Şimdi Ara

FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.209
Cevap
66
Favori
149.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Egea Cross hakkında paylaşımlar yapabileceğimiz ana konumuz.

    Alanlar, almayı düşünenler yazsın.



  • İlk 100 araçtan birini almıştım dün teslim aldım aracı.
    Motor klasik atmosferik motor bu konuda içiniz rahat olsun, şuan abilerimde 2011 1.6 Avensis, 2015 1.6 auris var, bende daha önce 2006 astra h vardı, motor karekteri aynı.
    + yönlerine gelelim.
    İzolasyonu garip şekilde herkes beğendi, japon c segment araçlardan iyi.
    Arka koltuk mesafesi iyi, yaşam alanı geniş.
    Araba güzel duruyor. Yükseklik hissi var, çalıştığım asm de 1 kuta 2 tane sportage var, benzer hissiyata sahip.
    - yönleri
    Hoparlörler 2006 model astra h ım gibi, kötü.
    Ucuz işçilik kendini belli ediyor.
    Ön konsol 2021 model doğan slx. Gerçi Fiat tüm grupları böyle duruyor bu aralar, jeep in çoğu modeli, guiletta vs vs ön konsol harbiden 2020 model doğan slx. Fiat grubu son zamalar iç tasarımı beceremiyor.

    Sonuç olarak kullanımı tok, 6 hava yastıklı, yerden yüksek şık bi araç 164.000 TL.
    Bu fiyata bu arabaya laf edeni Allah çarpar yau.
    Gidip b segment polo ibiza alacağınıza bu aracı gönül rahatlığıyla alın, ömrüm boyunca hiçbir marka fanatikliği yapmadım, doktor arkadaşlarımın 3008 inden 2011 hyundai Genesis inden, 2020 cla ya kadar her gördüğüm arabayı test etmiş biri olarak bu araba 164.000 TL ye oldukça uygun. Düşünmeden alın. Tabiki atmosferik motora alışkın biriyseniz. Değilseniz motoru üzer.
    1 aydır 1.4 modelini kullanıyorum filo aracı. Tüm japon grubu, b sınıfı wv grubunun kullandığı MPl motorlar dahil atmosferikleri kullandım daha önce, benzinli 4 silindirli diğer modellerle arada anormal bir fark göremedim kullanım sonucu. Tork çok düşük ama şanzıman sisteminden olsa gerek araç rampada yüksek devirlerde (3000-3500) geri çekilmiyor. İvmelenme tabiki yok ama hızda düşüş de olmuyor; Honda suv grubunun 4 silindirlileri rampanın sonuna doğru yolda kaldım hissi uyandırır mesela! Bunda o yok, vites düşürdüğün an 1-2 sn içinde topluyor kendini. Hafif rampa, düz yolda çok rahatsızlık hissetmedim, yol tutuşu iyi. 130-140 km hızda savrulma olmadı. Virajlardan bahsedilmiş, lastik değerlerinize iyi bakın, yüksek bir araçla 40 lastik basıp viraja girerseniz araç tabiki savrulur en fazla 33-34 olmalı! Otomobil kullanmayı bilmeyenler, taksiciler ya da yeni başlayan çoğu kişi bu araçları kullanıyor haliyle aracı perişan ediyorlar. Bunun sonucunda araçtan performans bekleyemezsiniz. 80-100 ile kasisten geçiyor sonra araçtan ses geliyor diye internette yazıyor!

    Yakıt konusu da ilginç bu araç anahtarı sokup calistirdiginizdan itibaren yakıt tüketimini ölçmeye başlıyor! Bildiğim araçların çok azında bunu gördüm genellikle 3. vitesten sonra anlık yakıt tüketim verisi başlar ama fiat araçlarda 1. 2. Viteste de bu veriler ölçülüyor. Bundan önce 2017 Megane araç 6.7 ortalama yakıyordu göstergede ama kendi ölçümlerimde 8 hatta 9 yaktığını buluyordum. Yakıt tüketiminde de anormal bir fark görmedim.


    Filodaki diğer araçlara bakınca da iç dizayna, kullanılan malzemeye ve genişliğe hayran kaldım. 200000 dolayında bir aracta, bu devirde, bu kadar özenli çalışılması takdir edilesi. Her yer yumuşak dayanıklı malzeme, koltuklar rahat, baş-diz mesafesi olağanüstü iyi, bagaj iyi, lounge paketteki multimedya ekran, hız gostergeleri çok şık duruyor... Beklentiniz ne bilmiyorum ama bu fiyata bu araç çok uygun. 70 HP 65 HP atmosferik, arka camlar çevirmeli araçlara 250 fiyat çekıyorlar, bunun yerine onu alanda ciddi anlamda problem var!

    Sanırım aracın sıfırı yok, üretime devam ederse de bu fiyattan devam etmeyeceği kesin, filolar 2. el bile olsa topluyor. Araca ihtiyacım olsa hiç zorlamam lounge paketini alır kullanırım çoğu premium markanın 600-700 bin bandindaki araçlarıyla aynı dolulukta, aynı genişlikte. Orta paketinde bile viraj aydınlatma, LED lambalar var bu arada.

    Kısaca bu araç tam sakin kullanım için, hız yaparım otoyolda hava atarım tayfası için 5-10 yıllık araçları tavsiye ediyorum. Hayatı boyunca turbo ya da dizel araç kullanıp atmosferik herhangi bir araca binmeyen adam tabiki süremeyecektir! Ama bu tip motorlara aşina adam hiç bakmasın alsın yürüsün. 1.4 motorun Multijetle arasında 100000 TL fark var ya da turbo araçla! Bence değmez, ortalama 1 lt yakıt tüketimi fark eder ki bunun da 15000 km'den sonra eşitleneceğini düşünüyorum.

    Şu ekonomik durumda Clio, Corsa, polo vs bavul araçlara 250000 üstü para bayılmak saçma geliyor. Şunu da belirteyim; başlıkta yağ yakma vs den bahsedilmiş; her atmosferik araç belli oranda yağ yakar çünkü kullananlar vites değiştirmek yerine hayvan gibi 5000-6000 devirleri zorlar. Bu motor ilk çıktığında da egea da kullanmıştım bundan bile daha hantaldi o zaman. Sanirim kötü yağ kullanmislardi bir de taksiciler aldı çoğunu onlar da malumunuz aracın üzerinden geçer, sonra yağ yakıyor diye baya mevzu olmuştu. Bendeki araç 7000'de yağ yakma mevzusu olmamış hatta altına üstüne baktım en ufak bir terleme dahi görmedim. Tabi sürekli 4000-5000 devir kullanılsa yakardı. Honda yılda 5000 atmosferik araç satıyor bunlar 200000 (orantisal) tabiki araçlarda problem çıkınca daha çok göze batıyor. Bir şeyi 10 kişinin konuşmasıyla 1000 kişinin konusmasi arasında çok fark var. Mesela civic'teki göçük problemi Fiat veya Renault araçta olsa ana haber bültenlerine bile çıkardı...

    Yalana dolana başlamışsın yine, içi boş konuların yetmiyor buraları da mı kirletmeye başladın?


    Koydugun euro ncap resimlerinde bile egea ile diğer b segment araçların kategorisi farklı, diğer c segment araçlar gibi egeada küçük aile yazıyor, diğerlerinde süper mini.

    Avrupada egea b segment olarak geçiyor ise süper mini yazması lazımdı? O kadar uzun ve yalan yanlış yazıyorsun ki aynı mesaj içinde kendini yalanlıyorsun farkında değilsin.


    Videodaki ablayla otomobil bilgi birikimi seviyeniz aynı bu arada, üretim yeri polonya imiş egeanın bak hele  

    Aracı sattım, 8 ay kullandım sanırım,
    Sattıktan sonraki yorumlarım pek farklı değil, araç gerçekten Manuel kullanmayı sorun etmeyecek insanlar için fiyatının aracı.
    Ben servisten lpg taktırdım, performans farkı hissetmiyordum, yağ yakma denk gelmedi ama 9.000 km de sattım.

    Ucuz olduğu için epey sıkıntılı yerlere girdim altı değmedi aracın, harbiden yüksek :)

    İç yalatımının neredeyse japon d segment aracı performansında olması bu seviyedeki araç için şaşırtıcı, tek sorun eşşek gibi araba işte, uzun yolda kabız ediyor çoğu zaman ama şehir içi kullanımda rahatsızlık hissetmesiniz içiniz rahat olsun, atmosferik motora alışkın biri sorun yaşamaz, gönül rahatlığıyla test edip alın.
    Aradaki fiyat farkını verip 1.0 veya dizel alınmaz, ciddi fark var, eşşekte olsa gene 1.4 alırdım.

    Milleti anlamıyorum, herkes bi burun kıvırıyordu araca Fiat egea diye, kesinlikle parasını sonuna kadar hakeden bir araç, otomatik olsa sanırım satmazdım. Bizim millet tamamen etikete bakıyor, bu araca vw amblemi taktın mı vuuu ne araba olur.

    Negatif yönleri yazdığım gibi arabanın diğer bir çok atmosferik araçlar gibi eşşek olması, yani bu fiyat skalasına sunduklarını görünce negatif yönleri cidden gözardı edebiliyor insan.
    Ben tekrar alacak olsam gidip b segment rio-i20-polo-yaris vs vs Manuel alacağıma bunu alırım tekrar.

    Neden sattın diye soran olabilir, ben yerden yüksek araç sevmiyorum bunu anladım, 2006 astra ile yere yakın viraja girmeyi seviyorum ben, pick up alma durumum vardı çok şükür almadım.
    Satma sebebimim büyük kısmı Manuel olması ve yerden yüksek araç sevmemem kısaca.
    Almayı düşünen olursa objektif bir şekilde yardımcı olabilirim.

    Arkadaşlar, 1.5 ay bekleme süresinden sonra 05.01.2023 tarihinde 1.4 fire Urban Cross'u kurşun gri rengi ile ÖTV muafiyetli aldım. 5 gün, 250 km kullanım sonucu izlenimlerin şöyle; 

    1-Bu arabaya güçsüz diyen arkadaşlar, bence 1.6 dizele binsin. Motor kesinlikle arabaya yeterli. Atmosferik arabanın dilinden anlamak lazım. Arabayı güç yönünden gömenlere kesinlikle katılmıyorum. 127 NM Tork nihayetinde.(5 kişi İstinye yokuşunu 4.viteste 2,5-3 bin devir 80 le çıktım klima açıkken!!) 

    2-Aracın viraj giriş ve çıkışları sınıfına göre bence muazzam. Bundan önceki aracım 2009 model Peugeot 308 1.6 HDİ neredeyse aynı performans virajda! Aracın yola oturması çok iyi.

    3-Boyutlar kesinlikle aile için yeterli. Arka diz mesafesi, bagajı ve tavan yüksekliği gayet iyi. Araç içi ferah.

    4-Ara hızlanmalar tabii ki zayıf ama alt devirlerde araç iyi toparlıyor. 

    5-5.vites 3 bin devir civarı 96-97 km hız yapıyor. Bu güç-tork bir arabada bence gayet iyi. 6.vitese atınca daha da rahatlıyor araba.

    Alacaklar için şunu söyleyeyim, fiyat tabii ki etken ama bu arabadan 1.5 turbo benzin ya da 1.6 dizel performansı beklemeyin!!

    Ayrıca 1.0 turbo benzinli alıp, rölantide 3 silindirden dolayı titreyen bir araba yerine sorunsuz bir atmosferik araba bana daha mantıklı geliyor. Sürekli turbo açan bir araba daha çok sorun çıkaracaktır. 

    Yağ sorunu için henüz erken rodaj bitince 1000 km sonrası o konu ile ilgili de buradan yazacağım.

    yok ya ne sübapı ne bişey. o dert opellerde vardı. bu motorun yağını suyunu koy düzgün işçilikle bakım yaptır 300 bin km de anahtar değmeden kullanırsın. şanzıman da öyle. uçup kaçmaz belki ama lpg ile yarı fiyatına sorunsuz sıkıntısız yolculuk yaparsın. trafikte zaten hepimiz gidemiyoruz birileri senin 2 katı fiyatınla gidemiyor, olay bu . çok hız meraklısıysan da alıyorsun bi tesla 3 saniyede 0 dan 100 e kafana göre kökleye kökleye gidiyorsun.

    Egea 1.4 Fire Motor, Tork eğrisi;


    (Turuncu çizgi Tork’u, Beyaz çizgi Beygir’i gösterir)

    Tork Eğrisi Analizi:
    1000-2000 RPM: Tork düşük, 50 Nm civarında. Bu aralık motorun genellikle en az verimli çalıştığı bölgedir.
    2000-3500 RPM: Tork hızla artıyor ve yaklaşık 120-125 Nm seviyesine ulaşıyor. Motorun verimli çalışmaya başladığı ve yakıt tüketiminin optimize edildiği aralıktır.
    3500-4500 RPM: Tork maksimum seviyeye, yani 127 Nm’ye ulaşıyor. Motorun en verimli ve güçlü çalıştığı bölgedir.
    4500-6000 RPM: Tork azalıyor, ancak motor hala yeterli güç üretmeye devam ediyor. Bu devirlerde sık kullanmak motorun yıpranmasına neden olur.
    6000+ RPM: Tork ciddi şekilde düşüyor ve motor aşırı zorlanıyor.

    Verimli Sürüş İçin İpuçları:
    1. Optimal Devir Aralığı:
    • 2000-3500 RPM aralığında sürüş yapmaya özen gösterin. Bu aralıkta motor verimli çalışır, yakıt tüketimi optimize edilir ve aşınma minimumda tutulur.
    2. Maksimum Güç Kullanımı:
    • Hızlanma veya yokuş çıkma gibi durumlarda 3500-4500 RPM aralığında sürüş yapılabilir. Ancak bu aralığın sürekli kullanımı motor ömrünü kısaltabilir.
    3. Düşük Devirlerden Kaçınma:
    • 1000-2000 RPM aralığında yüksek vites kullanmak motorun zorlanmasına neden olabilir. Bu nedenle düşük devirlerde yüksek vites kullanımından kaçının.
    4. Yüksek Devirlerden Kaçınma:
    • 4500 RPM’nin üzerindeki devirlerde motoru uzun süre kullanmaktan kaçının. Bu devirlerde motor aşırı zorlanır ve ömrü kısalabilir.
    5. Düzenli Bakım:
    • Motorun verimli çalışması ve uzun ömürlü olması için düzenli bakım yapın. Yağ değişimi, filtre değişimi ve diğer periyodik bakımlar ihmal edilmemelidir.

    Hız Seçimi
    Şehir İçi Sürüş:
    • 2000-3500 RPM aralığında kalacak şekilde düşük hızlarda (30-50 km/s) ve düşük viteslerde sürüş yapın.
    . Şehir Dışı ve Otoyol Sürüşü:
    • 3500 RPM’i geçmeyecek şekilde orta hızlarda (50-90 km/s) ve orta viteslerde sürüş yapın.
    Hızlanma ve Geçişler:
    • 3500-4500 RPM aralığında kısa süreli hızlanmalar yapabilirsiniz, ancak bu durumu sürekli hale getirmemeye özen gösterin.

    Bu önerilerle motorunuzu daha verimli kullanabilir ve ömrünü uzatabilirsiniz.
  • Düşünüyordum ama otomatiği olmadığı için almadım. Lancia Delta aldım dizel otomatik.
    Şirketler almaz zaten , bireysel kullanıcılar da bu tarz bir aracı otomatik olmadan tercih etmezler .
  • Lounge + Spor gri + Plus paket 1.4 aldım 180'e

  • Egea cross'un motoru LPG uyumlu mu?
  • kadir_yilmaz kullanıcısına yanıt
    1.4 fire motor LPG uyumlu.

    Ben de 1.4 urban okyanus mavi almak istiyorum ama otomatik vites konusu kararsiz kalmama sebep oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Archmeister -- 18 Ocak 2021; 0:8:41 >
  • otomatik olmaması garip gerçekten dizel manueldense aynı fiyata benzinli otomatik tercih eden illaki olurdu

  • 3.çeyrekte otomatik vitesi gelebilir.
  • kadir_yilmaz kullanıcısına yanıt
    Sadece 1.6 mjet e gelcekmis
  • manuel lounge 1.6multjet 232.000, otomatik gelirse üst vergi dilimine girip 280.000TL fiyat açıklarlar. Kim alır o fiyata?


    Aslında 500L'de sunulan 1.3 multijet duologic seçeneği olsa belki hareket getirebilirdi. Ancak Duologic ile 1.3 dizelin 0-100 değeri 15 saniyeye yakın. Ayrıca bu yarı-otomatik ne kadar sağlam soru işareti.

    Fiat bu otomatik vites işini çözemedikçe işi zor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi godoro -- 19 Ocak 2021; 18:0:3 >
  • godoro G kullanıcısına yanıt
    Ben 232 de vermem otomatik haline :) 1.4 otomatige 170 çalışır
  • 232 bine otomatik vermezler, sanmıyorum, fiyat anında 280'e zıplayacaktır. Ölü doğmuş çocuk misali bir egea cross.

  • godoro G kullanıcısına yanıt
    Ama gecen yillarda kampanya yapmislardi. Otomatik ile manuel ayni fiyattan satıldı.
  • gp2 yazan donanımlar 1.4 motor alırsanız verilmiyor 1.6 alırsanız veriliyor.Motora göre aynı pakette donanım çıkarıldığını ilk kez gördüm.

    Mesela güvenlik paketinde adaptif cruz var ama 1.4 motor hariç adaptif cruz var. 1.4 alırsanız güvenlik paketi alsanız bile adaptif cruz yok.

  • Adaptif cruse donanımının manuel viteste bir anlamı yok zaten, diğer motor seçeneklerinde de pek bir esprisi olmaz
  • Bende 156400 TL’ye 1.4 street metalik renk okyanus mavi araca kaparo yatırdım. Şubatın ilk haftası teslimli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 26 Ocak 2021; 1:54:47 >
  • Şuradan da bakabilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=wYtepbloleQ&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faithless1905 -- 23 Ocak 2021; 6:59:42 >
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Araci satmadan keske sipariş gecmeseydiniz hocam.
  • Archmeister kullanıcısına yanıt
    Sorma hocam ya bir heves yazıldım. Sıfır ayarında aracımı koydum satılığa da 2. El piyasası ölmüş.
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt

    Ben geçen ay Egea HB ikinci el bakıyordum 2020 az KM'li. Hala bakıyorum ilanlara. Bir kere ilan sayısı inanılmaz arttı. Tek tük ilan zor buluyorken şimdi çok fazla ilan var. Ayrıca en uygun fiyatlı ilanlar bile 20 gündür satılmadı fiyat düşürüyor hala.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.