Şimdi Ara

FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.242
Cevap
20
Favori
151.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 221
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 14
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 18 saat 17 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 20
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • GUERRA (142 mesaj) velociraptor (78 mesaj) jedi_master (75 mesaj) biuu (42 mesaj) Boeing737 (36 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (187 mesaj) Mobil (34 mesaj) Tablet (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Oyun >> Pc Oyunları >> Simulasyon >> FS 2004-FSX TEMEL EĞİTİM İLE İLGİLİ SORULAR CEVAPLAR
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar herkeze merhaba.Bu konuyu açmamdaki amaç forumda görüyorumki gün geçtikce başta kendim olmaz üzere FSX e merak salanların ve oynamaya niyetli olanların artmasını gördüğümdür.Hiç şüphesizki forumda sorulan sorulara FSX hakkında bilgi sahibi olan üstadlar yardımcı oluyorlar fakat hep bir yerleri,bazı aşamaları atlayarak.Biliyorumki bu fsx aşırı detaylı ve sabır isteyen birşey.Gördüğüm kadarıyla bu konuda biryerlere gelmiş arkadaşlar bu olaya yıllarını vermiş ve birkaç,gün,haftada ve ayda olacak iş değil.O yüzden bu işin başı sabırlı olmak ve araştırmak.Yalnız bu oyunun ve uluslararası havacılığın ana dilide ingilizce olduğu için hepimiz bazı yerlerde sıkıntı çekiyoruz.Bu yüzden google da olsun başka forumlarda olsun ne kadar araştırıp bazı bilgilere ulaşsakda hep ingilizce birşeyler çıkıyor karşımıza.Bu yüzden bu konuyu açıp FSX ile ciddi anlamda ilgilenenlerden yardım ve yol göstermesini istiyorum.Eminim benim gibi düşünen bir çok arkadaş var.Mutlaka FSX ile ustalaşmış bazı arkadaşlara soracağımız bazı sorular sıkıcı ve basit gelebilir ve doğal olarak kimsede cevap vermek zorunda değil.Yalnz kimsede bu FSXe doğuştan bilerek başlamadı herkez birbirne sorarak ve sabırla uygulayarak bir yerlere gelmiştir.Uzun lafın kısası saygı ve sevgi çerçevesi içinde birbirimize buradan yardımcı olursak en azından tek başlık altında herkez sorularına cevap bulmuş olur.
    İlk önce benim genel olarak ta en baştan sormak istediklerim.
    Arkadaşlar şimdi oyunu açtığımızda karşımıza çıkan ekranda offline yani A ile B noktası arasında uçmak istiyoruz mesela.Bunun için sol taraftaki menüden free flighte tıklayıp ilk önce uçağımızı seçiyoruz.Ben örnek olarak Boeing 737-800 ü seçtim.Sonra flight planner a tıklayıp.Kalkmak istediğimiz ve iniş yapmak istediğimiz meydanları seçiyoruz.Ben yine buradan örnek olarak Atatürk havalimanı ve Sabiha Gökçeni seçiyorum.Buraya kadar tamam şimdi havalimanlarını seçtikden sonra 3.Choose flight plan type yazıyor ve 2 tane seçenek var VFR ve IFR diye bunlar nedir ve hangisini seçmeliyiz?Resmini ekledim.

    Diyelim IFR yi seçtikden sonra çünkü hep onu seçili olarak görüyorum,NavLoga tıkladığımızda karşımıza anladığım kadarıyla uçaçağımız yol güzergahı bize gösteriliyor onunda resmini ekledim.

    Buradan ok deyip oyuna başlıyoruz ve uçağımız pistte hazır bekliyor.Şimdi arkadaşlar belki bazı yerleri atlamıış olabilirim o yüzden şimdiye kadar anladığım kadarıyla.Uçak pistte beklerken ilk önce gideceğimiz havalimanının yani başta seçtiğimiz Sabiha Gökçen in bazı bilgilerinimi artık koordinatlarınımı herneyse bunları uçağa girmemiz gerekiyior.Kokpitte karşımızda duran menüden haritayı açtığımızda Sabiha Gökçenin üstüne tıkladığımızda resmini eklediğim ekran çıkıyor.

    Şimdi arkadaşlar bu ekranda 3 tane seçenek çıkıyor.Airport VOR ve NBD diye.Bu 3ünede tıkladağımızda değişik rakamsal değerler çıkıyor.Şimdi arkadaşlar benim izlediğim yol bu belki ta en baştan beri hata yapıyor olabilirm yada doğru bir yol izlemiş olabilirm.Buraya kadar olan kısımları üstadlar yorumlarını belirtirse memnun olurum.Saygılar...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



    |
    |




  • Binbaşı
    1820 Mesaj
    Eline sağlık, başlığı değiştirip temel eğitim başlığı haline getirdim.
    |
    |
  • Yarbay
    3612 Mesaj
    Öncelikle son zamanlarda forumda FSX'e olan ilginin arttığını görüyorum. (Ben FSX kullandığım için hep bu ibareyi kullanıyorum.)
    Ki bu ilgi çoluk çocuğun "bu oyunu nasıl oynarız, yok ILS nasıl inilir?" gibisinden basit bir heves de değil.
    @mrhusnu kardeşim yukarıdaki mesajını güzel hazırlamışsın. Mesajından da anladığım kadarıyla sen bilinçli olarak bu işi öğrenmek istiyorsun.
    Gerçekten de FSX kolay öğrenilecek bir şey değil. Ben 1 seneyi aşkın zamandır Offline olarak uçuyorum. Genel olarak bir çok temek şeyi öğrendim.
    Burda da elimden geldiğince, bildiğim konularda dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışacağım.
    İlk olarak senin sorunla başlıyalım.

    Burada rota seçerken seçilen VFR (Visual Flight Rules) yani görerek uçuş diyebileceğimiz bir uçuş yöntemi.
    Bu yöntem genel olarak Cessna 172 tarzı küçük uçaklar tarafından kullanılır.
    Bu uçuşlar çoğunlukla alçak irtifadan ve navigasyon cihazlarından pey yararlanılmadığı durumlarda yapılır.
    Örneğin bir İstanbul turu atmak isterseniz VFR uçuş izni almalısınız. Tabi bunun için hava şartlarının da uygun olması gerekir.

    IFR (Instrument Flight Rules) ise aletli uçuş anlamına gelir.
    Yani navigasyon aletleri yardımıyla yapılacak uçuşlar IFR olarak yapılır.
    Bu tarz uçuşlar çoğunlukla yüksek irtifadan ve uzun mesafe gidecek olan ticari uçaklar tarafından kullanılır.
    Örneğin İstanbul-Ankara seferini yapacak bir uçak IFR a göre uçmak zorundadır.
    Ayrıca IFR uçuşta ATC ile sürekli olarak bağlantı halinde olmanız gerekmektedir.
    Bu tarz uçuşlar uçuş aletlerine güvenilerek yapıldığı için IFR uçuş kötü hava şartlarında da yapılabilir.

    Haritadan pistin üzerine tıkladığınızda gördükleriniz pistin VOR ve NDB değerleri.
    Bu değerler genellikle VOR navigasyon yaparken ve farklı yaklaşım metotlarında kullanılır.
    Sizin uçağınızın otomatik pilotla navigasyon yapması için yapmanız gerekeni en basitinden anlatayım:
    İlk olarak VFR seçip uçuğ planını girip uçuşa başladıktan sonra yapmanız gereken bir kaç basit şey var:
    İlk olarak otomatik pilot tuşlarının bulunduğu yerde GPS/VOR NAV değiştiren bir düğme var. Bunu GPS tarafına kaldırın.
    Daha sonra da VOR LOC tuşuna basıp uçuşunuza GPS ile devam edebilirsiniz. Tabi Otomatik pilotu aktifleştirmeyi de unutmamanız lazım.
    |
    |




  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    @jedi_master kardeşim öncelikle detaylı anlatımın ve zaman ayırıp yazdığın için çok teşekkür ederim.Tabii kide amacım bilinçli bi şekilde öğrenmek yoksa dediğin hemen olucak öğrenilecek şeyler değil en basitinden bir oyun değil,oyun olarak düşünüldüğünde insan bir süre sonra sıkılır.
    Şimdi yazdıklarına gelince,anladığım kadarıyla;
    VFR ile IFR arasındaki fark,VFR seninde dediğin gibi kısa mesafelerde,gezinti amacıyla ve Cessna tarzı gibi küçük uçaklarla yapılan uçuşlarda kullanılan,yani eğer yalnış anlamadıysam görsel olarak kontrol edilen bir uçuş sistemi.IFR ise büyük uçaklarla,yüksek irtifalarda ve uzun yolculuklarda kullanılan bir yöntem.O zaman ben ilk yazımda örnek verdiğim gibi bir boeingle o zaman Atatürk-Sabiha gökcen arasını VFR ile yapamam hem uçak büyük hemde mesafe kısa.Bence zaten boeing tarzı bi uçakla o kadar kısa mesafeye uçmakta biraz garip olur.Yalnız dostum şu kısmı pek anlayamadım;
    Sizin uçağınızın otomatik pilotla navigasyon yapması için yapmanız gerekeni en basitinden anlatayım:
    İlk olarak VFR seçip uçuğ planını girip uçuşa başladıktan sonra yapmanız gereken bir kaç basit şey var:
    İlk olarak otomatik pilot tuşlarının bulunduğu yerde GPS/VOR NAV değiştiren bir düğme var. Bunu GPS tarafına kaldırın.
    Daha sonra da VOR LOC tuşuna basıp uçuşunuza GPS ile devam edebilirsiniz. Tabi Otomatik pilotu aktifleştirmeyi de unutmamanız lazım.

    Şimdi anasayfada diyelim Boeing 737 yi seçtim ve Atatürk-Sabiha Gökçeni de seçtim VFR modunuda etkinleştirip uçuşa başladım.Dediğiniz gibi GPS/VOR NAV değiştiren düğmeyi GPS tarafına kaldırdığımda ve VOR LOC tuşunada bastığımda uçağım otomatik olarak Sabiha Gökcene yönelecekmi?Yani hiç bi şekilde bir yere kod,koordinat falan girmeyecekmiyiz?
    |
    |




  • Yarbay
    3612 Mesaj
    Uçağı kaldırdıktan sonra dediklerimi yaparsanız uçak otomatik olarak başta belirlediğiniz rotaya girecektir. Sizin herhangi bir şey girmenize gerek yok.
    Fakat bazı ücretli eklenti uçaklarında FMC gibi uçuş bilgisayarları var. İşte bu tarz uçaklarda rotamızı uçağa girmemiz gerekiyor.
    Fakat sizin söylediğiniz Deafult 737 için buna gerek yok. Direk GPS ile otomatik navigasyok yapabiliyorsunuz.
    Ayrıca mesafe kısa da olsa ben IFR seçmenizi öneririm. Yoksa VFR da ATC'den vektör alamıyorsunuz.
    |
    |
  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Hocam şimdi denedim dediğiniz gibi uçağı kaldırdıktan sonra o işlemleri yaptım.Evet uçak Sabiha Gökcene doğru yöneldi yalnız,uçak hava alanının üstüne geliyor ve tir tir titriyor bi sağa bi sola Yani uçak tam olarak karşıdan pisti karşılamıyo durmadan pistin üstünde dönüp duruyor.Birde uçak durmada yukarı çıkıyor joystickle kontrol edemiyorum ve durmadan STALL uyarısı çıkıyor bu nedemen?
    |
    |
  • Yarbay
    3612 Mesaj
    Tabi ki uçak sizi doğrudan hava alanının üstüne götürecektir. Bu noktada sizin yapacağınız ATC'nin verdiği vektörlere göre uçmak.
    Yani nasıl ineceğinizi belirledikten sonra ATC sizin pisti karşılamanızı sağlıyacaktır. Gerisi ise size kalmış.
    Ayrıca Deafult GPS cihazında bazı yaklaşma prosedürleri var.
    Fakat bunları kullanabilmek için öncelikle GPS in nasıl çalıştığını ve kullanımını tam olarak çözmeniz gerek ki bu öyle çok basit değil.
    Ben kendim kurcalayarak öğrenmiştim GPS'i kullanmayı. Siz de kurcalarsanız bazı basit özelliklerini çözebilirsiniz.
    Fakat benim size her şeyden önce tavsiyem temel şeyleri öğrenmeniz.
    Yani Taxi izni nasıl alınır, nasıl taxi yapılır, kalkış nasıl yapılır vs. En önemlisi de tabi ki iniş.
    Bana göre uçuşun en zor kısmı iniş. Öğrenmesi de zor.
    |
    |
  • Binbaşı
    1820 Mesaj
    @jedi_master hocam çok güzel bilgiler vermişsin ,ellerine sağlık, katkılarının devamını bekliyorum.

    Güvenli uçuşlar.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    720 Mesaj
    Arkadaşlar ILS ile inmek nedir ? Kısaltmaları hiç anlamıyorum.Ayrıca iniş takımlarını nasıl açıp kapatabilirim ve uçağı geri geri nasıl hareket ettirebilirim?
    |
    |
  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Dostum bende şu sıralar ILS yi çözmeye çalışıyorum bi nevi oda yön bulma sistemi,yalnış biliyor da olabilirim.İniş takımlarını G ile,geri hareket ettirmek pushback oluyor oda SHIFT artı P ile oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrhusnu -- 9 Mart 2009; 13:14:55 >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    720 Mesaj
    Çok teşekkür ederim...

    Bir de uçağın hızını düşürmek için ne yapmam lazım?

    gazı kessem alçalırken bir faydası olmuyor..nasıl hızımı yavaşlatabilirim ?

    piste kaç knot ile inmem gerekli ? benim uçak habire zıplıyor da :)
    |
    |
  • Binbaşı
    1340 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Schizophren

    Çok teşekkür ederim...

    Bir de uçağın hızını düşürmek için ne yapmam lazım?

    gazı kessem alçalırken bir faydası olmuyor..nasıl hızımı yavaşlatabilirim ?

    piste kaç knot ile inmem gerekli ? benim uçak habire zıplıyor da :)

    Piste mümkün olduğunca dikey açıyla yaklaşmaman şart. Çünkü ivmelenme arttığından hızın da aynı oranda artacaktır. Bunun dışında air brake kullanarak hızını düşürebilirsin, elbette iniş esnasında flapları tamamen indirmen ile gereğinden düşük hızlara ulaşacağından air brake'i o ana uygun biçimde ne oranda ne kadar süre ile kullanacağın da önemli. Stall olma yeter. Bir yolcu uçağı için iniş hızı genelde 130 knot'ı geçmez. Pistin uzunluğuna göre hız farklılık gösterir ama gerçekte 130-140 knot ideal iniş hızlarıdır.
    |
    |




  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Cevap için çok sağol hocam Birde kısaca stallı anlatırmısın,bazen ani irtifa kayıplarında çıkıp ötüyor tam olarak nedir?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    720 Mesaj
    Cevap için teşekkür ederim peki air brake i nasıl kullancam hangi tuş oluyor jostickte? benim mi atamam gerekiyor ?
    |
    |
  • Binbaşı
    1340 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: mrhusnu

    Cevap için çok sağol hocam Birde kısaca stallı anlatırmısın,bazen ani irtifa kayıplarında çıkıp ötüyor tam olarak nedir?

    Stall'un Türkçe karşılığı tam olarak bulunmuyor. Stall, hız ve yükseklik ile doğrudan orantılı olarak ortaya çıkan bir durumdur. Her uçağın yapısal olarak farklı havada tutunma hızları mevcuttur. Havada tutunma hızı ve açısına göre hava akışı kanatların üst ve altından düzenli biçimde sağlanırken stall durumunda uçağın burnu havaya kalkar ve bunun sonucunda kuyruk tehlikeli biçimde arkaya doğru yaslanır; uçağın burnuyla beraber kanatlar da yüksek açıyla(AOA) havaya kalktığından kanatlara binen hava akışı büyük baskı getirir ve hava akışı düzensizleşir. Bu da hıza doğrudan etki eder ve uçağın havada tutunmasına izin vermez. Ve dikey olarak uçak yere düşer. Stall yüksek irtifada meydana gelirse sorun bertaraf edilebilir ki yine de yolcu uçaklarında stall durumu her halükarda kazaya yol açabilir. Stall, demek AOA' (angel of attack) sınırının aşılması demektir bir anlamda. Çoğu uçak için 15 derece iken bu açı, savaş uçaklarında bu rakam daha büyüktür o yüzden savaş uçakları kolay kolay stall'a düşmez. Ancak bir yolcu uçağı 15 derecelik AOA'yı aştığında stall'a düşer, kanatlardaki hava akımı düzensizleşir ve ani hız kaybı yaşar. Stall önceden fark edilebilir birşeydir, kontroller hassaslaşır, burun havaya doğru yükselmeye başlar, uçak titremeye başlar, en sonunda stall uyarısı ötmeye başlar. Stall en çok kalkıştan hemen sonra ve iniş ensasında yaşanır. Aslında inişlerin temel mantığı da stall'dur. Yani uçağı güvenli bir yükseklik ve düşük hızda stall'a soktuğunuzda piste teker koyduğunuz an stall'u hissedersiniz. Ama uçağı güvenle indirmiş olursunuz. Elbette pistten oldukça yüksek bir biçimde stall'a düşerseniz iniş takımlarına ciddi zarar verirsiniz.

    Daha iyi bir anlatım için:

    http://www.formulamodel.com/bilgiler/stallattack.htm
    |
    |




  • Binbaşı
    1340 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Schizophren

    Cevap için teşekkür ederim peki air brake i nasıl kullancam hangi tuş oluyor jostickte? benim mi atamam gerekiyor ?

    Sen de atayabilirsin ama ben air brake'i kokpitteki kolundan mouse hareketi ile kullanıyorum. FSX için hangi tuşa atandığını bilmiyorum.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    720 Mesaj
    fs2004 kullanıyorum ben..teşekkür ederim her dakika yeni birşey öğreniyorum
    |
    |
  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: mrhusnu

    Cevap için çok sağol hocam Birde kısaca stallı anlatırmısın,bazen ani irtifa kayıplarında çıkıp ötüyor tam olarak nedir?

    Stall'un Türkçe karşılığı tam olarak bulunmuyor. Stall, hız ve yükseklik ile doğrudan orantılı olarak ortaya çıkan bir durumdur. Her uçağın yapısal olarak farklı havada tutunma hızları mevcuttur. Havada tutunma hızı ve açısına göre hava akışı kanatların üst ve altından düzenli biçimde sağlanırken stall durumunda uçağın burnu havaya kalkar ve bunun sonucunda kuyruk tehlikeli biçimde arkaya doğru yaslanır; uçağın burnuyla beraber kanatlar da yüksek açıyla(AOA) havaya kalktığından kanatlara binen hava akışı büyük baskı getirir ve hava akışı düzensizleşir. Bu da hıza doğrudan etki eder ve uçağın havada tutunmasına izin vermez. Ve dikey olarak uçak yere düşer. Stall yüksek irtifada meydana gelirse sorun bertaraf edilebilir ki yine de yolcu uçaklarında stall durumu her halükarda kazaya yol açabilir. Stall, demek AOA' (angel of attack) sınırının aşılması demektir bir anlamda. Çoğu uçak için 15 derece iken bu açı, savaş uçaklarında bu rakam daha büyüktür o yüzden savaş uçakları kolay kolay stall'a düşmez. Ancak bir yolcu uçağı 15 derecelik AOA'yı aştığında stall'a düşer, kanatlardaki hava akımı düzensizleşir ve ani hız kaybı yaşar. Stall önceden fark edilebilir birşeydir, kontroller hassaslaşır, burun havaya doğru yükselmeye başlar, uçak titremeye başlar, en sonunda stall uyarısı ötmeye başlar. Stall en çok kalkıştan hemen sonra ve iniş ensasında yaşanır. Aslında inişlerin temel mantığı da stall'dur. Yani uçağı güvenli bir yükseklik ve düşük hızda stall'a soktuğunuzda piste teker koyduğunuz an stall'u hissedersiniz. Ama uçağı güvenle indirmiş olursunuz. Elbette pistten oldukça yüksek bir biçimde stall'a düşerseniz iniş takımlarına ciddi zarar verirsiniz.

    Daha iyi bir anlatım için:

    http://www.formulamodel.com/bilgiler/stallattack.htm

    Hocam teşekkür ederim süper anlatım
    |
    |




  • Yarbay
    3612 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Schizophren

    fs2004 kullanıyorum ben..teşekkür ederim her dakika yeni birşey öğreniyorum

    FS2004 için bilmiyorum fakat FSX için air brake Ö tuşu
    |
    |
  • Binbaşı
    1122 Mesaj
    Yeni başladım sizler için basit sorular olabilir benim aşama kaydetmem için gerekli cevaplar..Cevaplarsanız sevinirim..


    1-İnerken, kalkarken, uçarken flapları hangi seviyede tutumalıyız?

    2-Uçarken bir süre sonra motorlardan beyaz bir duman çıkıyor normal mi?

    3-Oto pilotta uçarken uçağın burnu havada gidiyor makbülü bu mudur?

    4-Konsolda kaç feette uçtuğumuzu gösteren ibre hangisidir?(boeing için)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avia -- 13 Mart 2009; 18:17:56 >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
bankacılar
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,297
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.