Şimdi Ara

Fiat Doblo 1.9D motor ömrü (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
118
Cevap
1
Favori
155.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta Fransadaydim. Yollar eski Kangolar ile dolu. Problemli olsa bu kadar çok olmazdi. Forumda kötü bahsedilmesine sasirdim. Belki 1.9 motor için gurultulu ve hizli gitmeyen ama çok saglam diyen adamlar dolu forumlarda. Ilginç . Belki Tr deki mazot kalitesinden olabilir. Zaten Tr de ne kaliteli ki. Dogalgazla çalisan ocak makarna suyunu bile yarim saatte kaynatamadi. çok sasirdim. Bu kadar kalite farki olsun. Halbuki dogalgaz avrupayada rusyadan geliyor. Sasilacak gibi kalite farki var. Fiyatlarda ayni.
  • bır tanıdıgın arabasında gözümle gordugum hayret verıcı ve turbo motorların ömürleriyle ilgili bi kac sey yazayım
    amcamız 70 yasında
    işi geregı sureklı olarak her gun ankara - kırıkkale arası gıder gelır
    arac 1.3 multijet doblo
    ve arada bırde daha uzun yol yapar mesela ıstanbul

    aracın km sı suanda 300k
    arac ankara kırıkkale arası her gun ama hergun gıder gelır
    ve kesınlıkle araba 95 yapmaz sureklı hızı ya 80 dir yada 90 yanı 95 demez
    sahıbı kesınlıkle ve kesınlıkle arabayı uzmeden cok narın kullanıyor
    ıstanbul gıbı uzun yollarda yanı otoyol seyahatlerınde ıse araba 115 yapmaz max 110 gıder

    arac sureklı olarak servıse gırer hıc aksatmadan 9000km de bır bakıma gırer
    yanı kesınlıkle 9100km demez 9000km der ve bakıma gıder yetkılı servıse

    ordakı ustaların dedıgıne göre bu araba bu sekılde kullanılmaya devam ederse en az bı 300k daha yol yapar
    ve arac bakımlarında sadece yag degısmıyor
    komple suyu yagı ve tüm filtreler
    yakıt kesınlıkle ama kesınlıkle opetten ve aynı pompadan yanı aynı ıstasyon
    arac orjınal on takımıyla duruyor
    hatta servıstekı ustalar abı satarsan araba her zaman bızım demısler


    burdakı ılgınclık enjektor ve pompanında kusursuz olması ve bır bu kadar daha uzun sure dayanabılecegı soylenıyor

    demekkı bu adama bı alman malı turbolu arac versen kesınlıkle ama kesınlıkle mılyon devırtır

    tabı bu kullanımlada dırek alakalı ne kadar duzgun kullanırsan o kadar uzun km lı olur




  • Konuyu Hortlatalım madem .. aracım 2001 1.9D ve 190000 binde birkerebile motor açılmadı ellenmedi .. arkadaşımın partner 1.9D düz motor ve onunkide aynı şekilde 200000 ni devirdi ellenmedi yani bırakalım bu işleri nerde görülmüş 80000 de 90000 bnde arabanın motor indirildiği anca çok yuksek devirlerde ve zorlamayla belki onun haricinde milletin aklını bulandırmanın bi anlamı yok . arkdaşlar
  • 140.000 km de şu anda 1.3 multijet fiat paliom,tık yok daha maşaallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar kimse değinmemiş bir konu var bende o bilgiyi vereyim bir motorcu olarak. önceki yıllarda ısuzu yetkili servisinde çalışmıştım. evet ısuzu motorları 1 milyon km yapar geçerde o motorun o kilometreyi yapması kullanıcıya bağlıdır. ben 150 binde segmanları bitmiş motorda cok gördüm ısuzu olarak neden bu araçların motoru bu kadar erken bitti diye merak edenler vardır. işte asıl sevebi nedir biliyomusunuz bakın çok basit önemsiz zannedenler var bu hava filitresidir. hava filitresini kar edeyim diye dandik takanlar olur birde çok tozlu yolda çalışan araç devamlı toz yutar ve sıilindirlerdeki segmanları yersınız zamanla yataklarda bozulur.

    yani hava filitresi motorun akciğeridir. tozlu yollarda çabuk tıkanır. ve artık toz tutamaz hale gelir motor güçten düşer hava filitresi dandik yan sanayi olursa buda tozu tutamaz ve motora zarar verir. bu nedenle çok aracın kapak açtık bazıları aşırı aşınma olduğundan motorda iner. motor toz yedikçe o tozlar yağada karışır yağ filitresi o tozları süzer ama bir yere kadar yağ motorun kanallarında dolaşır ve piston kol ve yataklara gelir ince tozlar bu yatakları zamanla çizer. düşünün hava filitresnizden içeri ince bir demir çapak önce segmanları aşındırır sonra gömlekleri çizer sonra yataklara giderse orayıda çizer motor hakkında bilgisi olan bunun ne demek olduğunu bilir.

    yani sonuç olarak sizin aracınızın kronik motor sorunu yoksa gerisi bu motoru uzun ömürlü tutmak size bağlıdır. o yüzden hava filitresine çok önem verin 10 binde değişen yağınız varsa siz 5 binde hava filitresini değişin yağ seviyesi ve hararete dikakat ederseniz o motor 100 binlerce kilometre yapar.




  • Ayrica bizdede 2002 model doblo 1.9 duz dizel var arac bizden onceki sahibindeyken 160 binde motor yemis servisten ogrendim sebebide egr valfinden kaynakli yani fabrikasyon hatali ilk cikan doblolar bunlar daha sonra servisler bu hatayi duzeltti ama gec kalinca iste bole motorlar zarar gordu maalesef

    Biz araci motor yapilmis halde aldik bizde 110 bin km yaptik suan duman atma yok yag yakma yok ufleme hic yok halende kullaniuoruz aracdan memmunuz sonucta 10 senedir bizde ve hala bizde bu motor nirmal sartlarda 300-500 bin yaparda gecer bile onemli olan bakimlarini yapmak hava filitresini hep degismek mazotu iyi yerden almak kim diyorsa bu motor 50 binde biter diye havadan salliyor.Birde suvar cok zorlamaya gelmeyen bir motoru var yokus yukari hararet cabuk yuksellir hararet yapmaz ama sinirda gezer hararet o nedenle buda motora zarar verir siz araci sakin iyi kullanirsaniz bise olmaz.

    Doblo 1.9 motor ile ilgili sorusu olan olursa cevaplarim veya aracda olabilir nede olsa 10 sene oldu hala bizde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akinci_41

    Ayrica bizdede 2002 model doblo 1.9 duz dizel var arac bizden onceki sahibindeyken 160 binde motor yemis servisten ogrendim sebebide egr valfinden kaynakli yani fabrikasyon hatali ilk cikan doblolar bunlar daha sonra servisler bu hatayi duzeltti ama gec kalinca iste bole motorlar zarar gordu maalesef

    Biz araci motor yapilmis halde aldik bizde 110 bin km yaptik suan duman atma yok yag yakma yok ufleme hic yok halende kullaniuoruz aracdan memmunuz sonucta 10 senedir bizde ve hala bizde bu motor nirmal sartlarda 300-500 bin yaparda gecer bile onemli olan bakimlarini yapmak hava filitresini hep degismek mazotu iyi yerden almak kim diyorsa bu motor 50 binde biter diye havadan salliyor.Birde suvar cok zorlamaya gelmeyen bir motoru var yokus yukari hararet cabuk yuksellir hararet yapmaz ama sinirda gezer hararet o nedenle buda motora zarar verir siz araci sakin iyi kullanirsaniz bise olmaz.

    Doblo 1.9 motor ile ilgili sorusu olan olursa cevaplarim veya aracda olabilir nede olsa 10 sene oldu hala bizde.

    Kango 1.9 veya Doblo 1.9 almayı düşünüyorum. 1.9 almamın sebebi ikinci el piyasada uygun ve daha çok sayıda olması.
    FAkat motor ömrü içime dert oldu. Yeni motoru komple yapılmış araçlarda var fakat donanımhaber saolsun yerden yere vurmuş. Kararsız kaldım.
    1.5 turbo motor ve 1.9 turbo motora yönelme oldu. Hoş 1.9 turbo motorda tavsiye edilmiyor :) Piyasada bu tarz arabaların çoğu 1.9 düz motor olması ve tutulmasıda şaşırtıcı.
    Yardımlarınızı bekliyorum. 5-10 sene kullanmalıyım arabayı he fazla yük taşınmayacak. 100 kilo en fazla :)




  • Abi bizde 2007 premio 1.3 multijet doblo var.Araba daha 73.000 nde.Daha cok şükür motorla ilgili bi sorun yasamadik.Zaten multijetler dunyanin en iyi motorlari arasinda.aracin ilk sahibiyiz.2007 den beri bizde.o.gun muayeneye goturduk Adam kilometre ye iinanamadi.bundan once 2001 1.9d doblo vardi.0 almistik.100.000 devrince sattik.Lan motor un icinde kuş varmis gibi cik cik oterdi.oterdi.kac kere sanayi ye gitti.italyan aygirina adi fransiz motoru atarsan nolur? Sonuç ortada 75.000 ni devir solugu sanayide al



    MULTIJET gibi varmi bee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.9d var. 2002 den beri. Sıfır almıştık. 155000 km'de. Aile aracı olarak kullanılıyor. Bakımları düzenli yapılıyor. Motoru gayet iyi durumda.

    Bu yüzden araçların bakımına dikkat ederek hareket etmek, sağlam usta bulmak yeterli olacaktır. Şu kadar daha gider demek sağlıklı değil kullanıcıya kullanım amacına göre değişir. Ancak yeni panoramalar 70 bin ve üstü olunca. Bu araçlar daha dikkat çekici hale geliyor.
  • 1.000.000 km gören jtd var ama düz dizel minimum 500 000 görür yalnız 2000 2005 olan d1 kasa 1.9 icin gecerli 1.3 tavsiye etmem hem kasa agir geliyor hem motor omru dusuk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teknoloji Devi -- 22 Aralık 2015; 22:29:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor 70 binde falan bitmez. O arkadaş baya sallamış. Bende 1.9 düz scudo var. 400 binde motor yapıldı şuanda ise 500 küsür binlerde. Ayrıca araç dolmuş hattında çalışıyor yani öyle dikkatli kullanılan bir araç değil. Benimki gibi en az 200 tane daha dolmuş hattında çalışan scudo ve doblo vardır, hiçbiri de 70 binde motor yaptırmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balanced blue

    Düz dizel motorları kullanırken dikkat etmek lazım. hararet yaptırmaya gelmez. sahibi olduğum arac e200 dizel mercedes 165.000 km de düz dizel 75 beygir. Ne bir üfleme var ne yağ yakar. Gecen temmuz ayında 2000 km yol yaptık bir gram yağ eksiltmedi cok da güzel calışıyor. Aracındaki motorun limitlerinin farkında olarak kullandıkdan ve bakmımlarınıda yaptırdıksan sonra sorun cıkartmaz. Şu da var aracımın bugün motorunu yeniletmek istesem orjinal parcalarıyla değiştircek olsam parcaya vericeğim fiyat 1300 lira zincir devirdaim hepsi dahil. usta ve diğer işciliklerle beraber 2,500 liraya geliyor.
    Kimse kalkıpda 80,000 km de motor biter filan demesin.Bu kadar kısa ömürlü olan bu dayanıksızlıkda demek olur ozaman Dizel motorların kullanıldıkları alanlara bir bakmal lazım.

    hiçbir motora hararet yaptırmaya gelmez. 1.4 şahinim vardı zamanında. öyle şimdiki araçlar gibi hararet yapınca bip-bip yapmazdı o zamanlar araçlar tabii. radyatör delinmiş, hararet yaptı. 170.000 filandı. o zamana kadar sorunsuz olan motor 5-10.000km sonra her tarafından yağ saçmaya başladı.




  • Bu sitede acilen konuların güncellenmesi lazım..Bazı rakamsal değerler çook eski....Gelelim bu konuya...:
    Senelerdir Fıat Doblo kullanıcısıyım...Hiçbir Doblo nun 70-80 Binlerde motor bitirdiğini görmedim...Herkes birşeyler yazıyor.Kesinlikle net bilgi sahibi olmayanlar burada atıp tutmasınlar....Sitenin kalitesini düşürmeyin....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yillardir fiat uzerine calisiyorum, bir motorun omru onu kullanana gore değişiyor. Yaklasik 1.9D motorlar 250 bin ile 350 bin arasi motor ister. ( yag yakma vs. gibi sorunlar bas gosterir )

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ticari olarak değil fakat bende 6 yıl civarında clio 1.6 dizel kullandım ve açıkcası çok kötü, hor ve 0 bakımla kullandım. 130 bin kilometrede sorunsuz sattım.
  • Ya bu işte bir terslik var yada bizim doblo üretilen en dayanıklı araç. 2002 model 1.9D Doblo var. 13 senedir bizde. Aldığımız da sıfırdan farksızdı. 150 bin km de sadece yağ soğutucusu yandı. Suyunu kontrol etmediğimiz içinde hararet yaptı. Başka hiç bir sorun çıkarmadı. Konya-Ankara-İzmir-Antalya her sene gezmekteyim. Aynı zamanda arka da ufak römork dahil olmak üzere 50 kg lık 50 çuval yük ü sorunsuz çekiyor bana mısın demiyor. Uzun yolda 180 km hız gördüm titreme, içeriye ses alma, yoldan çıkma gibi bir durum söz konusu bile olmadı. Şehir içi 25 krş şehir dışı 18-20 kuruş yakmakta. Şuan aracım 300 bin km de. Başımıza kaporta boya masrafından başka hiç bir büyük masraf çıkarmadı motor aksamında veya başka bir yerinden. Senelik düzenli bakımlarını yaptırmaktayım. Aracı aldığımızda 20 bin km de idi. Toplam 280 bin km yaptık motor hayla sağlam. Lafı kısa kesmek gerekirse Doblonun motorunu indiren değil, Doblo yu adam akıllı kullanan bilir.




  • fiyat doblo 1.9 kargo bende 380.000 km yaptı süper yakıtda çok az 100.000 150.000 motor yapılan araçlar kullanıcı hatasıdır inanmayın kötüleme bunlar ..sen aracın yağını bakımını zamanında yap .motoru yiyen yağsızlık ve hararet bunlar tamamsa eksiksiz korkma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizdede 2001 doblo var motor rektefe olursa duzelirmi daha once 2 kere conta yakti fan falan calisirken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.