Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
2
Favori
3.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    son versiyonları 2019-2020 sonrası (pandemi yılları güncellenen modelleri)


    ZOE

    Renault Zoe ZE50 R110

    Renault Zoe ZE50 R135


    50KWH - menzil 400-475KM'lere kadar çıkarıldı...

    ve bataryanın fiziki boyutu aynı kaldı

    10 yıl içinde güzel mesafe kat edildi... ama gidilecek daha çok yol var...



    ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1






  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    bu kısmı düşünmek dahi istemiyorum.


    ülke insanı risklerine rağmen LPG'li ve otomatik araç kullanma eğiliminde

    veya halen dizel otomatiğine bakım yaptırarak gidebildiği kadar gitmeye çalışıyor.

  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Elektrikli almak istememin sebebi, teknolojiye biraz erken sahip olmak. İleride zaten hepimiz elektrikli veya hidrojenli araba kullanacağız.


    Psikolojik olarak kullanırken çevreci bir yönü var. (batarya üretiminde doğaya verdiğimiz zararları görmezden gelip kendimizi kandırırsak) elektrik üretimini de güneş panelleri ile yaparsak psikolojik etkisi de artar. :)


    Hoşuma giden tarafları var. Sessizliği, konforu, EQE'nin yenilikçi tasarımı, ekonomikliği, yüksek torku, uzun yol hariç yakıt istasyonuna uğramak gerekmemesi (fabrikada gün içinde şarj edebilmek) vs.

    Ülkemizde benzer donanımda ve güçte, performansta bir E serisi almak için çok daha fazla para ödenmesi gerekmesi de elektrikli otomobilleri bazı modellerde avantajlı hale getiriyor.


    Elektrikli ile mutlu olursam sonraki arabam EQS bile olabilir, ülkemizde neredeyse S serisinin yarı fiyatına alınabiliyor, Almanya'da ise neredeyse aynı fiyattalar. (mükemmel vergi sistemimiz sağolsun)


    Bir de herkes yakıt tüketimini düşünür. Sadece cepten çıkan para olarak değil, psikolojik biraz da. Öyle olmasa ülkede S serisinin çoğunluğu dizel olmazdı. :)


    Selamlar





  • bal974 B kullanıcısına yanıt

    Gel hodri meydan benim 99 vti honda yı geçsin arabayı orada bağışlarım cereyanlıymış peh torku yüksek olsa ne yazar benim araçta ciger var ciğer yaz google vti hakkında bilgin olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi işe gidip gelmek için EV alınması kadar saçma bir mantık olamaz. Çevreci olmak istiyorum diyorsanız toplu taşıma kullanın bir zahmet. Şehir dışı için tatil seyahat vb dizel her zaman en ekonomik araçtır. Unutmayın tüm yakıt türlerini kaldırırlar ama dizel kolay kolay kalkamaz. (Taşımacılık kargo trenler vs)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • deryadeniz907 D kullanıcısına yanıt

    vti güzel arabadır, ama ciğeri yetmez. 160 HP atmosferik motoruyla yüksek devirlerde gitsen bile ara hızlanmalarla hiçbir şansı yok.

    Tek avantajı son sürat, o da düzlükte. Elektrikli limitöre girecek, VTi 220'lere kadar çıkacak.


    Bunu Honda'yı bilen biri olarak yazıyorum. Yıllarca Accord 3.0 V6 kullandım. Sonrasında Volvo S80 T6'ya geçtim. Şimdi de başka bir Volvo ile devam ediyorum. Eşimde de 182 HP Civic HB var. Honda'yı bilirim ve severim.

    VTi sahibi olmadım, ama bindim. Yüksek devirlerde güzel gidiyor, ama yüksek devir çevirmesi rampalarda yeterli olmayacaktır.


    Karşındaki araba ZOE, E-C4, E3008 vs. falan denk gelirse geçebilir Vti. Hem de rahatça. Onlar ekonomik küçük motorlu elektrikliler.

    Performansla uzaktan yakından alakası yok. Ama hepsi sakar geçidini terlemeden çıkar. İlk yazdığına istinaden yazıyorum. :)


    0-100 hızlanması 5-6 sn olan 250-300-400-500 bg gücündeki olan araçlardan bahsediyorum. Benim almayı düşündüğüm araç EQE 350 4matic. Torku 765 Nm, 292 PS gücünde. 0-100 6,3 sn.

    Sakar geçidinde karşısında atmosferik VTİ'ın hiçbir şansı yok. Önden çekişli olduğu için yokuş çıkarken patinaj kayıpları da olacak.


    Tesla Model Y mesela, Long Range modelinin 0-100 hızlanması 5,0 sn. Performance modelinin 3,7 sn.


    Tesla ile kıyaslarsak

    Honda Civic Vti 160 HP (5 vitesli) : 0-200 km/h : 48,4 sn

    Tesla Model Y Long Range : 0-200 km/h : 17,7 sn


    0-160 değerlerine bakarsak

    Honda : 20,4 sn

    Tesla : 10 sn

    Dediğim gibi Civic VTi güzel arabadır, atmosferik motorların en güzellerinden birine sahiptir. eğlenceli arabadır. Önce turbo geldi, taşlar sarsıldı, Sonra elektrik motorları geldi, mertlik bozuldu.


    Fiyatlara bakıp da elma ile armutu kıyaslamışsın demeyesin. Honda Civic'in en kuvvetli motorlarından birinin karşısına ZOe çıkaracak değiliz herhalde. :))))


    Selamlar





  • savashistan S kullanıcısına yanıt

    Bir tercihe saçmalık demeden önce çok yönlü değerlendirmek lazım.


    1. Toplu taşıma her yere gitmiyor.
    2. Toplu taşıma için de durağa yürümek, beklemek, kalabalık bir ortamda seyahat etmek gerekiyor, bu herkesin tercihi olmayabilir.
    3. Gecenin bir yarısı toplu taşıma sefer sayıları çok azalıyor.
    4. Yağmurda, soğukta durakta beklemek veya eve/işe yürümek çok eğlenceli değil.
    5. Toplu taşıma kullanmayı sevmiyorum.


    Tatil vs. için dizel şimdilik en ekonomik araç gibi görünebilir, ama amaç ekonomi ise ondan da ekonomiği LPG var.

    Yurtdışında şehir merkezlerine dizel yakıtlı otomobilleri almamaya başladılar bile. Gidişat elektrikli yönünde.


    Elektrikli trenler çok fazla, dizel yakıtlı trenler azalıyor hep. İnsan ulaşımının çoğunluğu elektrikli oldu bile.

    Elektrikli kamyon ve otobüsler için de çalışılıyor. Teknoloji hızlı ilerliyor.


    Bunların yanında elektrikli kullanmak veya kullanmamak tamamen kişisel tercih şu anda

    Elektrikli tercih etmeyi "saçma bir mantık" olarak tanımlamak haksızlık olmaz mı?

    Siz tercih etmeyebilirsiniz, ama başkaları tercih edebilir.


    Selamlar





  • bal974 B kullanıcısına yanıt

    Görünen 160 hp ama gel gör ki kaput altında ne yatıyor ben sözümün arkasındayım gökova ışıklarından vuracağız sakara zirveye kim daha önce çıkacak göreceğiz bu arada siz cereyanlı aracın zirveye çıkıp tekrar inip vti i tekrar geçeceği tezinde bulundunuz ben zirveye görene kadar diyorum o sakarın dili olsada konuşsa ne arabalar ekildi o rampada ne depolar dolduruldu bedavaya bu arada seyir terasında herkes birbiriyle yarıştı araçla foto çekinmek için türkiyenin tanınan arabalarından kendisi plakası bile özel 16 VTI ***

    neyse saygılar herkesin arabası kendine özel


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deryadeniz907 D kullanıcısına yanıt

    Tekrar merhaba,


    İlk yazdığını kopyalıyorum;

    "Cereyanlı araba binilir mi yahu bu arabalar muğla sakar rampasını çıkabiliyor mu"


    Ben buna istinaden yazdım, evet, terlemeden çıkabiliyorlar.

    VTi olunca işler biraz değişiyor tabii ki.

    Hakkını yiyemem, gelip tekrar geçemez ama ara hızlanmalardaki avantajı ile yukarı ilk varır diyorum ben hala (Zoe vs. hariç tabii ki) :))))

    VTİ'ın biraz viraj avantajı da var tabii ki.


    Kazasız belasız güle güle kullanın.


    İyi forumlar

    ELEKTRİKLİ ARAÇ YALANLARI - 1 

  • bal974 B kullanıcısına yanıt

    Allah razı olsun hocam cümlemize inşallah


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • infinite kullanıcısına yanıt
    O ne öyle araç patladı masamda zıpladım.

    1995 Aralık ben cocuktum bir akşam teyzemlere uğramıştık. Sobalı bir evdi. Teyzeoğullarıyla oynamak üzere pilli arabamı götürdüm. Piller bitti ben de çıkardım. Teyzem aşırı temiz biridir. Ortalıkta işe yaramayan ne varsa anında çöpe atar. Pilleri sobaya atmış.

    Sobada ardarda 8 patlama duyuldu. Bitmiş bir AA pil, sobanın üst demir kapağını yerinden kaldıracak güçte patlıyordu.

    Pil deyip geçmeyin. Tehlikelidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçta en büyük sorun menzildir
    Şehirlerarası 120 hız geçilirse menzil değerleri çok düşüyor
    Kışın %15 daha az menzilli oluyor
    Küçük şehirlerde şarj istasyonu sorunu yaşanabilir
    Avantajı benzine göre ucuzdur.
    Araç şehiriçi kullanılacaksa elektrikli fena bir seçenek olmayacaktır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Herkes uzaktan duyduğu bilgiler ile yazmış ama bir Tesla kullanıcısı olarak yazıyim.


    130-140 KM ortalama ile Izmir'e 10-15 derece sıcaklıkta 20-30 dk'lık bir sarj molasıyla varabiliyorsunuz. 150 üstüne çıkarsanız işler değişiyor ve benzinli araba ararsınız.


    Problem menzil değil sarj isatasyonlarının olmaması. Olanların da yanlış yerlere konumlanması. Bu da zamanla çözülür.


    510 beygir Tesla'ya araba değil oyuncak diyip de 1.3 - 1.5 motor 120-150 beygir fındık motora binen arkadaşları da anlamıyorum. Hani bu cümleyi ABD'de biri kursa ve 6 silindir bir araç ile Tesla'yı kıyaslasa anlarım da.... Bu ötv şartlarında elektrikli arabanın küçük hacim motor kullanan arabacılar tarafından hafif görülmesi komik geliyor.


    Kıasaca Tesla şehir içi, şehir dışı, yaz, kış vs. her şartta kullanılır.

  • bal974 B kullanıcısına yanıt

    Cereyanlı araba dediğinizde bütün elektriklileri mi kast ediyor acaba arkadaş? En basitinden hangi elektrikli ile kıyaslayacak acaba. Ortalama bir araçla kapışsanız da videosunu paylaşsanız keşke :)

  • Kar soğukları gelince şehirlerarası otoyollarda göreceklerimizi merak ediyorum.

  • Merhabalar. Bir suredir eve ikinci araci dusunuyoruz.

    Kucuk bir ilcede yasiyoruz, esim de calisiyor. Gunluk ikimiz ayri ayri toplamda 10km ancak yapiyoruz. Mevcutta zaten benzinli bir aracimiz var. O tarafta sorunumuz yok. Ancak cocuklarin okul durumlarindan dolayi saatler denk gelmedigi icin ikinci bir arac bizi oldukca rahatlatacak.

    Toplu tasima yok bu arada :) ilcede komple sehir ici diye bir tasima yok yani :)

    Hem evimde hem de iş yerimde elektrige erismem de hic sıkıntı yok. İsyerinde park ettigim alanda ve eve priz ayarlarim istedigim an. Zaten uzun yol icin degil. 2. Arac ve sehir ici icin.

    Bu hafta dacia spring i inceledim. Bayi direk 850bine birakirim dedi. Arac cok kucuk. Bunu eledim.

    Corsa e nin videolarini izledim ve mantikli geldi. Bayilerin elinde var mi bilmiyorum, varsa ne kadar bırakıyorlar onu da bilmiyorum. Bu hafta corsa ya bakacagim. 900-1milyon seviyesinde ise tercih etmemem icin hicbir neden yok. Dacia da isi pompasi da yok. Corsa da var.

    Bir de pejo 208 e yi merak ediyorum. Tanitim videolarinda cok ovuyorlar ama tr ye nasil gelecek ve fiyati ne olacak acaba.

    Corsa e varsa ve fiyati iyiyse alma niyetim var. Aksi taktirde 208e yi bekleyecegim.

    Kafamdaki tek soru isareti pil omru. Telefonlar gibi 2 sene sonra pili elimize alirsak vay halimize :)

    Edit: iskenderun kadar sicak bir ilcedeyim. Biz zaten soguk hava gormuyoruz. Bataryanin soguktan etkilenmesi durumu soz konusu degil ama sicaklarda ne hale gelir bilmiyorum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sorumsuzadam -- 7 Ocak 2024; 0:30:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.