Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
2
Favori
2.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1Dolubataryayoutube
    ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1 | Batarya Ömrü 3-5 Yıl, Hidrojen Geliyor? Sponsorumuzun internet sitesi için: https://chargenova.com/ Bu video serisinde elektrikli araçlar ile alakalı sıkça gündeme getirilen yalanları konuşuyoruz. Sonraki videolar için önerilerinizi bekliyoruz :) Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCLRYyGAoqR26MpjAmbrG6oQ/join Spotify: https://open.spotify.com/show/5Ccl8ZEmjv8JJIGsX1hXy4 Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/hızlı-şarj/id1682804408 Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCLRYyGAoqR26MpjAmbrG6oQ/join Hepsi ve daha fazlası için Dolubatarya.com ve sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz. X: x.com/dolubatarya Linkedin: linkedin.com/company/dolubatarya Instagram: instagram.com/dolubatarya
    https://www.youtube.com/watch?v=dSrUJ07G4YI



  • Şu anki en büyük sorun bu zaten. Bayram arifesinde İstanbul'dan 1000 tane elektrikli aracın İzmir'e doğru Bodrum, Çeşme hattına yola çıktığını düşünün. Hepsinin yolda mutlaka şarj etmesi gerekecek. Ve bu kadar aracı şarj edebilecek şarj istasyonu yok. Kaç tanesi İzmir'e ulaşabilir acaba?

    Şarj savaşları başlar.

    Özgürlüğü kısıtlayan şey tam olarak da bu şarj süresi işte. Ben içten yanmalı aracımla 10 saatte İstanbul’a gidebiliyorum. Sabah yola çıkıyorum, akşam varıyorum. Elektrikli araçla en az 2 kere şarj etmem gerekecek, nereden baksan 2 saat fazla sürecek. O da hızlı şarj istasyonu varsa. Bir gözüm sürekli şarj durumunda olacak, hız yapmayacağım, kafama esip başka bir rotaya çıkamayacağım, rota üstünden istasyon randevusu alacağım vs. Bu da İstanbul yolu için. Doğu-güneydoğu turu yapmak istesem o daha da sıkıntılı. Ha dersin ki sen yılda kaç kere doğu turu yapıyorsun? İşte özgürlük budur, kafam eserse yapabilme imkanım var.

    Araç sadece işe git gel işin kullanılacaksa, gezmeye uzun yola gitmiyoruz diyorsan zaten elektrik araca o kadar para vermeye gerek yok. Alırsın bir egea, i10 vs, lpg taktırırsın, hem yakıt elektrikli kadar ucuza gelir, hem de üstüne paran cebinde kalır.

    Anlatabildim umarım.

    30 kuruş yakıyoruz.

    Benzinli 2,5 lira yakıyor.

    8'de biri seviyesinde yakıyorum. Daha nasıl az olsun.

    300 lira yakan benzinli yerine 200 lira yakan dizeli almak için millet birbirini ezdi son 20 yıldır.

    Benzinli araba alan adama acıyan gözlerle baktı bu millet, zavallı dediler, 300 lira yerine 200 lira yakan dizel varken zavallı benzinli almış :)

    Herkes uzaktan duyduğu bilgiler ile yazmış ama bir Tesla kullanıcısı olarak yazıyim.


    130-140 KM ortalama ile Izmir'e 10-15 derece sıcaklıkta 20-30 dk'lık bir sarj molasıyla varabiliyorsunuz. 150 üstüne çıkarsanız işler değişiyor ve benzinli araba ararsınız.


    Problem menzil değil sarj isatasyonlarının olmaması. Olanların da yanlış yerlere konumlanması. Bu da zamanla çözülür.


    510 beygir Tesla'ya araba değil oyuncak diyip de 1.3 - 1.5 motor 120-150 beygir fındık motora binen arkadaşları da anlamıyorum. Hani bu cümleyi ABD'de biri kursa ve 6 silindir bir araç ile Tesla'yı kıyaslasa anlarım da.... Bu ötv şartlarında elektrikli arabanın küçük hacim motor kullanan arabacılar tarafından hafif görülmesi komik geliyor.


    Kıasaca Tesla şehir içi, şehir dışı, yaz, kış vs. her şartta kullanılır.

    Kullanışlılık kişinin ihtiyaçlarına göre değişir.


    Ben yakın zamanda elektrikliye geçmeyi planlayanlardanım. Mercedes EQE 350 4matic düşünüyorum. Benzer özelliklerdeki bir E sınıfı içten yanmalı otomobilden daha ucuz. Ülkedeki vergiler sağolsun.


    Kışın her gün İzmir içinde 70 km civarı yol yapıyorum, evden fabrikaya, fabrikadan eve.

    Yazın en az 3 ay boyunca her gün 200 km civarı yol yapıyorum. İşe çeşmeden gidip geliyorum.


    Fabrikaya şarj istasyonu koyma imkanım var.

    Kışın oturduğum evde, apartmanın otoparkına da şarj cihazı koyma imkanım var.

    Yazlığa da şarj cihazı koyabilirim

    Yani her gün evden veya işyerinden şarj imkanım var. Dışarıda hızlı şarj için ihtiyacım çok az olacak.

    Fabrikanın çatısına güneş panelleri de koyarsam psikolojik olarak daha da rahat hissettirir.

    Bir de artık yaş oldu 49, sakinleştim trafikte ve şehir dışında. çok hızlı da kullanmıyorum.


    Yılda birkaç defa uzun yola giderim, kendi işim olduğu için zaman problemim yok. Bayram tatillerinde tatile seyahate gitmeyi sevmem. O karmaşada/yoğunlukta şarj istayonları eminim ki sorunlu olacaktır.

    Gerektiğinde şirkette elimin altında kullanabileceğim sıvı yakıtlı araçlar da var.


    Eğer zırt pırt şehirlerarası seyahat etmek durumunda kalıyorsanız, evinizde veya işyerinizde şarj imkanınız yoksa, ileride oluşabilecek bir pil arızasında (garanti sonrası) birkaç yüz bin liralık masraf sizin için büyük sorun olacaksa, arabayı çok sert kullanıyorsanız bu maceraya girmek için erken.

  • Neden elektrikli araç tercih etmeliyim sorusunun cevabı nedir?

    Balata dışında mantıklı cevap bulamıyorum.

    Daha ucuz değil. Hemen hemen aynı.

    Daha az yakmıyor. Hemen hemen aynı.

    Çevreyi daha az kirletmiyor. (Özellikle bataryanın üretim aşamasında çevreyi inanılmaz kirletiyor.)

    En büyük sıkıntısı bence menzil ve şarj istasyonu takip edeceksin. Elbette şarj olurken bekleyeceksin.

    Videoda 500.000 km de bataryasının öldüğü söylendi. Ücreti ise 500.000 lira imiş. Yani km başı 1 lira batarya ücreti de çıkıyor.

    Servisi her şehirde var mıdır bilemiyorum. Bizi Bul | Tesla Meşhur Tesla sadece İstanbul'da gözüküyor ama mobil servis diye muhabbet varmış pek anlamıyorum.





  • OptikForm kullanıcısına yanıt

    30 kuruş yakıyoruz.

    Benzinli 2,5 lira yakıyor.

    8'de biri seviyesinde yakıyorum. Daha nasıl az olsun.

    300 lira yakan benzinli yerine 200 lira yakan dizeli almak için millet birbirini ezdi son 20 yıldır.

    Benzinli araba alan adama acıyan gözlerle baktı bu millet, zavallı dediler, 300 lira yerine 200 lira yakan dizel varken zavallı benzinli almış :)

  • ''30 kuruş yakıyoruz'' dan sonrasını okumadım. Galiba 200 metrede 30 kuruş yakıyor demek istedin.

    4 ay önceki videoda (40:20) km başı ortalama 1.70 TL yaktığını söyledi beyefendi.

    Aracım 100 km'de 8 litre lpg 1 litre benzin tüketiyor.

    yaklaşık 180 TL km başı 1.8 TL.

    Evden şarj etmediğin sürece mantıklı değil. Evden şarj etsen de 24 saatte batarya doluyor tabii maliyetine katlanıp

    istasyon benzeri bir şey kurdurmadıysan. O durumda 50 kuruş yaktığını duydum.

    Umarım bir gün piliniz bitmez :))


    Para Babası (Said Yalım)youtube
    TOGG T10X Uzun yol testi yaptık. Daha Önce de TOGG inceleme, TOGG Teslim anı, TOGG İlk Expertiz videosu paylaşmıştık. Elektrikli araba olan TOGG'un elektrik tüketimi ne Kadar? TOGG Ne kadar sürede şarj oldu? TOGG şarjı için video Sponsorumuz Olan Powerşarj firmasının istasyonlarını kullanarak aracımızı şarj ettik. TOGG Alınır mı? TOGG Hızlanma Testi, TOGG Fabrika, TOGG Yerli Ve Milli, TOGG üretim bandı gibi diğer konulara daha önceki videolarda değinmiştik. Elektrikli arabalar içinde sizce en mantıklı olanı nedir? https://www.powersarj.com ►Kanalı Takip Etmek İçin Abone Ol►https://bit.ly/2yr6xyM ►İnstagram sayfamız ► https://bit.ly/3ckYnJg ►Facebook sayfamız ► https://bit.ly/2T1L6yi KESİNLİKLE İZLEMEN GEREKEN VİDEOLAR !!! 👇 ►EKSPERTİZDE KAVGA ÇIKTI !!! ► https://www.youtube.com/watch?v=wwwx62jTHvo&t=6s ►FİLMLERDE BİLE GÖREMEYECEĞİNİZ DOLANDIRILMA HİKAYESİ (RANGE ROVER) ► https://www.youtube.com/watch?v=RWoN_O_Ux9M ►EKSPERTİZDE KAVGA !!! 2. BÖLÜM ► https://www.youtube.com/watch?v=9PnB5TtsSoU ►BİR ANLIK GAFLETİN AĞIR BEDELİ ► https://www.youtube.com/watch?v=M93dPbc_4EQ&t=26s ►KAZA SONRASI DÖNEN OYUNLAR | KASKO SİGORTA İLİŞKİSİ ► https://www.youtube.com/watch?v=-JlRu6DUmpA&t=939s ►BMW 3.30 Cİ PAZARLIĞINDA SİNİRLER GERİLDİ !!! ►https://www.youtube.com/watch?v=iIzpRK58IQE&t=116s ►EKSPERTİZDE KAVGAYA RAMAK KALDI !!! ( HYUNDAİ İ20 ) ► https://www.youtube.com/watch?v=8FzvSWKk5mc&t=1s ►70 YAŞINDAKİ USTA DOLANDIRICI BENİ FENA ÇARPTI !!! ► https://www.youtube.com/watch?v=HfqJDC9HWNw ►BU TAKAS BİZİ ÜZDÜ! (JAGUAR XE & SKODA SUPERB) ► https://www.youtube.com/watch?v=C79Z5ZDlZhs ►77 MODEL ARABADA BOYA YOK DİYEN ÇILGIN GALERİCİ !!! ► https://www.youtube.com/watch?v=O3iOBVikH9o ►ÖYLE BİR ADAMDAN ARABA ALDIK Kİ !!! ► https://www.youtube.com/watch?v=6ksfwAkxKVY&t=854s ►EKSPERTİZE GİTMEDEN NOTERE GİTTİK - OLANLAR OLDU !!! ( 2009 FİAT PALİO ALDIK ) ► https://www.youtube.com/watch?v=0xeY3tn6fxs&t=28s ►KAPORA AT DEDİK 300.000 TL GÖNDERDİ !!! ( SUBARU XV SATIŞ SÜRECİ ) ► https://www.youtube.com/watch?v=Xw-TZUXufWo ►KAÇ PARA KAZANDIK !!! ( Olaylı Fiat Palionun kazancı ne oldu ve nereye harcandı ) ► https://www.youtube.com/watch?v=3lO51N8-Yho&t=1546s ►186.000 KM DİYE GİTTİ SONUCA EKSPERTİZ BİLE ŞAŞIRDI ( JEEP RENEGADE ) ► https://www.youtube.com/watch?v=k67QCinA4go&t=939s ►ALMAYA GİTTİĞİMİZ ARABAYI EKSPERTİZ GÖRÜNCE... | 1996 TOFAŞ ŞAHİN ► https://www.youtube.com/watch?v=NpL1nO3G7ho&t=12s İletişim reklam işbirliği için: İnstagram : parababasi_firsat_arabalar E-mail : iletisimparababasi@gmail.com
    https://www.youtube.com/watch?v=fbKDN_9aAi8&feature=youtu.be




  • Benim EV'ler ile ilgili kanaatim şu, kırılacak olan da kusura bakmasın.

    Nerede otomobil sürmeyi angarya olarak gören, otomobil içerisinde vakit geçirmekten zevk almayan insanlar varsa hemen hepsi EV ve Otonom Sürüş konusunu heyecanla bekliyorlar. Çünkü bu iki kavram otomobili kocaman bir oyuncağa çevirdiği için otomobili sevmeyenlerin ilgisini çekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 1 Aralık 2023; 9:17:25 >
  • Şehir içi çok fazla yol yapiyor ve İstanbul gibi bir şehirde yaşıyorsanız ucuz opsiyon elektrikli araçlar mantıklı onun dışında su an için bana pek mantıklı gelmiyor.

    Son 4 yıldır yakıt tüketimim her yıl 0.2-0.4 lt olarak arttı 6.1 ile başladığım serüvene 7.5 lt yi geçerek ulaştım.Guzergahim ve kullanım senaryom aynı fakat trafik durumu bu süreçte çok değişti
  • Diğer araçlarda olduğu gibi elektrikli araç sahiplerinden de çektikleri sıkıntıları duyamazsınız. Hem aracımın satarken piyasası düşmesin, hem de kendilerini enayi gibi hissetmemek için olabilir. Bu yüzden kullanıcı yorumlarına değil, reel bir şekilde hesap kitapla, resmi verilerine değerlendirmek gerek.

    Ben kendi açımdan bu değerlendirmeyi yapınca bana hala çok erken geliyor. Araba demek özgürlük demektir. Elektrikli araçlarda bu özgürlükten feragat ediliyor, seyahat planın sürekli şarj istasyonlarına göre oluşuyor, kendi keyfine göre bir yere gidemiyorsun. Bu çok büyük bir handikap.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 1 Aralık 2023; 10:36:11 >
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt

    hocam güzel başladın da yanlış bitirdin


    ülkemizde elektriğin iletilmediği bir yer mi var, dağ başında köye bile gitsen elektrik var, akaryakıt istasyonu olmayan en ücra köşede de elektrik var. he yavaş doldurursun düz prizle o başka ama özgürlüğüm kısıtlanıyor kısmı abartı.


    ha haftada 6 gün sabah 8 akşam 7 çalışıyorum ben (ve büyük ihtimalle sen de dahil, büyük çoğunluğumuz) o yüzden araba özgürlüktür falan yazanları görünce beni bir gülme alıyor :D

  • sukruciger S kullanıcısına yanıt

    aynen katılıyorum...


    şu araç keşke 3-4 kişilik olabilse...

    sanırım yazılımla 80-100km sürat yaptırıyorlar ancak fabrika çıkışlı biraz daha kuvvetlendirseler...


    öncelik micro car segmentinde yaşamalı sonra ufak ufak yukarıya doğru çıkmalıydı...


    birçok forum başlığında belirtmiştim, firmanın kullandığı 2014 model ilk nesil zoe'lerin 1 tanesinin bataryası tırtladı..

    hatırlayan olacaktır ilk çıktığında pil kirası vardı... geçtiğimiz sezon 300.000₺ batarya parası çıkmıştı araca...


    nereden bakarsanız bakın kucağınızda kalıyor... çektiğiniz zahmet cabası...


    bizim ülke gerçeklerine baktığımız zaman ayranımız yok içmeye tahteravanla gidiyoruz çeşmeye...

  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    Özgürlüğü kısıtlayan şey tam olarak da bu şarj süresi işte. Ben içten yanmalı aracımla 10 saatte İstanbul’a gidebiliyorum. Sabah yola çıkıyorum, akşam varıyorum. Elektrikli araçla en az 2 kere şarj etmem gerekecek, nereden baksan 2 saat fazla sürecek. O da hızlı şarj istasyonu varsa. Bir gözüm sürekli şarj durumunda olacak, hız yapmayacağım, kafama esip başka bir rotaya çıkamayacağım, rota üstünden istasyon randevusu alacağım vs. Bu da İstanbul yolu için. Doğu-güneydoğu turu yapmak istesem o daha da sıkıntılı. Ha dersin ki sen yılda kaç kere doğu turu yapıyorsun? İşte özgürlük budur, kafam eserse yapabilme imkanım var.

    Araç sadece işe git gel işin kullanılacaksa, gezmeye uzun yola gitmiyoruz diyorsan zaten elektrik araca o kadar para vermeye gerek yok. Alırsın bir egea, i10 vs, lpg taktırırsın, hem yakıt elektrikli kadar ucuza gelir, hem de üstüne paran cebinde kalır.

    Anlatabildim umarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 1 Aralık 2023; 11:4:14 >




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    tamam işte bu da toplumun %80 civarına tekabül ediyor :) sonuçta çoğu kişi için otomobil normal bir araç. adamın hayatında kahve makinesi ne kadar yer işgal ediyorsa otomobili de o kadar ediyor.


    gelişen teknoloji her şeyi müthiş kolaylaştırdığı için otomobili A to B olarak görenlere muazzam yaradı bu süreç.. sen daha vites at mağara adamı :)


    Suv meselesi de öyle.. geçmişte yolda kullanım için çok kötü olan Suv'lar, ciddi gelişen elektroniklerle, optimizasyonlarla gayet kabul edilebilir oldu. nnoldu insanlar hurra saldırdılar, olan düz bineklere oldu. binek sınıfları bitti neredeyse. Suv çok kolay, rahat, kullanışlı, yüksek, her yola gelir tamam işte.. doğal süreç.


    yani bu meseleye yapılacak gerçekten bir şey yok.. otomobilin petrolhead'lere de hitap eden bir çağı vardı ve bu kapanıyor.. ileride kendi otomobilini kullanmak suç olmasın da ben başka bişey istemem :) biz buluruz keyiflik mekanik araç sorun değil. ama günlük kullanım için kesinlikle kompakt bir elektrikli otomobil de olmalı, asla karşı değilim ve alacağım da vakti gelince..





  • Türkiye şartlarında elektrikli otomobil için erken.
    Kim ne derse desin.
    Şuan alanlar büyük kumar oynuyor.
  • Eskiden dizel benzinli kavgası vardı, onun yerini elektrikli vs içten yanmalı kavgası alacak gibi görünüyor.

  • infinite kullanıcısına yanıt
    300.000₺ batarya parası Zoe için mi çıkmıştı ? Hem tipsiz ve menzili yetersiz bir araç hem de İncir ağacı gibi masraflı. Böyle kol gibi masraf cıkaran araçları firmalar bile almaz.Tesla 3 LR 100bin km dolmadan batarya %81'e inmiş. Elektrikli araçların Apple'ı denilen Tesla bile sıkıntı.

    ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OptikForm

    Neden elektrikli araç tercih etmeliyim sorusunun cevabı nedir?

    Balata dışında mantıklı cevap bulamıyorum.

    Daha ucuz değil. Hemen hemen aynı.

    Daha az yakmıyor. Hemen hemen aynı.

    Çevreyi daha az kirletmiyor. (Özellikle bataryanın üretim aşamasında çevreyi inanılmaz kirletiyor.)

    En büyük sıkıntısı bence menzil ve şarj istasyonu takip edeceksin. Elbette şarj olurken bekleyeceksin.

    Videoda 500.000 km de bataryasının öldüğü söylendi. Ücreti ise 500.000 lira imiş. Yani km başı 1 lira batarya ücreti de çıkıyor.

    Servisi her şehirde var mıdır bilemiyorum. Bizi Bul | Tesla Meşhur Tesla sadece İstanbul'da gözüküyor ama mobil servis diye muhabbet varmış pek anlamıyorum.

    -bakım yok(normal şartlarda)


    -yakıt olarak daha ucuz(şimdilik)


    -çevreyi daha az kirletiryor, özellikle yoğun trafik olan büyük şehirlerde çık 1 saat yol kenarında bekle ondan sonra karşılıklı konuşurken sesin nasıl çıkıyor bakalım


    -özellikle şehir içi sürekli kullanımda içten yanmalı motorda ortaya çıkan aşınmayı, motor ısınana kadar verimsiz olmasını vs düşünürsen şehir içi kullanım için şuan çok faydalı.

    akşamdan sabaha evden-işten şarj etme imkanı olup

    haftaiçi işe, çocuğun okuluna git gel kısa mesafe kullananlar rahatlıkla tercih edebilir

    veya sürekli trafikte olması gereken taksi, kargocu vs de.


    yoğun şehir dışı seyahat edenler tercih etmesin zaten





  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt

    hocam yakıt fiyatları falan böyle gittikçe o doğu turu kafana kolay kolay esmez :D

  • Kullanışlılık kişinin ihtiyaçlarına göre değişir.


    Ben yakın zamanda elektrikliye geçmeyi planlayanlardanım. Mercedes EQE 350 4matic düşünüyorum. Benzer özelliklerdeki bir E sınıfı içten yanmalı otomobilden daha ucuz. Ülkedeki vergiler sağolsun.


    Kışın her gün İzmir içinde 70 km civarı yol yapıyorum, evden fabrikaya, fabrikadan eve.

    Yazın en az 3 ay boyunca her gün 200 km civarı yol yapıyorum. İşe çeşmeden gidip geliyorum.


    Fabrikaya şarj istasyonu koyma imkanım var.

    Kışın oturduğum evde, apartmanın otoparkına da şarj cihazı koyma imkanım var.

    Yazlığa da şarj cihazı koyabilirim

    Yani her gün evden veya işyerinden şarj imkanım var. Dışarıda hızlı şarj için ihtiyacım çok az olacak.

    Fabrikanın çatısına güneş panelleri de koyarsam psikolojik olarak daha da rahat hissettirir.

    Bir de artık yaş oldu 49, sakinleştim trafikte ve şehir dışında. çok hızlı da kullanmıyorum.


    Yılda birkaç defa uzun yola giderim, kendi işim olduğu için zaman problemim yok. Bayram tatillerinde tatile seyahate gitmeyi sevmem. O karmaşada/yoğunlukta şarj istayonları eminim ki sorunlu olacaktır.

    Gerektiğinde şirkette elimin altında kullanabileceğim sıvı yakıtlı araçlar da var.


    Eğer zırt pırt şehirlerarası seyahat etmek durumunda kalıyorsanız, evinizde veya işyerinizde şarj imkanınız yoksa, ileride oluşabilecek bir pil arızasında (garanti sonrası) birkaç yüz bin liralık masraf sizin için büyük sorun olacaksa, arabayı çok sert kullanıyorsanız bu maceraya girmek için erken.





  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    Mesele elektriğin iletimi, temini ve şarj ünitelerinin sayısı değil. Meselenin patladığı yer batarya şarjının 180 saniyeden uzun sürmesi, elektriğin dışarıdan da araca taşınamaması. Bu yüzden EV'lerin dağındaki en önemli konu menzil. Üreticiler de menzili arttırmak için her türlü tüketim unsurundan feragat edecekler. Tekerlekler düşük direnç için bisiklet tekeri gibi ince olacak. Yalıtım, konfor ve donanım oluşturan malzemelerden büyük ölçüde feragat edilecek aracı hafifletmek için. Bitmedi yine menzil için üreticiler sürücünün gazlamasını istemeyecek, planlı sürüşe odaklayacaklar sürücüleri.

    İşte özgürlük burada bitiyor. Ben akaryakıtlı aracımlı araç dilediği kadar tüketsin, deposunu 180 saniye içerisinde doldurabiliyorum. Ancak EV de bu mümkün olmayacak.
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt
    Bunun yanında büyük bir yanılgı var. Günümüzde şarj süreleri uzun, buna istinaden yaygın görüş "şarj süreleri teknoloji ilerledikçe kısalıyor, şarj süresi 30 dk'nın altına indiğinde işimizi hemen hallederiz, zaten bir ihtiyaç molası versek yeter" şeklinde. Ben buna katılmıyorum, varsayalım ki şarj süresi 15 dk'ya indi. Tamam da tek şarj edecek olan siz değilsiniz ki. Onlarca aracın şarj olmak için beklediği yerde siz de her bir kullanıcıyı asgari 10 dakika bekleyeceksiniz, nasıl bir kuyruk oluşacağını bir düşünün. Öyle çay çorba molası ile yırtılamayacak.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.