Şimdi Ara

FOCUS 1.6 SCTI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
5.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Nissan Almera aracımdan çok memnun olsam da model yükseltmek istiyorum. Malum sitede gezinirken 1.6 scti focus gözüme çarptı. 50 - 60 bin arası birkaç ilan var. Hem bütçeme uygun hem güncel hem de performans olarak beni tatmin edecek verilere sahip. Fakat sitede ilan sayısı çok az. Sanırım fazla tutulan bir model değil. Bunun sebebi 1.6 turbo olması mıdır yoksa herhangi bir kronik sorundan dolayı mıdır merak ediyorum. Sanmıyorum ama varsa kullanıcılarından ve bilenlerden araç hakkında yorum rica ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus 1.6 SCTi Motor: Kronik Sorunlar ve Yorumlar

    Ford Focus 1.6 SCTi motor, EcoBoost ailesinin bir parçası olarak 2011-2018 yılları arasında üretilen bir benzinli motordur. 1,6 litrelik hacme ve turboşarjlı doğrudan enjeksiyon sistemine sahip olan bu motor, Focus modelinin performanslı versiyonlarında kullanılmıştır.

    Focus 1.6 SCTi Motorunun Kronik Sorunları:

    Ford Focus 1.6 SCTi motor, bazı kronik sorunlarla ilişkilendirilmiştir:

    • Erken Triger Kayışı Arızası: Triger kayışı, motorun düzgün çalışması için kritik öneme sahiptir. Focus 1.6 SCTi motorlarında, triger kayışı erken aşınabilir ve kopabilir, bu da ciddi motor hasarına yol açabilir.
    • Yağ Sızıntısı: Bu motor, krank mili keçesi ve eksantrik mili konum sensörü gibi bileşenlerden yağ sızıntısı yaşamaya eğilimlidir.
    • Soğutma Sistemi Sorunları: Bazı Focus 1.6 SCTi modellerinde, soğutma sisteminde arızalar meydana gelebilir, bu da aşırı ısınmaya ve motor hasarına neden olabilir.

    Ford Focus 1.6 EcoBoost Neden Satılmıyor?

    Focus 1.6 EcoBoost motorun artık satılmamasının birkaç nedeni vardır:

    • Kronik Sorunlar: Yukarıda belirtilen kronik sorunlar, Focus 1.6 EcoBoost motorun itibarını olumsuz etkilemiştir.
    • Daha Yeni Teknolojiler: Ford, Focus modelinde 1.6 EcoBoost motor yerine daha yeni ve daha verimli motor teknolojilerini kullanmaya başlamıştır.
    • Piyasa Talebi: Müşteriler, kronik sorunlar nedeniyle Focus 1.6 EcoBoost motorlu modelleri tercih etmeyebilirler.

    Focus 1.6 SCTi Motor Yorumları:

    Focus 1.6 SCTi motorla ilgili kullanıcı yorumları karışıktır. Bazı kullanıcılar, motorun performansından ve yakıt verimliliğinden memnun kalmışken, diğerleri kronik sorunlar yaşamışlardır.

    Genel olarak, Ford Focus 1.6 SCTi motoru, kronik sorunları olabilen bir motordur. Bu sorunları göz önünde bulundurarak, satın almadan önce bir profesyonel tarafından kontrol edilmesi önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim de mevcut aracımı almadan önce baktığım bir araçtı. 60 bin altında temiz bulamayınca aynı motora sahip C-max aldım.(Diğer baktigim araçlar ise 1.6T Astra J, insignia 1.6T, mondeo 2.0 ecoboost selective, c5 1.6thp Exclusive'di, temiz, uygun ve yakın illerde bulamadım bu seçenekleri, fazla zamanım da yoktu) Az olmasının nedeni, zamanında sıfır olarak dizel ile hemen hemen aynı fiyata satıldı ve sadece en üst donanım ile geldi. Bu yüzden de dizel daha çok tercih edildi, düşük donanım seviyeleri ile de alınamadı.

    Yakıt olarak şehir içi sakin kullanımlarda fabrika verilerini tutturabiliyorum.(20-22 km ortalama hız ile). Yıllık yaptığım km fazla olmadığı için de dokunmuyor yakıtı. Lpg olayı ise 4-5 bin civarı uyumlu kitler.

    Bir de şöyle bir durum var, benzer özelliklerde dizel versiyonu 10 ila 15 bin lira daha pahalı. Aynı araca niye fazla vereyim. Zaten 70 bin lira üstüne başka araçlar bakardım. Ki benim aracımdaki motor mühendislik olarak daha ileride, daha güçlü, daha pahalı olması gereken seçenek ecoboost bana göre. Ama dizel mevzusu işleri bu konuda tersine çeviriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EPICA -- 1 Temmuz 2018; 9:6:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu araca bende bakıyorum. Sitede ilan az. Alternatif olarak 1.6T 180 HP Astra J lere bakıyorum orda da durum aynı seçenek az. Anladığım kadarıyla ülkede hiç kimse güçlü arabaya rağbet göstermiyor. Focus açısından bakacak olursak 1.5 ve 1.6 dizelinin daha az yakmasından,1.6 ti-vct nin lpg uyumlu olmasından dolayı 1.6 Ecoboost a göre daha çok tercih edilmesini anlıyorum. Fakat Astra J de 1.4T lerin piyasaı varken 1.6T lerin tutulmamasını anlayamıyorum. Vergisi aynı yakıtı hemen hemen aynı her ikisi de Lpg uyumlu ve Donanım ve şanzıman seçenekleri ve kombinasyonlar aynı ama 1.4T ler piyasa bakımından daha önde. Aklım almıyor bu işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halk arasında hala 2000cc Taunus’lardan kalma “benzini su gibi içen Ford” söylemleri (araç alan çoğu kişi o dönemleri de yaşadığı için) ile zamanında Ecoboost motorlu modellerin fiyatının ülkemizde popüler olan Tdci motora eş olması muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alırsanız soğutma suyu kabından aktarımı sağlayan hortum değişecek mi diye servise sormayı ihmal etmeyin. 1.0 ecoboost ve 1.6 ecoboostda kronik sorun diye biliyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Bu araca bende bakıyorum. Sitede ilan az. Alternatif olarak 1.6T 180 HP Astra J lere bakıyorum orda da durum aynı seçenek az. Anladığım kadarıyla ülkede hiç kimse güçlü arabaya rağbet göstermiyor. Focus açısından bakacak olursak 1.5 ve 1.6 dizelinin daha az yakmasından,1.6 ti-vct nin lpg uyumlu olmasından dolayı 1.6 Ecoboost a göre daha çok tercih edilmesini anlıyorum. Fakat Astra J de 1.4T lerin piyasaı varken 1.6T lerin tutulmamasını anlayamıyorum. Vergisi aynı yakıtı hemen hemen aynı her ikisi de Lpg uyumlu ve Donanım ve şanzıman seçenekleri ve kombinasyonlar aynı ama 1.4T ler piyasa bakımından daha önde. Aklım almıyor bu işi.
    Hocam o 1.6 180hplik motor sıkıntılı yağ yakma vs bir sürü sorunu var. Tupte de sıkıntı devam ediyor. Yaktığı yakıt zaten çok fazla. 182lik ficus bende baktım da kasası çok eskidi vaz geçtim. Bide yetkili servisinin sorunlu olmasından dolayı Ford almıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Hocam ne alalım peki?Var mı tavsiyeniz? En az 160-170 beygir basınca giden basmayınca az yakan bir araç arıyorum.
    Guiletta 1.4 TB 170 HP alayım dedim. Forumda Guilietta almamak için nedenler diye konu açıldı ve günlerce popüler konularda en üstlerde kaldı.
    Astra 1.6T 180 HP piyasası yok. Zaten seçenekte yok
    Focus 1.6 182 HP Ecoboost yine öyle.
    En son B sınıfı asla düşünmeme rağmen 1.4 TSİ 180 HP Polo Gti lara yöneldim onda da yağ yakma problemi varmış. Daha aracımı satmadan bu araçlar canımı sıktı. Aracımı satarsam kim bilir ne kadar gerileceğim araç ararken.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 tcE / 1.5 dCi megane4
    5 yıl önce açıldı
    1.5 tdci~1.6 tdci
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Hocam ne alalım peki?Var mı tavsiyeniz? En az 160-170 beygir basınca giden basmayınca az yakan bir araç arıyorum.
    Guiletta 1.4 TB 170 HP alayım dedim. Forumda Guilietta almamak için nedenler diye konu açıldı ve günlerce popüler konularda en üstlerde kaldı.
    Astra 1.6T 180 HP piyasası yok. Zaten seçenekte yok
    Focus 1.6 182 HP Ecoboost yine öyle.
    En son B sınıfı asla düşünmeme rağmen 1.4 TSİ 180 HP Polo Gti lara yöneldim onda da yağ yakma problemi varmış. Daha aracımı satmadan bu araçlar canımı sıktı. Aracımı satarsam kim bilir ne kadar gerileceğim araç ararken.
    Temiz wv sricco 2013 ve sonrası olabilir.

    O kadar gücü eğer hafif arabada alırsanız daha güzel keyifli olur. Fiesta 140bglik 1.0 ecoboostlar vardı. Bende aynı sizin gibi araç aradım da :D

    Hayalim Insignia idi bir türlü pazarlıkta anlaşamadim satıcılarla öyle olunca şuan 1.2 tce Megane 4 icon var siyah aracın tipi vs çok hoşuna gitti motoruda güzel :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Scirocco apaçi arabası ama. Aslına bakarsanız sciroccolara günlerini göstermek için daha güçlü araçlara yöneldim.😊 Scirocco ve kullanıcılarından nefret ederken scirocco almam acayip olur. İnsignia bende düşündüm fakat kasa ağır yeterli performans alınamayabilir diye düşünüyorum. Şu an ki aracım 1.2 Vti 308. Aracımdan genel anlamda çok memnunum fakat performans yetersiz kalıyor. 1.4-1.6 arası bişey düşünüyorum. Keşke imkanım el verseydi 1.6 THP 270 HP 308 GTİ alabilseydim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Scirocco apaçi arabası ama. Aslına bakarsanız sciroccolara günlerini göstermek için daha güçlü araçlara yöneldim.😊 Scirocco ve kullanıcılarından nefret ederken scirocco almam acayip olur. İnsignia bende düşündüm fakat kasa ağır yeterli performans alınamayabilir diye düşünüyorum. Şu an ki aracım 1.2 Vti 308. Aracımdan genel anlamda çok memnunum fakat performans yetersiz kalıyor. 1.4-1.6 arası bişey düşünüyorum. Keşke imkanım el verseydi 1.6 THP 270 HP 308 GTİ alabilseydim.
    Amanın hocam ölüm makinesi o :))

    Sizin bütçe ne kadar. Eğer kendiniz alacaksaniz baba parası ile değilse 2.0 cruze alin. Hem dizel az yakıyor hem 163bg ha sriccolari yine geçemezsiniz. Sricco geçecek araba hala piyasada yok 8sn 0-100 var arabanın.biz 2.0 190lik A5 ile yetemiyoruz kalkışta arkasından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Bütçe kısıtlı maalesef anca kendi aracımı satıp üste 3-5 koyabilirim. Cruze hem vergisi yüksek hemde yakıtı benzinliyle yarışır. Chip tuningle filan belki biraz daha güç artışı sağlanabilir ama dizel motorlara karşı antipatim var. VAG grubunda 2.0 TSİ-TFSİ güçlü motorlar var fakat fiyatlar uçuk. Ucuz olur diye Golf 6 ve Leon 2 nin 2.0 TSİ-TFSİ lara baktım. Hem nadir bulunuyor hemde ilginç bir şekilde Audi A3-A4 ten bile daha pahalı. Özetle işin içinden çıkamıyorum. Muhtemelen almaktan vazgeçeceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Bütçe kısıtlı maalesef anca kendi aracımı satıp üste 3-5 koyabilirim. Cruze hem vergisi yüksek hemde yakıtı benzinliyle yarışır. Chip tuningle filan belki biraz daha güç artışı sağlanabilir ama dizel motorlara karşı antipatim var. VAG grubunda 2.0 TSİ-TFSİ güçlü motorlar var fakat fiyatlar uçuk. Ucuz olur diye Golf 6 ve Leon 2 nin 2.0 TSİ-TFSİ lara baktım. Hem nadir bulunuyor hemde ilginç bir şekilde Audi A3-A4 ten bile daha pahalı. Özetle işin içinden çıkamıyorum. Muhtemelen almaktan vazgeçeceğim.
    Cruze vergi alt dilimde hocam size en iyi 1.6 gulietta olur ama temizleri pahalı ve şuan benzin 6.34 iken 10-12lt yakacak bu arabalar 70-80 kuruş kmde yapar bence biraz bekleyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Çoğunlukla şehir dışı kullanıyorum. Şehir içi az kullanıyorum. Üniversitedeki son senem. 2 sene ekonomik araç kullandım. Son sene performanslı olsun istiyorum. Yakıtı gözüme gelmez açıkçası. Giulietta 170 HP aklıma mantığıma çok yatsa da açılan konu üzerine çok soğudum. Bakalım ne olacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşım yarışa falan mı katılacaksin yada sokaklarda caddelerde makas mi atacaksın? Eğer bunları yapmayacaksan neyine yetmiyor 140-180 hp arabalar? Bindiğin araç 98 hp atmosferik eski bir almera sahibi olarak bende çok memnundum. Astra J 1.4T aldım üstte yazdıklarımdan hiç birini yapmayacaksan opel düşünebilirsin 1.6T yakıt biraz fazladır. 1.4T daha iyidir. Ayrıca 1.4T piyasası daha hareketlidir.

    Audi A3 1.4 TFSI yada 1.8 TFSI düşünebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 2 Temmuz 2018; 17:15:6 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Çoğunlukla şehir dışı kullanıyorum. Şehir içi az kullanıyorum. Üniversitedeki son senem. 2 sene ekonomik araç kullandım. Son sene performanslı olsun istiyorum. Yakıtı gözüme gelmez açıkçası. Giulietta 170 HP aklıma mantığıma çok yatsa da açılan konu üzerine çok soğudum. Bakalım ne olacak
    Aynı kafadayiz da işler öyle olmayacak batkent hocam dedi dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmkan varsa focus 1.6 ecoboost alınır geçilir, gönül rahatlığıyla binilir. Sadece alırken radyatör hortumunun değiştirilip değiştirilmediğine dikkat edilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 2 Temmuz 2018; 17:52:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EPICA kullanıcısına yanıt
    Ben de astra ve insignialara baktım fakat içime sinmedi bir türlü. Az ilan olmasının diğer bir dezavantajı da çok fazla seçenek yok. Sitedeki ilanlar iki elin parmaklarını geçmiyor ve birkaçı da sedan (hb düşünüyorum) kalan seçeneklerin hepsinin sıkıntılı olma ihtimali de var. Yaşıma hitap etmediği için C-Max'e yönelme seçeneğim de yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9888 9 kullanıcısına yanıt
    Hortum olayını ben de duymuştum hocam. Alacak olursam aklımda bulunacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    1.4t astra da çok düşündüm fakat kasa çok ağır. Audiyi ise yürütme masraflarından dolayı tercih etmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İbiza Cupra
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.