|
Bildirim
|
DHda ünlü bi söz vardır. 100bin kmye kadar sen bmwye, ondan sonra bmw sana biner diye.
300bin km de bmw |
Araç manuel vites 150 Hp olan model. Bu motorda zincir problemi yok bildiğim kadarıyla.Manuel vites olmasından dolayı vites kutusunun da sıkıntı çıkarmayacağını varsayıyorum. İşin kötü yanı bu araçların altı bildiğiniz fabrika gibidir.Ön ve arkada 1'er adet diferansiyel ve vites çıkışında transfer kutusu var. Belli bir zaman sonra dişlisi,rulmanı, keçesi aşınıp ses yapmaya başlıyor. Sonra zaten şov başlıyor. Yenisiyle değiştirmek astronomik ücret, tamir etttirmek ise doğru ustayı bulmakla alakalı olarak tam bir şans oyunu oluyor. (Benim aracımın transferkutusu rulmanları 40 km- 50 km süratarası ötüyor. Hala yaptıramadım.)
Motoru yapılmış demek kabaca blok ve pistonlar belki sübaplar vs değişmiş demektir. Ancak turbo, enjektör vs değişmiş mi bilermezsin. Bunlar saatli bomba gibi bekliyor olabilir. Engjektör tanesi 1500 TL, Turbo 8000 TL vs...Aracın heryeri sensör ve bunalarda akıllara zarar fiyatlar. MAF sensörü 750 TL civarı mesela... Ancak 20.000 TL kadar parayı kenara koyarsanız gayet oturaklı bir araca binmiş olursunuz.Zira o fiyata dizel 4x4 3-4 yaşında ancak Dacia Duster bulunuyor. Aracın görünüşü pek yakışıklı değil. İçi de 1990 model gibi duruyor. Trim sesi oldukça fazladır. Yakıt tüketimi en iyi ihtimal şehir içi 7-8 lt. En kötü senaryoda soğuk motor soğuk hava dur kalk trafik 10-12 lt diyorum. Süspansiyon konforu YOK... Abartmıyorum çakıl taşının üstünden geçsen hisedersin altında. Artı yönleri ise gerçekten binek araç kıvamında yolo tutuş, yüksek hızda güven veren sürüş...Islak kaygan zeminde emniyetli gidiş. Büyük yan camlarsayesinde ferah iç mekan. 2000 cc aracı rahat taşıyan motor... Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Antalya'ya yolun düşerse benim aracı denersin :) |
Dur bakim 75 bine bmw jip alacaksın ve herkes vaay bmw jipe biniyor diyecek. bir 75 bin daha koy kenara derim ben. Ya da git 80e sıfır corolla al tüp taktır. O dacia verseler 1.0 75 hp daciayı seçerim bu jipe karşı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|