Şimdi Ara

Fiziksel dişlileri tarihe gömen manyetik e-bisiklet motoru tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiziksel dişlileri tarihe gömen manyetik e-bisiklet motoru tanıtıldı
    Çin merkezli e-bike bileşen üreticisi Star Union, fiziksel dişlilere ihtiyaç duymayan yeni bir elektrikli bisiklet motoru tanıttı. Manyetik dişli sistemine dayanan bu motor, "Magnetic Gear Motor" (MGM) sistemi ile sürtünmesiz bir tork aktarımı sunuyor. Üstelik kompakt boyutlarına rağmen 80 Nm'ye kadar güce sahip.



    Manyetik tork, sıfır sürtünme



    Bildiğiniz gibi yeni nesil motor sistemlerindeki en büyük hedef, performans ve verimlilikten ödün vermeden mümkün olan en küçük hacmi sunmak. Bu alanda son dönemde öne çıkan çözümlerden biri olan MGM ise, geleneksel mekanik dişli sistemlerinden farklı olarak gücü fiziksel temasla değil, tamamen manyetik kuvvetlerle aktarıyor.



    Fiziksel dişlileri tarihe gömen manyetik e-bisiklet motoru tanıtıldı
    Detaylandıracak olursak, yeni sistemdeki tork aktarımı, fiziksel dişliler yerine kalıcı mıknatıslarla oluşturulan manyetik eşleşme sayesinde gerçekleşiyor. Bu sistemde, biri sürücü (giriş), diğeri tahrik edilen (çıkış) olmak üzere iki ayrı mıknatıslı bileşen bulunuyor. Bu bileşenler arasında dişli benzeri bir yapı olmamasına rağmen, aralarındaki manyetik alanlar sayesinde dönme hareketi senkronize biçimde iletiliyor.



    Mekanik yıpranma yok



    Sistemin temel prensibi ise, "manyetik kavrama" (magnetic coupling) olarak bilinen bir fenomen üzerine kurulu. Sürücü rotor üzerindeki mıknatıslar döndüğünde, bu dönüş manyetik alanlar aracılığıyla karşı taraftaki mıknatıslı rotorun da hareket etmesini sağlıyor. Fiziksel temas olmadığından, klasik dişlilerdeki sürtünme, gürültü ve mekanik yıpranma gibi problemler ortadan kalkıyor. Ayrıca, bu yapı sayesinde dişlilerin hizalanma zorunluluğu ve yağlama gereksinimi de bulunmuyor.



    Star Union'a göre, motorun verimliliği yüzde 90 seviyelerine kadar çıkabiliyor. Bu da pildeki enerjinin çok daha fazlasının doğrudan tekerleklere tork olarak aktarılması anlamına geliyor.



    Fiziksel dişlileri tarihe gömen manyetik e-bisiklet motoru tanıtıldı
    Bu arada, yeni geliştirilen sistem yalnızca verimli değil, aynı zamanda sessiz çalışıyor ve daha az mekanik stres içeriyor. Motor, tork limitleri aşıldığında zarar vermeden kayabiliyor. Bu da sistemin güvenliğini artıran önemli bir avantaj. Aktarıldığı kadarıyla MGM'nin dış gövdesi 12 x 10 x 9 cm boyutlarında ve sadece 2.3 kilogram ağırlığında.



    Star Union, yeni nesil motorun geçen yılki versiyona göre torku artırdığını (75 Nm → 80 Nm) ancak ağırlık ve hacim değerlerinin sabit kaldığını belirtiyor. 250 W sürekli güç ve 580 W tepe gücüyle çalışan sistem, 48V bataryalarla 160 ila 480 Wh kapasite aralığında kullanılabiliyor. Peki yeni motor ne zaman erişilebilir olacak?



    Ayrıca Bkz.Bakır bobin içermeyen radikal elektrikli motor geliştirildi



    Şu an için Star Union, Avrupa ve Asya'daki bazı OEM üreticilerle MGM tabanlı e-bike modelleri için iş birlikleri yürütüyor. MGM'nin seri üretiminin bu yılın son çeyreğinde başlaması planlanıyor.




    Kaynak:https://newatlas.com/bicycles/magnetic-gear-motor-drive/







  • Motor ve elektronik eleman olmayan yol bisikleti için dişlisiz, zincirsiz vs mekaniği min.normal kadrolar istiyoruz biz.

    bunu geliştirelim sporcuyuz biz.

  • xxxx1 kullanıcısına yanıt
    Bir de Türkçe yazmayı bilsen..!

  • Anladığım kadarı ile bu geliştirilmiş motor daha az dişli barındırıyor içerisinde vites 'de var sanırım.

  • Manyetik Levitasyon güzel de fiyat en az 2 kat oluyor.

  • Bir ifade hatası var galiba sürtünmesiz denmiş ama sürtünme olmayan yerde kavrama da olmaz, nitekim dişlide maksimum kavrama vardır. Manyetik dişli belki

  • Ne yazdığını anlamıyorsan o senin sorunun, adam gayet net yazmış anlatmak istediğini. Bisiklet sporu ile ilgili bilgi sahibi olmadığın belli, bilgi sahibi olmadığın bir konuda insanları eleştirmeye çalışarak kendini gülünç duruma düşürüyorsun. Maalesef toplumumuz bu hale geldi, hiçbir şey bilmeden profesör gibi ahkam kesiyor herkes.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teknoloji her zaman iyidir

  • Adamların mallarını senelerce "çin malı, dandik ürün" diye kötüledik, adamlar icat yapmaya başladı. yakında bunlar Elon Musk'dan önce Marsa gider ve insanları köle madenciler olarak kullanmaya başlar...

  • Bu sistemin bir benzerini UCAK/UZAY MOTORU projemde isik hizina cikmak icin yillar once gelistirmistim.

    Benimki biraz daha komplike ve karisikti yan sistemlerle beraber....

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Anlamam için Türkçe olması gerekiyor burada anlatılanlar ile Bisiklet sporunun ne alakası var?Sporluk bir durum yok alt tarafı geliştirilmiş bir bisiklet motoru var.

  • Zaten yıllardır üzerinde çalışılan bir şey. Hatta 2026'ya kadar Shimano, Praxis, RatioX, Fox, WRP gibi firmalar bunları piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Göbekten vites ve aktarma organı, yada arka tekerde otomobillerde ki vites kutusu gibi kapalı sistem olanlar hâlâ fazla karışık mevcut kullandığımız sistem gibi bakımı, onarımı kolay değil. Bu yüzden yeni sistemler sadece profesyonel amaçla tasarlaniyor.
    Amaç her zaman olduğu gibi zincirsiz bisiklet üretmek fakat net bir sonuca ulaşılamadı.
    Nuseti, yıllardır kullandığımız basit sisteme benzeyen ama kapalı bir haznede olan Inner Drive System'i tasarlıyor ama bununda hakkında hâlâ net bir şey yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sebastos Ozius -- 15 Haziran 2025; 12:55:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.