Şimdi Ara

Fiat Doblo 1.9D motor ömrü (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
119
Cevap
1
Favori
161.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maniakcocukcyp

    fıat ve renault un o motorları belkı sağlam değıldır belkı sorunları vardır ama dığer dızeller bu şekılde değıl maalesef.bır kısmı sanayıcılerın uydurması.para kazanmak ıçın yapılan söylenen şeyler.düz dızel motorlar bakımı yapılıp düzgün kullandığı sürece benzınlı motorlardan daha uzun ömürlüdür.bu mantığa göre 40-50 bın kmde de benzınlı motorları komple yenılemek gerek..renault ve fıatta sorun vardır ama dığer markalarda duymadım.zaten üretım amacı uzun ömürlü olması ıçındır.

    Alıntıları Göster
    Normal şartlarda düz sistem dizel motorların milyon km yapması lazım.

    Kara düzen dizel motorlar sağlam bloklu olurlar. İçlerinde turbo ve modern sistemlerdekine benzeyen enjektör gibi çok fazla hassas aksam barındırmazlar. Bir de bunların üstüne mazot gibi gazyağına benzeyen, hatta bir çeşit yağ olan bir yakıtla çalıştıklarından motor kendiliğinden yağlanır. Bu motorları aşırı devirsiz ve de aşırı devirli kullanmadığınız sürece teorik olarak çok rahat yukarıdaki kilometrelere sorunsuzca ulaşırlar.

    Ancak bizdeki kara düzen dizellerde çok kalitesiz dizel kullanıldığından onlar bile illallah demişler anlaşılan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 15 Eylül 2020; 13:12:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kritios

    nasıl bir motormuş bu yaa.
    daha neler duyacaz bakalım...

    Alıntıları Göster
    Düz dizel olduğu içn fazla gitmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Düz dizel olduğu içn fazla gitmez

    Alıntıları Göster
    ben konyada cificilik yapmaktayım nissan contry 2001 model cift kabin kullanıyorum sınıfının tutulmayanı diye geciyor 86 hb lik motor 184 binde turbo falanda yok hic bi sıkıntısıda yok senede 2 defa yag degişir 6 ay süreyle 20.50 traktör yagı kullanırım sulama amaclı kullandıgım kamyon motorları var toptan yag geldigi icin başka yagda almam toz camur her türlü ortamda bulunur bir gram bile yag esmeden calışır ustasına gösterdim bi sorun varmı bi 184 bin daha calıssında ozman baklaım dedi usta yani söyledigi 300 350 bin arası dedi 99 model mıstsıbissi kamyon kullanıyorum 105 hb yol tozu yüzünden sekmen piston sorun var sanırsam şimdide fıat dublo dizel almayı düşünüyordum 2 el 2002 2004 model arası ruhasıtında otomobil yazanlardan araştırma yaparken buraya girdim turbolu alayım ozamn




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    quote:

    Orijinalden alıntı: descent06

    Fiatın dizel motorunun ömrü normal kullanımda en fazla 150.000



    haha sen beni güldürdün allahda seni güldürsüneski 2003 1.9jtd doblo bizden 400.000 km çıktı o da dağlık yolda araba şimdi 600.000 km yakın bir kere motor yüzünden büyük arıza vermedi

    Alıntıları Göster
    80.000km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pres sure

    80.000km

    Alıntıları Göster
    1.9 turbolu nasıl peki burda yazılanlar göre iyi ben bu tür arabalardan fazla anlamam ama herkez dublo al diyor konfor motor gibi multijetleri öneriyor herkes
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dolcevita-

    1.9 turbolu nasıl peki burda yazılanlar göre iyi ben bu tür arabalardan fazla anlamam ama herkez dublo al diyor konfor motor gibi multijetleri öneriyor herkes

    Biz bugün 2.el 2003 model aldık bakalım hocam..hayırlısı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çöl Tilkisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dolcevita-

    1.9 turbolu nasıl peki burda yazılanlar göre iyi ben bu tür arabalardan fazla anlamam ama herkez dublo al diyor konfor motor gibi multijetleri öneriyor herkes

    Biz bugün 2.el 2003 model aldık bakalım hocam..hayırlısı olsun

    Alıntıları Göster
    işyerinde 1.9jtd var.alan motor soğuk sıcak demeden basıyor.şuan 330 bine yaklaştı.bakımı 313 binde olması gerekiyodu hala yapılmadı.motorda tık yok son derece canlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.


    1999 berlingo 1.9D kullanıcısıyım ilk sahibiyiz araç 215.000 kmde dediğine göre mucize bu :D
    tamirci oludğun için hep bozuk arabalar gelir sana ondan bu kanıya vardın ama ilk defa senden duydum bu konuyu.taksicilerin albeaları 600.000 gideninide gördüm 400binde araç kullanımı aldığınız yakıt ve bakımlarla ilgili bir konu bu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    bir ay içinde citroen saxo dizel almayı planlıyorum. araştırabildiğim kadarıyla düz dizel ve 300-400 bin km arası yol yapabiliyormuş. yani burada söylenenlerle çelişiyor.

    Alıntıları Göster
    bende 1.9 d (turbosuz) 2002 fiat doblo vardı 145 binde motoru patladı yeni motor taktırmıştım fakat 5 bin km sonra o da dağıl dı ama şunu söylemem gerek ki kullanılan mazot ve

    periyodik bakımlarını aksatmamak gerekiyor. 10 binde bir bakımının yapılması gerekiyor ve motoru fazla zorlamıcan sonuçta ticari bir araç. vede hangi marka model

    olursa olsun aracına bakarsan oda sana bakar :) ama 80 bindede tabiki gitmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    1- Eşit şartlarda Dizel motorların ömrü Benzinli motorlar ile kıyaslanmıyacak kadar uzundur.
    2- Turbosuz Dizellerin ömrünün kısa olduğu Tamamen saçma.


    Kusura bakmayında hani meşhur bir mantık hikayesi vardır ya. Dağda bir tane siyah keçi görmüşsün sonra diyorsun ki tüm keçiler siyahtır.

    Evet Kangonun düz dizel motoru çok lanet bir motordur. Çevremde bu yüzden çok mağdur insan gördüm
    Keza Fiatın otomobillerinde kullandığı eski tip dizel motoruda aynıdır.

    Ama bu tamamen markalara has bir durumdur. Daha sonra yaptıkları hataların farkına vardılar ve o zamanda Turbolu motorlar yaygınlaştıkları için hatalarınıda düzeltip. Turbolu versiyonlarını piyasaya sürdüler.

    Bence lisede coğrafya,Edebiyat,Beden eğitimi gibi tüm dersleri kaldırıp MAntık dersini koymaları lazım. Bizim Toplumun genel problemi

    Alıntıları Göster
    Nerede eski sağlam Atmosferik dizeller azizim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Nerede eski sağlam Atmosferik dizeller azizim.

    nerdesi falan yok kardeş hepsi yerinde duruyor. birisi çıkmış fiat a dizel motor ustası diyor, birisi düz dizellerin hepsine laf ediyor. ağzı olan konuşuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seyfülislam

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Nerede eski sağlam Atmosferik dizeller azizim.

    nerdesi falan yok kardeş hepsi yerinde duruyor. birisi çıkmış fiat a dizel motor ustası diyor, birisi düz dizellerin hepsine laf ediyor. ağzı olan konuşuyor...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 3 ay önce doblo 1.9 D cargo modeli vardı ve ilk sahibiydik ben böyle bir araba görmedim horda kullanılmadı ama 157.000 de motor bitti,ustaya götürdük 2.500 tl masrafı var dediler, sattık ve şimdi volvo v40 aldık çok memnunuz en azından doblo gibi saçma sapan masraflar çıkartmıyor.(belkide doblonun bu modeli böyledir bilemeyeceğim.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: kudal


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.




    neden?

    düz dizeller genelde bakımları tam olmak şartıyla 300-400 bin km gider. nerden çıktı şimdi 75-80 bin?

    Yanlışınız var.Hiçbir doğal emişli dizel motor o kadar gitmez;gidemez.Segmanlar dayanmaz.
    Ek olarak bahsi geçen araçtan belki 20 tanesinin motorunu indirdik zamanında ve hepsine de segman atıldı yeniden;yani motor yenilemesi yapıldı ve en iyiy dayananı 76 bin kusür km'deydi.O yüzden yazdım.
    Şöyle örnek vereyim kendimizde geçen seneye kadar 1999 model Fiat Scudo 1.9TD vardı.Araç üzerindeki motor bahsi geçen 1.9D'nin Turbolu versiyonuydu.Sattığımızda 160 kusür bin km'deydi.Bir sefer kapak filan açılmadı.Turbo besleme olduğu için bu da.Turbo besleme sayesinde motor fazla hırpalanmıyor;daha rahat çalışıyor bu sayede daha uzun gidiyor.En kısa şekliyle böyle.Düz dizellerde ise böyle bir durum söz konusu değil.
    Hatta geçende açtığınız Saxo 1.5D alınır mı konusuna da yazacaktım ama fırsatım olmadı.Almayı düşündüğünüz 1.5D'lere de bulaşmayın.Daha doğrusu düz dizel motorlara yanaşmayın derim.Nerdeyse her 50-60 bin km'de motor yaptırırsınız.


    efendim sallamayiniz hicbir dizel motor falan diye piyasa 1.5 2 milyonda kamyon otobüs dolu daha motor yaptirmamis..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli


    quote:

    Orijinalden alıntı: kudal


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Düz dizel motor;en fazla 75.000-80.000 km gider.Sonrasında segman atılması gerekir.




    neden?

    düz dizeller genelde bakımları tam olmak şartıyla 300-400 bin km gider. nerden çıktı şimdi 75-80 bin?

    Yanlışınız var.Hiçbir doğal emişli dizel motor o kadar gitmez;gidemez.Segmanlar dayanmaz.
    Ek olarak bahsi geçen araçtan belki 20 tanesinin motorunu indirdik zamanında ve hepsine de segman atıldı yeniden;yani motor yenilemesi yapıldı ve en iyiy dayananı 76 bin kusür km'deydi.O yüzden yazdım.
    Şöyle örnek vereyim kendimizde geçen seneye kadar 1999 model Fiat Scudo 1.9TD vardı.Araç üzerindeki motor bahsi geçen 1.9D'nin Turbolu versiyonuydu.Sattığımızda 160 kusür bin km'deydi.Bir sefer kapak filan açılmadı.Turbo besleme olduğu için bu da.Turbo besleme sayesinde motor fazla hırpalanmıyor;daha rahat çalışıyor bu sayede daha uzun gidiyor.En kısa şekliyle böyle.Düz dizellerde ise böyle bir durum söz konusu değil.
    Hatta geçende açtığınız Saxo 1.5D alınır mı konusuna da yazacaktım ama fırsatım olmadı.Almayı düşündüğünüz 1.5D'lere de bulaşmayın.Daha doğrusu düz dizel motorlara yanaşmayın derim.Nerdeyse her 50-60 bin km'de motor yaptırırsınız.


    efendim sallamayiniz hicbir dizel motor falan diye piyasa 1.5 2 milyonda kamyon otobüs dolu daha motor yaptirmamis..

    Alıntıları Göster
    s.a arkadaslar bilmem nasip olurmu bende bu yakınlarda kimseye danışmadan yıl başında 1.9 TD scudo aldım benim amacım yük taşımak veya ticaret yapmak degil sadece arkadaşlarla birleşip iş yerine gidip gelmekti lakin afyon biraz değil baya bir soğuk oldu -30 gördü hatta geçti. Neyse sizinde dikkatinizi dağıtmayayım ben yaklaşık 1000 km sonra yağını , yağ filtresini, mazot fitresini, hava filtresini değiştirmem gerekiyor buralarda parça bulmak sıkıntı daha siftah yapacam çünki bana kargo ile gönderebilecek ankara da bir yedek parçaçı lazım para havale yöntemiyle bilgisi olan yardımcı olabilecek olan arkadaşlar bana bi yardımcı olabilirmi hepinize saygılarımı sunuyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    1- Eşit şartlarda Dizel motorların ömrü Benzinli motorlar ile kıyaslanmıyacak kadar uzundur.
    2- Turbosuz Dizellerin ömrünün kısa olduğu Tamamen saçma.


    Kusura bakmayında hani meşhur bir mantık hikayesi vardır ya. Dağda bir tane siyah keçi görmüşsün sonra diyorsun ki tüm keçiler siyahtır.

    Evet Kangonun düz dizel motoru çok lanet bir motordur. Çevremde bu yüzden çok mağdur insan gördüm
    Keza Fiatın otomobillerinde kullandığı eski tip dizel motoruda aynıdır.

    Ama bu tamamen markalara has bir durumdur. Daha sonra yaptıkları hataların farkına vardılar ve o zamanda Turbolu motorlar yaygınlaştıkları için hatalarınıda düzeltip. Turbolu versiyonlarını piyasaya sürdüler.

    Bence lisede coğrafya,Edebiyat,Beden eğitimi gibi tüm dersleri kaldırıp MAntık dersini koymaları lazım. Bizim Toplumun genel problemi

    Alıntıları Göster
    80-90 binde dizel aracın motor istemesi normal değildir. Ancak kalitesiz yağ veya gecikmeli yağ bakımı hararet v.s gibi nedenlerle bu mümkün. Düzenli bakımları yapılan 1.9 partnerimi 180.000 KM kullanıyorum. Hiç bir sorun yok. Galeri ve motorcu baktı motoru güzel dediler. Yani araca kullanana göre motor ömrü değişir. Gereksiz polemiklere gerek yok. Sonuçta kulaktan dolma değil yaşayarak edinilen bir tecrübe. Saygılar




  • şirketin reno symbolu var 1.5 dCi 85 bine yaklasti tik yok gayet guzel calisiyor. Dahada gider yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cıdden sasılcak bı durum neler yazmıslar 60 bınde en fazla 100 bınde motor yaptırırsın denmıs bızde 2000 partner var sıfır almıstık arabayı hala bızde 13 senedır suan 200 bınde arac tek yapılan motor masraf olarak kısın arac cok zorlayınca kol cıkardı blok patlattı o baska bı masraf cıkarmadı bıze suanda hala bızde arac yaptırdık gene bınıyoruz ama kullanıcıdan kullanıcıya degısır motor bıtmesı bız aracı babam ve ben kullanıyoruz ancak cok dıkkatlı kullanmak gerek cok zorlamadan ve hor kullanmadan kesınlıkle bı 200 bın daha yapabılcemızı dusunuyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tayfundoner

    Cıdden sasılcak bı durum neler yazmıslar 60 bınde en fazla 100 bınde motor yaptırırsın denmıs bızde 2000 partner var sıfır almıstık arabayı hala bızde 13 senedır suan 200 bınde arac tek yapılan motor masraf olarak kısın arac cok zorlayınca kol cıkardı blok patlattı o baska bı masraf cıkarmadı bıze suanda hala bızde arac yaptırdık gene bınıyoruz ama kullanıcıdan kullanıcıya degısır motor bıtmesı bız aracı babam ve ben kullanıyoruz ancak cok dıkkatlı kullanmak gerek cok zorlamadan ve hor kullanmadan kesınlıkle bı 200 bın daha yapabılcemızı dusunuyoruz.
    Bahsedilen 1.9 D düz motor kullamaktayız. 12 yıldır . Fiat scudo ewet araçta peugout üretimi motor bulunmakta. ve suan araba 200.776 km de ve suana kadar motora tornavida bile demedi. ve aynı performansında. ve sırf bu konuyu gördüm diye üye oldum. ben böyle sacmalık duymadım. bu motorlar bakımı zamanında aksatılmadan yapılırsa 400 bin km rahat görür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smlyrdkl

    Bahsedilen 1.9 D düz motor kullamaktayız. 12 yıldır . Fiat scudo ewet araçta peugout üretimi motor bulunmakta. ve suan araba 200.776 km de ve suana kadar motora tornavida bile demedi. ve aynı performansında. ve sırf bu konuyu gördüm diye üye oldum. ben böyle sacmalık duymadım. bu motorlar bakımı zamanında aksatılmadan yapılırsa 400 bin km rahat görür.

    Alıntıları Göster
    delinin biri kuyuya taş atmış olayı olmuş yine burda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    delinin biri kuyuya taş atmış olayı olmuş yine burda

    Alıntıları Göster
    Konu hortlayacak ama, 2003 1.9D doblo var bizde. 8 senedir kullanıyoruz. 165 bin km.'de motor yedi. Nedeni de Amasya'da bir trafik kazası geçirdi ve radyatör patlattı. İmkansızlıktan o şekil arabayı 7 km. kullandık. Doğal olarak motor haşlandı.

    Bu tip, amacı yük taşımak ve dolaşmak olan hafif ticari bir araca 80 bin km. ömür vermek çok komik bir durum olur. // Şuan 225 bin de bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MinTDestek -- 26 Ocak 2014; 23:52:43 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.