Şimdi Ara

euro5 ile euro4 motor arasındaki farklar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
166.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • euro5 ile euro4 motor arasındaki farklar nelerdir. performans,tasarruf,çevre
    nedir ne değildir.iyi akşamlar...



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekizinoglu

    Euro 5 de EGR valfi var düşük devirlerde egzoz gazı geri emme Manifolduna alınıp yakiliyor.

    Olmayan şey arıza yapmaz. Fiat da bu valfi arıza yapsın diye koymuş sanki.
    hiç bi fark yok birinde sadece filitre var.. para tuzagı başka bişey değil dpf tıkanıyo euro5 motorda.. araba öksürüyo gibi oluyo.. cevre yoluna cık biraz sert bas gaza bişey kalmıycaktır.. tamircilere para kaptırmayın hep sahtekar oluyolar ben daha hiç temiz kalpli vijdanlı tamirciye raslamadım.. hep düdüklemek için fırsat kolluyolar..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Euro 4 ve Euro 5 Motorların Farkları

    Egzoz emisyon standartlarını düzenleyen Euro normları, çevre dostu araç üretimini teşvik etmeyi amaçlar. Euro 4 ve Euro 5, bu normların iki önemli aşamasıdır ve araçların egzoz emisyonları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

    Euro 4 Motor

    • 2005 yılında uygulamaya konulan Euro 4 normları, partikül madde (PM) ve azot oksit (NOx) emisyonlarını önemli ölçüde azaltmıştır.
    • Euro 4 motorlu araçlar, Euro 3 motorlara kıyasla daha düşük emisyonlara sahiptir.
    • Dizel motorlarda dizel partikül filtresi (DPF) kullanımı zorunludur.

    Euro 5 Motor

    • 2009 yılında yürürlüğe giren Euro 5 normları, Euro 4 normlarına göre daha sıkı emisyon sınırları getirmiştir.
    • Euro 5 motorlu araçlar, Euro 4 motorlara göre daha düşük partikül madde ve azot oksit emisyonlarına sahiptir.
    • Benzinli motorlarda üç yollu katalitik konvertör kullanımı zorunludur.

    Euro 4 ve Euro 5 Motor Arasındaki Farklar

    • Euro 5 motorlar, Euro 4 motorlara göre daha düşük partikül madde ve azot oksit emisyonlarına sahiptir.
    • Euro 5 normları, dizel motorlarda zorunlu dizel partikül filtresi kullanımını içerirken, Euro 4 normları için bu zorunluluk yoktur.
    • Benzinli motorlarda, Euro 5 normları üç yollu katalitik konvertör kullanımını zorunlu kılarken, Euro 4 normları için bu zorunluluk yoktur.

    Euro 4 Motor Nasıl Anlaşılır?

    • Aracın tescil belgesinde motorun Euro 4 normlarına uygun olduğu belirtilir.
    • Motor bölmesinde Euro 4 logosu bulunabilir.

    Euro 5 Motor Hangi Araçlarda Var?

    • 2009 yılından sonra üretilen tüm araçlar Euro 5 motorlu olma şartına tabidir.

    Mitsubishi Euro 4 Motor Yorumları

    Mitsubishi Euro 4 motorlu araçlar, düşük emisyonları ve yakıt verimlilikleri ile bilinirler. Ancak, bazı kullanıcılar dizel partikül filtresinin bakım maliyetlerinden şikayet etmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • euro5-euro4= euro1 dir benim görüşüm kızmayın haa
  • Euro+X şeklinde tanımlanan şey AB'nin çevreyi koruma ve küresel ısınmayı engelleme amaçlı uzun yıllar önce oluşturduğu emisyon standartlarının kısaltmasıdır. Bu standartlara göre; AB'de araç satmak isteyen tüm markalar, belirlenen yıllara kadar belirlenen emisyon değerlerine ulaşması gerekiyor. Burada emisyondan kastetilen şey egzozdan dışarı atılan nitrojen oksit, hidrokarbonlar, karbonmonoksit vs.. gibi çevreye zararlı gaz ve partiküllerdir. Euro-1 1993 yılında yürürlüğe girmişti. Şu anda yürürlükte olan Euro-5 standardıdır, ancak 2014te Euro-6 gelecek.. Birbirlerinden farkı da aşağıdaki grafiklerde net bir şekilde görünüyor..
    Dizel araçlar için
     euro5 ile euro4 motor arasındaki farklar

    Benzinli araçlar için
     euro5 ile euro4 motor arasındaki farklar


    Euro normları direk olarak yakıt tüketimiyle alakalı değildir. Yani AB üreticilere "yakıt tüketimini azalt" diye değil, "egzos emisyonlarını azalt, azalt da nasıl azaltırsan azalt" diye baskı yapıyor. Üreticiler de bu emisyonları azaltabilmek için öncelikle daha verimli (yani daha az yakan) motorlar üzerinde çalışmaya başladılar. Sadece daha az yakan motorun yeterli olmadığı durumlarda ise Dizel Partikül Filtresi gibi yan teknolojilerle emisyonlarını azaltma yoluna gittiler.

    İşte Fiat da bunlardan biri.. Örneğin ilk çıktığı haliyle Euro-4 standartlarına uyum sağlayan 105 bg'lik Bravolar, DPF eklemesi ve yazılımsal bir iki minik değişikle Euro-5'e de uyumlu hale getirildi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanst



    teşekkürler kardeş ne olup bittiği belli oldu az çok
  • MERHABA

    Bende nasipse hafta içi peugeot 3008 Dizel 2011 primum pack sahibi olacağım.Her şey bir kenara tek takıldığım nokta euro 4 motor olması.Acaba çok fark var mı.

    euro 5 motor sesi euro 4 e göre daha sessiz diyorlar.Hatta % 40-50 gibi .Lütfen bilgisi olan cevaplayabilirmi...
  • bu tarz teknolojilerin olması elbette iyi. dünyamız daha az kirleniyor. ancak bir de bunun ekonomik boyutu var. bir DPF değişimi 4000 EURO kadar tutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    bu tarz teknolojilerin olması elbette iyi. dünyamız daha az kirleniyor. ancak bir de bunun ekonomik boyutu var. bir DPF değişimi 4000 EURO kadar tutuyor.

    Hangi aracın DPF değişimi 4000 Euro, meraktan soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bur@ku

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    bu tarz teknolojilerin olması elbette iyi. dünyamız daha az kirleniyor. ancak bir de bunun ekonomik boyutu var. bir DPF değişimi 4000 EURO kadar tutuyor.

    Hangi aracın DPF değişimi 4000 Euro, meraktan soruyorum.

    en basitinden benim kullandığım kamyonetin DPF si 4000 euro..
  • Birde Euro5.araclar sehiricinden cevreyi az kirletmesi icin altdevir peeformanslari dusuk ama ust devirler canli.
    Ayni aracin Euro4 u daha atak hissi veriyo ama tamamen yazilimsal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 5 de EGR valfi var düşük devirlerde egzoz gazı geri emme Manifolduna alınıp yakiliyor.

    Olmayan şey arıza yapmaz. Fiat da bu valfi arıza yapsın diye koymuş sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç bi fark yok birinde sadece filitre var.. para tuzagı başka bişey değil dpf tıkanıyo euro5 motorda.. araba öksürüyo gibi oluyo.. cevre yoluna cık biraz sert bas gaza bişey kalmıycaktır.. tamircilere para kaptırmayın hep sahtekar oluyolar ben daha hiç temiz kalpli vijdanlı tamirciye raslamadım.. hep düdüklemek için fırsat kolluyolar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekizinoglu

    Euro 5 de EGR valfi var düşük devirlerde egzoz gazı geri emme Manifolduna alınıp yakiliyor.

    Olmayan şey arıza yapmaz. Fiat da bu valfi arıza yapsın diye koymuş sanki.
    EGR diğerlerinde yok mu peki?
  • Allah belasını versin bunların resmen zehir soluyoruz şehirde yaşayan insanlara yazık yanımızdan bi araç geçiyor otobüs minibüs veya normal otomobil hep kara duman atıyor boğuyor insanı bu nedir yaaa ulan hiç mi insan değilsiniz ya ne yakıyo bu araçlar yağ mı mazot mu nedir bu yaa Allah belasını versin bi de dpf iptali çıkarmışlar sürekli kara duman çıkaran araçlar var Yazık Yazık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.