Şimdi Ara

Fatih Altaylı'dan İstanbul Trafiği Yorumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • bu işin kolayı var, yapılmakta olan veya kesinleşmiş projesi olan inşaatlar harici yeni projeyi yasaklayacaksın, mevcut yapılarda kentsel dönüşümde sadece küçük bir oran daire artışına izin vereceksin, şehirde belli noktalarda belli fiyat aralıkları belirleyeck ve ranta engel olacaksın, şehirden göçe teşvik verecek ki şu an var sanırsma öyle birşey, bunu daha da çok yayacaksın, şirketlere istanbul dışı yatırımları konusunda büyük teşvikler vereceksin ama gerçekten cazip olacak, şehrin merkez bölgelerinde çok büyük katlı otoparklar yapıp bu alanlardan toplu taşımayı çevreye güçlendireceksin, bu otoparklara makul fiyatlar koyup insanları kullanmaya teşvik edeceksin

    ya aslında bunun okulunu okumuş eğitimini almış profesyonel adamları toplayıp komisyon kursan binlerce büyük fikir çıkar ve şehri 3-5 yılda adam edersin

    sıkıntı işin siyasi kısmı, istanbul yüzyıllardır siyasi olarak mühim bir bölge, hakim olan ne kadar doldurursa o kadar büyük olduğunu zannediyor, bu yüzdendir ki malum şahsın kuzeye yeni şehir tepeye köprü oraya tünel merakı bundan, yoksa köprüye karşı olanlar trafiğe meraklı olduklarından karşı değillerdi, buradakilerin birçoğunun hatırlayacak yaşı yok ancak fsm köprüsü yapılmadan önce mevcut tem otoyolu etrafını hatırlayanlar iyi bilir, şimdi ise şehrin en büyük trafiğini ve nüfusunu çeken bölge oldu, hatta istanbuldaki büyük nüfus artışını fsm köprüsüne bile bağlamak mümkün

    sonuç olarak birşey değişmez, cumaya gideceği için yollar kapanan köprüler durdurulan adam da çıkıp da trafik nasılmış umursamaz
    Kıç kadar şehre 17 milyon kişiyi sıkıştırırsanız çözüm bulamazsın.Suçlu,bu şehri gözünde büyütüp diğer şehirlere yatırım yapmayanlarda.
    Ülke insanı ve yöneticileri olarak şehirleşme sıkıntımız var.Ülkemizin yüz ölçümü inanılmaz büyük ancak çok ufak yerleri şehir olarak kullanıyoruz,yetmez gibi toplu konutları yine şehir içine yapıyoruz.Bu hatalar hala devam ediyor maalesef.
  • Artık yorum değil icraat istiyoruz.
  • istanbul artık gg olmuş beyler hiç boşa ümit etmeyin düzelir diye. oraya ya doğal bir afet yada nükleer falan lazım temizlenmesi için. yoksa o kadar insan şehir cehenneme bile dönse çıkmaz çıkamaz ordan.
  • sen türkiye nüfusunun yüzde 25 ini tek bir şehirde toplarsan bu trafik az bile bence.50 senelik istanbul geçmişi olmayanı göndericen kardeşim şehrine köyüne kasabasına tek çözüm bu.
  • Bu kadar insanın yaşadığı kentte trafiği rahatlatmak bana mümkün gelmiyor.



    Şehir planlama derslerinde anlatılır, bir yere yol götürdüğünüzde oraya yerleşim de başlatırsınız.



    3. Köprüyü yaptılar lafta trafiği rahatlatmak için ama bu kentin tek nefes aldığı yer olan kuzey ormanlarını 5-10 yıl içinde izleyin. İlk olarak büyük firmalar merkezlerini oraya alırlar, ardından çalışanlar yerleşir ve alın size yeni bi kent. 4. Köprü için yeni bir sebep.



    Eğer bu kentte insanları bir yerden biryere rahatça ulaştırmak istiyorsanız öncelikle toplu taşıma araçlarına çılgın yatırımlar yapmalısınız. Ardından insanları bireysel araçlardan caydırmak için yol açmak yerine yaya özgürlüğünü kısıtlayan yolları araçlara kapatmalısınız.



    Tabiki bu söylediklerim malesef ütopya ancak araç odaklı bir kentte biz yayalar olarak özgürlüğümüz yok. Aracımız olsa da kullanamıyoruz. Neresinden bakarsanız problemli anlayacağınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kıç kadar şehre 17 milyon kişiyi sıkıştırırsanız çözüm bulamazsın.Suçlu,bu şehri gözünde büyütüp diğer şehirlere yatırım yapmayanlarda.
    Ülke insanı ve yöneticileri olarak şehirleşme sıkıntımız var.Ülkemizin yüz ölçümü inanılmaz büyük ancak çok ufak yerleri şehir olarak kullanıyoruz,yetmez gibi toplu konutları yine şehir içine yapıyoruz.Bu hatalar hala devam ediyor maalesef.
  • Bir ülke düşünün ki tüm ekonomisini bir sahil şeridine konuşlandırıyor (Kocaeli-İstanbul-Tekirdağ) ülkenin bütün ekonomisi burada, bir savaş durumunda yada bu şeritte oluşacak şiddetli bir depremde ki tamamı Deprem bölgesi ülke bitti demektir kapat git daha iyi.
  • Alo fatih

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metro aglari genisletiliyor, bir seyler yapilmak isteniyor gibi ama cok yetersiz. Kensen donusum iyidir guzeldir gerekli de ama herseyden once ilk alt yapiyi yapilmasi gerekir. Bir kent planlanirken ilk altyapisi, daha sonra ulasim hatlari yapilir ondan sonra bu yapilanlara gore konut insa edilir ki kargasa olmasin hersey rayinda olsun. Bizde ise tam tersi... Hatta daha da kotu olacak. 15 dairelik bina yikilip 20 dairelik bina yapiliyor e haliyle bunun etkisini trafikte cok agir gorecegiz.
  • He hey yavrum, daha durun bunlar iyi günleriniz...

    Ankara gibi bir yerde yol üstüne yol yapılıyor, yeni yeni güzergahlar açılıyor ama belli saatlerde açılan tüm yollara rağmen trafik daha da beter sıkışıyor.
    Bunun izahı yok! Akıl mantık almıyor. Yol genişliyor ama trafik daha da artıyor! Kilit.

    İnsan önce insan olacak. Çıkarcı ol-ma-ya-cak!

    Park terörü diyor, orada da sorun çıkar ve menfaat! Herkes kendini düşünüyor..

    Toplu düşünce yok! Benden başkası ne halt eder diye kim düşündü bugüne kadar? Koltuğa oturan kendini ve çevresindeki yağcı yalakaları kurtarır gerisi tırt.

    Asıl mesele, terbiye! Ortak yaşam bilinci yok! Nasıl ki makam koltuğuna oturan değişiyorsa direksiyon başına geçen de birden aslan kesilip, yolu kendinden başkasına yar etmiyor.

    Daha çok tespitim var da, benim baktığım pencereden bakmak zor mu geliyor, ters mi geliyor anlamadım!




  • Tüm ailem ve akrabalarım İstanbul'da olduğu halde İstanbul'dan kaçıyorum. Öyle yaşanılmaz bir hale gelmiş ki, bazen uğradığımda ilk düşüncem kaçıp gitmek oluyor.
  • 7 göbek istanbulluyum ilk fırsatta kaçacağım bu şehirden.Yaşanmaz kaos şehri metrobüs kalabalık,yollar kalabalık, beşiktaş,kadıköy her yer kalabalık.
  • bu işin kolayı var, yapılmakta olan veya kesinleşmiş projesi olan inşaatlar harici yeni projeyi yasaklayacaksın, mevcut yapılarda kentsel dönüşümde sadece küçük bir oran daire artışına izin vereceksin, şehirde belli noktalarda belli fiyat aralıkları belirleyeck ve ranta engel olacaksın, şehirden göçe teşvik verecek ki şu an var sanırsma öyle birşey, bunu daha da çok yayacaksın, şirketlere istanbul dışı yatırımları konusunda büyük teşvikler vereceksin ama gerçekten cazip olacak, şehrin merkez bölgelerinde çok büyük katlı otoparklar yapıp bu alanlardan toplu taşımayı çevreye güçlendireceksin, bu otoparklara makul fiyatlar koyup insanları kullanmaya teşvik edeceksin

    ya aslında bunun okulunu okumuş eğitimini almış profesyonel adamları toplayıp komisyon kursan binlerce büyük fikir çıkar ve şehri 3-5 yılda adam edersin

    sıkıntı işin siyasi kısmı, istanbul yüzyıllardır siyasi olarak mühim bir bölge, hakim olan ne kadar doldurursa o kadar büyük olduğunu zannediyor, bu yüzdendir ki malum şahsın kuzeye yeni şehir tepeye köprü oraya tünel merakı bundan, yoksa köprüye karşı olanlar trafiğe meraklı olduklarından karşı değillerdi, buradakilerin birçoğunun hatırlayacak yaşı yok ancak fsm köprüsü yapılmadan önce mevcut tem otoyolu etrafını hatırlayanlar iyi bilir, şimdi ise şehrin en büyük trafiğini ve nüfusunu çeken bölge oldu, hatta istanbuldaki büyük nüfus artışını fsm köprüsüne bile bağlamak mümkün

    sonuç olarak birşey değişmez, cumaya gideceği için yollar kapanan köprüler durdurulan adam da çıkıp da trafik nasılmış umursamaz




  • İstanbuldan gitmek isteyenlere hükümetimiz 300 koyun veriyor. Gitmek isteyen arkdaşlar var ise kampanyaya bir an önce katılsınlar keza başvurularda yığılma varmı. (Ulan bu millet o koyunları satar parayıda alır ortadan kaybolur ya hadi hayırlısı)
  • Fatih altayli kimdir nereye varmak istemektedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam fatih,sen mercedesine bineceğin için çıkmayız sokağa.
    Beğenmiyorsan bas git istanbuldan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 22 Şubat 2018; 13:6:44 >
  • Utanmıyor musun gılışdar (!)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbul'u kışlık olarak kullanan vatandaşlar da nüfusu kışın arttırıyor. bir şekilde şehire göçmüş oğlu, yeğeni vs. tanıdığı olan vatandaş kışın soğuk diye köyden gelip 3-5 ay burada kalıyor. bazı şehirlerden böyle böyle çok insan kışı geçirmeye geliyor.

    anlamadığım nokta havası pis, trafiği bol, gürültülü ve rahatsız edici bu şehirde ne buluyorlar anlamıyorum.

    buraya gelince tek yaptıkları köy derneğinde akşama kadar oturmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi budak_1903 -- 22 Şubat 2018; 13:53:12 >
  • Doğduğum ve çok sevdiğim şehir, 7 yıl önce okumak için bu şehirden kendi tercihimle ayrıldım. Bir daha adımımı atmam.

    Fatih Altaylı'yı öyle çok sevmem ama videodaki serzenişlerin hepsine katılıyorum. Trafiğin artık çözüme kavuşması çok mümkün değil çünkü bu nüfüsu, bu araç yoğunluğunu, taksiyi servisi bu yolların kaldırması teknik olarak mümkün değil. Ancak şu ispark olayı harbiden beni de çileden çıkartıyor. Herkes yolunu bulmuş, herkes bir yerden aracı veya komisyoncu olmuş ve bu işlerin hepsi legal. İstanbulun ilçe belediyeleri başta olmak üzere büyükşehir belediyesi her parseli, her hizmeti, her alanı birilerine peşkeş çekti. Geriye dönüşü yok malesef.
  • 3:46
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.