|
Golf 1.0 Tsi Vs Megane 1.2 TCE (3. sayfa)




-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ESER14
130 hp ye de 10.6sn çok düşükmüş. Şanzumanı korumak için yazılım filan yapılmış olabilir mi?
Eğer böyle değilse bunca beygir ne işe yarıyor diye sormazlar mı adama?Şanzumanı korumak adına yazılım mı atılıyor?
Kia Ceed 1.6 kullanıcısıyım, stok 136 beygir. Yazılım sonrası 160 beygir 350 tork alıyorum araçtan.
Ama ileride sorun yaratır mı hep kafama takılıyor? Bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: foferŞanzumanı korumak adına yazılım mı atılıyor?
Kia Ceed 1.6 kullanıcısıyım, stok 136 beygir. Yazılım sonrası 160 beygir 350 tork alıyorum araçtan.
Ama ileride sorun yaratır mı hep kafama takılıyor? Bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
Alıntıları GösterŞanzıman koruma yazılımı diye birşey yok, üreticiler vites geçişlerini ve kavrama süresini uzatarak şanzımanın ani güç yemesini önlüyor şanzıman yazılımsal olarak korunmuş oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
105 beygir araç 130 beygir aracı geçebiliyorsa beygir gücünün ne anlamı var
-
Rampa yukarı test ettiğinizde Megane’ın beygir ve tork avantajları ortaya çıkacaktır. Tabii Tork/kütle de önemli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Goodcugum peki duz yolda.niye gitmiyor ? Sanziman ve yazilimdan dolayi mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları GösterGolf hiçbirşeyde zirve değildir.Ama herşeyden içinde muhakkak yeterli düzeyde vardır.
Golf ne çok yakışıklı , ne çok konforlu , ne performans da ne yol tutuşunda , ne de güvenlikte zirve değildir.
Çok tutmasının sevilmesinin sebebide herhangi birşeyde zirve olması değil.
Yukardaki unsurların hepsinnden yeterli seviye de içermesidir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları GösterAsla hakaret etmem.
Megane heryerinden ses gelen bir araç. Golf ise girdiği tüm karşılaştırmalı testlerde 1 ve a serisinin de önünde birinci. Megane genelde sonuncu falan oluyor bu testlerde. Ya arabadan anlamıyorsun ya da fanatiksin. Megane ile golf arasındaki kalite farkı çok fazla, her iki aracı da kullandım. Megane'ın tek sevdiğim yanı iç hacmi ve dizelinin yakışı oldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: foferŞanzumanı korumak adına yazılım mı atılıyor?
Kia Ceed 1.6 kullanıcısıyım, stok 136 beygir. Yazılım sonrası 160 beygir 350 tork alıyorum araçtan.
Ama ileride sorun yaratır mı hep kafama takılıyor? Bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
Alıntıları GösterAracınız otomatik ise bence saatli bombaya biniyorsunuz.
Aktarma organlarına zarar verecek ani tork ve devirlere karşı yazılım ile güç ve tork için optimizasyon yapılabiliyor diye duymuştum firmalar tarafından.
Her türlü daha üstün bir motorun geride kalması nedeni ile böyle düşündüm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Gösterarkadaşım sen inat etmeye devam et. ben her gün o aracın içindeyim bizzat direksiyonun başındayım. illa beyaza siyah diyeceksin.
-
VW firmasi aktarma ve mekanik sürtünme kayıplari konusunda muhendislik açısından dunyanin en iyi iki markasindan birisidir. Diğeri ise BMW dir. Bunu bir mersocu olarak hiç gocunmadan dile getiririm...
Daha düşük hp lerine ragmen sprintlerde rakiplerini tokat manyagi yapmasinin ve yakit tuketimlerinin rakiplerine oranla dusuk olmasinin en buyuk nedeni de budur. Kagit uzerinde krank hp sinin ne oldugunun onemi yok. Onemli olan onu asfalta nasil aktardigin... Diger firmaların motorlari, daha güç kranktan cikar cikmaz volantla birlikte baslayan ve en uç nokta olan aks bilyalarina kadar olan aktarma guzergahindaki mekanik surtunmelerle bogusurken vw araclari yağ gibi akip yol aiip gidiyorlar.
Hatta o kadar basarililar ki bu konuda, tsi araclari rampa assagi inerken dogru duzgun vitese takıp kompresyona bile sokamiyosunuz... Sanki boştaymış gibi hizlanmaya devam ediyor araba, neden? Cunki gerek motor içi surtunme, gerek aktarma organlarindaki surtunme çok dusuk. Araci frenleyemiyor... Diger markalarda ise viteste kompresyonda rampa inerken Retarderi 3. Kademeye cekilmis otobus gibi yığılmayı hissediyorsun, neden? Cunki aktarma verimsiz. Mekanik surtunme cok fazla. İste bu engelleme duz yolda siz gaza basip hizlanmaya calisirken bile hep var... Bu yüzden vw den daha fazla yakip, daha az gidiyorsunuz. Bunlar hep hizlanmayi, yakit tuketimini ve verimliligi etkileyen ana unsurlardir.
Veyahut 30 la giderken ayni guzergahta bir vw yi boşa alip birakin bir de baska bir markanin aracini. Rakip markanin arabasi hemen yığılıp hız kaybetmeye bqslarken vw sanki sonsuza kadar gidecekmis gibi hizini korumaya devam eder. Bu durum en basitinden vw rulmanlarindaki muhendisligin ve kalitenin ne derece ileri oldugunun en buyuk kanitidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 5 Aralık 2020; 15:10:4 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sadece motor ve benzin odaklı kıyaslama yapabilmek için,
Ağırlıkların, lastik tiplerinin, basınçlarının , araç yaşları , araçların kullanılmışlık düzeyleri vs aynı olması lazım.
Öyle kuru kuruya yarıştık şu çıktı bu çıktı diyip motor kıyaslanmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aserkang -- 5 Aralık 2020; 12:32:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herseyden once hem pejo hem reno turbolu benzinli araclarda sorun var cevremde ve kendi sitelerinde sıkca bahsediyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sene 2023 250cc magan mı 250cc renoult mu :DA asdsda kkahkaha tufanı gibi ülke ya
-
VW'nin en büyük başarısı bir benzerinin kimsede olmadığı DSG. Bu motorları DSG ile kombine edip şanzımanı motordan çok kısa süre aralıklarında dahi ayırabilme ve gerektiği zaman motor kompresyonunu azaltabilme (silindir kapama vs.) teknolojilerini çok iyi kombine edebiliyorlar. Şanzıman bu tür konularda çok başarılı, kullanıcı farkında olmadan (hatta bilgi dahi vermeden) boşa alabiliyor. Aynı şekilde sübap zamanlarıyla veya bir üst aşamada direkt silindiri iptal ederek motoru döndürmek için gerekli gücü azaltabiliyor.
Sadece motor değil aksesuarları da aynı şekilde. Elektrikli devirdaim sayesinde lazım olmadığı zamanlarda hızını azaltarak buradan tasarruf yapıyor. Veya şarj dinamosunun yükünü azaltıp, daha az güç çalmasını sağlıyor vs.
Bir de bu VW hafif araç işini gerçekten beceriyor. Neredeyse her modeli rakiplerinden belirgin ölçüde daha hafif. Artık sektörün hala sırrını çözemediği bir teknoloji mi kullanıyorlar yoksa görünmeyen yerlerden malzeme mi çalıyorlar orasını bilemem
.
Zira akslar/teker rulmanları, incecik yağlar gibi nispeten basit çözümler artık sektörde Allah'ın emri gibi bir şey oldu. Motor yapan herkes mecbur başvuruyor bu çözümlere, yoksa hedeflenen verimliliğin yakınına bile ulaşamazlar zaten.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X