Şimdi Ara

Grande Punto (5 Yıl / 80 Bin KM) Tecrübesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Alacak arkadaşlara ve okumak isteyenlere faydalı olur diye bu konuyu açmak istedim. Araç 2008 model Grande Punto 1.3 Active paket. Düz vites. Aracımı 2015 yılında 134.000 km’de 24.000₺’ye almıştım. Geçen hafta 208.000’de 33.750₺’ye satmış bulunuyorum.(Evet burası acı bir Türkiye gerçeği. Km ve yıl artmasına rağmen birim para olarak araba parasının artması)

    •Motor: Kullandığım süre zarfında motor ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Zaten multijetler uzun km’ler ve sorunsuzlukları ile ünlüdür. Tork ve beygir gücü bakımından şehir içi için tatmin edici , şehir dışı içinse idare eder denilebilir. (75hp / 180Tork) 2000 Devirde beşinci vites 88 km hız ile gidebiliyorsunuz. Bakım masrafları 300₺ civarı idi. Yakıt konusu İstanbul şehir içi 6 litre civarında yaktım. Uzun yolda birazda size kalmış ama bence en ideali 110 km hız ile oluyor. Ortalama yakıt tüketiminiz 5 litre civarı olur.

    •Konfor: 90 km hızdan itibaren rüzgar sesi almaya başlıyor. Yol sesi B sınıfı standartlarında. Aracın içi gerçekten C sınıfına göz kırparcasına geniş. Koltuklar uzun yol için rahatsız edici. Şehir içinde gayet yeterli. Ses sistemi vasat.

    •Yol Tutuş - Sürüş: B sınıfı standartlarında bir sürüşü var. Ne eksik ne fazla. Çok fazla bir şey beklememek lazım. Arabanın asıl amacı a noktasında b noktasına en az yakarak ve en sorunsuz şekilde gitmek. Uzun yolda yan rüzgarlardan etkilenme eğiliminde. Şehir içi için yeterli.

    •Tasarım: Bence yılına ve sınıfına göre en yakışıklı araba. Aracı tasarlayan kişinin sol arka kapı alt tarafında imzası bile mevcut. Gerçekten İtalyanlar araba tasarlama konusunda gayet iyiler.

    •Kronik Sorunlar: City modu arızası. En meşhur kronik sorunu. Benimde başıma geldi. 1200₺‘ye hallettim. Ön göğüs hava yastığı kısmında çatlama. Neredeyse istisnasız her Punto’da var. Alırken hava yastığı patlamış zannetmeyin. Arka kapıların sıcak havalarda zor açılma sorunu var biraz zorlamanız lazım yaz aylarında. Davlumbazlar çok ince sürekli kırılma eğiliminde. Sürekli ampül patlatır. Ben en sonunda sol park ampülü patlayınca değişmedim. Bir daha da patlama falan olmadı. Yani çözüm olarak bir tane ampül feda edin ve değiştirmeyin , başka ampül patlamıyor. Elektrik aksamları sıkıntılı. Sürekli sorun çıkarma eğiliminde. Şarj dinamosu , marş kabloları , marş motoru sorunlarından dolayı hepsi için bir kere yolda kaldım ve bunların hepsini değiştirmek zorunda kaldım. Alacak arkadaşlar bunlarla karşılaşırsa sürpriz olmasın.

    •Sonuç: Yukarı da saydığım onca soruna rağmen arabanın fiyatını da göz önüne alırsak bence 30-40 bin bandında dizel araba almak isteyenler için en mantıklı f/p arabası. Ayrılırken gerçekten üzülerek ayrıldığım ve severek bindiğim arabamdı. Biraz dağınık yazmış ve sürçü lisan etmiş olabilirim şimdiden affola. Yine de burada unutup yazmadığım ve aklınıza takılan soru varsa her zaman cevaplarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Ağzınıza Sağık.
    2009 Grande P. Fun 1.3 mjet vardı bende de.
    1 sene 10 bin km civarı kullandım. genel olarak yorumlarnıza katılıyorum ancak uzun yolda ben 110 km ortalama hızla 4.5 lt civarları yakmıştım.
    kapı açılmama problemlerini çok yaşadım.
    1-2 defa ampül patlatmıştır.
    bir kere yolda hararet müşüründen dolayı hararet yaptı ayak üstü 400 lira verdim.
    turuncu yere sabitli dubadan geçerken davlumbaz paramparça oldu ona takılmış görmeden.
    bir kere arkadaşlarla köy yoluna çıkarken vites atarken vites teli koptu.
    rampalarda biraz devir istiyor.
    city mod arızası yaşamadım.
    fiyatı neyse onu verdi bana. ayağımı yerden kesti işimi gördü.
    city mod arızası giderilseydi dolu paketini tekrar düşünebilirdim.



    ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 27 Ocak 2020; 10:13:7 >
  • Bende Grante Punto Dynamic ek olarak Konfor+Stil paket dahil 4.5 yıl kullandım. Bahsedilen kronik arızaları yaşamadım. Aküsü bitmişti bir defa o kadar. En memnun kaldığım araçtır.
  • Kronik hastalıklarla dolu bir araç. Klasik FIAT kalitesinde
  • 1 i benzinli olmak üzere toplam 125000 km 4 punto alıp kullandım.Hiçbirisinde cıty arızası hava yastığı problemi yaşamadım.Ama sonuçta kronik arıza olarak var.Ampul patlatma elektrik sorununu asla yaşamadım.Hiçbir aracımda marş dinamosu sorunu yaşamadım.Bunlar puntoda kronik sorun değil.Sadece 300000 km de aldığım puntoda şarz dinamosu sorunu yaşadım ki km den dolayı normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu piyasada yine iyi ucuza vermişsin bence hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hala 2012 makyajlı kasayı 1.3 MJET E5 75HP kullanıyorum.

    Büyük çukura girince city arızası veriyor ancak 3 yıldır bende ve 3 kere hatayı aldım. kontak kapat aç yapınca düzeldi.

    Airbag sargım bozuldu. 350tl ye satın alıp kendim değiştirdim. Bu da kronik arızalardan.

    Hız sabitleyici tesisat hazırdı. kablo çektim. peugeot sabitleyici kolu alıp içine devre kurdum. beyinden aktifleştirdim. tamamen sağlıklı çalışan sabitleyicim oldu.

    Şu ara enjektörlerden korkuyorum. Bu ay içinde revizyon yaptıracağım.

    airbag çatlağı yoktu. ne zaman detaylı iç temizlik pasta cilaya verdim çatlak çıktı. artık bastırarak mı sildi yoksa kullandığı ağır kokulu kimyasal mı yaptı bilemiyorum. şimdilik yaptırmayacağım. göze batmıyor.

    Yakıtım genelde 5,2-5,5 civarı istanbulda ama bu ara bi artış var. sanırım yine enjektörden.

    100km hızdan sonra çok motor sesi alıyor içeriye. Rüzgar sesi ve yol sesinden memnunum.

    2500rpm - 110km / 2750rpm 120km / 3000rpm 130km hız yapıyor.

    Yol tutuş konusunda inanılmaz memnunum. 100 ile girdiğim viraja clio daha düşük hızda arka ön ayrı ayrı giriyor. Neden bilmiyorum abimin astra k önden kayıyor o virajda. Belki astra güçlü olduğundan tutunmayı kaybedip önden kayıyordur bilemiyorum. Ben gaz vere vere dönebiliyorum. Limitlerde bırakacağı zaman da ben gidiyorum diye adım adım haber veriyor. Öyle bi anda bırakmıyor. Yer sarıyer tüneli, hacıosman tarafı giriş - çıkışı.

    Benim araca özel mi bilmiyorum rölantide çok titreşim mevcut. 81000km de aldım. o zamandan beri mevcut. Umarım enjektörler düzelince gider.

    Sürekli plaka lambası patlatma huyu var. 6 ayda bir değiştir beni diyor. Yılda 1 de far ampulü değiştiriyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben punto evo dynamic 1,4 77 hp otomatik vitesli olanını kullandım.5 yılda 80.000km yaptım.Beni üzmedi. BRC LPg takmıştım nerdeyse yakıt üretecekti.LPG den kaynaklı sıkıntı oldu bir süre çözemediler.Araba start stopta ike klima açınca stop ediyor çalışmıyordu.Sonra BRC merkez devreye girip İtalya'dan teknik destek alınca o sorunda çözüldü. Evoların city problemi yok.Göğüs kabarması maalesef varmış ben yaşamadım.Sıcakta kapının sert açılması ve kapıyı sıcakta kaldığında açınca gıcırtı vardı.Gergiler garantiden değişince gıcırtı bitti.Çok sevdiğim bir araçtı.
  • AhmetD* kullanıcısına yanıt
    Haklısınız , gönül isterdi ki 2-3 bin ₺ daha fazlaya vermek son zamanlarda masraflar artma eğilimine girince bende üçe beşe bakmadan verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.