Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
19
Favori
154.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben bu oyunda uçağı kendiim kaldırıp indirebiliyorum ama auto pilot yapmayı beceremiyorum bi anlatabilirmisiniz şimdiden teşekkürler
  • sevgili arkadaşlar, senee 98 de toplasan 10 kişinin bildiği flight simulatorün bugün milyonlara ulaşması çok güzel bir olay. Türkiye bu konuda inanın bana çok ileri seviyede. Temel eğitim gibi önemli bir başlıkta payım olabileceğini düşünerek, tecrübeli bir uçak mühendisi olarak uçaklar ve sistemleri, uçuş aletleri, çalışma mantıkları, "niye öyle değil de böyle" türünden sorularınızda yardımcı olabilirim (bilgim ve ilgim dahilinde). Gerçek uçaklar ve uçuşlar hakkında bilginiz arttıkça FS konusundaki hevesinizin katlanacağı garantisini verir, keyifli uçuşlar dilerim.

    AERONAUTICAL...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aeronautical

    sevgili arkadaşlar, senee 98 de toplasan 10 kişinin bildiği flight simulatorün bugün milyonlara ulaşması çok güzel bir olay. Türkiye bu konuda inanın bana çok ileri seviyede. Temel eğitim gibi önemli bir başlıkta payım olabileceğini düşünerek, tecrübeli bir uçak mühendisi olarak uçaklar ve sistemleri, uçuş aletleri, çalışma mantıkları, "niye öyle değil de böyle" türünden sorularınızda yardımcı olabilirim (bilgim ve ilgim dahilinde). Gerçek uçaklar ve uçuşlar hakkında bilginiz arttıkça FS konusundaki hevesinizin katlanacağı garantisini verir, keyifli uçuşlar dilerim.

    AERONAUTICAL...

    Flight simulator gerçekten çok güzel ve gerçekci bir oyun,
    Bilmeyenler oynamaya kalkıyor yüksek seviyelerde görev yapıyor online oynuyor, bunlar bilenleride bozuyor açıkcası
    İLk önce bilmeden oynamamak gerek, orda eğitici bir çok görev var. bunları yapsak daha mantıklı olur diye düşünüyorum.
    Gün geçtikce sayı artıyor bu çok güzel bir haber. umarım her zaman artış yaşanır




  • evet bu görevler sayesinde uçağı kendim nerdeyse hatasız biçimde kaldırığ indirebiliyorum ama şu auto pilotu bir türlü başaramıyorum
  • Bende FSX'e merak salanlardanım acayip bi istek var içimde çok öğrenmek istiyorum.Öyle bir iki kere deneyip yapamadıktan sora bıkmadım hemen çok araştırıyorum okuyorum.Ama çok zor o kadar değişik ve karmaşık terimler var ki çok kafamı karıştırdı.Bu iş için bi joystick almaya karar verdim.Alıp uçuş tecrübelerimi daha iyi hale getirmeye çalışıcam.Şimdilik keyboardla idare ediyorum.Yani çok meraklıyım çok hevesliyim bu uçuş konusunda.Benim sorum mesela bir boeingle istanbuldan ankara'ya gidicem. IFR ile ayarlıyorum.Kalkışı yapıyorum ama auto pilot olayını çözemedim nasıl aktif edicem?Kalkıştan sora rotaya nasıl giricek?Benim Nav kısmına ek olarak birşey mi girmem lazım?Kalkıyorum öyle gidiyor koca uçağı manuel kontrol edemeyeceğime göre bunu nasıl ayarlarız?Daha kalkışı bile doğru düzgün bilmiorum ama keşke şu iş temelden sıfırdan başlayanlar için bütün terimleri neyin ne olduğunu anlatan birşey olsa bi ILS ile iniş dersi videosu izliyorum.Onu yapın bunu yapın diyoda ne oluyo bitiyo anlamıyosun kalıyosun öyle:P




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RealVision

    Bende FSX'e merak salanlardanım acayip bi istek var içimde çok öğrenmek istiyorum.Öyle bir iki kere deneyip yapamadıktan sora bıkmadım hemen çok araştırıyorum okuyorum.Ama çok zor o kadar değişik ve karmaşık terimler var ki çok kafamı karıştırdı.Bu iş için bi joystick almaya karar verdim.Alıp uçuş tecrübelerimi daha iyi hale getirmeye çalışıcam.Şimdilik keyboardla idare ediyorum.Yani çok meraklıyım çok hevesliyim bu uçuş konusunda.Benim sorum mesela bir boeingle istanbuldan ankara'ya gidicem. IFR ile ayarlıyorum.Kalkışı yapıyorum ama auto pilot olayını çözemedim nasıl aktif edicem?Kalkıştan sora rotaya nasıl giricek?Benim Nav kısmına ek olarak birşey mi girmem lazım?Kalkıyorum öyle gidiyor koca uçağı manuel kontrol edemeyeceğime göre bunu nasıl ayarlarız?Daha kalkışı bile doğru düzgün bilmiorum ama keşke şu iş temelden sıfırdan başlayanlar için bütün terimleri neyin ne olduğunu anlatan birşey olsa bi ILS ile iniş dersi videosu izliyorum.Onu yapın bunu yapın diyoda ne oluyo bitiyo anlamıyosun kalıyosun öyle:P

    Yeni başladıysan ve daha önce hiç FS deneyimin olmadıysa yolcu jetleriyle uçmaya başlaman bir sonraki evre olabilir ancak. Cessna, Maule, Piper gibi tek pervaneli uçaklarla temel şeyleri öğrenmeni tavsiye ederim. Bir yolcu jeti ile uçmak çok farklı, bir savaş uçağıyla uçmak çok farklı, pervaneli uçaklarla uçmak çok farklıdır. Bence FSX'in missions kısmından ilk dersleri tekrar tekrar uç. İlla ki Free Flight'ta takılma istiyorum dersen de VFS olarak uçmaya başla. IFR kadar katı kurallara sahip değildir. FS bilgin nedir bilemem ama ILS şu an için erken derim. Öncesinde taxi, ATC konuşmaları, kalkış, iniş, kokpitteki enstürman ve aygıtları tanıma vs. gibi şeyler öncelikli konular olmalı. Kolay gelsin.




  • Aynen hocam ben cessna ilede uçarım.Ama nerden başlıcağımı bilemiyorum.Kokpitte ne nedir bilemiyorum.Cessna ile iniş kalkış denemeleri yapıyorum.Uçuş izni nasıl alınır taxi nasıl yapılır aygıtlar ne işe yarıyor.Bunları öğrenmek istiyorumda pek yeterli bilgi bulamıyorum.Ben işi kuralına göre yapmak istiyorum.Zaman önemli değil okumaktanda kaçmıyorum öğrenmek için ne yapmam gerekiyorsa yapmak istiyorum da bana destek olacak biri olsa çok iyi olurdu.Eğer bi üstad varsa bu konuda msn'den bana destek olursa çok iyi bi öğrenci olurum:)Neyse bana ilk nerden başlıyacağımı nasıl yapacağımı gösteren bi döküman vs. verebilir misiniz?
  • arkadaşlar uçağı indiriyorum sonra taxi ye geçip park kısmına gidiyorum fakat interneteki resimlerde yolcu alıyorlar kargo taşıyorlar falan bunları nasıl yapabilirim teşekürler
  • Arkadaşlar ben şimdi bu oyunu kurdum.Fakat aklımda bazı sorular var..
    1.Benim ekran 1440*900 en iyi görüntüyü hangisinde alabilirim yani oyundanda 1440*900 mü yapayım??
    2.Joistick olmadan oynamam mümkünmü??
    3.Uçak pistteyken yön tuşlarıyla sağ sol yaptığımda tam dönmüyor dönse bile tam orantılı olmuyor yani dümdüz gitmiyor..
    4.Kokpitte nasıl gezebilirim ayrıca kameralar nasıl değişiyor??
    5.Hava durumunu açık diyorum hep gece oluyor..
    6.Kalkadan radio ya hangi değerleri girip kalkış izni alacağım??
    7.Birde B737-400 kuleye 1 ile komut veriyorum birşeyler soyluyor 144.80 gibi bu değerleri nereye gireceğim..
    8.FS 2004 De B737-800 Yok..Turk Hava Yollarının varsa linkini verebilirmisiniz??

    Teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Arkadaşlar ben şimdi bu oyunu kurdum.Fakat aklımda bazı sorular var..
    1.Benim ekran 1440*900 en iyi görüntüyü hangisinde alabilirim yani oyundanda 1440*900 mü yapayım??
    2.Joistick olmadan oynamam mümkünmü??
    3.Uçak pistteyken yön tuşlarıyla sağ sol yaptığımda tam dönmüyor dönse bile tam orantılı olmuyor yani dümdüz gitmiyor..
    4.Kokpitte nasıl gezebilirim ayrıca kameralar nasıl değişiyor??
    5.Hava durumunu açık diyorum hep gece oluyor..
    6.Kalkadan radio ya hangi değerleri girip kalkış izni alacağım??
    7.Birde B737-400 kuleye 1 ile komut veriyorum birşeyler soyluyor 144.80 gibi bu değerleri nereye gireceğim..
    8.FS 2004 De B737-800 Yok..Turk Hava Yollarının varsa linkini verebilirmisiniz??

    Teşekkürler..



    Bildiklerimi cevaplayayım...

    1.Bu soruyu bilmiyorum görüntü kalitesiyle ilgili birşey söylemeyeyim.

    2.Joysticksiz klavyedeki yön tuşlarıyla oynayabilirsin ama joystick le çok daha kolay ve zevkli olur.Tavsiyem tabiiki en yakın zamanda bi joystick alman..

    3.Uçak yerdeyken rudder kullanman gerekir..Rudder ı num tuşlarından yönlendirirsin;
    Sağa dönmek için---> num tuşlarında ki enter' ı
    Sola dönmek için ----> num tuşlarındaki sıfırı kullanmalısın..
    Rudder ı sıfırlamak için de num tuşlarındaki 5 e basmalısın.
    Eğer bastığında işe yaramıyorlarsa num lock tuşuna bas...

    4.İlk önce F9 a bas cockpit e girersin daha sonra space e basarak maouse topuyla ileri geri, mausuda sağa sola çevirerek etrafa bakabilirsin ama space a basılı tutucaksın bunları yaparken..

    5.Saati ayarlamak için time diye ayrı bi yer var ordan ayarlicaksın hava durumuyla saat ayrı ayrı ayarlanıyor..

    6.Scroll lock a bas radio ekranı karşına gelir ordan bulunduğun hava limanı nın kulesine gir ordan da seçenekler var;
    nort departure - south departure- east , west..
    Birinin üstüne bas.
    '.........tower , this is .......(uçağın kodu) request taxi to take-off, notrh (east,west..) departure...
    Kulede sana cevap vericek şu pisti kullan , şu taksi yoluyla dicek.
    Kule bunları dedikten sonra radyo penceresinde'' turn on progressive taxi '' diye bi işaret çıkıcak ona tıkla o sana piste giden yolu gösteriri onu takip et..

    7.Kalkarken öyle komutlara ihtiyacın yok.İnerkende kuladen herhangi bi frekansı uçağa girmezsin haritadan bulman lazım frekansı..

    8.Maalesef bilmiyorum..

    Umarım yararlı olmuştur...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat ÖZDAĞ

    Arkadaşlar ben şimdi bu oyunu kurdum.Fakat aklımda bazı sorular var..
    1.Benim ekran 1440*900 en iyi görüntüyü hangisinde alabilirim yani oyundanda 1440*900 mü yapayım??
    2.Joistick olmadan oynamam mümkünmü??
    3.Uçak pistteyken yön tuşlarıyla sağ sol yaptığımda tam dönmüyor dönse bile tam orantılı olmuyor yani dümdüz gitmiyor..
    4.Kokpitte nasıl gezebilirim ayrıca kameralar nasıl değişiyor??
    5.Hava durumunu açık diyorum hep gece oluyor..
    6.Kalkadan radio ya hangi değerleri girip kalkış izni alacağım??
    7.Birde B737-400 kuleye 1 ile komut veriyorum birşeyler soyluyor 144.80 gibi bu değerleri nereye gireceğim..
    8.FS 2004 De B737-800 Yok..Turk Hava Yollarının varsa linkini verebilirmisiniz??

    Teşekkürler..


    En iyi görsel kalite için FS'de iken Settings'teki Autogen ve Çözünürlük ayarlarını en sona getirerek elde edebilirsin. Çözünürlük ne kadar yüksekse bu daha iyi olur.
    Joystick olmalı, zira bazı uçaklar çok hassas avioniklere sahip (F/A-18 Hornet gibi). Genel anlamda Joystick olmalı.
    Taxi'de iken rudder pads kullanılır. Eğer Numpad'den yönlendirmek zor geliyorsa benim gibi klavyede erişebileceğin tuşlara bu kontrolleri atayabilirsin. Rudder aynı zamanda helikopter için çok önemli.
    Kameraları uçuş içerisindeyken sağ tıklayamla da değiştirebilirsin veya F9,F10,F11,F12 tuşlarını deneyebilirsin. Ayrıca A, S harfleriyle de geçişler yapılabilir. Ayarlar kısmından Controls'ü incele.
    Hava durumunu, uçuş zamanını istdiğin zaman ve mevsime çekebilirsin.
    Kalkış için önce taxi'deyken taxiway için clearence sonra da yönlendirilen pist için de pist başına gelindiğinde kalkış için clearence istenir. Kalabalık havalanlarında taxi'deyken ATC seni yönlendirebilir. Ayrıca Progressive Taxi'yi aktif hale getirerek taxiway'de nereye gitmen gerektiğini görebilirsin.
    ATC ile konuşmalarda frekans ve radio değerleri sen onayladığın durumda otomatikman ayarlanır. ATC sadece barometrik basınç ayarı için senden manuel olarak ayarlamanı ister. ILS vs. gibi frekanslar elle girilir.
    FS2004 için PMDG'nin modeli var. Payware olduğu için alman gerek. Uçak olmadan skin yükleyemezsin.




  • Cevap için tşkler birde rota üzerinde tutamıyorum uçağı sapıyor otomatik rotaya girmesi için ne yapmalıyım??
  • 1 gps / nav sekmesi Gps te kalcak
    2 nav lock nasılcak
    3 otomatik pilot açık olcak
  • bende yeni başladım arkadaşlar şimdilik cesna ile uçuyorum ki kolaydan başlıyım diye yalnız kaldırıyorum ama rota yönlendiremiyorum bu uçakta o nasıl olucak nav lock falan yok onun için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yigitbjk

    bende yeni başladım arkadaşlar şimdilik cesna ile uçuyorum ki kolaydan başlıyım diye yalnız kaldırıyorum ama rota yönlendiremiyorum bu uçakta o nasıl olucak nav lock falan yok onun için



     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avia -- 30 Mart 2009; 12:55:15 >
  • Kim demiş cessna ile ils iniş yapılmaz diye, gayet güzel ils ile iner cessna, aslında inmez tabi ki, yaklaşır. İnişi pilot kendisi yapar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • selamlar,

    meraklı ve başlangıç aşamasındaki arkadaşlara ilk olarak default cessna ile uçmaya başlamalarını öneririm. zira kimse boeing uçurarak uçuş hayatına başlamaz. fs de ki ders bölümlerinden kokpit aletlerini tanımanız şart. ister kullanın ister kullanmayın kokpitteki herşeyi bilmelisiniz. bu sizi "neden" ve "nasıl" lara götürecektir. ilgi olmadan da bilgi olmaz.

    Günümüz modern havayolu uçak kaptanları kokpitte görünen onca enstürmanın çok büyük bir kısmına normal bir uçuşta elini sürmezler. ancak gerektiği durumda kullanılacak kumandalar, toplam kumandaların %50sinden fazladır.

    küçük uçaklarda ise hemen herşey pilotun hakimiyetinde olduğundan eğitim için idealdir.

    önce uçağı tanıyacağız arkadaşlar bundan kaçış yok. bu arada uçmaya devam tabi, ortamı dersaneye çevirmeyin.

    kokpit enstümanlarından sonra hemen öğrenmeniz gereken uçakların nasıl uçtukları ve bunu yapabilmek için kullanılan kontrol yüzeyleri vs dir. internet bununla ilgili dökümanla kaynıyor. bir cessnaya spot kamerada zoom yaptıktan sonra jstiği hareket ettirerek yüzeylerdeki değişimi seyredin.

    Şu kavramlarla işe başlayın ve sorularınızı bana iletin; aileron, spoiler, rudder, elevator, stabilizer (vertical & horizontal), tab, slat, flap, air brake, ground spoiler, spar, wing tip, winglet, leading & trailing edge, strut, landing gear.

    hemen ardından biraz temel aerodinamik öğrenmelisiniz. lift, drag, lift coefficient, induced drag, airfoil, center of gravitiy, center of lift (aerodynmic center), static & dynamic stability, flight envelopoe vs.

    Bunlar hakkında fikri olmayan arkadaşlar 3 gün sonra uçağın burnu dönüşlerde aşağıya yönleniyor derse olmaz.

    pervane ve motor. ufak cessnanın motorunu bir internetten araştırın bakalım. piston motor hem de 4 zamanlı. bildiğiniz otomobil motoru yani. farkı var mıdır acaba bir öğrenin? thrust, throttle, power lever, ignition, mixture, feather, torque, rpm ne demektir biliyor muyuz? cessnaya pist başında gaz verdiğinizde bir tarafa doğru neden yöneliyor?

    "how stuff works" sitesi yeterli dataya sahiptir. bu konuları ve fs eğitimlerini bitirenlere ilave bilgilere başlayabiliriz. iyi çalışmalar...




  • Arkdaşlar şimdi 737 de bir alet var onu açıyorum düm düz götürüyor fakat cessenada böyle birşey yok sanırım..Birde GPS açıyorum rotaya doğru yöneliyor fakat rotada hareket etmiyor.Nav 2 ye Vor u giriyorum.Benim anlamadığım uçuş başını nerden öğreneceğiz??
    -GPS Çekiyorum bi zaman sonra tekrar çıkıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat ÖZDAĞ -- 30 Mart 2009; 13:26:17 >
  • Herkese merhaba...


    FSx ile ilgili bir konuda bilgi ararken burayı fark ettim ve 2 sayfayı da okudum... Şimdi nereden çıktı diyeceksiniz arkadaşlar ama izninizle bir konudaki fikrimi sizlerle paylaşmak ve en azından bir şekilde faydalı olmak istiyorum...

    Buradaki çoğu kişi bu simulasyon ile ilgili detaylı bilgiler istiyor hatta kursu olup olmadığını merka ediliyor... BUnların hepsi var hem de nerede biliyor musunuz? Aynı programın Lessons bölümünde...

    Bu bölümde yukarıda konuşulan konuların %95'i teorik ve pratik olarak anlatılıyor hem de çok detaylı... Cessna 172 ile başlayıp Boeing ile eğitimi bitiriyorsunuz... Ben işlerim nedeni ile ve de sadece akşamları zaman ayırabiliyorum ama belki inanmayacaksınız tam 4 ayda bu eğitimleri bitirdim... ve şu ana kadar daha FREE FLIGHT kısmına dokunamadım bile... Ama şu anda hangi hızda flap açılacağından, jet'lerin enerji yönetimine, VOR course takibinden ILS inişe kadar yapabiliyorum ve inanılmaz keyif alıyorum... Lessons bölümündeki hoca ile beraber uçuşlarda tüm detayları öğrenebiliyorsunuz...

    Dediğim gibi lütfen yanlış anlamayın ama biz millet olarak biraz tez canlıyız... Öncelikle bu işin eğitimini almak gerekiyor... Ondan sonra daha fazla zevk alacağınıza bahse girerim...


    Sabrınız ve anlayışınız için teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OPTIMIST26

    Herkese merhaba...


    FSx ile ilgili bir konuda bilgi ararken burayı fark ettim ve 2 sayfayı da okudum... Şimdi nereden çıktı diyeceksiniz arkadaşlar ama izninizle bir konudaki fikrimi sizlerle paylaşmak ve en azından bir şekilde faydalı olmak istiyorum...

    Buradaki çoğu kişi bu simulasyon ile ilgili detaylı bilgiler istiyor hatta kursu olup olmadığını merka ediliyor... BUnların hepsi var hem de nerede biliyor musunuz? Aynı programın Lessons bölümünde...

    Bu bölümde yukarıda konuşulan konuların %95'i teorik ve pratik olarak anlatılıyor hem de çok detaylı... Cessna 172 ile başlayıp Boeing ile eğitimi bitiriyorsunuz... Ben işlerim nedeni ile ve de sadece akşamları zaman ayırabiliyorum ama belki inanmayacaksınız tam 4 ayda bu eğitimleri bitirdim... ve şu ana kadar daha FREE FLIGHT kısmına dokunamadım bile... Ama şu anda hangi hızda flap açılacağından, jet'lerin enerji yönetimine, VOR course takibinden ILS inişe kadar yapabiliyorum ve inanılmaz keyif alıyorum... Lessons bölümündeki hoca ile beraber uçuşlarda tüm detayları öğrenebiliyorsunuz...

    Dediğim gibi lütfen yanlış anlamayın ama biz millet olarak biraz tez canlıyız... Öncelikle bu işin eğitimini almak gerekiyor... Ondan sonra daha fazla zevk alacağınıza bahse girerim...


    Sabrınız ve anlayışınız için teşekkürler...

    Bizim insanımız bunu söylediğiniz gibi simulasyon değil de oyun olarak gördükleri için oluyor tüm bunlar.
    Oyun olarak bunu açıp, sonra da hemen oyuna başlamak istiyorlar. Ama ne yazık ki bu bir oyun değil.
    Oyun kategorisinde ele alınsa da Flight Simulator bir oyundan çok daha fazlası.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.