Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.243
Cevap
19
Favori
154.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar gps ile rotayı takip etmeyi çözdüm cessanada.O yolu nasıl karşılamam lazım yada nasıl değerleri giriyorum radio bölümüne vor ları..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 30 Mart 2009; 19:39:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Arkadaşlar gps ile rotayı takip etmeyi çözdüm cessanada.O yolu nasıl karşılamam lazım yada nasıl değerleri giriyorum radio bölümüne vor ları..

    İnerken eğer ils ile iniş yapmıyorsanız havayolunu karşıladığınızda pistin başında 4 adet ışık olur..Bu ışıkların 2 tanesi kırmızı iki tanesini de sarı yada 1 kırmızı üç sarı yanacak şekilde yüksekliğinizi ayarlamaya çalışın..

    Hızınızı ise F2 ile yavaş yavaş cessnada pistin başında 60knot olacak şekilde düşürün..Flaplarınız 20-25 derece olabilir..Piste inmeden önce F1 ile hızı tamamen kesebilirsiniz..

    Boeing de inerken ise piste gelmeden speed breake arm poziyonuna getirilir(shift+ö) flaplar hıza ve yüksekliğe göre full açılabilir.Piste gelmeden önce gaz idle poziyonuna getirilir ve teker piste değdiği anda(touch down) F2 ye basılı tutulur ki bu sayede reverse(motorları ters akımda döndürmek deniyor galiba bu motorun ikiye ayılma olayı) gerçekleştirilir.

    Yanlış noktam varsa uyarın mümkünse..Bu ışıklar konusunda tam emin değilim..




  • @OPTIMIST26: Haklısınız, o lessons kısmı o kadar değerli bilgiler içeriyor ki nette şurada burada birşeyler bulmaya çabalarken böyle değerli bir kaynağın elimizin altında olduğunu bilmemek/unutmak ironidir.

    @TheBaroN!: PAPI'lerin ideal göstergesi iki kırmızı iki beyaz ışık şeklinde olmalı. 3 kırmızı ışıkta gereğinden alçak, 3 beyaz ışıkta ise gereğinden yüksekte gidildiği anlatılır. Elle PAPI'leri doğru şekilde konumlandırmak zor olsa da biraz denenirse ideal açı yakalanabilir.
  • Çok tşk.Ben şuan kaldırmada sorun yaşamıyorum.İndirmem gerektiğinde yapılacak işlemleri biliyorum knot azaltma flat falan ama işte tam karşılatamıyorum pisti sorun orada..
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheBaroN!


    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Arkadaşlar gps ile rotayı takip etmeyi çözdüm cessanada.O yolu nasıl karşılamam lazım yada nasıl değerleri giriyorum radio bölümüne vor ları..

    İnerken eğer ils ile iniş yapmıyorsanız havayolunu karşıladığınızda pistin başında 4 adet ışık olur..Bu ışıkların 2 tanesi kırmızı iki tanesini de sarı yada 1 kırmızı üç sarı yanacak şekilde yüksekliğinizi ayarlamaya çalışın..

    Hızınızı ise F2 ile yavaş yavaş cessnada pistin başında 60knot olacak şekilde düşürün..Flaplarınız 20-25 derece olabilir..Piste inmeden önce F1 ile hızı tamamen kesebilirsiniz..

    Boeing de inerken ise piste gelmeden speed breake arm poziyonuna getirilir(shift+ö) flaplar hıza ve yüksekliğe göre full açılabilir.Piste gelmeden önce gaz idle poziyonuna getirilir ve teker piste değdiği anda(touch down) F2 ye basılı tutulur ki bu sayede reverse(motorları ters akımda döndürmek deniyor galiba bu motorun ikiye ayılma olayı) gerçekleştirilir.

    Yanlış noktam varsa uyarın mümkünse..Bu ışıklar konusunda tam emin değilim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheBaroN!

    quote:

    Orjinalden alıntı: yigitbjk

    bende yeni başladım arkadaşlar şimdilik cesna ile uçuyorum ki kolaydan başlıyım diye yalnız kaldırıyorum ama rota yönlendiremiyorum bu uçakta o nasıl olucak nav lock falan yok onun için



     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR


    kardeşim teşekkürler yalnız ils değeri nerede ve radio da ils değerini nereye yazıcaz sana zahmet




  • lessons bölümünde gerçekten çok çok işe yarar bilgiler var ama hepsi ingilizce, okuldan öğrendiğim başlıkları ve bazı cümleleri anlayabiliyorum ama diğerleri anlamıyorum

    edit:yeni bir şey fark ettim orada bir yazıya basınca uçuşa geçiyor gene ingilizce söylüyor ama bu sefer daha iyi anlıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Sniper- -- 31 Mart 2009; 15:39:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigitbjk


    quote:

    Orjinalden alıntı: TheBaroN!

    quote:

    Orjinalden alıntı: yigitbjk

    bende yeni başladım arkadaşlar şimdilik cesna ile uçuyorum ki kolaydan başlıyım diye yalnız kaldırıyorum ama rota yönlendiremiyorum bu uçakta o nasıl olucak nav lock falan yok onun için



     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR


    kardeşim teşekkürler yalnız ils değeri nerede ve radio da ils değerini nereye yazıcaz sana zahmet

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR




  • Arkadaşlar FS 2004 de bayağı bir yol katettim..B737 - 800 İran Air ile uçağı kaldırıp gps ile rotada havalimanına kadar götürüyorum kontrollü ve herşey yerinde 15,000ft e çıkıyorum.Fakat pisti kesemiyorum yani pistin yanında kalıyor..Şimdi ben VOR değerlerinin giriyorum.Piste ne kadar kala GPS i kapatıp NAV'a alacağım.Daha sonra da app ye???Normalde ona çektiğim zaman pisti kendi kesmesi lazım 2 mil kala oto pilottan çıkıp görerek indirebilirim..Fakat nav'a çektiğimde - örneğin esenboğa sabiha gökçen uçusunda nav'a bastığımda uçak kuzey batıya doğru döndü..Yani course ve hdg değerleri iizlediğim bir videoda adam bunları girince uçak kendisini piste göre ayarlıyor..Birde ben flight plan yaparken ıfr da duruyor ve routing gps te acaba o vor to vor mu olması gerekiyor??
    Arkadaşlar Sanal Pilot olmama az kaldı birde tam indirebilsem ,onuda sizin yardımlarınızla çözeceğim inşallah..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 31 Mart 2009; 23:25:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Arkadaşlar FS 2004 de bayağı bir yol katettim..B737 - 800 İran Air ile uçağı kaldırıp gps ile rotada havalimanına kadar götürüyorum kontrollü ve herşey yerinde 15,000ft e çıkıyorum.Fakat pisti kesemiyorum yani pistin yanında kalıyor..Şimdi ben VOR değerlerinin giriyorum.Piste ne kadar kala GPS i kapatıp NAV'a alacağım.Daha sonra da app ye???Normalde ona çektiğim zaman pisti kendi kesmesi lazım 2 mil kala oto pilottan çıkıp görerek indirebilirim..Fakat nav'a çektiğimde - örneğin esenboğa sabiha gökçen uçusunda nav'a bastığımda uçak kuzey batıya doğru döndü..Yani course ve hdg değerleri iizlediğim bir videoda adam bunları girince uçak kendisini piste göre ayarlıyor..Birde ben flight plan yaparken ıfr da duruyor ve routing gps te acaba o vor to vor mu olması gerekiyor??
    Arkadaşlar Sanal Pilot olmama az kaldı birde tam indirebilsem ,onuda sizin yardımlarınızla çözeceğim inşallah..



    Uçuşlarında Atc yi kullan o seni evirip cevirip piste döndürür. Sana App lock basmak kalır .

    Bu eski videoda atc ile uçuşa başlangıc var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 1 Nisan 2009; 0:19:36 >




  • Dostum bu video nasıl kaldırıldığını anlatıyor...Ben zaten kaldırabiliyorum uçağı götürede biliyorum sadece pisti kesemiyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Dostum bu video nasıl kaldırıldığını anlatıyor...Ben zaten kaldırabiliyorum uçağı götürede biliyorum sadece pisti kesemiyorum..


    Bak yukarda yazı yazdım ,,
    Atc seni evirip cevirin piste ils establish noktasına getirir. Sen ils mi establish olmuyorsun . Videoyu zaten yapmıştım zamanında
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kapitän_zur_See


    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Dostum bu video nasıl kaldırıldığını anlatıyor...Ben zaten kaldırabiliyorum uçağı götürede biliyorum sadece pisti kesemiyorum..


    Bak yukarda yazı yazdım ,,
    Atc seni evirip cevirin piste ils establish noktasına getirir. Sen ils mi establish olmuyorsun . Videoyu zaten yapmıştım zamanında


    Hocam ATC evirip çevirip piste getirir evet fakat bu FS'deki AI ATC bana biraz tuhaf geldi. Neden diyecek olursan, Bursa'dan LTBA'ya uçarken bir kere de kendi kafama göre değil de ATC'yi dinleyeyim bakalım nasıl olacak dedim, rotam şu şekilde oldu:

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

    Şimdi gerçek hayatta Bursa'dan İstanbul'a giden bir uçak bu rotayı mı takip eder? Kulağını tersten göstermek gibi birşey Ha uçaklar kuş uçuşu dediğimiz dümdüz noktadan noktaya uçmaz biliyorum fakat böylesi de abartı olmuş gibime geldi.. Konu hakkındaki yorumun nedir?




  • Atc size star uygulatmış . Gercekte Ankara istikametinden gelseydiniz size bu proseduru uygulatacaktır. Bir diğer sebebte medan trafiği. Malumat bayaği yakın meydanlardan kalkmışsınız. İniceğiniz meydanın trafiği cok ise atc sizi oyalama manevraları vermesi gayet normal.
  • @Ordinarius: Yaptığın waypoint gereğinden basit. Dediğin gibi kuş uçuşu gibi birşey olmuş. Uçuş planı hazırlarken hava sahalarına, yasaklı, askeri, kısıtlı hava sahalarına, airways'lerin intersection'larına vs. dikkat ederek bir plan hazırlarsan en azından daha iyi bir plan çıkacağına eminim. Bir de Kapitän'ın dediği gibi meydandaki veya çevresindeki trafik yoğun ise o zaman da ATC hemen inmenizi istememiş olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kapitän_zur_See

    Atc size star uygulatmış . Gercekte Ankara istikametinden gelseydiniz size bu proseduru uygulatacaktır. Bir diğer sebebte medan trafiği. Malumat bayaği yakın meydanlardan kalkmışsınız. İniceğiniz meydanın trafiği cok ise atc sizi oyalama manevraları vermesi gayet normal.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    @Ordinarius: Yaptığın waypoint gereğinden basit. Dediğin gibi kuş uçuşu gibi birşey olmuş. Uçuş planı hazırlarken hava sahalarına, yasaklı, askeri, kısıtlı hava sahalarına, airways'lerin intersection'larına vs. dikkat ederek bir plan hazırlarsan en azından daha iyi bir plan çıkacağına eminim. Bir de Kapitän'ın dediği gibi meydandaki veya çevresindeki trafik yoğun ise o zaman da ATC hemen inmenizi istememiş olabilir.


    Bilgiler için teşekkürler

    Fakat başka birşey takıldı aklıma şimdi. ATC hemen inmemi istememiş olabilir dediniz, fakat beni ilk başta kuzedoğuya doğru yönlendiren ATC İstanbul değil, Bursa. Kalkıştan hemen sonra Bursa departure ile temasa geçmem istendi, o da sağa doğru dönme talimatı verdi. O şekilde biraz gittikten sonra Yeşilköy ATC ile temasa geçtiğim anda zaten direk sola doğru dön dedi. Demek ki Bursadaki kulenin Yeşilköy'deki trafikle ilgili bilgisi var (mı?)

    Bu tip prosedürleri bilmeden uçuşa geçince insanın aklına takılıyor da takılıyor işte..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ordinarious -- 1 Nisan 2009; 13:35:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheBaroN!

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: Schizophren

    Çok teşekkür ederim...

    Bir de uçağın hızını düşürmek için ne yapmam lazım?

    gazı kessem alçalırken bir faydası olmuyor..nasıl hızımı yavaşlatabilirim ?

    piste kaç knot ile inmem gerekli ? benim uçak habire zıplıyor da :)


    Benzer problemi ben de yaşıyordum. Uçağın arka tekeri yere değdiği an havalanmaya çalışıyor, ben de can havliyle yukarı tuşuna yüklenip tekrar teker koyup sarsıntılı biçimde indirmek zorunda kalıyordum. Meğer piste teker koymadan önce F1 tuşuna basarak gazı tamamen kesmeyi unutuyormuşum. Sizin uçağın da zıplamasının sebebi bu olabilir. Fakat çok erken basmamak lazım yoksa bir anda pist başlamadan teker koymak durumunda kalıyorsunuz

    Bunu yaşamamak için eğer pist uzunsa ortasına doğru yaklaşın..F1 ile gazı tamemen kesmek yerine F2 ile yavaş yavaş keserek daha yumuşak bir iniş yapabilirsiniz..

    Uçağın hızını yavaşlatmak için ö tuşu ile hava frenlerini, F8 ilede flapları açabilirsiniz..

    Piste inmeden önce panelden oto break i kullanmayı unutmayın.Piste iniş knotları uçaktan uçağa değişir cessna için 50 knotken boeing için bundan daha fazla değer olabilir.


    Bende yeni yeni öğreniyorum yanlış bir noktam varsa düzeltirseniz sevinirim..


    merhaba,

    hava frenleri icin ö tusu demissiniz bende ö tusu spoiler diye birseye denk geliyor acaba fsxteki contollerden hangisine ayarlamam gerek?
    oto break nasıl kullanılıyor?
    daha detaylı sorularımıda daha sonra ekleyecegim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: peace_346

    merhaba,

    hava frenleri icin ö tusu demissiniz bende ö tusu spoiler diye birseye denk geliyor acaba fsxteki contollerden hangisine ayarlamam gerek?
    oto break nasıl kullanılıyor?
    daha detaylı sorularımıda daha sonra ekleyecegim


    Spoiler = Hava Freni yani aynı şey. Oto brake ise panelden seçmen gerekir. Uçağın modeline göre de yeri değişir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peace_346


    quote:

    Orjinalden alıntı: TheBaroN!

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: Schizophren

    Çok teşekkür ederim...

    Bir de uçağın hızını düşürmek için ne yapmam lazım?

    gazı kessem alçalırken bir faydası olmuyor..nasıl hızımı yavaşlatabilirim ?

    piste kaç knot ile inmem gerekli ? benim uçak habire zıplıyor da :)


    Benzer problemi ben de yaşıyordum. Uçağın arka tekeri yere değdiği an havalanmaya çalışıyor, ben de can havliyle yukarı tuşuna yüklenip tekrar teker koyup sarsıntılı biçimde indirmek zorunda kalıyordum. Meğer piste teker koymadan önce F1 tuşuna basarak gazı tamamen kesmeyi unutuyormuşum. Sizin uçağın da zıplamasının sebebi bu olabilir. Fakat çok erken basmamak lazım yoksa bir anda pist başlamadan teker koymak durumunda kalıyorsunuz

    Bunu yaşamamak için eğer pist uzunsa ortasına doğru yaklaşın..F1 ile gazı tamemen kesmek yerine F2 ile yavaş yavaş keserek daha yumuşak bir iniş yapabilirsiniz..

    Uçağın hızını yavaşlatmak için ö tuşu ile hava frenlerini, F8 ilede flapları açabilirsiniz..

    Piste inmeden önce panelden oto break i kullanmayı unutmayın.Piste iniş knotları uçaktan uçağa değişir cessna için 50 knotken boeing için bundan daha fazla değer olabilir.


    Bende yeni yeni öğreniyorum yanlış bir noktam varsa düzeltirseniz sevinirim..


    merhaba,

    hava frenleri icin ö tusu demissiniz bende ö tusu spoiler diye birseye denk geliyor acaba fsxteki contollerden hangisine ayarlamam gerek?
    oto break nasıl kullanılıyor?
    daha detaylı sorularımıda daha sonra ekleyecegim


     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

    Gördüğünüz spoilerdir ö tuşu ile açılır ama genelde pilotlar havada kullanmazlar.Shift+F4 e bastığınızda solda speed break kolu bulunur..Orda shift+ö ye basarsanız o kolun ARM komutuna geldiğini görürsünüz..

    Bu sayede uçak yere indiği anda spoilerler otomatik olarak açılır..




  • bunu cessna 172' de kullanabiliyor muyuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peace_346

    bunu cessna 172' de kullanabiliyor muyuz?


    yok
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.