|
Bildirim
|
|
benim bildigim 1.6tdci lar 5w30-40 kullanıyor, yağ tavsiyesine gelirsek, fordun ihtiyaclarını karsılayan ford yagı mobil 3000 5w30 FE, ucuz ve tam sentetik bir yağdır, nette fiyatı 60 lira.
ekleme: bana göre castrol un olayı reklam,castrolu reklam sattırıyor, motul,luqui moly,mobil varken castrol almam. |
Sanayi ustasının bilgisine güvenmeyin, aracınızın yağı 5w-30 yada 10w-30 dur o araçlara 10-40 yağ konulmaz, sanayide her araca elinde 10-40 var diye onu koyar abi bu ince gelir diyenede inanmayın, o yağların çalışma sıcaklıkları çok fazladır yaz kış fark etmez yağın sıcak çalışmada önemli olanı soğuktaki performansıdır, aracınıza tam sentetik yağ koyun.
|
yağlar hakkında 1ay araştırma yapmıstım,castrolun bi olayı yok,reklamdan götürüyor adamlar
peki siz bilirsiniz,yagın düşük kükürtlü olması sanayi ustalarının dedigi gibi zararlı filan olur zira motorda daha az artık(kurum) bırakıyor,10w40 yagınızı koyun yag pompası filan hiç zorlanıyor mu motor korunuyor mu hiç düşünmeden traktör motoru gibi sesli sesli gezün CUNKU sanayide usta sunu sunu dedi iyi aksamlar. |
Ford WSS-M2C913-B, SAE5W-30 olacak.
Gayet açık, hiç aklınızı karıştırmayın. Arkadaş en öenmli bilgiyi vermiş (ek-3). Marka da önemli değil, ama mutlaka marka isteniyorsa Ford için Motorcraft veya Mobil idealdir. İnce yağlarda da Mobil ve Fransız Elf/Motul/Total tecrübelidir diyebilirim. Önce motoru imal edenin tavsiyesi denenir, ancak önemli bir eksiltme olursa daha kalınlarına bakılır. O zaman da 10W-40'a gelene kadar daha üç, dört adım var. Her motorun yağ boşluğu varmış... Evet var. Ford için SAE 5W-30. Bunun turbo mili var, hidrolik valf iticileri var. Bunlar uzun vadede 10W-40'la bozulabilir. Her yakıt alındığında yağ eklemek zorunda kalınıdığı vakit, ancak o zaman, uzun vadedeki bozulmaları görmezden gelmek tercih edilebilir. Çünkü, zaten o kadar yaşamayacaktır o motor. Bu konularda sürücüler, tamircilerden daha tecrübelidir. Çünkü tamirciker küçük sorunlarda motoru sökmeye alışkındır, uzun dönemdeki yağ performansını pek bilmezler. Motorlarda yağlama problemi, pompa bozulması gibi bariz bir şey olmadıkça kolay anlaşılabilecek şey değil. Atölye değl, laboratuvar işi. Benim 84 model benzinli 5W-30 istiyor, 320 binde. Daha 5W-40'lık ol(a)madı motoru. Hem de bizim kükürtlü yakıtlarla. 5W-40'ı boşverin, daha ACEA A3'lük olmadı (film direnci yüksek 5W-30). Doğru motor yağını kullanırsanız hiç bir şey olmaz. Her önüne geleni dinlerseniz başlar teklemeye. Sanki biliyormuş gibi toleranslardan bahsederler. Ne kadar diye sorasanız bilmezler. Daha 1930'larda SAE-20 kullanıyor motorlar. Veya yazın SAE 30, kışın SAE 10, SAE 15. 1970'lerde yapılan otoyollara dört vitesle çıkınca arabaların bir kısmı 20W-50 istedi aciliyetle. Hala orada kaldı bazıları. 10W-40 diyor, çünkü 20W-50 yüksek kaliteli yağ kalmadı artık. |
Evet katılıyorum size
1) Liqui Moly 2) Motul 3) Diğerleri.. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 26 Mart 2016; 18:33:04 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 26 Mart 2016; 18:52:28 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 26 Mart 2016; 19:23:37 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|