Şimdi Ara

Sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
2
Favori
196.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıktada belirttiğim gibi sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir? Bize neyi belirtmek istiyor onu öğrenmek istiyorum :)
     Sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Danger2011 -- 29 Temmuz 2014; 8:00:36 >



  • Arkadaşlar yorumların ekseriyeti doğrudur. Bu konuda en iyi kaynak Karayolları işaretleme yönetmeliğidir. Özellikle yoğun sisli kesimlerde ve trafik yoğunluğu fazla olan bitümlü
    sıcak karışımla yapılmış yollarda ; trafik güvenliğini sağlamak için " V " biçimini içeren uygulamaların yapılması gerekli görülmektedir.
    Ayrıca bu kesimlerde kenar çizgilerinin, yoldan çıkma eğilimindeki
    araçları uyarması bakımından sarı renkli büton ve yüksek performanslı yansıtıcılı ve şimdilerde letli ışıklı levhalar kullanılmaktadır.
    Ayrıca sarı ve siyahın birlikte kullanıldığı düşey işaretleme levhaları genellikle tehlike uyarı anlamı taşıdığı için (yol yapımıını olduğu yerler gibi) Sürücülerin daha dikkatli seyretmesi gerekir. Özellikle Karadeniz ve Doğudaki yüksek rakımlı yerlerde daha sık karşılaşırız. (Sis ve yoğun yağış alan mevkiler)
    KGM Yatay işaretleme çalışanı..Özcan KURT Sevgi ile kalın.
  • Belli bir anlamı yok. Sadece sis ihtimali olan yollarda eğer gece sis varsa şerit takip etmeyi kolaylaştırmak için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Belli bir anlamı yok. Sadece sis ihtimali olan yollarda eğer gece sis varsa şerit takip etmeyi kolaylaştırmak için.
    Tüm hava şartlarında daha iyi bir görüş sağlıyor. Tipi daha güzel (Bence)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAXSTAR

    Tüm hava şartlarında daha iyi bir görüş sağlıyor. Tipi daha güzel (Bence)

    Alıntıları Göster
    Sanırım kimse bilmiyor ama sarı çizginin olduğu yollarda çizgiler kesik kesik bile olsa sollama yapamazsınız. Daha doğrusu 2 şeritli gidiş yönünde bile olsanız şerit değiştiremezsiniz.

    edit: Ayrıca uzun süreli bakım ve onarım yapılan yollarda da (yoğunluğun olduğu yollarda ) sarı çizgi çekilir. Duba koyulmaz fakat çizgiler sarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 29 Temmuz 2014; 9:58:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Sanırım kimse bilmiyor ama sarı çizginin olduğu yollarda çizgiler kesik kesik bile olsa sollama yapamazsınız. Daha doğrusu 2 şeritli gidiş yönünde bile olsanız şerit değiştiremezsiniz.

    edit: Ayrıca uzun süreli bakım ve onarım yapılan yollarda da (yoğunluğun olduğu yollarda ) sarı çizgi çekilir. Duba koyulmaz fakat çizgiler sarıdır.

    Alıntıları Göster
    Almanya'da yol çalışması yapılırken sarı çizgiler kullanılıyor. Sarı çizgi varken beyazı geçersiz kalıyor yani. Belki burada da aynı anlamlıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Danger2011

    Başlıktada belirttiğim gibi sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir? Bize neyi belirtmek istiyor onu öğrenmek istiyorum :)
     Sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir?

    sarı rengin önemi yok. daha görsel olsun diye yapmışlardır.

    ancak o ok işaretlerini soruyorsan onlar çok önemlidir.

    özellikle karadenizde sis ihtimalinin çok olduğu yollarda kullanılır. bazen öyle sis oluyorki 1-2 mt görülüyor.

    işte bu sis anlarında bu oklara bakarsın. virajlarda oklar sıklaşır

    yani çok önemli bir amacı var. süs olsun diye koymadılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukdanis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Danger2011

    Başlıktada belirttiğim gibi sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir? Bize neyi belirtmek istiyor onu öğrenmek istiyorum :)
     Sarı renkli şerit çizgisinin anlamı nedir?

    sarı rengin önemi yok. daha görsel olsun diye yapmışlardır.

    ancak o ok işaretlerini soruyorsan onlar çok önemlidir.

    özellikle karadenizde sis ihtimalinin çok olduğu yollarda kullanılır. bazen öyle sis oluyorki 1-2 mt görülüyor.

    işte bu sis anlarında bu oklara bakarsın. virajlarda oklar sıklaşır

    yani çok önemli bir amacı var. süs olsun diye koymadılar
    Uluslararası yollarda da sarı çizgi kullanıyor ama bu şekilde değil sanki




  • Çok teşekkür ederim bilgileriniz için. Merakım giderildi. Hemde öğrenmiş oldum.
  • Ters yöndesin diyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dörtçeker

    Ters yöndesin diyor
    yeşil, askeri yol bizim köyün içinden geçip giden bir yol var askeriye yeşil çizgiler çekmiş yeşil sarı ne idüğü belirsiz bir renk olmuş kötü siyah asfaltın üzerine lakin bu sarı pek askeri rengine ve yol da pek askeri yola benzemiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jeueneturc

    yeşil, askeri yol bizim köyün içinden geçip giden bir yol var askeriye yeşil çizgiler çekmiş yeşil sarı ne idüğü belirsiz bir renk olmuş kötü siyah asfaltın üzerine lakin bu sarı pek askeri rengine ve yol da pek askeri yola benzemiyor

    Alıntıları Göster
    Bu şeritler Büyükçekmeceye giderken; viyadüklerin bulunduğu yerde, tem yolundaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Danger2011

    Bu şeritler Büyükçekmeceye giderken; viyadüklerin bulunduğu yerde, tem yolundaydı.

    Alıntıları Göster
    Kaygan zemin tabelası var onla alakalı olabilir mi?

    Yağmur'da şeritleri daha rahat görmenizi sağlar beyaz yansıma yapar.Bu sadece fikir yürütme.

    Açtım sizin için sürücü kursu kitabına baktım ve yazan hatta şu sitede de yazıyor:

    http://www.ehliyetokulu.com/t3.htm

    Yazılan:

    ''Sarı çizgilerin,beyaz çizgilerden üstünlüğü vardır.Sarı yol çizgilerin kurallarına uyulur''




  • Ters ok ne anlama geliyor onu tam manasi ile bilen var mi? Nezaman TEM de denk gelsem merak ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Ters ok ne anlama geliyor onu tam manasi ile bilen var mi? Nezaman TEM de denk gelsem merak ederim...

    Farukdanis isimli arkadaşımızın, ters ok ile ilgili verdiği bilgi şöyle;

    ancak o ok işaretlerini soruyorsan onlar çok önemlidir.

    özellikle karadenizde sis ihtimalinin çok olduğu yollarda kullanılır. bazen öyle sis oluyorki 1-2 mt görülüyor.

    işte bu sis anlarında bu oklara bakarsın. virajlarda oklar sıklaşır

    yani çok önemli bir amacı var. süs olsun diye koymadılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Danger2011 -- 30 Temmuz 2014; 22:04:37 >
  • Beyaz çizgiye nazaran daha dikkatli seyretmemiz için kullanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Ters ok ne anlama geliyor onu tam manasi ile bilen var mi? Nezaman TEM de denk gelsem merak ederim...

    Sarı çizgi beyaz çizgiye göre üstündür.
    Yeni şerit düzenlemesi yapılan yollarda önceden beyaz çizgi varsa, sarı çizgiler kullanılır ve araçlar sarı çizgilere uyarak giderler.
    Fotoğraftaki ok işareti (buradan bakınca V olarak görünen işaret) uzun düzlüklerde yolun eğimini gösterir benim bildiğim kadarıyla. Şuan bayır yukarı gidiyorsunuz uyarısı yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Patolojik Bulgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Ters ok ne anlama geliyor onu tam manasi ile bilen var mi? Nezaman TEM de denk gelsem merak ederim...

    Sarı çizgi beyaz çizgiye göre üstündür.
    Yeni şerit düzenlemesi yapılan yollarda önceden beyaz çizgi varsa, sarı çizgiler kullanılır ve araçlar sarı çizgilere uyarak giderler.
    Fotoğraftaki ok işareti (buradan bakınca V olarak görünen işaret) uzun düzlüklerde yolun eğimini gösterir benim bildiğim kadarıyla. Şuan bayır yukarı gidiyorsunuz uyarısı yani.

    Alıntıları Göster
    trakya yolunda dimi burası geçerken bende merak etmiştim hep




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voicess907

    trakya yolunda dimi burası geçerken bende merak etmiştim hep

    Aynen öyle.O yolun üstünde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Danger2011

    quote:

    Orijinalden alıntı: voicess907

    trakya yolunda dimi burası geçerken bende merak etmiştim hep

    Aynen öyle.O yolun üstünde

    Alıntıları Göster
    ABD'de sarı çizgi geçilemeyen çizgidir. Her zaman yolun sol tarafındadır. böyece tek yönlü bir yola işaretsiz bir ara sokaktan veya sivil yapıdan da çıkılsa hangi yöne çıkılması gerektiği anlaşılabilir.

    Avrupa'da yol inşaatlarında şeridi başka şeride akrarırlarken kullanılır. Sarı çizgiler takip edilir.

    Oklar Avrupa'da takip mesafesi içindir, hız limitine göre sabit aralıklardadır. Genelde reflektörlü refüj işaret kazıklarının sabit aralılarda (50m) olmadığı veya hiç olmadığı yollarda, otoyollarda kullanılır. Yalnız biraz eskide kaldılar. Otoyolların erken yıllarında, daha çok doğu Avrupa ülkelerinde vardı.

    Türkşye'de ise malesef yerel uygulamlarla merkezi teknik yönetmelikler birbirine karışmış, arap-saçı haline gelmiş haldedir. 90'lara kadar eksikler olmakla beraber işaret sistemi çok daha anlaşılır, benzer şartlarda benzer şekillerde tekrar edilen bir haldeydi. Karayolları çok daha ciddi çalışıyordu, ihale ile yapılan yollarda teknik ve özellikle de işaretleme denetimi neredeyse yok gibi. İstanbul-Ankara otoyolu açıldığında işaretlerini eksik olduğunu, yine de yolun açılıp sonradan tamamlanacağı söylenmişti. O günden bu yana, yirmi senedir sadece viraj okları eklendi.

    Yine de karayollarında, kar yağışının beklendiği yerlerde, zemin renginden ayırd edicilik sağlaması açısından sarı kullanulıyor. Belediye yollarında ise kural falan yok, teknisyen ve müdürleri o anki duygularını yollara işliyorlar. Kırmızı bile gördüm. Trabzon'da bordo-mavi yollar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ABD'de sarı çizgi geçilemeyen çizgidir. Her zaman yolun sol tarafındadır. böyece tek yönlü bir yola işaretsiz bir ara sokaktan veya sivil yapıdan da çıkılsa hangi yöne çıkılması gerektiği anlaşılabilir.

    Avrupa'da yol inşaatlarında şeridi başka şeride akrarırlarken kullanılır. Sarı çizgiler takip edilir.

    Oklar Avrupa'da takip mesafesi içindir, hız limitine göre sabit aralıklardadır. Genelde reflektörlü refüj işaret kazıklarının sabit aralılarda (50m) olmadığı veya hiç olmadığı yollarda, otoyollarda kullanılır. Yalnız biraz eskide kaldılar. Otoyolların erken yıllarında, daha çok doğu Avrupa ülkelerinde vardı.

    Türkşye'de ise malesef yerel uygulamlarla merkezi teknik yönetmelikler birbirine karışmış, arap-saçı haline gelmiş haldedir. 90'lara kadar eksikler olmakla beraber işaret sistemi çok daha anlaşılır, benzer şartlarda benzer şekillerde tekrar edilen bir haldeydi. Karayolları çok daha ciddi çalışıyordu, ihale ile yapılan yollarda teknik ve özellikle de işaretleme denetimi neredeyse yok gibi. İstanbul-Ankara otoyolu açıldığında işaretlerini eksik olduğunu, yine de yolun açılıp sonradan tamamlanacağı söylenmişti. O günden bu yana, yirmi senedir sadece viraj okları eklendi.

    Yine de karayollarında, kar yağışının beklendiği yerlerde, zemin renginden ayırd edicilik sağlaması açısından sarı kullanulıyor. Belediye yollarında ise kural falan yok, teknisyen ve müdürleri o anki duygularını yollara işliyorlar. Kırmızı bile gördüm. Trabzon'da bordo-mavi yollar var.

    Alıntıları Göster
    Tem Otoyolu Ümraniye - Kavacık mevkiinde her iki yönde de 3.köprü inşaatı çalışmaları nedeniyle emniyet şeritleri kapatılıp normal şeritlere dahil edilmiş. Çalışma nedeniyle yol virajlı hale getirilmiş. Eskiden olan beyaz çizgilerin üzerine bu sarı çizgilerden çekilmiş. Yani beyaz çizgiler tam silinememiş ama üzerlerine sarı çizgilerden çekilmiş. Ayrıca yeni şeritler biraz dar ve yerdeki beyaz çizgiler ilk defa geçenlerin kafasını karıştırdığından bazen hata yapan sürücüler oluyor. Dikkatli olalım arkadaşlar.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.