Şimdi Ara

Elektrikli araç sahipleri şikayetçi: Yavaş şarja yüksek hız ücreti ödüyoruz!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy şu anda #10
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç sahipleri şikayetçi: Yavaş şarja yüksek hız ücreti ödüyoruz!
    Türkiye’de elektrikli otomobil kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte birtakım yeni sorunlar ortaya çıkıyor. Şarj kuyruğu ve her firma için ayrı uygulama yüklemek gibi bilinen dertlere yenisi eklendi. Elektrikli otomobil sahipleri yavaş hızdaki şarjdan yüksek hızlı şarj ücreti alınmasını şikayet ediyor.



    Şarj ağı işletmecileri, istasyon hızına göre ücretlendirme yapıyor. Düşük hızdaki istasyondan düşük ücret, yüksek hızdaki istasyondan ise yüksek ücret talep ediyor. Fakat bu ücret belirlenirken istasyonun en ideal koşullar altında sunabildiği maksimum şarj hızı baz alınıyor. Kullanıcılar çoğu durumda vaat edilen maksimum hızları göremiyor ve yavaş hızdaki şarja yüksek ücret ödemek zorunda kalıyor. Kullanıcılar istasyonun maksimum hızına göre değil, şarj esnasındaki ortalama hızına göre ücretlendirilmeyi talep ediyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrik araç şarj istasyonu fiyatları: AC & DC şarj ücretleri (2025)



    Türkiye’de “yüksek hızlı” olarak ifade edilen şarj istasyonlarda genellikle 180 kW hızın vaat edildiğini görüyoruz. Oysa bu değer iki soketin toplam gücünü ifade ediyor. Aynı anda iki araç şarj olurken soket başına 90 kW hız verilebiliyor. Batarya sıcaklığı, hava koşulları, kablo kalitesi gibi etkenlerden dolayı otomobil sahipleri 180 kW’lık istasyonlarda araçlarını 60-90 kW gibi düşük hızlarda şarj ediyor. Fakat kullanıcıdan 180 kW’lık yüksek hızlı şarj ücreti alınıyor.



    Şarj başına yaklaşık 200 TL ekstra ücret alınıyor



    Elektrikli araç sahipleri şikayetçi: Yavaş şarja yüksek hız ücreti ödüyoruz!
    Örneğin bir şarj ağı işletmecisinin 180 kW hızındaki istasyonları 15,80 TL/kWH olarak ücretlendiriliyor. Araç sahipleri aracını hangi hızda şarj ederse etsin 15,80 TL/kWh ücret ödemek zorunda kalıyor. Aynı firmanın 90 kW’lık yavaş şarj istasyonları 13,50 TL/kWh ücret talep ediyor. Bu durumda yüksek hızlı istasyonda yavaş hız alan araç sahiplerinin kWh başına fazladan 2,30 TL ödeme yapması gerekiyor. Togg T10X gibi büyük bataryalı araçlarda şarj başına yaklaşık 200 TL’lik bir tutarın fazladan ödenmesi anlamına geliyor.



    Elektrikli otomobil sahiplerinin Forum DonanımHaber’de, X’te ve Telegram’da bu konu hakkında binlerce şikayeti olduğunu görüyoruz. Araç sahipleri, istasyonun maksimum hızı yerine, şarj esnasında sunulan gerçek hıza göre ücretlendirilmeyi talep ediyor. Ayrıca istasyonların şarj hızının iki soketin toplam hızı yerine soket başına ayrı ayrı gösterilmesini (90+90=180 kW gibi) istiyor.





    Neler yapılabilir?




    • Şarj ağı işletmecileri, istasyonun sunduğu maksimum hız yerine şarj esnasındaki ortalama hıza göre fiyatlandırma yapabilir.

    • EPDK, konuyla ilgili bir düzenleme yaparak hıza göre kademeli tarifelerde, istasyonun vaat ettiği hız yerine kullanıcıya şarj esnasında sunulan ortalama hıza göre ücretlendirilmesini zorunlu kılabilir. 

    • Elektrikli araç şarj istasyonlarının hıza göre kademeli tarifeleri komple kaldırılarak tüm hızlar için aynı ücret talep edilebilir. Bazı firmalarda hızlı ve yavaş istasyonların aynı tarifeye sahip olduğunu görüyoruz.

    • Elektrikli araç sahipleri ise konuyla ilgili şikayetlerini https://tuketici.epdk.gov.tr/epdk.be/ adresinden veya CİMER üzerinden iletebilir.











  • Dün 5şarjda şarj yapıyorum. 14 tl kw’ı. %10 u 160 kw ile şarj ettim. sonra düştü mü 40kw’a. aradım dedim işim var sonlandırmak istemiyorum, yapabileceğimiz birşey yok sistemler aşırı yüklenmiştir düşmüştür dedi. Tamam bir daha tercih etmem o zaman dedim. Saat bu arada akşam 8. Hava da serin. Altyapıya güvenip de 180 kw lık yazmasaymışlar o zaman.

    kısaca 40kw hıza 14 tl verdim.
  • evde şarj etmek ne kadar ekonomikse dışarıda bir o kadar pahalı

    ayrıca şarj ederken mola verdiğimiz tesislerin fiyatlarının uçukluğunu da sayarsak çok bir anlamı kalmıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Defalarca şikayet kaydı açıpta sonuç alamadığım dolandırıcılık yöntemi. İstasyon sözde 180kw, araç 140 kw ama anlık şarj 45-50kw arası veriyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dün 5şarjda şarj yapıyorum. 14 tl kw’ı. %10 u 160 kw ile şarj ettim. sonra düştü mü 40kw’a. aradım dedim işim var sonlandırmak istemiyorum, yapabileceğimiz birşey yok sistemler aşırı yüklenmiştir düşmüştür dedi. Tamam bir daha tercih etmem o zaman dedim. Saat bu arada akşam 8. Hava da serin. Altyapıya güvenip de 180 kw lık yazmasaymışlar o zaman.

    kısaca 40kw hıza 14 tl verdim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 22kw aşırı pahalı cihaz zaten 20k desek 40 günde çalışsa ve günde 5 saat şarjda olsa kendini amorti ediyor .tavan fiyat uygulaması olması lazım banka gibi para basar bunların sahipleri .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapacak pek bir şey yok bu konuda bu hızı vermeyen yerleri öğrenip onlardan uzak durunca zaten ona göre aksiyon alırlar.

    Sorun daha ziyade bu konuda tercihini ortaya koymayan kullanıcılarda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şikayet edin. Kimse almadığı hizmetin ücretini ödemek zorunda değil...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Km başına kaça geliyor yani ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabayı sallayın belki hızlı şarj olur.Nerde Rasim Ozan Kütahyalı gibi adam varsa elektrikli araba almış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilirsiniz benzinliklerde hava hortumlarını keserler elektriğini bozarlar . (Lastikçiler)

    Elektrikli şarj istasyonlarına acaba ilk kimşer zarar verecek.
    1. Teknoloji karşıtı günahçı tarikatçı yobazlar (AMİŞLER)
    2. Araba tamircileri
    3. İşsiz araç elektronikçileri tamircileri
    4. Şarj istasyonu parça tedarikçileri

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ülkede herkes birilerini kucağa alma derdinde. Artık parasıyla bile hizmet alamıyorsun herkes dolandırıcı, tokatçı, çakal olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence benzin ve mazotla aynı fiyat olmali

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Boş işler bunlarla uğraşacağıma 10 dakikada 50 litre benzin ile yola devam.

  • şaşılacak birşey değil internet sağlayıcılarda aynısını yapıyor. Ülkede herkes istediği gibi at koşturuyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Türkiye de yaşıyorsunuz ayıkıyım! 3 kuruşa 5 köfte olmaz!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • memleketteki altyapi belli, mucize isteyen mustakil eve tasinip kendi trifaze elektrigini cektirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yerde pıtırak gibi açılan şarj istasyonları tabi ki kara kaşınız kara tamponunuz için yapılmadı.

    Daha betonu dökmeden hesabı kitabı yapmışlardır.

    Şu durum değişirse , adalet gelir yahut makule yaklaşırsa tavuk gibi gıdaklarım lol.

  • Arabanın ön paneline rüzgar tribünü gibi küçük çaplı bir aparat koyun araba sürdükçe o panelden elektrik üretilsin. Arabanın tavanına entegre güneş paneli koyun ordan da güneşten şarj edilsin niye böyle şeyler yapılmıyor zor mu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu yönetimle bu ülkede hiçbir şey düzenli işlemez. Artık bunu mu sorgulasanız acaba?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • desparegas D kullanıcısına yanıt
    Öne türbin ya da türbinler koymak daha fazla rüzgar direncine sebep olur. Bedava enerji üretemeyiz. Yani bu türbinden ürettiğin enerjinin aynısını be hatta daha fazlasını aracın enerjisinden kaybedersin. Tavana güneş enerjisi koymak mantıklı gibi ama neden yapılmadığına bakmak gerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.