013; 9:35:34 >
  • İşlemciniz neredeyse 5 ghz de çalışıyor ve darboğaz mı yapıyor? Bence olmaması gerekiyor.
  • Faydalı konu sezer hocam. Umarım konu çöp olmaz 1-2 bir şey kaparız karşılıklı görüş alışverişi içersin de. Takipteyim.
  • FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho

    FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    AMD FX 8320 4.5 GHZ OC İLE HD 7950 DE DAR BOĞAZ YAŞAMADIM.
    ARKADAŞLAR ARTIK YENİ OYUNLAR 4 ÇEKİRDEĞİ DESTEKLİYOR.BU YÜZDEN ÖZELLİKLE AMD NİN FX 6100 , FX 8320 GİBİ İŞLEMCİLERİ ARTIK DAHA VERİMLİ KULLANABİLECEĞİZ.
    İNŞALLAH YENİ OYUNLARIN HEPSİ EN AZ 4 ÇEKİRDEK DESTEKLİ ÇIKAR.
  • rezes çok güzel bir konuya değinmişsin. Bilgili arkadaşlardan konuya destek gelirse çok faydalı olacağı kesin.
    Biz de bir şeyler öğrenmiş oluruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho

    FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    kullandığınız çözünürlüğünde çok etkisi olmuştur muhtemelen..

    bf3 mp de karşı takımdan oyuncuları daha rahat farkedebilmek için çözünürlüğü düşürdüğümde benzer durum 3770k ile bende de oluyor..

    çözünürlük ile doğru orantılı olarak gpu kullanımları da aşşağılara inmeye başlıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho

    FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    kullandığınız çözünürlüğünde çok etkisi olmuştur muhtemelen..

    bf3 mp de karşı takımdan oyuncuları daha rahat farkedebilmek için çözünürlüğü düşürdüğümde benzer durum 3770k ile bende de oluyor..

    çözünürlük ile doğru orantılı olarak gpu kullanımları da aşşağılara inmeye başlıyor..

    Aldıktan sonra keşke 7870 alıp artan para ile ekran alsaydım diye düşündüm ancak iş işten geçmişti. Artık işlemciye düzgün bir soğutucu ile 5Ghz'e yaklaştırıp, yeni bir ekran ile performansı arttırmaya çalışacağım. Tabi ne kadar etkili olur bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho


    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: el_jericho

    FX6100@4Ghz ve HD7950 kullanmak darboğaz yaratıyor mesela. Ayrıca ekranımda 1440x900 olduğu için sıkıntı oluyor. Karttan tam performans alamıyorum.

    kullandığınız çözünürlüğünde çok etkisi olmuştur muhtemelen..

    bf3 mp de karşı takımdan oyuncuları daha rahat farkedebilmek için çözünürlüğü düşürdüğümde benzer durum 3770k ile bende de oluyor..

    çözünürlük ile doğru orantılı olarak gpu kullanımları da aşşağılara inmeye başlıyor..

    Aldıktan sonra keşke 7870 alıp artan para ile ekran alsaydım diye düşündüm ancak iş işten geçmişti. Artık işlemciye düzgün bir soğutucu ile 5Ghz'e yaklaştırıp, yeni bir ekran ile performansı arttırmaya çalışacağım. Tabi ne kadar etkili olur bilemiyorum.

    3D MARK 11 P PUANIN KAÇ???




  • Güçlenen gpu lardan çok, çoklanan gpular olmuş durum, şuan 2. nesil i5 ler bile 7970 ile darboğaz yapmıyor, fx 6300 de 7970 ile yapmıyor, fakat 2-3-4 gpu olayı çıktığı için, gerçi 2 cpu da var, adaletsiz bir yaklaşım gibi geldi bana.Belkide piyasanın da normal alınabilir düzeyde 2 cpulu sistemler sunması mı gerekiyor demek istiyorsunuz?
    1 cpu nun karşısına 2 tane 680 veya 3x 7970 getirirsen kim dayanır buna?

    Titan la 690 ı kıyaslamak gibi geldi bana.

    Bilgiler için teşekkürler bu arada, baya detay var aralarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    BF3 te de GPU kullanımının nasıl olduğunu sizinle paylaşmak istedim. 4xMSAA açıkken GPU kullanı %60 larda OFF iken %50 lerde. Bende hatırlayacaksınız 3-way GTX670 SLI yapıyorken, 24/32 SGSSAA kalie yümuşatma uygulayaraktan nvidia inspector yardımı ile, GPU kullanımlarını tavan yaptırıyordum ki imzamda konu başlığını bulabilirsiniz. Birde FPS ler dikkatinizi çekti mi? Her iki durumda da 80 FPS. Ha 3930K kullanmışsınız ha 2500K, farketmiyor. Farkettiren tek şey CPU nuzu ne kadar overclock ettiğiniz. GHz ne kadar büyükse GPU kullanımlarını o kadar arttırıyor.

    İşlemci saat hızı işte. Deneyen arkadaşlar genele böyle söylüyorlar hep. Geçen hafta AMD'nin 5 GHz'de çalışacak bir işlemcinin haberi duyuruldu. Saat hızları yüksek işlemciler çıktıkça, bu sorunlar da azalacaktır muhtemelen.

    Ek olarak, MSAA'nın FPS'yi düşürüp, kasma yapması sebebiyle artılarını görmek istemiyorum artık. Kasmadan kastım, oyunun akıcılığı SMAA'daki gibi değil yani. Özellikle de sağa-sola hızlı dönüşlerde bu çok belli oluyor. Hemen değil, gecikmeli dönüyorsunuz MSAA kulanırken. Misal olarak 2X SMAA ile 80 FPS aldığım yerde 2X MSAA ile 60-65 FPS alıyorsam eğer, neyleyim böyle AA'yı. Aradaki fark, Titan ile 680'in verdiği FPS kadar.

    Far Cry 3'te ise AA kapatma ile 8X MSAA arasındaki fark tamı tamına 60 FPS. AA kapalıyken 80 FPS aldığım oyunda denemelik olarak 8X MSAA açtığımda FPS bir anda 15-20 arasına kadar düştü. Bu sebeple akıcılığa önem verenler MSAA'dan uzak durmalılar. Kalite olarak da SMAA'dan bir farkını da görmedim ayrıca. 6X ve 8X'in gereksizliğine ise hiç girmeyeyim. En yüksek grafik kalitesi arayanlar için 4X SMAA ideal bence bu sebeple.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 19 Nisan 2013; 12:37:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harpooner

    Güçlenen gpu lardan çok, çoklanan gpular olmuş durum, şuan 2. nesil i5 ler bile 7970 ile darboğaz yapmıyor, fx 6300 de 7970 ile yapmıyor, fakat 2-3-4 gpu olayı çıktığı için, gerçi 2 cpu da var, adaletsiz bir yaklaşım gibi geldi bana.Belkide piyasanın da normal alınabilir düzeyde 2 cpulu sistemler sunması mı gerekiyor demek istiyorsunuz?
    1 cpu nun karşısına 2 tane 680 veya 3x 7970 getirirsen kim dayanır buna?

    Titan la 690 ı kıyaslamak gibi geldi bana.

    Bilgiler için teşekkürler bu arada, baya detay var aralarda.

    Gtx Titan tek GPU da aynı sorunlardan muzdarip, çoklu GPU ya has bir durum değil. Tek GPU da geldiğimiz hıza bakın birde günümüz CPU nun hızına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Harpooner

    Güçlenen gpu lardan çok, çoklanan gpular olmuş durum, şuan 2. nesil i5 ler bile 7970 ile darboğaz yapmıyor, fx 6300 de 7970 ile yapmıyor, fakat 2-3-4 gpu olayı çıktığı için, gerçi 2 cpu da var, adaletsiz bir yaklaşım gibi geldi bana.Belkide piyasanın da normal alınabilir düzeyde 2 cpulu sistemler sunması mı gerekiyor demek istiyorsunuz?
    1 cpu nun karşısına 2 tane 680 veya 3x 7970 getirirsen kim dayanır buna?

    Titan la 690 ı kıyaslamak gibi geldi bana.

    Bilgiler için teşekkürler bu arada, baya detay var aralarda.

    Gtx Titan tek GPU da aynı sorunlardan muzdarip, çoklu GPU ya has bir durum değil. Tek GPU da geldiğimiz hıza bakın birde günümüz CPU nun hızına.

    MSAA için yeni çıkacak ekran kartlarına 2. bir gpu yapsalar ve bu gpu sırf sadece MSAA için özel tasarlansa olmaz mı?
    Çok mu hayal kurdum acaba




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.