Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.243
Cevap
19
Favori
154.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba bir süredir fsx le ilgileniyorum.

    Cessna veya Mooney türü ucaklarda daha yeni yeni autopilot ve ils deniyorum. Ancak bu ucaklarda course u nereye yazıcaz. Course olmadan ils iniş yapılamaz herhalde değilmi? Cessna ile ils yapıldıgını belirtmis bir arkadaş. Mooney'de Analog gostergeden heading ibresini değiştirebiliyorum sadece. course yerine heading ayarlıyorum olmuyor tabi o zaman. Onun dısında mesela Atatürk havaalınına kuzeyden yaklasırken ils değerlerini girdiğim halde kuzeydeki 18R ve 18L pistlerine clearence vermiyor. Bu konulardaki sorularımı cevaplayabilirmisiniz?..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xtatic

    Arkadaşlar merhaba bir süredir fsx le ilgileniyorum.

    Cessna veya Mooney türü ucaklarda daha yeni yeni autopilot ve ils deniyorum. Ancak bu ucaklarda course u nereye yazıcaz. Course olmadan ils iniş yapılamaz herhalde değilmi? Cessna ile ils yapıldıgını belirtmis bir arkadaş. Mooney'de Analog gostergeden heading ibresini değiştirebiliyorum sadece. course yerine heading ayarlıyorum olmuyor tabi o zaman. Onun dısında mesela Atatürk havaalınına kuzeyden yaklasırken ils değerlerini girdiğim halde kuzeydeki 18R ve 18L pistlerine clearence vermiyor. Bu konulardaki sorularımı cevaplayabilirmisiniz?..






    Merhaba,

    Mooney ile denemedim ama Cessna, Maule, Beech ile ILS inişler yaptım. Course girmeden ILS iniş gerçekleşir diye biliyorum çünkü uçak ILS frekansı almaya ve Inbound olmaya başladığında zaten Course yönüne doğru uçmaya başlıyor. Zira 747-400 ile ve biraz önce dediğim uçaklarda Course girmeden ILS iniş yaptım. Course, bir pistin kuzeye göre konumunu belirtir. Bu rakam LTBA 36R için 355'tir(yanılmıyorsam). Bahsettiğin uçaklarda Course için VOR Indicator'ı ayarlaman lazım. Bu göstergenin hemena ltında küçük bir knob bulunur ki bunu artı-eksi olarak oynadığında Course değeri girilmiş olur. Okun ucu da course değerini gösterir. Heading farklı. Course sabit bir değerken uçuş anında farklı bir yöne baş verilirse (heading değiştirilirse) uçak olması gereken rotadan sapar. IFR uçuşlarda ATC'nin yönlendirmesiyle vektör alınır bu da bizim heading'imizi belirler yanlış bilmiyorsam. Clearence vermemesinin sebebi pist yoğunluğundan kaynaklanabilir, senden önce birkaç uçak aynı pistlere iniş yapacaktır kısacası trafik yoğundur bundan ötürü başka piste iniş için izin verebilir.

    http://img214.imageshack.us/img214/9739/800pxcourseandheadingsv.png




  • Tesekkurler.

    Lessons kısmındaki konuya bağlı görevleri daha yeni keşfettim. Oradan vor'dan başlamak üzere hepsine çalışıyorum. Captioning acık oldugu halde eğitmenin sadece sesi var yazıyla goremiyormuyum.Birisi bahsetmişti ama son günlerde o kadar cok yere baktımki hangisi bulamadım...
  • Pisti çok geç kesiyor alçalma geç oluyor pistin gerisine teker koyamıyorum..Yani alçalma çok geç oluyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 3 Nisan 2009; 20:20:41 >
  • Şuan indim ama geriden alçalamadım.Büyük ihtimal yakın yaklaşıyorum açıyı biraz daha geniş tutmam lazım yani biraz daha geriden manevra yapmam lazım.Zaten alt 5000 deydi.Birden alçalmak zorunda kaldım..Uzaktan alçalsam cillop gibi inerim..
     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 3 Nisan 2009; 21:40:06 >
  • arkadaşlar hepinize merhabalar,

    bir sorum olacak
    737 veya 747 model uçaklarda iniş anında sesli uyarı sistemi bulunuyor, sanırım yüksekliği sayan bir sistem, bu sistemin izlediğim birçok fsx landing videosunda çalıştğını gördüm ancak ben bir türlü başaramadım, bu sistem fsx in orjinalinde çalışıyormu yoksa paralı uçaklardamı oluyor bilmiyorum, senin bir bilgin varsa paylaşırsan sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tugcan32 -- 7 Nisan 2009; 0:37:29 >
  • Sayın @Murat ÖZDAĞ gördüğüm kadarıyla bu işi öğrenmek için azimli ve kararlısınız. Eğer bu şekilde azimle uğraşmaya devam ederseniz bu işi başarabileceğiniz konusunda emin olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken daha ve daha fazla alıştırma. Tebrik ediyorum.
  • özellikle jedi master kardeşimden rica ediyorum,

    fsx hakkında bilgi donanımınız çok iyi herhalde banada cevap verirseniz çok sevinirim, boeing model uçaklarda inişteki irtifa ile ilgili sesli uyarı nasıl aktif olur?
    Bir türlü bu soruya cevap bulamadım

    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tugcan32

    özellikle jedi master kardeşimden rica ediyorum,

    fsx hakkında bilgi donanımınız çok iyi herhalde banada cevap verirseniz çok sevinirim, boeing model uçaklarda inişteki irtifa ile ilgili sesli uyarı nasıl aktif olur?
    Bir türlü bu soruya cevap bulamadım

    teşekkürler


    PMDG, ARIANE, WİLCO gibi ücretli ürünleri satın alarak aktif edebilirsiniz. FS X için başka bu iş için taraslanmış paketler varmı bilmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tugcan32

    özellikle jedi master kardeşimden rica ediyorum,

    fsx hakkında bilgi donanımınız çok iyi herhalde banada cevap verirseniz çok sevinirim, boeing model uçaklarda inişteki irtifa ile ilgili sesli uyarı nasıl aktif olur?
    Bir türlü bu soruya cevap bulamadım

    teşekkürler

    Bahsettiğiniz sistem GPWS (Ground Proximity Warning System) sistemi, simulatörle birlikte gelen default uçaklarda bulunmaz, simulatör için satılan eklenti uçaklarda bulunur daha çok, ama hepsinde olur ya da olmaz ayrı konu.

    İyi uçuşlar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Teşekkür ederim..Biraz daha azim kazandım.Birde tam indiriş yapsam daha iyi olacak..Tam karşılatıyorum birde irtifayı tam sabitlesem:)
    quote:

    Orjinalden alıntı: jedi_master

    Sayın @Murat ÖZDAĞ gördüğüm kadarıyla bu işi öğrenmek için azimli ve kararlısınız. Eğer bu şekilde azimle uğraşmaya devam ederseniz bu işi başarabileceğiniz konusunda emin olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken daha ve daha fazla alıştırma. Tebrik ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Teşekkür ederim..Biraz daha azim kazandım.Birde tam indiriş yapsam daha iyi olacak..Tam karşılatıyorum birde irtifayı tam sabitlesem:)
    quote:

    Orjinalden alıntı: jedi_master

    Sayın @Murat ÖZDAĞ gördüğüm kadarıyla bu işi öğrenmek için azimli ve kararlısınız. Eğer bu şekilde azimle uğraşmaya devam ederseniz bu işi başarabileceğiniz konusunda emin olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken daha ve daha fazla alıştırma. Tebrik ediyorum.



    Anladığım kadarıyla FS2004 ile uçuyorsunuz. FSX ile uçsanız size aktif olarak yardım etmek isterdim.




  • cevap veren ve bilgilendiren bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim,

    en kısa zamanda ücretli uçaklardan alıcam ama bu ücretli uçakları kurmakta ne gibi sorunlar yaşarım yada setup dosyası felan varda otomatik kurarmı, etrafımda bu işle ilgilenen kimse de yok paramın boşa gitmesinden korkuyorum, bu konuda da bilginize ihtiyacım var

    teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Teşekkür ederim..Biraz daha azim kazandım.Birde tam indiriş yapsam daha iyi olacak..Tam karşılatıyorum birde irtifayı tam sabitlesem:)



    İşin gerçekte prosedürü chart'lara göre oluyor tabi ama ben şahsen (piste 25-30 mil kala) "pistin rakımı+3000" olarak hesaplıyorum, sorun yaşamıyorum genelde. Size de böyle yapmanızı tavsiye ederim. Haritada havalimanı üstüne tıkladığınızda yüksekliği feet olarak verir. Misal 4000 feet'lik bir piste iniş yaparken ALT ışığının sönüp uçağın alçalmaya başlaması için gereken optimum irtifanız 7000 feet olmalı..
  • FS2004 şuan cazip geldi.İşin açıkçası kotalı olduğumdan indiremedim bir tanıdığıma indirteceğim..Aklımdasınız ozaman..
    quote:

    Orjinalden alıntı: jedi_master

    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Teşekkür ederim..Biraz daha azim kazandım.Birde tam indiriş yapsam daha iyi olacak..Tam karşılatıyorum birde irtifayı tam sabitlesem:)
    quote:

    Orjinalden alıntı: jedi_master

    Sayın @Murat ÖZDAĞ gördüğüm kadarıyla bu işi öğrenmek için azimli ve kararlısınız. Eğer bu şekilde azimle uğraşmaya devam ederseniz bu işi başarabileceğiniz konusunda emin olabilirsiniz. Tek yapmanız gereken daha ve daha fazla alıştırma. Tebrik ediyorum.



    Anladığım kadarıyla FS2004 ile uçuyorsunuz. FSX ile uçsanız size aktif olarak yardım etmek isterdim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious
    İşin gerçekte prosedürü chart'lara göre oluyor tabi ama ben şahsen (piste 25-30 mil kala) "pistin rakımı+3000" olarak hesaplıyorum, sorun yaşamıyorum genelde. Size de böyle yapmanızı tavsiye ederim. Haritada havalimanı üstüne tıkladığınızda yüksekliği feet olarak verir. Misal 4000 feet'lik bir piste iniş yaparken ALT ışığının sönüp uçağın alçalmaya başlaması için gereken optimum irtifanız 7000 feet olmalı..

    Evet işte onu sabitlesem.Birde app basıyorum nav devre dışı kalıyor.33 baş 35 falan kayıyor..Esenboğa pisti için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 8 Nisan 2009; 0:14:02 >




  • @Murat ÖZDAĞ kardeşim. Sen FSX i edin. Söz ben sana ILS inişi öğreteceğim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ
    Evet işte onu sabitlesem.Birde app basıyorum nav devre dışı kalıyor.33 baş 35 falan kayıyor..Esenboğa pisti için..


    App'a basınca Nav ışığı söner zaten. Ama uçak ILS iniş yaptığınızı artık anladığı için pisti yine de ortalıyor. Zaten pistin bir anda ortalanması mümkün değil. 33 başa ortalanacaksanız önce dönerken biraz fazla kaçırır 30-31 olur, sonra toparlamak için ters yöne döndürürken 34-35 olur ama eninde sonunda 33'te ortalanırsınız. Tabi yeterince mesafeden inişe başlamışsanız. Bir de gerçek hayatta bunun rüzgarı fırtınası vs. var..

    İrtifayı sabitlemekten kastınızı anlamadım yalnız? Otomatik pilot kullandığınıza göre irtifanın sabitlenememesi gibi birşey söz konusu olmaması lazım




  • Açıklama iin tşkler..İrtifa sabitleme yani yavaş yavaş alcalma ve sonunda piste yumuşak bir iniş yapma..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ
    Evet işte onu sabitlesem.Birde app basıyorum nav devre dışı kalıyor.33 baş 35 falan kayıyor..Esenboğa pisti için..


    App'a basınca Nav ışığı söner zaten. Ama uçak ILS iniş yaptığınızı artık anladığı için pisti yine de ortalıyor. Zaten pistin bir anda ortalanması mümkün değil. 33 başa ortalanacaksanız önce dönerken biraz fazla kaçırır 30-31 olur, sonra toparlamak için ters yöne döndürürken 34-35 olur ama eninde sonunda 33'te ortalanırsınız. Tabi yeterince mesafeden inişe başlamışsanız. Bir de gerçek hayatta bunun rüzgarı fırtınası vs. var..

    İrtifayı sabitlemekten kastınızı anlamadım yalnız? Otomatik pilot kullandığınıza göre irtifanın sabitlenememesi gibi birşey söz konusu olmaması lazım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Açıklama iin tşkler..İrtifa sabitleme yani yavaş yavaş alcalma ve sonunda piste yumuşak bir iniş yapma..


    Anladım.. Yavaş yavaş alçalma olayını zaten APP fonksiyonu yerine getiriyor. Daha önceki mesajımda dediğim gibi piste yaklaşık 10 mil kala ALT ışığı söner ve uçak yavaş yavaş alçalmaya başlar. Bu noktadan sonra alçalma adına yapmanız gereken birşey yok zaten. İniş meselesine gelince, izlediğiniz videolarda da gördüğünüz üzere teker koymaya yaklaşırken otomatik pilottan çıkararak uçağın burnunu çok hafif yukarı kaldırıp yumuşak bir iniş yapmanız gerekiyor, ki benim de zaman zaman beceremediğim bir olaydır Bazen teker değdiği anda uçak zıplıyor. Tabi joystick olmayışının da etkisi var. Çok ince bir mesele.. Bir de şu başınıza gelebilir, inmek üzereyken otomatik pilottan çıktığınız anda uçağın burnu bir anda baya havaya kalkar. Bunun sebebi de yine klavyeyle oynamanın azizliği. Uçağı kaldırırken aşağı tuşuna basıyoruz, sonra otomatik pilota alıyoruz bir daha aşağı veya yukarı tuşuna basmıyoruz. Dolayısıyla en son kalkarkenki elevator pozisyonunu hafızada tutar. Sonra inerken otomatikten çıkarınca da bir anda burnunuz havaya kalkar. Bunu önlemenin yolu da uçarken geçici olarak otomatik pilottan çıkıp klavyeyle uçağı düzeltmek..




  • İnanmazsın ama indirmeyi süper yapıyorum hiç zıplamıyor..Tek sorun anlattığım gibi akşam deneyeceğim....
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ordinarious


    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Açıklama iin tşkler..İrtifa sabitleme yani yavaş yavaş alcalma ve sonunda piste yumuşak bir iniş yapma..


    Anladım.. Yavaş yavaş alçalma olayını zaten APP fonksiyonu yerine getiriyor. Daha önceki mesajımda dediğim gibi piste yaklaşık 10 mil kala ALT ışığı söner ve uçak yavaş yavaş alçalmaya başlar. Bu noktadan sonra alçalma adına yapmanız gereken birşey yok zaten. İniş meselesine gelince, izlediğiniz videolarda da gördüğünüz üzere teker koymaya yaklaşırken otomatik pilottan çıkararak uçağın burnunu çok hafif yukarı kaldırıp yumuşak bir iniş yapmanız gerekiyor, ki benim de zaman zaman beceremediğim bir olaydır Bazen teker değdiği anda uçak zıplıyor. Tabi joystick olmayışının da etkisi var. Çok ince bir mesele.. Bir de şu başınıza gelebilir, inmek üzereyken otomatik pilottan çıktığınız anda uçağın burnu bir anda baya havaya kalkar. Bunun sebebi de yine klavyeyle oynamanın azizliği. Uçağı kaldırırken aşağı tuşuna basıyoruz, sonra otomatik pilota alıyoruz bir daha aşağı veya yukarı tuşuna basmıyoruz. Dolayısıyla en son kalkarkenki elevator pozisyonunu hafızada tutar. Sonra inerken otomatikten çıkarınca da bir anda burnunuz havaya kalkar. Bunu önlemenin yolu da uçarken geçici olarak otomatik pilottan çıkıp klavyeyle uçağı düzeltmek..




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.