Şimdi Ara

Fiat Doblo 1.9D motor ömrü

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
159.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaslar bizde1.9d 2004 model araç var araç hor kullanımadı tahminen kaç bin gider?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fiat Doblo 1.9D Motor Ömrü: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Fiat Doblo 1.9D motoru, pek çok araçta kullanılmış popüler bir dizel motordur. Uzun ömürlülüğü ve güvenilirliği ile bilinir. Bu kılavuz, Fiat Doblo 1.9D motorun ömrünü uzatmanıza ve performansını en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacak bilgilendirici bilgiler sağlayacaktır.

    Bakım ve Onarım

    Doblo 1.9D motorunuzun ömrünü uzatmanın anahtarı düzenli bakımdır. Üreticinin önerdiği bakım programına uyun ve kaliteli yağ ve filtreler kullanın. Motor yağını ve filtrelerini düzenli olarak değiştirin, zamanlama kayışını ve gergi makaralarını kontrol ettirin ve soğutma sistemini temiz tutun.

    Sürüş Alışkanlıkları

    Sürüş alışkanlıklarınız da motorunuzun ömrünü etkiler. Aracınızı sert bir şekilde sürmekten kaçının, özellikle de motor soğuksa. Ani hızlanma ve frenlemelerden kaçının. Motoru aşırı devirlere çıkarmayın ve düşük yakıt seviyesiyle sürmekten kaçının.

    Yakıt Kalitesi

    Kaliteli dizel yakıtı kullanmak motorunuzun ömrü için çok önemlidir. Düşük kaliteli yakıt, yakıt sisteminde sorunlara ve motor hasarına neden olabilir. Güvenilir yakıt istasyonlarından yakıt aldığınızdan emin olun.

    Yaygın Sorunlar

    Herhangi bir motor gibi, Doblo 1.9D motor da bazı yaygın sorunlara eğilimlidir. Bunlar arasında enjektör arızaları, turbo sorunları ve EGR valfi sorunları yer alabilir. Bu sorunları erken tespit etmek ve düzeltmek, daha ciddi hasarları önlemeye yardımcı olacaktır.

    Modifikasyonlar

    Doblo 1.9D motorunuzu modifiye etmeyi düşünüyorsanız, bunu dikkatli bir şekilde yapmanız önemlidir. Motor yönetim sistemini ve diğer bileşenleri değiştirebilecek modifikasyonlardan kaçının. Yetkili bir tamirciye danışın veya üreticinin onaylı parçalarını kullanın.

    Ömür Beklentisi

    Bakım ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak Fiat Doblo 1.9D motorun ömrü 200.000 km'den fazla olabilir. Ancak, 300.000 km ve üzeri kilometrelerdeki motorlarda büyük onarımlar gerektirebilecek sorunlar ortaya çıkma olasılığı artar.

    Sonuç

    Düzenli bakım, dikkatli sürüş, kaliteli yakıt kullanımı ve sorumlu modifikasyonlar yaparak Fiat Doblo 1.9D motorunuzun ömrünü uzatabilir ve performansını en üst düzeye çıkarabilirsiniz. Bu kılavuzdaki bilgileri uygulayarak, yıllarca güvenilir hizmet veren bir motora sahip olabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.




    neden?

    düz dizeller genelde bakımları tam olmak şartıyla 300-400 bin km gider. nerden çıktı şimdi 75-80 bin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kudal


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.




    neden?

    düz dizeller genelde bakımları tam olmak şartıyla 300-400 bin km gider. nerden çıktı şimdi 75-80 bin?

    Yanlışınız var.Hiçbir doğal emişli dizel motor o kadar gitmez;gidemez.Segmanlar dayanmaz.
    Ek olarak bahsi geçen araçtan belki 20 tanesinin motorunu indirdik zamanında ve hepsine de segman atıldı yeniden;yani motor yenilemesi yapıldı ve en iyiy dayananı 76 bin kusür km'deydi.O yüzden yazdım.
    Şöyle örnek vereyim kendimizde geçen seneye kadar 1999 model Fiat Scudo 1.9TD vardı.Araç üzerindeki motor bahsi geçen 1.9D'nin Turbolu versiyonuydu.Sattığımızda 160 kusür bin km'deydi.Bir sefer kapak filan açılmadı.Turbo besleme olduğu için bu da.Turbo besleme sayesinde motor fazla hırpalanmıyor;daha rahat çalışıyor bu sayede daha uzun gidiyor.En kısa şekliyle böyle.Düz dizellerde ise böyle bir durum söz konusu değil.
    Hatta geçende açtığınız Saxo 1.5D alınır mı konusuna da yazacaktım ama fırsatım olmadı.Almayı düşündüğünüz 1.5D'lere de bulaşmayın.Daha doğrusu düz dizel motorlara yanaşmayın derim.Nerdeyse her 50-60 bin km'de motor yaptırırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    hocam 80 bin km olması az değilmi piyasada 200 ile 300 bin km arası partner 1.9 d ve caddy sdı dolu acaba bunlar sizin dediğiniz gibi bu kmlerde motormu yaptırdı yoksa orjinal motor ilemi bu kmlere geldiler
  • atmosferik dizel rahat 300.000 bin km yapar

    Gerci fiatin dizel motorlari hakkinda pek bilgim olmasada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NayirNolamaz -- 31 Aralık 2009; 2:48:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    hocam 80 bin km olması az değilmi piyasada 200 ile 300 bin km arası partner 1.9 d ve caddy sdı dolu acaba bunlar sizin dediğiniz gibi bu kmlerde motormu yaptırdı yoksa orjinal motor ilemi bu kmlere geldiler

    @Warrior hocam orjinal motorla çok zor o km'leri yapmaları.

    Bahsettiğim Doblo 1.9D'den ziyade yığınla Partner-Berlingo 1.9D 71 Hp,Kangoo 1.9D 65 Hp,Scudo 1.9D 71 Hp motoru yapmışızdır.Dedim ya Scudo TD aldık zamanında.Sırf bu Turbo motoru bekledik TR'ye gelsin diye o zaman 1 sene fazladan.Ama başkalarının araçları 70-80K'lerde kapak açılırken bizimki 160K gitti hiç sorunsuz.Şu anda sattığımız adam da 180K filan yapmıştır rahat hâlen yağ-su kontrolü ile motor gider sorunsuz.
    Yukarıdaki saydığım motorlara Ducato ve Boxer'ların 2.5D ve 2.8D motorlarını da eklemek isterim.
    Kısaca Turbo beslemeli dizel motor illa ki doğal emişli düz dizel motordan daha iyi bir performans,kullanım ömrü sunuyor.
    Şu anda Multijet'ler bile hor kullanılanları 300K'larda kapak açtırmaya başladı..
    Yani ben yaptıklarımızdan yola çıkarak bunu söylüyorum.Keza babam da bu konuda böyle düşünüyor ki kendisi 1970'ten beri bu işi yapıyor.Usta yani.
    Düşünmekten ziyade görünen köy kılavuz istemez hesabı.

    Hatta yetkili servisken babamın biz Scudo'yu aldığımızdan yaklaşık 3-4 ay sonra gelen servis müdürüne dediği lafı unutmam.Bu arabaların niye düz motorlusunu ilk getirip;satıp da sonra Turbolularını getirdiniz diye..O da birşeyler dedi geçti doğal olarak.:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    hocam 80 bin km olması az değilmi piyasada 200 ile 300 bin km arası partner 1.9 d ve caddy sdı dolu acaba bunlar sizin dediğiniz gibi bu kmlerde motormu yaptırdı yoksa orjinal motor ilemi bu kmlere geldiler

    @Warrior hocam orjinal motorla çok zor o km'leri yapmaları.

    Bahsettiğim Doblo 1.9D'den ziyade yığınla Partner-Berlingo 1.9D 71 Hp,Kangoo 1.9D 65 Hp,Scudo 1.9D 71 Hp motoru yapmışızdır.Dedim ya Scudo TD aldık zamanında.Sırf bu Turbo motoru bekledik TR'ye gelsin diye o zaman 1 sene fazladan.Ama başkalarının araçları 70-80K'lerde kapak açılırken bizimki 160K gitti hiç sorunsuz.Şu anda sattığımız adam da 180K filan yapmıştır rahat hâlen yağ-su kontrolü ile motor gider sorunsuz.
    Yukarıdaki saydığım motorlara Ducato ve Boxer'ların 2.5D ve 2.8D motorlarını da eklemek isterim.
    Kısaca Turbo beslemeli dizel motor illa ki doğal emişli düz dizel motordan daha iyi bir performans,kullanım ömrü sunuyor.
    Şu anda Multijet'ler bile hor kullanılanları 300K'larda kapak açtırmaya başladı..
    Yani ben yaptıklarımızdan yola çıkarak bunu söylüyorum.Keza babam da bu konuda böyle düşünüyor ki kendisi 1970'ten beri bu işi yapıyor.Usta yani.
    Düşünmekten ziyade görünen köy kılavuz istemez hesabı.

    Hatta yetkili servisken babamın biz Scudo'yu aldığımızdan yaklaşık 3-4 ay sonra gelen servis müdürüne dediği lafı unutmam.Bu arabaların niye düz motorlusunu ilk getirip;satıp da sonra Turbolularını getirdiniz diye..O da birşeyler dedi geçti doğal olarak.:)


    Alıntıları Göster
    düz dizel nasıl km yapmaz ha fiat reno falan beceremez o başka isuzular düz dizel eskileri 1,5 milyon yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: kudal


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.




    neden?

    düz dizeller genelde bakımları tam olmak şartıyla 300-400 bin km gider. nerden çıktı şimdi 75-80 bin?

    Yanlışınız var.Hiçbir doğal emişli dizel motor o kadar gitmez;gidemez.Segmanlar dayanmaz.
    Ek olarak bahsi geçen araçtan belki 20 tanesinin motorunu indirdik zamanında ve hepsine de segman atıldı yeniden;yani motor yenilemesi yapıldı ve en iyiy dayananı 76 bin kusür km'deydi.O yüzden yazdım.
    Şöyle örnek vereyim kendimizde geçen seneye kadar 1999 model Fiat Scudo 1.9TD vardı.Araç üzerindeki motor bahsi geçen 1.9D'nin Turbolu versiyonuydu.Sattığımızda 160 kusür bin km'deydi.Bir sefer kapak filan açılmadı.Turbo besleme olduğu için bu da.Turbo besleme sayesinde motor fazla hırpalanmıyor;daha rahat çalışıyor bu sayede daha uzun gidiyor.En kısa şekliyle böyle.Düz dizellerde ise böyle bir durum söz konusu değil.
    Hatta geçende açtığınız Saxo 1.5D alınır mı konusuna da yazacaktım ama fırsatım olmadı.Almayı düşündüğünüz 1.5D'lere de bulaşmayın.Daha doğrusu düz dizel motorlara yanaşmayın derim.Nerdeyse her 50-60 bin km'de motor yaptırırsınız.


    363.000'de üst komşumun dizel atmosferik saxo'su hatta bizde adamcagız. Kızdı sana, apartmanda 3 Saxo sahibiyiz hepimiz kızıdk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    hocam 80 bin km olması az değilmi piyasada 200 ile 300 bin km arası partner 1.9 d ve caddy sdı dolu acaba bunlar sizin dediğiniz gibi bu kmlerde motormu yaptırdı yoksa orjinal motor ilemi bu kmlere geldiler

    @Warrior hocam orjinal motorla çok zor o km'leri yapmaları.

    Bahsettiğim Doblo 1.9D'den ziyade yığınla Partner-Berlingo 1.9D 71 Hp,Kangoo 1.9D 65 Hp,Scudo 1.9D 71 Hp motoru yapmışızdır.Dedim ya Scudo TD aldık zamanında.Sırf bu Turbo motoru bekledik TR'ye gelsin diye o zaman 1 sene fazladan.Ama başkalarının araçları 70-80K'lerde kapak açılırken bizimki 160K gitti hiç sorunsuz.Şu anda sattığımız adam da 180K filan yapmıştır rahat hâlen yağ-su kontrolü ile motor gider sorunsuz.
    Yukarıdaki saydığım motorlara Ducato ve Boxer'ların 2.5D ve 2.8D motorlarını da eklemek isterim.
    Kısaca Turbo beslemeli dizel motor illa ki doğal emişli düz dizel motordan daha iyi bir performans,kullanım ömrü sunuyor.
    Şu anda Multijet'ler bile hor kullanılanları 300K'larda kapak açtırmaya başladı..
    Yani ben yaptıklarımızdan yola çıkarak bunu söylüyorum.Keza babam da bu konuda böyle düşünüyor ki kendisi 1970'ten beri bu işi yapıyor.Usta yani.
    Düşünmekten ziyade görünen köy kılavuz istemez hesabı.

    Hatta yetkili servisken babamın biz Scudo'yu aldığımızdan yaklaşık 3-4 ay sonra gelen servis müdürüne dediği lafı unutmam.Bu arabaların niye düz motorlusunu ilk getirip;satıp da sonra Turbolularını getirdiniz diye..O da birşeyler dedi geçti doğal olarak.:)


    Alıntıları Göster
    W201 ve W124 kasa dizel Mercedeslerdeki motorlarda aynı şekilde düz dizel motorlar değilmidir arkadaşlar. Bu motorlar genelde 400-500 bin'e kadar motor yapmayı gerektirmeden gidiyorlar. İlanlarda 600 binlerde satılan otomatik vitesli dizel Mercedeslerde var. Bir tanıdığımda 200D var 86 model bir kaç sene önce 400 binde alıp, alır almaz motor yaptırmış, şu an arabaya bildiğiniz kırsal motorini bile çok görüyor, aracı kamyoncuların kullandığı yağla çalıştırıyor sürekli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    363.000'de üst komşumun dizel atmosferik saxo'su hatta bizde adamcagız. Kızdı sana, apartmanda 3 Saxo sahibiyiz hepimiz kızıdk

    Kızmayın.
    Saxo değil ama C15 First var ticari araç.O da öyledir.Dayanmaz.Isuzu'lara lafım yok;piyasada kendini kanıtlamış dizel ustasıdır.
    Keza Mercedes Benz'de öyledir.Ama bilhassa Peugeot-Citroën-Fiat 3'lüsünün 90'ların ortasındaki teknolojileriyle ürettikleri doğal emişli düz dizel motorları ne yazık ki böyle.Bir yerden salladığımı filan sanmayın.Kaç sefer dediğim gibi kapak açıldı segman atıldı dükkanda.Tek bir modele de değil.Partner,Berlingo,Doblo,Ducato,Scudo,Boxer vs.
    Bunların arasına yukarıda bahsi geçen Caddy Sdi ve eski kasa Combo D'yi de katabilirim.Çünkü onların da başka ustalar tarafından dediğim km'lerde kapak açılıp segman atıldığını gördüm.
    En basitinden J9'lar.Üzerindeki 2500cc motora Allah'ın her kışına girmeden önce kaç kişinin tekrar tekrar motor yaptırdıklarını bilirim sanayide.Yapılanlar da o 1 senede 35-40K km anca yapar.
    10 numara yağ işi ise;çalışır hiçbirşey de olmaz.Aynı motorin gibidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    363.000'de üst komşumun dizel atmosferik saxo'su hatta bizde adamcagız. Kızdı sana, apartmanda 3 Saxo sahibiyiz hepimiz kızıdk

    Kızmayın.
    Saxo değil ama C15 First var ticari araç.O da öyledir.Dayanmaz.Isuzu'lara lafım yok;piyasada kendini kanıtlamış dizel ustasıdır.
    Keza Mercedes Benz'de öyledir.Ama bilhassa Peugeot-Citroën-Fiat 3'lüsünün 90'ların ortasındaki teknolojileriyle ürettikleri doğal emişli düz dizel motorları ne yazık ki böyle.Bir yerden salladığımı filan sanmayın.Kaç sefer dediğim gibi kapak açıldı segman atıldı dükkanda.Tek bir modele de değil.Partner,Berlingo,Doblo,Ducato,Scudo,Boxer vs.
    Bunların arasına yukarıda bahsi geçen Caddy Sdi ve eski kasa Combo D'yi de katabilirim.Çünkü onların da başka ustalar tarafından dediğim km'lerde kapak açılıp segman atıldığını gördüm.
    En basitinden J9'lar.Üzerindeki 2500cc motora Allah'ın her kışına girmeden önce kaç kişinin tekrar tekrar motor yaptırdıklarını bilirim sanayide.Yapılanlar da o 1 senede 35-40K km anca yapar.
    10 numara yağ işi ise;çalışır hiçbirşey de olmaz.Aynı motorin gibidir.


    Alıntıları Göster
    arkadaşın dediği doğru benim kuzende vardı kısa sürede motor bitti o da takasa verdi aracı, berbat bir motor, ayrıca tüketimide fazla. o ara polislerde de vardı saydırıp duruyorlardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    arkadaşın dediği doğru benim kuzende vardı kısa sürede motor bitti o da takasa verdi aracı, berbat bir motor, ayrıca tüketimide fazla. o ara polislerde de vardı saydırıp duruyorlardı.

    Alıntıları Göster
    bende 2007 model şirket aracı peugeot partner 1.9 D turbosuz var. 120 bin kmde ve daha motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadım. servis bakımlı ve sadece 10 bin km rutin bakımı yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    Arkadaş doğru söylüyor,düz dizellerin motor ömürleri azdır,62 000 km motor yaptırmış yakınım var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    Arkadaş doğru söylüyor,düz dizellerin motor ömürleri azdır,62 000 km motor yaptırmış yakınım var...

    Alıntıları Göster
    Kötü yakıt kullanmışlardır, hararet falan yaptırmışlardır , 60 bin de hiç bir motor bitmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Kötü yakıt kullanmışlardır, hararet falan yaptırmışlardır , 60 bin de hiç bir motor bitmez.

    Alıntıları Göster
    Bizde zamanında Kangoo 1.9D Partner 1.9 D fln kullandık şirkette hiçbirinede motor yaptırmadık.Yalnız Kangoo'da bir problem oldu araba durduğu yerde tam gaz çalışmaya başladı durduramadık araba kol çıkardı.O da segman bitmesi değil yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Bizde zamanında Kangoo 1.9D Partner 1.9 D fln kullandık şirkette hiçbirinede motor yaptırmadık.Yalnız Kangoo'da bir problem oldu araba durduğu yerde tam gaz çalışmaya başladı durduramadık araba kol çıkardı.O da segman bitmesi değil yani.

    Alıntıları Göster
    Bizim de devlet dairesinde 91 model 2,5 toyota pickuplar var 400.000-600.000 arası km'de araçlar ve daha hiç birine motor yapılmamış. Bir de devlet dairesinde araçların nasıl kullanıldığını bilirsiniz... Anca zayıf ekipman (segman, piston vb.) kullanılıyorsa bu bahsettiğiniz modellerde o modellere has bir durum söz konusu olabilir, yalnız atmosferik dizeller hakkında böyle bir genelleme yapılması doğru değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neowho

    Bizim de devlet dairesinde 91 model 2,5 toyota pickuplar var 400.000-600.000 arası km'de araçlar ve daha hiç birine motor yapılmamış. Bir de devlet dairesinde araçların nasıl kullanıldığını bilirsiniz... Anca zayıf ekipman (segman, piston vb.) kullanılıyorsa bu bahsettiğiniz modellerde o modellere has bir durum söz konusu olabilir, yalnız atmosferik dizeller hakkında böyle bir genelleme yapılması doğru değil...

    Alıntıları Göster
    80.000 km gidecek bir motoru üretici asla piyasaya sürmez. Hele dizel motor konusunda usta bir firma olan Fiat bunu yapmaz.

    Sürekli kötü yakıt, değiştirilmeyen filtre ve yağ nedeniyle 100.000 i görememesi motorun suçu değildir. Size denk gelenler bu kapsama giren talihsiz motorlardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    80.000 km gidecek bir motoru üretici asla piyasaya sürmez. Hele dizel motor konusunda usta bir firma olan Fiat bunu yapmaz.

    Sürekli kötü yakıt, değiştirilmeyen filtre ve yağ nedeniyle 100.000 i görememesi motorun suçu değildir. Size denk gelenler bu kapsama giren talihsiz motorlardır.

    Alıntıları Göster
    Banada biraz mantıksız geldi.Bu tür ticari araçlar bazıları 80 bini 6-7 ayda yapıyor.Öyle olsa kimse bu araçları almaz bana kalırsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Banada biraz mantıksız geldi.Bu tür ticari araçlar bazıları 80 bini 6-7 ayda yapıyor.Öyle olsa kimse bu araçları almaz bana kalırsa

    Alıntıları Göster
    Bir yanlışlık olmasın? Düşük devirli ve yüksek sıkıştırma oranı yüzünden gayet sağlam üretilen atmosferik dizel motorlar doğaları gereği yüzbinlerce kilometre yapabilir. Bizim öğrendiğimiz, duyduğumuz buydu, ticari araçların durumu da ortada.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.