Şimdi Ara

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
37.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ( Alıntıdır )

    0-100 : 10,7 saniye
    Son hız : 187 km/h
    Tork : 130 nm / 4000d/d
    Uzunluk: 4065 mm
    Genişlik: 1687 mm
    Yükseklik: 1490 mm
    Dingil Mesafesi: 2510 mm
    Bagaj : 275 litre
    Boş Ağırlık: 1075 kg
    Şanzıman : 6 ileri manuel

    Yakıt tüketimi ;

    Şehir içi : 7,6 lt
    Şehir dışı : 4,6 lt
    Karma : 5,8 lt



     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Benim kullandığım 1.4 Multiair 105 hp idi. Motoru -ki daha tam açılmadığını varsayarsak- çok güçlü. Siz gaza bastıkça o “daha” diyor ve çok düşük devirlerde de gayet sorunsuz çalışıyor.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    6 ileri vites kutusu keyifli, geçişler rahat, vites topuzu çok şık, 6.vites yok gibi neredeyse. Otomobil 5.vitese kadar her vites geçişinde ileri atılıyor ki genelde 4.viteste tıkanan rakipleri arasında ciddi bir fark yaratıyor. Ha tabi bunları konuşmak için şu anda çok erken. 1 sene sonra motor açıldığında, performansı, sorunları ne olur ona bakmak lazım. Şu an için, gayet akıcı.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Bagaj kapasitesi bu sınıftaki bir otomobil için gayet iyi, hele ki arka koltuk sihirbazlıkları ile neredeyse kuzeni Doblo ile yarışacak hale geliyor. Yüksek arka tamponu yükleme işlerini biraz zora soksa da normal kullanımda gayet rahat ve hacimli.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    İçeride sürücü açısından her şey yerli yerinde, kol mesafesinde. Direksiyonu çok rahat, ancak içi bordo-siyah ikilisi ile öyle güzel bir ortam sunuyor ki, koltuklarda insan bir iki ayar daha bekliyor yok beldi sırttı diye. Fiat modellerinin soyulan ya da kalitesiz gözüken takometre ve buton ikonları yerini gayet şık görsellere bırakmış. Gece ise tüm dashboard ışıklandırması nefis olmuş. Bilhassa torpido gözünün üstündeki ince ışık huzmesi detay olarak beni benden aldı. Renk olarak (tıpkı BMW gibi) turuncu/kahve tonundaki seçim gözünüzü yormuyor.

    Gerek ön gerek arka koltuklarda tavan mesafesi fazlasıyla var, kafanızı sürtmeniz gibi bir durum sözkonusu değil. Ancak, eğer şöförünüz benim gibi 1,90+ bir adam ise, ve siz de O’nun koltuğunun arkasına denk gelirseniz, resimdeki gibi bir durum yaşayabilirsiniz.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Görüş açısı gayet güzel. Arkadaki sütunlar kör nokta yaratsa da park yardımcısı sizin bir şeylerin tepesine çıkmanızı önlüyor. Yan dikizler ise benim en bayıldığımdan, kamyon dikizi gibi, kocaman. Ferah feza sağınızı solunuzu görebiliyorsunuz.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Otomobilde benim en memnun kalmadığım noktalardan birisi saklama gözleri oldu. Zira torpido gözü gerçekten şaka gibi ufacık.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Torpido gözü dışında yükseklik ayarı kolçakta bir tane, sol tarafta ışık kontrollerinin bulunduğu panelin altında bir tane ve navigasyonun yaınnda da bir tane olmak üzere 3 adet kapalı saklama gözü var. Boyut olarak fotoğraflarda emsal vermesi açısından çeşitli objeler yerleştirdim, açıkçası tatmin edici değil.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Özellikle navigasyonun yanındaki kapaklı göz bana bir aylık kullanımın sonunda sorun çıkartır gibi geldi ama bu benim varsayımım tabi, fena halde de utandırabilir.

    Bu ufak tefek gözlerin haricinde USB girişi ve mobil (bardak) kültablasının olduğu, klimanın altında kalan kısım, el freninin altında kalan yer, kapı içleri gibi kapaksız ufak tefek alanlar da mevcut.

    Yeri gelmişken, kapı içlerindeki gözlerde yer alan bardaklık (ya da kutu içeceklik) kısımları gayet başarılı ancak seyir halinde uzanıp alması sıkıntılı. İnsan orta konsolda bir bardak yeri arıyor açıkçası.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Cam kontrolleri standart. 4 camı da otomatik olan ve dış dikizlerinde buğu çözücü özelliği de bulunan Punto Evo’nun tüm cam ve dikiz kontrolleri, cam kilit butonu ile birlikte derli toplu biçimde.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Far kontrolleri ise hemen sol tarafta. Sislerin yüksekliğini ayarlamanızı sağlayan, sisleri ve parkları açıp kapayan ve ESC (Elektronik Stabilite Kontrolü) Menü tuşunun yer aldığı bu panele açıkçası ben alışmakta sıkıntı yaşadım başlarda. Zira hangi buton neyi yapıyordu, parkları hangisi yakıyordu hangisi sislerdi diye biraz bocaladım. Genel olarak farların aydınlatmasını yetersiz bulmama rağmen sislerden ve viraj içi aydınlatmadan son derece memnun kaldığımı belirtmek isterim.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Anahtarınızı takıp kontağınızı çevirdiğinizde önce dikkatinizi yol bilgisayarı çekiyo, zira tam önünüzde, takometrenin ortasına yerleştirilmiş. Anlık benzin tüketimi, yol bilgileri, mesajlar, ayarlar, tarih, saat vb standart bilgilere sağda bulunan silecek kolunun üstündeki “TRIP” butonuna parmağınızla basarak geçiş yapabiliyorsunuz.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Ancak bu noktada bambaşka bir sistem daha devreye giriyor ki, işte bu sistem Fiat’ın sunduğu güzelliklerin en önemlilerinden; “Blue&Me”.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Blue&Me sistemini direksiyonun üstündeki “Windows” tuşuna basarak aktif hale getirebiliyorsunuz. Ve işte o noktada “Kara Şinşek” adını hakediyor zira KITT kadar olmasada “KITTiye” diyebileceğimiz bir bayan sizinle konuşmaya başlıyor. Mesajlar, ayarlar gibi tüm sistem fonksiyonlarına ses kumandası ile ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca bu sistem aracınızın yol bilgilerini almanızı da sağlayan bir USB girişini de size sunuyor, hemen klima sisteminin altında.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Otomobilde en kangrene bağladığım konu oldu. Dokunmatik ekranını kullanmak bir mesele seyir halindeyken. Dolayısıyla mutlaka yola çıkmadan tüm bilgileri girmeniz gerek. Ki o bilgilerde de aksaklıklar, problemler var. Misal Silivri’nin yolları değişmiş, tek yön olmuş, ancak kendisi bizi ısrarla ters yöne sokma çabasındaydı. Bizim denediğimiz araçtaki cihazın ses dosyaları yüklü değildi, dolayısı ile sesle komut vermek mümkün değildi ama inanıyorum ki sesle müdahele edildiği zaman çok daha kullanışlı olacaktır. Zira sesli yol tarifi son derece başarılı.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Otomobilin çift bölgeli dijital kliması gayet başarılı. Ancak aynı şeyi müzik sistemi için söylemek çok zor. Blue&Me teknolojisi ile USB aracılığı ile mp3 çalabilen, CD çalarlı ve direksiyondan kumandalı dahili müzik sistemi malesef sesi açıldıkça kalitesinden ödün vermeye başlıyor. Ama otomobili bangırdatmak istemiyorsanız gayet yeterli, güzel.

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Tüm incelemeyi özetlemek gerekirse:

    Pozitif olarak:

    * Bir kere çok yakışıklı. Kaslı duruyor. Ve aynı zamanda da standart bir otomobil gibi. Yanınızdan geçen ve sizi gerçekten de standart bir otomobil sanan birisini gaza basarak cidden şaşırtabiliyorsunuz. Zira arkamda selektör yapanların dikizde minicik hale gelmeleri çok eğlenceliydi.
    * Motor sesi! Gaza bastığınızda motordan gelen homurtu gerçekten çok keyifli. Fiat ne yapıp edip bu otomobille test sürüşü yapmak isteyenleri boş bir yola çıkartmalı zira o ses otomobili aldırır.
    * Yoğun trafikte vitesi boşa alıp ayağınızı debriyajdan çektiğinizde devreye giren Start&Stop özelliği ve sizi vitesler konusunda yönlendiren Shift özellikleri ile hem performanslı hem de ekonomik bir sürüş zevkini size sunuyor.
    * “City” özelliği ile şehir içi kullanımı çok rahatlıyor.
    * Yağmur, park sensörleri, viraj içlerini aydınlatan far sistemi, yol bilgisayarı, elktronik stabilizasyon, anti-patinaj sistemleri keyifli ve önemli artılar.
    * Oldukça geniş bir bagaj hacmi var. Yüksek poposu yüzünden bir parça yükleme zorluğu yaşatsa da, devede kulak gibi kalıyor.
    * Benim kullandığım modelde stepne yoktu, köpük vardı ki bu da ayrı bir güzellik.
    * Tıpkı Mini gibi tekerlekler olabildiğince köşelere çekildiği için gokart hissi bunda da var. Yüksekliği sebebiyle yalpalayacak hissiyatı verse de, inanın yalpalamıyor.

    Negatif olarak:

    * İç mekanda saklama gözü sıkıntısı var. Bilhassa navigasyonun yanındakinin kapağı “Beni fazla kurcalarsan bozulurum bak!” der gibi duruyor.
    * Farları; yükseklik ayarı olması, viraj içlerini aydınlatması gibi özellikleri olmasına rağmen bana yetersiz geldi. Uzunları son derece kuvvetli, ha keza sisler de ancak farlar bana yeterli aydınlık vermedi.
    * Tekerleğe bağlı bir durum biliyorum ama dışarıyla ses yalıtımını bu kadar mükemmel yapan bir otomobilin tekerlek sesini bu kadar içine alması çok şaşırttı.
    * “Piano black” diye tabir edilen orta konsol plastiği çok şık ancak benim gibi parmak izidir tozdur bunlara dellenen birisiyseniz oraya çok bakmamanızı öneririm, zira cidden çok iz tutuyor.
    * Ses sistemini beğenmedim. Kullanımı çok kolay ancak yüksek seslerde müzik kalitesi düşük.
    * Bu Fiat’ın suçu değil ancak Tomtom çok kullanışsız. Ses dosyaları da yüklü olmadığından kendiniz tuşlayarak girmelisiniz, ki bu seyir halinde imkansız, durup girmeniz gerekiyor, ki yazması bir dert, Tomtom sokakları karıştırıyor, Silivri’de yollar değişmiş misal, bizi ters yola sokuyordu kendisi. Ama bir kere becerirseniz gerçekten navigasyonu, sesle uyarısı güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 3 Şubat 2010; 21:46:30 >



    _____________________________




  • Keşke biraz daha geniş bir araç olsaydı.
    _____________________________
    { Too big, too small } >> Size does matter after all.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S Line

    Keşke biraz daha geniş bir araç olsaydı.


    +1
    Arkası ne öyle. Ben otursam hayatta sığmam
    _____________________________
    Bisiklet sür, sağlıklı kal !

    # Mechanical Engineering #
  • inceleme için teşekkürler,
    _____________________________
  • Baya emek harcamışınız teşekkürler.siyah evoya gerçekten yakışmış iç dizaynı gerçekten şık olmuş. Bu fiyatıyla değil ama kampanyaları kollayarak alınabilecek bir araba.
    Stepne olmaması ise biraz garip geldi. Stepne yerini boş mu bırakmışlar ?
    _____________________________
  • araba müthiş olmuş ama motor küçük keşke 1.4 yerine 1.6 olsaydı

    eline sağlık ~Trabzon61~ gzl inceleme olmuş +1
    _____________________________
    Ford Focus 1.6 tdci


  • Çok teşekkürler Birkan abi

    İç mekan konusunda hafif bir sıkıntı var sanırım, bir de o bagaj bana yetmezdi ya

    Kısa süreli kullanılacak bir araba değil, bazı şeylerinin gözü kapalı yapılabilmesi lazım(navigasyon, far düğmeleri, saklama gözleri vs.)

    Senden (sığabilirsen) Fiat 500 testi de bekliyorum abi
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • punço şimdi daha çok hoşuma gitmeye başladı
    abi senin boy kaç?
    _____________________________
    2008 FORD TRANSIT 3.2TDCI 200 PS 470NM TORQUE ------------ 2015 FIAT PRATICO 1.3 MULTILEŞ 90PS 40-50 NM TORQUE
  • Güzel paylaşım teşekkürler.
    Testi yapan arkadaş saklama gözlerine takmış:)En yakın arkadaşlarımdan biri aldı aynısından beni şaşırtan arka diz mesafesinin megane 3 ten daha iyi olması(diğer arkadaşımda da megane 3 var).Ben oldukça beğendim ama tüketim değerleri teste göre daha fazla 10 lt civarı yakıyor şehiriçi.Ses sistemide dediğinden daha iyi yanlış şarkı dinlemiş olabilir:)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    Güzel paylaşım teşekkürler.
    Testi yapan arkadaş saklama gözlerine takmış:)En yakın arkadaşlarımdan biri aldı aynısından beni şaşırtan arka diz mesafesinin megane 3 ten daha iyi olması(diğer arkadaşımda da megane 3 var).Ben oldukça beğendim ama tüketim değerleri teste göre daha fazla 10 lt civarı yakıyor şehiriçi.Ses sistemide dediğinden daha iyi yanlış şarkı dinlemiş olabilir:)


    Şu saklama gözü olayı hakkatten kötü Fiat'ın. Eski Grande Punto aracımdada direksiyonun sol altındaki kısıma koyacak bişey bulamıyodum BP kartıyla sakız kutusu koyuyodum o bile düşüyodu ara ara . Ne amaçlı yapıldığınıda anlamış değilim zaten

     Fiat Punto Evo 1.4 Multiair 105 HP Dynamic ~ Test - İnceleme


    Bu arada arkadaşlar , test - inceleme alıntıdır.
    _____________________________




  • Bu gün auto show dergisinde bunu incelemesini okudum. aracı öve öve bitirememişler. Özellikle multiair motoru.
    Ancak düşük devirde performans pek iyi değil gibibsinden birşey okudum.
    Merak ettim şu motoru
    _____________________________
  • @~Trabzon61~

    Şeytan diyormu git bi punto evo al

    Şaka biyana fiat gerçekten gelişmekte özzelikle şu son 5 sene de yaptığı ataklarla gerek hafif ticari alanında gerek binek alanında kendisini baya geliştirdi herşeyden önce motor teklonojisi bir çok firmadan önde.Zamanla iç mekan yapmayı öğrenicektir diye düşünüyorum
    _____________________________
  • inceleme için teşekkürler
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    @~Trabzon61~

    Şeytan diyormu git bi punto evo al



    Öyle bi durumum olsaydı gider Punto evo alırdım , arka farları , ön ızgarayı + farları falanda grande puntoyla aynı yapardım. Öyle binerdim araca
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    @~Trabzon61~

    Şeytan diyormu git bi punto evo al



    Öyle bi durumum olsaydı gider Punto evo alırdım , arka farları , ön ızgarayı + farları falanda grande puntoyla aynı yapardım. Öyle binerdim araca

    Ön ızgara yeter o arabanın güzelleşmesine arka farlar tampon çok garip durmuyo ancak ön deki bakışı gördükçe sie. diesim gelio buna
    _____________________________




  • bence test inceleme gayet objektif ve kapsamlı olmuş herşeyiyle mükemmel bir araç.Aslında fıat ın öncelikle insanların kafasındaki önyargıları yıkması gerekiyor ben inanıyorum fıat 2- 3 sene sonra çok daha iyi bir konuma gelecek gün geçtikçe yıldızı parlıyor .Öncelikli olaark fıat ın ürettiği araçların reklamını ve pazarlamasını iyi yapması lazım.Arkadaşlar gerçekten bravo ve punto gibi araçlar kullanılmalı ve kullandırılması teşvik edilmesi gereken araçlar bravo yu 2 ay önce serviste gördüm gerçekten yakından daha güzel duruyor valla çok iri geniş bir araç 400 litre bagaj hacmi var c sınıfı için gerçekten mükemmel bir araç ama vatandaşın pek haberi yok gibi ama herhangi bir yerde görülürse başında incelemek için bayağı meraklı göz oluyor
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • fiyat konusunda biraz sorun var bence her geçen gün fiatın(malum ortadireğe hitap etmesi türk kullanıcı için alışkanlık haline gelmesi nedeniyle)daha iyi olmasını istiyoruz ama bence italyanlar bunu fiyatada yansıtmaya başladılar özellikle otomoblillerde hafif ticari için demiyorum ama yeni çıkan 1.6 espli linea bravo puntoevo da bu bariz belli ama bizim cebimize giren para artmadıkça biz ilerde dacia filan her eve girer bu gidişle
    _____________________________
    En iyi otomobil cebinizde anahtarı bulunan otomobildir...

    2010-2011 Şampiyonu Trabzonspor!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asusabi

    fiyat konusunda biraz sorun var bence her geçen gün fiatın(malum ortadireğe hitap etmesi türk kullanıcı için alışkanlık haline gelmesi nedeniyle)daha iyi olmasını istiyoruz ama bence italyanlar bunu fiyatada yansıtmaya başladılar özellikle otomoblillerde hafif ticari için demiyorum ama yeni çıkan 1.6 espli linea bravo puntoevo da bu bariz belli ama bizim cebimize giren para artmadıkça biz ilerde dacia filan her eve girer bu gidişle

    Fiatın yanında dacia nın esamesi bile okunmaz ancak fiyatlar pahalanıyo ama neden?Hükümetimizin uyguladığı vergilerden dolayı ya en azından yerli üretimi teşvik et sen sürümden kazan bende az verdiğim paradan kazanmış oluyum ama nerdeeee...
    _____________________________




  • Fiat gerçekten iyi iş çıkarmış marka takıntısı olmayanlar gidip bir incelesin iç mekan kalitesi, motoru herşeyi çok iyi olmuş.
    _____________________________
    "Erdemlerimiz ve kusurlarımız birbirinden ayrılamaz, güç ve madde gibi. Onlar ayrıldığında insan bir hiçtir." - Nikola Tesla

    "Zekanın gerçek göstergesi bilgi değil hayal gücüdür. İnsanlık umudunu yitirmedikçe ve hayal ettikçe başaramayacağı hiçbir şey yoktur."
    System.out.print("Beşiktaş JK");
  • Mükemmel bir yazı + paylaşım olmuş tebrik ediyorum şu motor sesini merak ettim yahu..
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.