Şimdi Ara

Fiat Multijet motor, Turbo mu? Supercharger mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
8.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat'ın Linea'da kullandığı 1.6 105hp Multijet:

    “Common Rail” tip Multijet direkt enjeksiyon sabit geometrili wastegate turbo ve intercooler

    Fiat'ın Bravo'da kullandığı 1.6 105hp Multijet:

    Süper şarj ve sabit geometrili soğutucuya sahip "Common Rail" Multijet direkt püskürtme

    Turbo gücünü egsoz manifoldundan alıyor, süperşarj ise kranktan aldığı güç ile emme manifolduna hava gönderiyor diye biliyorum..

    Yani farklı şeyler...

    Bu iş'de bir terslik yok mu? Motor açıklamalarını Fiat'ın internet sitesinden aldım.

    ___________________________________

    - Fiat'ın Bravo 1.6 105hp ve 120hp teknik verilerinde, Çap x Strok olarak; 1.9 Multijet'in Çap x Strok'unu yazdıkları tespit edildi.

    Ancak neden 'Süperşarj' yazdıkları halen mechul

    Bugün Fiat Çağrı Merkezi arandı, Pazartesi konuyla ilgilenecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 25 Temmuz 2009; 13:59:50 >



    _____________________________




  • Eğer egsoz manifoldundan aldığı havayı emme manifolduna tekrar gönderiyor ve o araba çalışıyorsa Fiat'ı tebrik etmek lazım. Bildiğim her iki motor da aynı motor sanırım çevirmede hata yapmışlar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemanci06

    Eğer egsoz manifoldundan aldığı havayı emme manifolduna tekrar gönderiyor ve o araba çalışıyorsa Fiat'ı tebrik etmek lazım. Bildiğim her iki motor da aynı motor sanırım çevirmede hata yapmışlar.


    Aldığı hava değil tabiki tahrik gücünü, gece gece karıştırmışım
    _____________________________
  • İlginç gerçekten açıklamalar... Ama süslemek için yapmış olabilir yazıyı.. Ben ikisini aynı motor diye biliyorum...
    _____________________________
  • Ben de o kısmın da Fiat'ın sitesinde yazdığını düşünerek öyle yazdım, kusura bakmayın.
    Supercharger için de ineternete baktım sanırım tsi lardaki kompresör supercharger oluyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemanci06

    Eğer egsoz manifoldundan aldığı havayı emme manifolduna tekrar gönderiyor ve o araba çalışıyorsa Fiat'ı tebrik etmek lazım. Bildiğim her iki motor da aynı motor sanırım çevirmede hata yapmışlar.


    Aldığı hava değil tabiki tahrik gücünü, gece gece karıştırmışım
    _____________________________




  • Süperşarj kullanan bir motorun daha yüksek sıkıştırma oranına sahip olması gerekir diye biliyorum...

    İki motorun da sıkıştırma oranı 16.5:1..

    Bir de;

    Bravo 1.6 105hp

    Çap x Strok : 82.0 x 90.4

    Linea 1.6 105hp

    Çap x Strok : 79,5x80,5

    Hiç bir şey anlamadım.. Aynı motor mu, değil mi?


    Edit: @kemancı06

    Süperşarj'a Almanlar Kompressör derler, aynı şey yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 25 Temmuz 2009; 0:42:11 >
    _____________________________
  • Demek ki aynı motor değilmiş üstelik teknik olarak çok farklıymış. Neden böyle iki ayrı motor geliştirmişki? Bu arada sabit geometrili soğutucu yazıyor ve bu da bir çeviri hatasının olduğunu gösteriyor ya da yeni çıkmış ben bilmiyorum.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Linea ve Bravo'da kullanılan 1,6 105 mj motorlar aynıdır. Bravo'nun teknik verileri yanlış. Bu motor eksoz gazından tahrikli turbodur yani kompresör değildir. Bravo'daki çap x strok değerleride yanlış doğrusu 79,5 x 80,5 olacak.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    Linea ve Bravo'da kullanılan 1,6 105 mj motorlar aynıdır. Bravo'nun teknik verileri yanlış. Bu motor eksoz gazından tahrikli turbodur yani kompresör değildir. Bravo'daki çap x strok değerleride yanlış doğrusu 79,5 x 80,5 olacak.


    Ben de aynı motordur diye düşünüyorum ama neden yanlış yazma gereği duymuş olabilirler? Garip


    @kemanci06

    Değişken geometrili intercooler kullanılan motorlar var; Mesela Bravo'da 105hp'lik sabit geometrili, 120hp'lik değişken geometrili..

    Veya; 1.3 Cdti / Multijet 70/75hp sabit geometrili, 1.3 Cdti / Multijet 90hp değişken geometrili.

    Yalnız değişken geometriye sahip olan sadece soğutucu mu? Yoksa turbo da değişken geometrili olabiliyor mu onu tam bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 25 Temmuz 2009; 0:52:20 >
    _____________________________




  • 105 beygir turbo dizel iyi kaçar?
    Kullanan var mi?
    _____________________________
    berxwedan jiyan e
  • Bu işe biraz yabancı kalıyorum ..

    Aynı güçteki motorda bir aracın Çap x Strok : 82.0 x 90.4 , diğerininde Çap x Strok : 79,5x80,5 neyi ifade eder biri açıklayabilir mi acaba öğrensem hiçte fena olmaz
    _____________________________
  • Biraz "neresi doğru ki" durumu var sanki. Bana da saçma geldi aynı sınıf iki araba için aynı güçte aynı hacimde ama farklı dizel motorların olması. Ama sanırım 120 likteki değişken geometrili turbo.
    _____________________________
  • Bravo'da tork üzerine yoğunlaşılmış...
    _____________________________
  • p x r2 x h formülünden hesaplarsanız;
    3,14 x 79,5^2 x 80,5 = 1,597,569 =1598cc doğru
    3,14 x 82^2 x 90,4 = 1,908,647 = 1910cc yanlış
    Muhtemelen Bravo'da yurtdışında satılan 1,9 mj motorun çap x strok oranı yazılmış.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161

    Bu işe biraz yabancı kalıyorum ..

    Aynı güçteki motorda bir aracın Çap x Strok : 82.0 x 90.4 , diğerininde Çap x Strok : 79,5x80,5 neyi ifade eder biri açıklayabilir mi acaba öğrensem hiçte fena olmaz



    Yanma odasını bir silindir olarak düşünürsen; Çap zaten bildiğin çap, strok ise yüksekliği diyebiliriz. Yanma odasının hacmi de piston en üst seviyede iken hesaplanan hacimdir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    p x r2 x h formülünden hesaplarsanız;
    3,14 x 79,5^2 x 80,5 = 1,597,569 =1598cc doğru
    3,14 x 82^2 x 90,4 = 1,908,647 = 1910cc yanlış
    Muhtemelen Bravo'da yurtdışında satılan 1,9 mj motorun çap x strok oranı yazılmış.


    Doğru

    Peki 1.9 Multijet de süperşarj değil diye biliyorum.. Onu nereden çıkarmış olabilirler
    _____________________________
  • Tubo; değişken geometri intercooler ile değil turbonun kanatçıklarının açısıyla oluyor.
     Fiat Multijet motor, Turbo mu? Supercharger mı?
    _____________________________
  • Bildiğim kadarıyla sabit veya değişken geometrili olan turbo ünitesi içindeki türbin. İntercooler ise bir nevi radyatör ama bu radyatör suyu değil turbodan çıkan emme manifolduna giden temiz ama turbodan geçmiş olmasından ötürü sıcak olan havayı soğutuyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    Linea ve Bravo'da kullanılan 1,6 105 mj motorlar aynıdır. Bravo'nun teknik verileri yanlış. Bu motor eksoz gazından tahrikli turbodur yani kompresör değildir. Bravo'daki çap x strok değerleride yanlış doğrusu 79,5 x 80,5 olacak.


    Ben de aynı motordur diye düşünüyorum ama neden yanlış yazma gereği duymuş olabilirler? Garip


    @kemanci06

    Değişken geometrili intercooler kullanılan motorlar var; Mesela Bravo'da 105hp'lik sabit geometrili, 120hp'lik değişken geometrili..

    Veya; 1.3 Cdti / Multijet 70/75hp sabit geometrili, 1.3 Cdti / Multijet 90hp değişken geometrili.

    Yalnız değişken geometriye sahip olan sadece soğutucu mu? Yoksa turbo da değişken geometrili olabiliyor mu onu tam bilmiyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    p x r2 x h formülünden hesaplarsanız;
    3,14 x 79,5^2 x 80,5 = 1,597,569 =1598cc doğru
    3,14 x 82^2 x 90,4 = 1,908,647 = 1910cc yanlış
    Muhtemelen Bravo'da yurtdışında satılan 1,9 mj motorun çap x strok oranı yazılmış.


    Doğru

    Peki 1.9 Multijet de süperşarj değil diye biliyorum.. Onu nereden çıkarmış olabilirler



    1,9 mj'de eksoz tahrikli turbo. Valla onu nerelerinden çıkarmışlar bende bilmiyorum
    _____________________________




  • @serdar_39

    Teşekkürler,

    Salyangozun içindeki kanatçıklar gaz pedalının açısına göre değişiyor, anladım.

    O zaman alt devirde daha canlı olması gerek ama değişken geometrili Astra 1.3 Cdti'ın maşallahı var o konuda.. Alt devirleri hiç de canlı değil
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.