Şimdi Ara

Elindeki atmosferik motoru turboya çeviren markalar.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
1.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo motorların çoğu sıfırdan tasarlanıyor bildiğim kadarıyla fakat elinde atıyorum 1.6 atmosferik motoru olan üretici yine bu motor üzerine turbo koyarak piyasaya sürebiliyor yanılmıyorsam varsa bildiğiniz buna örnek yazarsanız iyi olur.



    _____________________________
  • PSA grubunun 1.6 VTi motoru 1.6 THP'nin turbosuzu. Esasen sadece blok aynı, VTi'da değişken zamanlamalı subap var, 120HP üretirken, 1.6 THP 156 HP idi. Sonradan bu motor üzerine inşa edilen THP'den 270 HP çıkardılar.
    Sonraki nesillerde de bu durum devam etti, şuan 208'de kullanılan 1.2 VTi 82HP atmosferik, aynı bloktan turbo ile Puretech adıyla 110HP, 308 modelinde 130HP veriyor.
    Mitsubishi'nin 4B1 kodlu motorları. 4B11 kodlu motoru atmosferik 2 litre. 4B11T kodlu motoru ise Evo X'te kullanılmış olan 2 litre 300hp lik makine.

    4B11T'ye makine dedim çünkü selefi 4G63 kadar olmasa da modifiyeye çok açık bir Japon mühendisliği harikasıdır.

    Ayrıca bu motor bloğunun Evo fq440'da kullanılan versiyonu vardir ve kendileri 2 litre 440hp'dir. Yanlis hatirlamiyorsam seri üretim motorlar içerisinde litre başına beygir gücü Evo fq440'a ait.(litre başına220hp)
    Eski kasa Volvo S40'larda bulunan 2.0 atmosferik motor 140 beygir üretirken, aynı motor bloğundan inşa edilen 2.0 Turbo motor var, 160 beygir güç üretiyor.
    Genelde blok aynı olup, motor içi değişiyor. Daha dayanıklı yataklar, daha dayanıklı pistonlar, daha farklı sıkıştırma oranı gibi farklar oluyor.
  • Opel Insignia 1.6T 180ps.115 beygirlik motorun turbolu hali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Opelin 2.0 motoru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    MERHABA
  • Opel'in 1.4 motoru.
    _____________________________
  • İlk nesil Tsi motorlar da böyleydi, Golf GT'deki 1.4 170hp motor bildiğin 1.4 80hp Polo motorunun çift aşırı beslemelisi. Daha sonraki 200 serisinde motor baştan yapıldı.

    Eski turbo motorların bir çoğu böyledir, Fiat grubun 1.4tb multiair motoru da 1.4 atmosferik fire motor bazlı.
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus
  • örnek verilen motorların çoğunda kronik sorunlar var diye biliyorum. bu tarz bir dönüşüm yapıldığında pek sağlıklı olmuyor diyebilir miyiz ?
    _____________________________
    yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.
  • PSA grubunun 1.6 VTi motoru 1.6 THP'nin turbosuzu. Esasen sadece blok aynı, VTi'da değişken zamanlamalı subap var, 120HP üretirken, 1.6 THP 156 HP idi. Sonradan bu motor üzerine inşa edilen THP'den 270 HP çıkardılar.
    Sonraki nesillerde de bu durum devam etti, şuan 208'de kullanılan 1.2 VTi 82HP atmosferik, aynı bloktan turbo ile Puretech adıyla 110HP, 308 modelinde 130HP veriyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Valla özledik be şöyle konuları. Girip bir iki bilgi alıyoruz hiç değilse. Önceden hep böyleydi bu forum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2JZ-GE>> 2JZ-GTE





    Elindeki atmosferik motoru turboya çeviren markalar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    Corsair Severler Derneği Corsair Fan Club


    AMD Ryzen 7 1700 // MSI GTX 1060 6GB GAMING X // Corsair Carbide 400R // FSP Aurum-PT 1200W // Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz // Corsair H100i v2 // ASUS PRIME B350-PLUS // OCZ RD 400 NVMe

    OnePlus 3T 128GB
  • Juan - Juan kullanıcısına yanıt
    Sene 2009 2012 arasinda ne bilgili ne kulturlu ve saygili abilerimiz vardi bu forumda bilgi fişkirirdi buralar hic



    %90 i birakti forumu saygisizlik gereksiz laf dalasi arttigi icin



    Konuya gelecek olursak civic rs de atmosferikten bozma mi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2008 FORD TRANSIT 3.2TDCI 200 PS 470NM TORQUE ------------ 2015 FIAT PRATICO 1.3 MULTILEŞ 90PS 40-50 NM TORQUE
  • Mitsubishi'nin 4B1 kodlu motorları. 4B11 kodlu motoru atmosferik 2 litre. 4B11T kodlu motoru ise Evo X'te kullanılmış olan 2 litre 300hp lik makine.

    4B11T'ye makine dedim çünkü selefi 4G63 kadar olmasa da modifiyeye çok açık bir Japon mühendisliği harikasıdır.

    Ayrıca bu motor bloğunun Evo fq440'da kullanılan versiyonu vardir ve kendileri 2 litre 440hp'dir. Yanlis hatirlamiyorsam seri üretim motorlar içerisinde litre başına beygir gücü Evo fq440'a ait.(litre başına220hp)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Civic'te düşük hacimde sadece 1.6 atmosferik motor var diye biliyorum.

    Tabii yine de 1.6'lik atmosferik motoru küçültüp hormonu basmış olabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Renault da 2.0T motorlar da yanılmıyorsam F4R motora turbo uygulanmış 2.0 motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
  • Eski kasa Volvo S40'larda bulunan 2.0 atmosferik motor 140 beygir üretirken, aynı motor bloğundan inşa edilen 2.0 Turbo motor var, 160 beygir güç üretiyor.
    Genelde blok aynı olup, motor içi değişiyor. Daha dayanıklı yataklar, daha dayanıklı pistonlar, daha farklı sıkıştırma oranı gibi farklar oluyor.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • Hyudani 1.6 T-gdı motorda 1.6 Gdı 135 PS atmosferik motorun turbo versiyonudur.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Eski kasa Volvo S40'larda bulunan 2.0 atmosferik motor 140 beygir üretirken, aynı motor bloğundan inşa edilen 2.0 Turbo motor var, 160 beygir güç üretiyor.
    Genelde blok aynı olup, motor içi değişiyor. Daha dayanıklı yataklar, daha dayanıklı pistonlar, daha farklı sıkıştırma oranı gibi farklar oluyor.


    Hatta genelde değil %99 unda bu tarz iyileştirmeler yapılıyor hocam yoksa basınca dayanmaları imkansız.
    _____________________________
    2013 Kia Cee'd Sportswagon Premium - Sirius Gri - Michelin Cross Climate 2012 Opel Astra J HB 1.4t man. Sport - Neptün Mavi Sava intensa UHP 2
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Önceki mesajlara bakıyorum da turbo eklenerek 115'den 180'e; 80'den 170'e; 132'den 177'ye. Bu rakamlar hiç de az değil.
    Pistonları falan her ne kadar güçlendirseniz de nihayetinde en başta bu kadar beygir için tasarlanmamış bu bloklar. Bunların ömrü doğal olarak daha az olacak. Yağ yakacak vs.

    Yalnız volvo da biraz fazla cimri davranmış. Tork ve devir bandı iyileştirmesi dışında sadece 20 beygircik
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Birçok markada turbo motor atmosferik motor bloğuyla aynı. Sadece aşırı beslemeye uygun hale getiriliyor. Motorların silindir hacminden (cc değeri) bunu anlayabilirsiniz.

    Örn.: Opel 1.4 ecotec motoru 1364cc. 1.4 140lık motorlar da 1364cc.

    Vw 1.4 tsi motor 1390cc. Son çıkan seriye kadar 1.4tsi 122 lik motorlar 1390cc idi. Sonra 1395cc oldu.

    Forddaki 100 ve 115hp versiyonları bulunan duratec 1.6 motor 1596cc. 1.6 turbo 160 ve 180hp lik versiyonları bulunan motor da 1596cc.

    PSA gruptaki thp motor da vti motorun turbolusu.

    Seçenekler çoğaltılabilir.
    _____________________________
    2018 Corolla touch mds + prins
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orcnd

    örnek verilen motorların çoğunda kronik sorunlar var diye biliyorum. bu tarz bir dönüşüm yapıldığında pek sağlıklı olmuyor diyebilir miyiz ?

    Bence sağlıklı olmama riski var fakat iyi bir mühendislikle ve tasarımla sağlıklı olabilir.. Yeterki motor daha fazla basınc ısı sürtünme gibi şeylere yeterli dayanım gösterebilecek kapasitede olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • PSA'nın VTI motoru.

    Örneğin, Pug 301 ve C-Elysee'de 1.2 82hp'lik atmosferik versiyonu, 308'de aynı motorun 130hp'lik turbo versiyonu kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.