Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.243
Cevap
19
Favori
154.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @TheBaroN!: Bombardier CRJ700 ve Boeing 737-800 (belki Airbus ve diğer 747 içinde aynıdır) için ideal yaklaşma hızı 180 knot iken touchdown öncesi hız 140-150 knot olmalı. Bir anda hız kesmek uçağın burnunu havaya kaldırabiliyor o yüzden approach esnasında dediğin gibi belli aralıklarla hız kesip air brake'leri de ona göre kullanmak lazım. 'Ö'ye basıldığında air brake ya yüzde yüz açılıyor ya da yüzde yüz kapandığı için kokpitten elle ayarlamak daha iyi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    qdoudou: Gayet güzel açıklamışsın. Benim de ekran görüntüsünden gördüğüm kadarıyla (resimden tahmin edebildiğim kadarıyla) uçak dakikada 7000 feet veya fazlası tırmanacak biçimde kalkışa geçmiş. Bu çok yüksek bir değer. Uçağın cinsine ve motor gücüne göre değişir bu ancak o resimdeki gibi kalkıyorsan zaten bir süre sonra stall'a girer uçak, kurtarmak da -alçak irtifada- mümkün olmayabilir. AP kullanılmasa bile gözün kalkış esnasında hızda ve vertical speed göstergelerinde veya ana uçuş ekranında olmalı.

    @memcho: Türkiye var. 63 havaalanı ile FSX içerisinde mevcut.

    arkadaşlar o resim benim uçuşumdan değil :D o resmi uçağı göstermek için koydum




  • Tecrübeli arkadaşlara şöyle bir soru sorsam bana ne gibi cevap verebilirler?

    Uçuş planı çıkarırken jet airways'e ne kadar uyulması gerekli? Yani bu hava koridorlarını (yasak bölgeler, askeri operasyon alanları hariç) kullanarak mı uçmak zorundayız? Uçuş planı yaparken buna uymanın zor olduğunu anladım, çünkü iki VOR arasına hava koridorumuzu getirsek bile pisti hizalamaya ve iniş yapmaya imkan yok. Herhalde SID Chart bulup öyle kalkmamız şart? Bununla beraber bir de STAR Chart'a ihtiyacımız olacak sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cocker -- 20 Mart 2009; 11:13:14 >
  • arkadaşlar dedinizi yaptım fakat uçak kalkmıyor pisti sonunda hız göstergesine bakıyorum 90-100 anca oluyor uzun pistlerde 100-120 tam gaz verdiğim halde sebebini anlamış değilim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    arkadaşlar dedinizi yaptım fakat uçak kalkmıyor pisti sonunda hız göstergesine bakıyorum 90-100 anca oluyor uzun pistlerde 100-120 tam gaz verdiğim halde sebebini anlamış değilim

    Nasıl yaptın? Uzun pistlerdeki kalkışlarda hızının rahat 200 knot'ı geçmesi lazım. Full throttle vermiyor musun kalkışta? Flapların kaç derece ile açık? Bunlar önemli, kesin eksik birşey var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: o-z-a-n kaptan

    arkadaşlar dedinizi yaptım fakat uçak kalkmıyor pisti sonunda hız göstergesine bakıyorum 90-100 anca oluyor uzun pistlerde 100-120 tam gaz verdiğim halde sebebini anlamış değilim



    O hızda savaş uçakları bile kalkamıyor..


    F4 ile full throttle vermen gerekiyor.Eğer pist kısa ise 15e kadar flapları açabilirsin.

    Başka pistlerde dene; örneğin bursa havaalanından ne yaptıysam 747 kaldıramıyorum..
  • Planörler yerden nasıl kaldırılıyor (oto vinç yok mu ?)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Silver_Sky

    Planörler yerden nasıl kaldırılıyor (oto vinç yok mu ?)

    Başka bir çekici uçak çekiyor.
  • Kısa pistler için bir diğer yöntem ise parking brake'i açıp öylece uçağa tam gaz vermek. Bu şekilde biraz bekleyince (motorların ne kadar güce ulaştığını takip etmek yeterli) ve frenler bırakılınca uçak daha hızlı şekilde hız kazanıyor. Bu yöntem kısa pistlerde kullanılıyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Silver_Sky

    Planörler yerden nasıl kaldırılıyor (oto vinç yok mu ?)

    Ctrl+Shift+Y ile bir adet çekici Piper geliyor..
  • arkadaşlar tam gaz veriyorum zaten F4 ile flap ı denemedim ama şimdi tüm söylediklerinizi denicem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    Tecrübeli arkadaşlara şöyle bir soru sorsam bana ne gibi cevap verebilirler?

    Uçuş planı çıkarırken jet airways'e ne kadar uyulması gerekli? Yani bu hava koridorlarını (yasak bölgeler, askeri operasyon alanları hariç) kullanarak mı uçmak zorundayız? Uçuş planı yaparken buna uymanın zor olduğunu anladım, çünkü iki VOR arasına hava koridorumuzu getirsek bile pisti hizalamaya ve iniş yapmaya imkan yok. Herhalde SID Chart bulup öyle kalkmamız şart? Bununla beraber bir de STAR Chart'a ihtiyacımız olacak sanırım.

    ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    Tecrübeli arkadaşlara şöyle bir soru sorsam bana ne gibi cevap verebilirler?

    Uçuş planı çıkarırken jet airways'e ne kadar uyulması gerekli? Yani bu hava koridorlarını (yasak bölgeler, askeri operasyon alanları hariç) kullanarak mı uçmak zorundayız? Uçuş planı yaparken buna uymanın zor olduğunu anladım, çünkü iki VOR arasına hava koridorumuzu getirsek bile pisti hizalamaya ve iniş yapmaya imkan yok. Herhalde SID Chart bulup öyle kalkmamız şart? Bununla beraber bir de STAR Chart'a ihtiyacımız olacak sanırım.

    ?



    Sorunun cevabını veriyim
    http://rfinder.asalink.net/free/

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 21 Mart 2009; 21:44:49 >




  • Türkiye' deki pistler flight planner da görünmüyor, genellikle güney yarım küre ülkelerinin pistleri var. Deluxe versiyonu olmadığı için mi böyle ?

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    Tecrübeli arkadaşlara şöyle bir soru sorsam bana ne gibi cevap verebilirler?

    Uçuş planı çıkarırken jet airways'e ne kadar uyulması gerekli? Yani bu hava koridorlarını (yasak bölgeler, askeri operasyon alanları hariç) kullanarak mı uçmak zorundayız? Uçuş planı yaparken buna uymanın zor olduğunu anladım, çünkü iki VOR arasına hava koridorumuzu getirsek bile pisti hizalamaya ve iniş yapmaya imkan yok. Herhalde SID Chart bulup öyle kalkmamız şart? Bununla beraber bir de STAR Chart'a ihtiyacımız olacak sanırım.

    ?



    default uçaklar ile sid star girmek bir hayli zor.
    Payware uçaklarda bu imkan fms ile geliyor . Oldukcada kolay.
    Defaultta Uçuşplanı ile oynuyarak yaparsın fakat sen gittiğinde hava şartları değişir ise hazırlığın boşa gider

    Mesela wilco airbus mcdu kullanarak ltba 24 pisti için sid girdim.
    Bkz den 24 pisti ils yaklaşma eğer pas gecmek zorunda kalırsam cekmece voruna üzerinde hold atcak bir miss aproach proseduru girmişim.
    Aynı chartta olduğu gibi

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 21 Mart 2009; 22:06:08 >




  • arkadaşlar internete concoede le r hakkında bir araştırma yaptım ve bu uçak için paris te charles de gaule havaalınında kalktıklarını buldum oradan denedim flap 15 derece açıtım ve başarılı olarak kalktım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kapitän_zur_See

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker

    Tecrübeli arkadaşlara şöyle bir soru sorsam bana ne gibi cevap verebilirler?

    Uçuş planı çıkarırken jet airways'e ne kadar uyulması gerekli? Yani bu hava koridorlarını (yasak bölgeler, askeri operasyon alanları hariç) kullanarak mı uçmak zorundayız? Uçuş planı yaparken buna uymanın zor olduğunu anladım, çünkü iki VOR arasına hava koridorumuzu getirsek bile pisti hizalamaya ve iniş yapmaya imkan yok. Herhalde SID Chart bulup öyle kalkmamız şart? Bununla beraber bir de STAR Chart'a ihtiyacımız olacak sanırım.

    ?



    default uçaklar ile sid star girmek bir hayli zor.
    Payware uçaklarda bu imkan fms ile geliyor . Oldukcada kolay.
    Defaultta Uçuşplanı ile oynuyarak yaparsın fakat sen gittiğinde hava şartları değişir ise hazırlığın boşa gider

    Mesela wilco airbus mcdu kullanarak ltba 24 pisti için sid girdim.
    Bkz den 24 pisti ils yaklaşma eğer pas gecmek zorunda kalırsam cekmece voruna üzerinde hold atcak bir miss aproach proseduru girmişim.
    Aynı chartta olduğu gibi

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

     FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR


    Cevap için çok sağol hocam. FMC ekranından da dediğin gibi herşey ortada. Bir ara Beoing 737-800 veya yine Boeing 747 için wilco veya PMDG bulsam fena olmayacak.




  • merhaba arkadaşlar bir problemim var.


    Ben ILS ile iniş yaptım 2 defa. İkisinde de sorunsuz bir şekilde indirdim uçağı. (LTBA). Dün tekrar aynı piste inmek istedim ILS ile. Sinayli aldığım zaman aynı işlemleri gerçekleştirdim fakat GPS moddan NAV moda geçtiğimde uçak sağ tarafa dönmeye başlıyor. Hem LTBJ hemde LTBA pistlerinde denedim ikisinde de aynı sorunu yaşadım. Uçak hep sağ tarafa dönüyor. LTBA 36R pistine iniyorum genelde. Kullandığım uçak B737-800. Sorunu bir türlü çözemedim yardımcı olur musunuz?

    Ayrıca ben birde FsAirlines ile uçuyorum. Dün yaptığım 2 uçıuşta da hile yaptığımı söylüyor sistem. Detaylara bakıyorum uçak 0 yakıt kullanmış. Oysa ben client'ten oyuna başlarken yakıt yükledim uçağa. Buna benzer bir problem yaşayan oldu mu hiç? FsAirlines yöneticilerine mail attım fakat yardımcı olacaklarını düşünmüyorum. Hile deyip kazandıklarımı alırlar.




  • Arkadaşlar olmuyor olmuyor...Neresinden tuttuysam bir türlü beceremedim oyunu kavramayı.Ne zamandır uğraşıyorum ama yok arkadaş..Bu simulasyonun bi kursu falan yokmu ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mrhusnu

    Arkadaşlar olmuyor olmuyor...Neresinden tuttuysam bir türlü beceremedim oyunu kavramayı.Ne zamandır uğraşıyorum ama yok arkadaş..Bu simulasyonun bi kursu falan yokmu ya

    Neyi beceremedin? Ne gibi sorunlar var?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.