Şimdi Ara

Toyota, dünyanın ilk elektrikli araç katı hal bataryasını piyasaya sürecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota, dünyanın ilk elektrikli araç katı hal bataryasını piyasaya sürecek
    Toyota, elektrikli araçlarda devrim niteliği taşıyan tamamen katı hal batarya teknolojisine olan yatırımını hızlandırıyor. Şirket, 2027 veya 2028 yılı itibarıyla bu yeni batarya teknolojisiyle donatılmış ilk elektrikli aracını satışa sunmayı planlıyor. Yeni bataryaların daha uzun menzil, daha hızlı şarj süresi ve artırılmış performans sunması bekleniyor.



    Toyota’nın hedefi 2027



    Şirket, Sumitomo Metal Mining ile yaptığı yeni ortaklığı duyurarak, bu bataryalar için katot malzemelerinin seri üretimine başlamayı hedeflediğini açıkladı. Toyota, bu iş birliği sayesinde tamamen katı hal bataryaların elektrikli araçlarda pratik kullanımını dünya çapında ilk kez gerçekleştirmeyi amaçladığını belirtti.



    Geleneksel sıvı elektrolit kullanan bataryalardan farklı olarak katı hal bataryalarda katot, anot ve katı elektrolit bulunuyor. Şirket, bu yeni nesil batarya teknolojisinin daha kompakt boyut, yüksek güç çıktısı ve uzun ömür avantajı sunduğunu vurguladı.



    Toyota, dünyanın ilk elektrikli araç katı hal bataryasını piyasaya sürecek
    Toyota ve Sumitomo Metal Mining, 2021’den bu yana katı hal EV bataryaları için katot malzemeleri geliştirme çalışmaları yürütüyor. Bu süreç, bataryaların seri üretiminde karşılaşılan en büyük zorlukları aşmayı hedefliyor. Toyota, Sumitomo’nun özgün toz sentezleme teknolojisi sayesinde yüksek dayanıklılığa sahip katot malzemesi geliştirdiğini duyurdu.



    Ayrıca Bkz.Ferrari Elettrica duyuruldu: İşte ilk elektrikli Ferrari’nin tüm detayları



    Toyota geçtiğimiz ay Japonya’da yeni bataryaları üretme izni almıştı. Şirket, Japonya’da Idemitsu Kosan gibi önemli iş ortaklarıyla iş birliği yaparak bataryaların pazara sunulmasını planlıyor. Idemitsu, bu yılın başlarında tamamen katı hal EV bataryalarında kullanılan lityum sülfür için büyük ölçekli bir üretim tesisi kurma planlarını açıklamıştı. Faaliyete geçtiğinde tesis, yıllık 1.000 metrik ton lityum sülfür üretme kapasitesine sahip olacak ve şirket, 2027’de bataryaların seri üretimini hedefliyor.



    Her ne kadar Toyota, 2027’de ilke imza atacaklarını söylese de diğer otomotiv devleri de benzer tarihleri hedefliyor. Küresel batarya pazarına hakim olan CATL ve BYD de yeni batarya teknolojisini 2027 yılı civarında piyasaya sürmeyi hedefliyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/10/08/toyota-aims-to-launch-worlds-first-all-solid-state-ev-batteries/







  • Toyota elektirkli araçlarda geri kaldı algısının sebebi bu. Aslında geri kalan Toyota değil. Geri de kalan Batarya teknolojisi. Batarya teknolojisi olgunluğa ulaştığında görün bakın Toyota için elektrikli araç yapmak çocuk oyuncağı olacak. çünkü hibrit araç yapmak elektrikli araç yapmaktan daha zor.
  • Yıllardır aynı yalan 🙄

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Toyota elektirkli araçlarda geri kaldı algısının sebebi bu. Aslında geri kalan Toyota değil. Geri de kalan Batarya teknolojisi. Batarya teknolojisi olgunluğa ulaştığında görün bakın Toyota için elektrikli araç yapmak çocuk oyuncağı olacak. çünkü hibrit araç yapmak elektrikli araç yapmaktan daha zor.

  • 10 dakikada şarj olup 1000+ km menzil sunan araçlar gerçekten heyecan verici. Ancak önemli olan maliyet... Kısa sürede uygun fiyatlı seçenekler görebileceğimizi pek düşünmüyorum.

  • *Hibrit tuzaği*

    *1 trilyon dolar borcu var*

    *Batıyor*

    *Teknolojisi geri kaldı sonu Nokia olacak*

    Suçlamalarına cevap verir nitelikte bir konu

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Kağıt üstünde herşey heyecan vericidir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Pratikte de test edilmiş bir teknoloji, katı bataryaların olayı o zaten hocam. EQS katı bataryayla 1200+ km görmüştüi DH de haberi de vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 9 Ekim 2025; 20:30:06 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Paket ağırlığı ne kadar acaba?

  • atını alan Üsküdarı çoktan geçti. umarım Toyota bu trende dahil olunca eski şaşalı günlerine geri döner

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    paylaştıkça artar insanın değeri
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Haberlerde herşey heyecan vericidir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Heyecan arıyor gibi konuşuyorsun hocam, korkutma bizi :)

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    toyota geri kalmış yani

    _____________________________
    Lucid Motors is the best.
    Beni öldürmeyen; ağzıma s*çar.
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Evet Toyota geri kalmış. Ben geri kalmış Hibrit aracımla geriden gelirim. sen Tesla ile en ilerde git. 20-30 yıl sonra eğer Toyotam beni yolda bırakmaya başlarsa o zaman Elektrikli araç alırım.

  • Toyota'nın sorunu katı hal bataryası olmaması değil ki. O batarya kimsede yok. Toyota'da da yok. Ama diğerleri adam gibi elk araç yaparken Toyota maalesef.


    Bz4x'i beceremeyip Çin'lilere ihale etti (diğerleri gibi) O da Gac Aion zaten var olan model. Ee?


    Hayıflanıp duruyordur Toyota ne güzel 25 yıldır aynı atmosferik 2.0 - 2.5 lt motorları iteliyorduk gidiyor diye..

    _____________________________
  • 2027 ne, toyota şaka mı yapıyor ?

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    10 dakikada şarj olsun da 500 km. bile yeter.

  • Kimse *cost* kısmına bakmamış sanırım
    Önemli olan bir şeyi üretebilmek değil
    Rekabetçi olabilmektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    heyecan ararım fakat gerçeklerde. 5dk'da 1200km menzil gerçekte yaşarsam heyecanlanırım, haberde gördüm diye değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • MencRarin kullanıcısına yanıt
    Batarya ile 10dk'da 500km menzil hiçbir zaman olmadı, bundan sonra da olmaz.

    O malzemeden o börek çıkmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Fazla büyük konuşuyorsunuz bence


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    The Power of The Dark Side
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.