Şimdi Ara

En sağlam, dayanıklı, yürütme maliyeti düşük dizel motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En sorunsuz, dayanıklı, yürütme maliyeti düşük dizel motor hangisi?

    Yakıt tüketimi diğerlerinden daha fazla olabilir; ancak en sorunsuz ve sağlam olan, enjektöründen diğer tüm komponentlere sorun yaşandığında görece uygun fiyata ve en az problemle sorununun giderilebildiği dizel motor 1.3 multijet midir? Diğerleri hangileri? CRDI ve en son kasa sedan C5’te kullanılan 110’luk 1.6 hdi motorlar bu anlamda nasıl?

    Dizel araç alırken belli bir km sınırınız var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • En sağlam, dayanıklı, yürütme maliyeti düşük dizel motor

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/157005591

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dizel motorlara yabancıyım, hep benzinli tercih ettim. Dizelde motor sağlığı, motor 90 derecede çalışırken yağ çubuğu ve yağ kapağını çekip oradan duman atma, üfleme var mı bakarak ve egzostan yağ yakmaya işaret edecek duman atma var mı ona bakarak anlaşılıyor zannederim? Elbette sesine, gidişine de bakılır.

    Bu ve OBD2 cihazı bağlamak dışında başka ne kontrol edilebilir motor için? Antifriz zaten olmalı.

    En iyisi kompresyon testi elbette, ancak yıllardır sanayiye belli bir yakınlığı ve pek çok tanıdığı da olan biri olarak daha kompresyon testi yapan usta görmedim. Ücreti mukabilinde de olsa uğraşmak istemiyorlar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 26 Mayıs 2025; 19:11:39 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • En sorunsuzlardan biri 1.3 Euro 4 Multijet motor. Taksicilerin birkaç milyon km sorunsuz bindiği Albea'larda kullanılan motor. Ben Fiorino kullandım 1.3 Euro 4, motoru hiç üzmedi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.5 dci kullanicisiyim, rutin bakimlar hariç sorun cikarmadi cok sukur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.5 DCİ Clio 4 kullandım yaklaşık 6 sene. Hiç sorun yaşamadım, gayet memnun ayrıldım araçtan.

    Yaklaşık 10 yıl da 1.3 Multijet Palio kullandım. Bu araca senelerce doğru düzgün bakım bile yaptırmadım ama bana mısın demedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Otto_Skorzeny -- 26 Mayıs 2025; 20:52:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasada sağlıklı olarak bilinen motor seçeneklerini sıralamışsınız zaten. CRDİ MULTİJET DCİ ve TDCİ motorlar piyasada en çok tutulan sağlam dizel motorlardır. Birde benim görüşüm, şu motor sağlam , bu motor verimliden ziyade motorun ne kadar bakımlı ve ne kadar doğru, dikkatli kullanıldığı. Zira her araçta kendine has kronik diye tabir edilen sorunlar ( DCİ motorlarda termostat su kaçağı, multijet ve TDCİ motorlarda enjektör pulları vs. Vs. ) elbet oluyor ama eğer ki bakımları zamanında doğru bir usta ve kaliteli malzemelerle yapıldıysa; kullanıcısı bilinçli bir şöför ise bunların bir çoğu çok cüzi maliyetlerle daha arıza büyümeden giderilebiliyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    en iyi dizel motor.
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 110'luk hdi'ların çok erken turbosu bozulur dpf'si dolar.


    euro 5 1.3 multijet açık ara en düşük maliyetlisi.


    daha iyi giden bir şey olsun denilirse euro 5 1.6 crdi'lar.

  • Reno ve Fordun motorları dayanıklı.

  • İlk çıkan Albea' larda euro 3 1.3 multijet kullanılmıştı galiba..Bence tartışmasız o motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkecek aşina olduğumuz makinalar içinde Vag 1.9 TDI.


    Yakın markajda da euro 4 1.3 multijet olabilir, euro 5'leri bile çok iyidir.

  • 1.5dci k9k dizel 110 beygir adblue olmayan motor derim. 20bin kmde bir bakım, düşük yakıt tüketimi, rafine hızlanma, sessizlik vs cidden iyidir.megane 4 te 125 bin km ye yakın kullandım. Tapa gaz gittiğim de oldu normal de...Kaliteli yağ, kaliteli mazot ve düzgün bakımla 1milyon km görür derim...

  • Mümkünse AdBlue eklenmeyen motora sahip araç alın. Yani 2017-2018'den sonraki araçlara bakmayın. AdBlue iptal edilebilir ama çok karmaşık bir sistem, DPF iptali bile sorun çıkartabiliyor! Ben 20 yaşında 1,9 TDi VW kullanıyorum. 340 bin km'de. Bakımı kolay, ustası ve parçası bol.

    Yukarıda da yazılmış; Fiat ve Opel'in kullandığı 1,3 dizel ve Renault'un 1,5 dCi motorları da uzun ömürlüdür.

    Siz alacağınız aracı, o markanın uzmanlaşmış servisine veya ustasına göstermeden almayın.

    Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun

  • Bana göre çok bilinmesede ilk kasa Kia ceed 2010 crdi
    Bakım maliyeti yönünden sonraki motor 1.3 multijet
    Dizeli sevmem benzin/lpg tercihim olsada 3 dizel arabam oldu. Sonuncusuda 500x 1.3 multijet

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Herkese teşekkürler.

    Accent era’da kullanılan 1.5 crdi motor ile corolla’da kullanılan d-4d motorlar nasıl?

    Crdi’de iyi bulunmayan versiyon 3 silindirli olandı sanırım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 27 Mayıs 2025; 6:37:35 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 5 yıl oel astra h kasa aracımda 100bin km 1.3 multijet kullandım

    5 yıl megane 1.5dci aracımda 80 bin km dci kullandım.

    5 yıl mercedes a180 dizel aracımda 70 bin km dci kullandım


    hibirisinde de rutin bakım dısında bireye gitmedim. tabi hepsi km alındıgı için bana denk gelmemi olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 27 Mayıs 2025; 10:53:21 >
  • Toyota 1.4 D-4D bence en sağlamı.

  • Egea 1,3 multijiet 2 olarak geçen motor, hem yakıt hem parça konusunda iyidir...

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Hdi motorlar içinde bu bağlamda en iyisi hangisi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.