Şimdi Ara

Fren yapınca araba (direksiyon) titriyor, sorun ne olabilir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
1
Favori
211.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba,
    aracım focus, yaklaşık 43binde, 40bin bakımı yapıldı.
    yaklaşık bir haftadır ne zaman yüksek hızlarda fren yapsam araç titreme yapıyor, bunu özellikle direksiyonda hissediyorum, sorun ne olabilir acaba?

    bir arkadaş rot balansta olabilir diyor, servise gidecegim ama zamanım kısıtlı oldugu için kış lastiklerini degiştirmek için gidince göstereyim diyorum, sizce idare edebilirmiyim bu şekilde? daha büyük bir sorun çıkarırmı?

    teşekkür ederim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Yapınca Direksiyon Titriyor: Sorun Neleri Olabilir?

    Fren yaptığınızda direksiyonunuzun titremeye başlaması, göz ardı edilmemesi gereken ciddi bir sorunun işareti olabilir. Bu titreşim, farklı hızlarda fren yaparken meydana gelebilir ve çeşitli nedenleri olabilir.

    Disk Rotörünün Eğilmesi

    Fren yaptığınızda direksiyon titriyor ise, ana nedenlerden biri disk rotorunun eğilmesi olabilir. Bu, yoldaki tümsekler veya çukurlar üzerinden yüksek hızla geçmek ya da aşırı ısınma nedeniyle meydana gelebilir. Eğik rotorlar, fren balatalarıyla temas ettiğinde titreşime neden olur ve bu da direksiyona iletilir.

    Fren Balatalarının Aşınması veya Hasar Görmesi

    Aşınmış veya hasar görmüş fren balataları da frene bastığınızda direksiyon titremesinin nedeni olabilir. Balatalar aşındıkça, rotorlarla düzgün bir şekilde temas edemeyebilirler, bu da titreşime yol açar. Ayrıca, çatlamış veya kırılmış fren balataları da bu soruna neden olabilir.

    Rulmanların Arızalanması

    Tekerleğin dönmesini sağlayan rulmanlar arızalandığında da frene basınca titreme meydana gelebilir. Arızalı rulmanlar, tekerleklerin düzgün bir şekilde dönmesini engelleyerek titreşime neden olur. Bu titreşim, özellikle yüksek hızlarda fren yaparken daha belirgin hale gelebilir.

    Süspansiyon Sistemi Sorunları

    Süspansiyon sistemi, aracın yol tutuşunu ve kontrolünü sağlamaktan sorumludur. Süspansiyon bileşenlerindeki sorunlar, özellikle yüksek hızlarda fren yaparken direksiyon titremesine neden olabilir. Aşınmış amortisörler, zayıflamış yaylar veya hasarlı rot mili, bu soruna katkıda bulunabilir.

    Çözümler

    Fren yaptığınızda direksiyon titriyor ise, sorunu teşhis etmek ve çözmek için bir tamirciye başvurmanız önemlidir. Soruna neden olan bileşeni belirlemek için aşağıdaki adımları izleyebilirler:

    • Rotorları kontrol etmek için frenleri sökmek
    • Fren balatalarını aşınma ve hasar açısından incelemek
    • Rulmanları test etmek
    • Süspansiyon sistemini kontrol etmek

    Tamirci, soruna neden olan bileşeni belirledikten sonra, rotorların torna tezgahında yeniden yüzeylenmesi, fren balatalarının değiştirilmesi, rulmanların onarılması veya süspansiyon bileşenlerinin değiştirilmesi gibi gerekli onarımları gerçekleştirecektir.

    Fren yaptığınızda direksiyon titriyor ise, bu sorunu hafife almamak ve bir an önce tamir ettirmek çok önemlidir. Bu titreşim, araç kontrolünüzü etkileyebilir ve ciddi bir kazaya neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ön disklerde zamanla oluşan çizgi halindeki kanalcıklardan muhtemelen. aynı sorun benim araçtada vardı. çözüm yolu ön diskleri değiştirmek veya ön diskleri tornaya vermek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nejdet Ay

    ön disklerde zamanla oluşan çizgi halindeki kanalcıklardan muhtemelen. aynı sorun benim araçtada vardı. çözüm yolu ön diskleri değiştirmek veya ön diskleri tornaya vermek.
    Sorun rot-balans değil.

    Diskler eğilmiş büyük ihtimalle. Diskler sıcakken arabayla suya girince falan sıcak-soğuk değişimi disklerin eyilmesine neden olabiliyor. Çok masraf çıkmaz. Tornacılarda falan düzeltiyorlar diski. Düzelttirme fikri hoş gelmediyse de yenisi çok pahalı değil.

    ÖNEMLİ UYARI : Sakın otosanın ürettiği yerli diskler var, onlardan alma. Ben aldım 1 ay sonra eyildi, garantiden değiştirdim, yenisi 1 ay sonra gene eyildi, garantiden değiştirmediler (kullanıcı hatasıymış )tornayla düzelttirdim 1 ay sonra gene eyildi. En son ustaya yan sanayi üretimi bir disk taktırdım da kurtuldum, bi daha eyilme sorunu olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Sorun rot-balans değil.

    Diskler eğilmiş büyük ihtimalle. Diskler sıcakken arabayla suya girince falan sıcak-soğuk değişimi disklerin eyilmesine neden olabiliyor. Çok masraf çıkmaz. Tornacılarda falan düzeltiyorlar diski. Düzelttirme fikri hoş gelmediyse de yenisi çok pahalı değil.

    ÖNEMLİ UYARI : Sakın otosanın ürettiği yerli diskler var, onlardan alma. Ben aldım 1 ay sonra eyildi, garantiden değiştirdim, yenisi 1 ay sonra gene eyildi, garantiden değiştirmediler (kullanıcı hatasıymış )tornayla düzelttirdim 1 ay sonra gene eyildi. En son ustaya yan sanayi üretimi bir disk taktırdım da kurtuldum, bi daha eyilme sorunu olmadı.

    Alıntıları Göster
    aynı sorun bi zamanlar bende vardı serviste disk aynalarını değiştiler sorun kalmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rocky_m5

    aynı sorun bi zamanlar bende vardı serviste disk aynalarını değiştiler sorun kalmadı

    Alıntıları Göster
    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.


    yüksek hızda frene basılınca sanki abs devreye girmiş gibi hem fren hemde dreksiyonda vibrasyon olması bizde de vardı biz diskin kalınlığı el verdiği için tornalatık ve balataları değiştirdik sorun giderildi

    yukardaki sallamış kelimesi biraz ağır olmuş ben başımızdan geçeni söylüyorum bana görede siz sallamışsınız burada yazılanlar size fikir versin sorunun çözümü budur demek doğru değil ama gittiğiniz ustaya burda söylenen ihtimalleri de hatırlatın sorununuz çözülmesi ümidiyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.


    yüksek hızda frene basılınca sanki abs devreye girmiş gibi hem fren hemde dreksiyonda vibrasyon olması bizde de vardı biz diskin kalınlığı el verdiği için tornalatık ve balataları değiştirdik sorun giderildi

    yukardaki sallamış kelimesi biraz ağır olmuş ben başımızdan geçeni söylüyorum bana görede siz sallamışsınız burada yazılanlar size fikir versin sorunun çözümü budur demek doğru değil ama gittiğiniz ustaya burda söylenen ihtimalleri de hatırlatın sorununuz çözülmesi ümidiyle

    Alıntıları Göster
    Diskin çarpılmış büyük ihtimalle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    Alıntıları Göster
    Mühendis arkadaşım , sallamışsın demişsin ama hakikaten sen sallamışsın .

    Defalarca başımıza gelen iş , zaten frene basınca demişsin sorunun frenden olduğu kesin , diskleri değiştir kurtul kardeşim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridoo -- 27 Şubat 2009; 10:36:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.


    bol keseden sallamış diyosun alıyosun mikrofonu eline sen sallamaya başlıyosun..
    sadece fikirlerini sunmuş arkadaşlar bu kelimeler olmamış buraya...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp2828

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.


    bol keseden sallamış diyosun alıyosun mikrofonu eline sen sallamaya başlıyosun..
    sadece fikirlerini sunmuş arkadaşlar bu kelimeler olmamış buraya...

    Alıntıları Göster
    7 aydır benim araba da 100km ve üstü hızlarda frene birazcık hızlı basınca direksiyon titriyor. sorun arkadaşların dediği gibi disklerde... genelde o hızlara çıkınca gazdan ayağımı çekerek yavaşladığım için pek sorun olarak hissetmiyorum ama havalar ısınsın değiştreceğim diskleri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunceylin

    7 aydır benim araba da 100km ve üstü hızlarda frene birazcık hızlı basınca direksiyon titriyor. sorun arkadaşların dediği gibi disklerde... genelde o hızlara çıkınca gazdan ayağımı çekerek yavaşladığım için pek sorun olarak hissetmiyorum ama havalar ısınsın değiştreceğim diskleri...

    Alıntıları Göster
    bende diskleri -yani sorun orda ise- kış lastiklerini degiştirince değiştirmek için bekletiyorum, önümüzdeki cumartesi yada bir sonraki cumartesi servise gideceğim. sorunu ve çözümü gittikten sonra anlatırım.

    herkese teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alexdesouza

    bende diskleri -yani sorun orda ise- kış lastiklerini degiştirince değiştirmek için bekletiyorum, önümüzdeki cumartesi yada bir sonraki cumartesi servise gideceğim. sorunu ve çözümü gittikten sonra anlatırım.

    herkese teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    bende de oldu aynı sorun, fren diskleri zamanla aşındığı için değişmesi gerekiyormuş, değiştirdik bitti... Fren en önemli güvenlik elemanı olduğu için tornalatmayı tercih etmedim. Önce can!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focus07

    bende de oldu aynı sorun, fren diskleri zamanla aşındığı için değişmesi gerekiyormuş, değiştirdik bitti... Fren en önemli güvenlik elemanı olduğu için tornalatmayı tercih etmedim. Önce can!

    Alıntıları Göster
    01focus ghia sedana hangi marka almalıyım
    bendix 70,80
    ford otosan 86,73
    valeo 81,77
    brembo 149
    wod 77,88

    hangi markayı tavsiye edersiniz
    birde ne kadara taktırabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    en çok siz sıkmışınız mühendis bey....
    sağlam sıkmışınız tebrik ederim valla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Herkes bol keseden disk egilmesi diye sallamis. Bir de ben sallayayim, ya tutarsa...

    Aracinizdaki problem, on veya arka salincaklardaki amortisor saplamalarinin orijinal olmayan daha ince caplilarindan rastgele degistirilmesi ve bunun akabinde burc yataklarinin bosluk yapip titresime yol acmasindandir. Bakim faturanizda degisen civata-saplama var mi once bunu kontrol edin. Faturada gorunmuyorsa bile, araci lifte kaldirip tek tek kumpasla caplarini olcturun. El freni ile denem yaparak problemin onden mi arkadan mi kaynaklandigini kesfedin. Gecmis olsun.

    en çok siz sıkmışınız mühendis bey....
    sağlam sıkmışınız tebrik ederim valla...

    Alıntıları Göster
    Sorun kesin nedeni disk eğrilmesidir. düzltme ile bir kaç defa denedim olmadı değiştirmek kesin çözüm
    Disk yamulmasının en büyük sebebi inişlerde boşa atıp boşta frene basmaktan olur
    olabildiğince aracınızı boşta kullanmamaya çalışın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    Sorun kesin nedeni disk eğrilmesidir. düzltme ile bir kaç defa denedim olmadı değiştirmek kesin çözüm
    Disk yamulmasının en büyük sebebi inişlerde boşa atıp boşta frene basmaktan olur
    olabildiğince aracınızı boşta kullanmamaya çalışın

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Superonline1
    Disk yamulmasının en büyük sebebi inişlerde boşa atıp boşta frene basmaktan olur

    Boşta frene basmakla disk eğilmez..
    Diskler; ani soğumayla eğilir.. Bu da genellikle, frenlemeden sonra suya girilmesi ve benzeri olaylardır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: Superonline1
    Disk yamulmasının en büyük sebebi inişlerde boşa atıp boşta frene basmaktan olur

    Boşta frene basmakla disk eğilmez..
    Diskler; ani soğumayla eğilir.. Bu da genellikle, frenlemeden sonra suya girilmesi ve benzeri olaylardır..

    Alıntıları Göster
    özyürek dediğinle pek ilgisi olduğunu zannetmiyorum hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur
    ani olmaz hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi
    olmaz senin dediğinle ilgisi belki %1 ancak vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    özyürek dediğinle pek ilgisi olduğunu zannetmiyorum hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur
    ani olmaz hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi
    olmaz senin dediğinle ilgisi belki %1 ancak vardır

    Alıntıları Göster
    peki sizce disk neden yamulur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    özyürek dediğinle pek ilgisi olduğunu zannetmiyorum hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur
    ani olmaz hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi
    olmaz senin dediğinle ilgisi belki %1 ancak vardır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Superonline1

    özyürek dediğinle pek ilgisi olduğunu zannetmiyorum hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur
    ani olmaz hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi
    olmaz senin dediğinle ilgisi belki %1 ancak vardır

    yazın birazcık performanslı kullamdan sonra benzin istasyonundaki yıkama sırasında (muhtemelen soğuk kuyu suyu) disklerin eğilmesiyle yolda kalan insanlar biliyorum...

    bir diğer örneğide ankarada bir arkadaşın boş bir alanda buzlu zeminde araçla bazı hareketler yapan arkadaşım aracı biraz kaçırarak karlı kesime sürtmüş...
    o sırada diskler tahmin edeceğiniz gibi karın soğukluğuyla eğrilmiş... değiştirmek zorunda kaldı.....

    özellikle yazın uzun yolda aracınızı yıkatırken disklere direk su tutmasınlar dikkat edin...çünkü çivi gibi kuyu suyu oluyor..
    performanslı kullandıysanız birazda dikkat...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Superonline1

    özyürek dediğinle pek ilgisi olduğunu zannetmiyorum hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur
    ani olmaz hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi
    olmaz senin dediğinle ilgisi belki %1 ancak vardır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Superonline1
    hava soğuksa disk zaten sürekli ıslanarak soğur ani olmaz
    hava sıcaksa yolda su olmaz olsada soğuk olmaz suda ılık olur, aşırı bir sıcaklık değişimi olmaz

    Hava ne kadar soğuk olsa da uzun ve sert bir frenlemede disk sıcaklığı 500 derecelere yaklaşıyor..
    Suya girmezse sorun yok.. kendi kendine hava ile soğur..
    Hava sıcaksa yolda su niye olmasın, sulama kamyonlarını unutmayın.. Olsada ılık olur demişsiniz ama 500 derecelere ulaşmış disk için 30-35 derece su çok soğuk gelecek ve ani soğuyacaktır..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.