Şimdi Ara

CDİ, CDTİ, TDİ NE DEMEKTİR VE TURBO

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
51.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aslında biliyorum heralde anlamlarını d: dizel t: turbo C ve İ ne

    ayrıca turbo nedir ne işe yarar hızlı gitmemi yakıt tasarrufumu ? ( corsa cdti, focus tdi)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Enjeksiyon Sistemleri: CDİ, CDTİ ve TDİ

    Giriş

    Dizel motorlar, son yıllarda yakıt verimliliği ve tork özellikleri sayesinde giderek daha popüler hale gelmektedir. Bununla birlikte, modern dizel motorlar karmaşık enjeksiyon sistemleri gerektirmektedir. Bu sistemlerden bazıları arasında CDİ, CDTİ ve TDİ bulunmaktadır.

    CDİ (Common Rail Direct Injection)

    CDİ, yakıtın yüksek basınç altında doğrudan silindirlere enjekte edildiği bir dizel enjeksiyon sistemidir. Bu sistem, daha iyi güç çıkışı, yakıt verimliliği ve emisyonlar sağlar.

    *CDİ NE DEMEK*{cdti ne demek}?**

    "Common Rail Direct Injection" yani Ortak Raylı Doğrudan Enjeksiyon anlamına gelir.

    CDTİ (Common Rail Direct Turbo Injection)

    CDTİ, CDİ sistemine bir turboşarj ekleyen bir dizel enjeksiyon sistemidir. Turboşarj, motora daha fazla hava sağlamak için egzoz gazlarını kullanır. Bu, daha yüksek güç çıkışına ve torkuna yol açar.

    TDİ (Turbocharged Direct Injection)

    TDİ, turboşarj ve doğrudan enjeksiyonu birleştiren bir dizel enjeksiyon sistemidir. Bu sistem, CDTİ'ye benzer özellikler sunar, ancak farklı bir enjektör tasarımı kullanır.

    TURBO

    Turbo, egzoz gazlarını kullanarak motora daha fazla hava sağlayan bir cihazdır. Bu, daha fazla güç ve tork sağlar. CDİ, CDTİ ve TDİ sistemlerinde turbo kullanımı, performansı önemli ölçüde artırır.

    Sonuç

    CDİ, CDTİ ve TDİ, dizel motorların performansını ve verimliliğini artıran gelişmiş enjeksiyon sistemleridir. Bu sistemler, daha iyi güç çıkışı, yakıt verimliliği ve emisyonlar sağlayarak modern dizel motorların popülaritesini artırmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hocam
    O.B.K nikli bi arkadaş var
    onu bulursan tüm sorularına net cevap alabilirsin.
  • teşekkurler o.b.k yı biliyorum otomobil uzmanı

    ama buraya yazarsa benim gibi bilmeyenlerde ogrenir
  • c (common rail): coklu yakıt besleme
    Turbo daha yüksek verim almanı sağlar çok basarsan çok yakar
  • Nihayetinde hepsi dizel demek

    üsteleme
  • o.b.k.'yı bekliyoruz
  • peki benzinli arabaların turbo olanı varmı (passat 1.8tmiydi tam hatırlamıyorum)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • turbo, ekzosttan çıkan gazın kütlesel debisinden kaynaklanan ve türbinler sayesinde elde ettiği döndürme kuvvetini, başka biryerden emdiği havayı silindirlerin içine basmak için kullanan faydalı bir ekipmandır. yani birim hacimdeki mazot için daha fazla hava karışımı ve daha fazla oksijen demektir. ayrıca sabit hacim olduğu için artan basınç demektir. belli bir devrin üstünden sonra turbonun daha efektif çalışmasının sebebi ekzosttan çıkan gazın debisinin artmasıdır.

    cdti, cdi, crdi, hdi gibi kısaltmalar ise common rail dizel motorlar için kullanılmaktadır. bu da enjektörlere gelen yakıtın tek bir hat üzerinden gelmesi ve çok yüksek basınçlarda çok hassas püskürtmeye imkan vermesiyle açıklanabilir.
  • peki 140-150 ile giden biri turbolu biri turbosuz iki araç arasında yakıt tüketim farkı olurmu.

    kusura bakmayın araba işlerinde pek bilgim yok bir de benim araç benzinli
  • TDI------------ VOLKSWAGEN grubunun dizel motoru.
    CDI------------MERCEDES in dizel motoru.
    CDTI----------OPEL grubunun dizel motoru.
    CRDI----------KIA-HYUNDAI grubunun dizel motoru.
    HDI( TDCI)---PSA grubunun dizel motoru
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acheron09

    peki 140-150 ile giden biri turbolu biri turbosuz iki araç arasında yakıt tüketim farkı olurmu.

    kusura bakmayın araba işlerinde pek bilgim yok bir de benim araç benzinli

    Turbosuz bi araçta o hıza çıkmak için basarsın yakar.
    Turbolu bi araçta turboyu belli devirde açar o hıza çıkar yine yakar.

    Yani her iki şekilde o hızda bi araç yakar.

    Şu anda dizel olupta turbosu olmayan araç yok sanırım. Sadece VW Caddy'de SDI dizel var bildiğim kadarıyla o da üretiliyormu bilmiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acheron09

    teşekkurler o.b.k yı biliyorum otomobil uzmanı

    ama buraya yazarsa benim gibi bilmeyenlerde ogrenir


    Hocam imzamdaki linkte ayrıntılı olarak bilgiler var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm

    Ayrıca buraya yazmaya gerek yok diye düşünüyorum.

    Sorunuz varsa oradan sorabilirsiniz.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Temmuz 2008; 14:45:18 >
  • teşekkur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: acheron09

    teşekkurler o.b.k yı biliyorum otomobil uzmanı

    ama buraya yazarsa benim gibi bilmeyenlerde ogrenir


    Hocam imzamdaki linkte ayrıntılı olarak bilgiler var.

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm

    Ayrıca buraya yazmaya gerek yok diye düşünüyorum.

    Sorunuz varsa oradan sorabilirsiniz.

    Kolay gelsin...





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.