Şimdi Ara

Ehliyet alma sistemi zorlaştırılmalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her önüne gelen ehliyet alıyor. Kuralları bilmeden saçma salak şekilde araba kullanıyorlar. İnsanlar daha tabelaları bilmiyor. Her şeyi teker teker öğretip sınavı zorlaştırılmaları lazım. Ehliyet 100 üzerinden 70 değil. 100 üzerinden 90 alınmalı. Aynı şekilde direksiyon dersi artırılmalı.
    İnsanlarımız sis olmadan sis farı (şehir içi ve şehir dışı) açıyor bunlara gerekli cezalar getirilmeli. Gördüğüm anda yapıştırıyorum uzunları.

    Millete kasap gibi ehliyet verilmesin ben canımı,ailemi sokakta bulmadım. Dün normal gidiyorum yolumda. Kadın benim sokağa girmeye çalışırken yavaş değildi hızlı şekilde gelmişti. Ani fren yapmasam hayatımdaki ilk kazayı yapmış olacaktım. Birde aptal beyinsiz bön bön bakıp gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ken Block43 -- 22 Ocak 2019; 19:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Büyük sorun ehliyet sınavının kolaylığı değil, insanımızın zihniyeti.
    Sis farını sınavda ne kadar açma desende adam güzel görünüyor diye açıyor. Makas atanlar sanki ehliyet sınavında makas mı attı da geçti.
    Makas atana cezasını vereceksin ama makas atıp video çekene daha ağır ceza vereceksin. Hatta Ünal Turan'ı trafikten men etselerdi bak bakalım kalıyor muydu video atan. Şimdi 6 ay alırlar en fazla, adam göze almış.
  • eski sistemi görseydin trafiğe çıkmaya korkardn 2008 yılında aldım,4-5 dakika turladık ve geçtim.Şimdi yine iyi zorluyorlar
  • psikoteknik testi olmalı ehliyet sınavından önce.

    18 yaşında çocuğa ehliyet veriyorsun (adam akıllı genç kardeşlerimi tenzih ederim sözüm şahinle civic'le abuk sabuk hareketler yapanlara) adam tofaş'la sokakta sekiz çiziyor, gördüğü göbekte drift yapıyor, trafikte makas atıyor sonra youtube'a '''böyle makas terzide yok''' başlıklı videolar koyuyor.
  • Kadınları 2 kere sınava sokmak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    Kadınları 2 kere sınava sokmak lazım
    2 yetmez kanka, mümkünse 10 kez sınava sokmakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük sorun ehliyet sınavının kolaylığı değil, insanımızın zihniyeti.
    Sis farını sınavda ne kadar açma desende adam güzel görünüyor diye açıyor. Makas atanlar sanki ehliyet sınavında makas mı attı da geçti.
    Makas atana cezasını vereceksin ama makas atıp video çekene daha ağır ceza vereceksin. Hatta Ünal Turan'ı trafikten men etselerdi bak bakalım kalıyor muydu video atan. Şimdi 6 ay alırlar en fazla, adam göze almış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zQrba

    Büyük sorun ehliyet sınavının kolaylığı değil, insanımızın zihniyeti.
    Sis farını sınavda ne kadar açma desende adam güzel görünüyor diye açıyor. Makas atanlar sanki ehliyet sınavında makas mı attı da geçti.
    Makas atana cezasını vereceksin ama makas atıp video çekene daha ağır ceza vereceksin. Hatta Ünal Turan'ı trafikten men etselerdi bak bakalım kalıyor muydu video atan. Şimdi 6 ay alırlar en fazla, adam göze almış.
    Haklısın hocam. Denetim yok bir şey yok. Emniyete kanıtlı şekilde video atsan ceza da kesmiyorlar. Ha birde kaldırıma park eden insanlarımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şimdi ne kadar muhalif olsak da doğruya doğru demek lazım.Gerçekten eski sınavı bilenler varsa bu sınavın hakkını verir.Ehliyet sınavında gerçekten belli bir eşik ve kalite yakalandı.Ben sınav direksiyon eğitmeni sertifikasına sahip olduğum için direksiyon sınavlarında görev alıyorum.Bizim ilçe küçük ve trafiği sakin,sınav güzergahı kolay olduğu için bir de küçük yer olduğu için şehir merkezine göre sınavı kazanmak daha kolay ama benimen son görev aldığım sınavda 7 kişi geçti 5 kişi kaldı.Sınav sürecinde herşeyi geçtim (bir şekilde yapılır) ama sadece iki duba arasına geri geri park yapmak gerçekten ciddi şekilde araç kullanma tecrübesini ölçen bir unsur.Yani sürücülüğü zayıf olan birinin bu aşamayı geçmesi hiç kolay değil.Ve en çok dikkat edilen ve affedilmeyen kısım burası.Hatta ehliyeti olan bir sürü kişi bence bu hareketi yapamayabilir.Ben 2002 de 1.ve 2. viteste 10-15 metre giderek ehliyeti hak etmiştim.20 senedir araç kullanıyorum.Aracımla türkiyenin yarısını dolaşmışımdır ve Allaha şükür bir kazam yok.

    Ehliyet sınavı kolay olmamalı ama konu içinde mesaj yazan bir arkadaşın dediği gibi önemli olan zihniyet bence de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 22 Ocak 2019; 20:29:49 >




  • Sonra da gelsin videodan paralar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Önce yol kanunu gerekiyor. Yol nasıl paylaşılır, kimseyi aşağılamadan bir yerden diğerine nasıl gidilir ahlaken öğrenilmeli. Trafik Kannunu değil bu yazdığım, hiç ilgisi yok. Ülkelerin yol kanunları vardır, hukuk kadar eski kanunlardır. Fazla değil, bir iki satır yol kanunu lazım. Bizde bu eksik.

    Trafik kontrolleri her sürücüye en az iki senede bir denk gelecek sıklıkta olmalı. Şehirlerarası yollarda da ortalama her 200km de bir kontrol olmalı. Avrupa'da ortalıkta pek polis görmezsiniz ama bu yazdığım şey standarttır. Bizde polis görüntü veriyor ama uygulama yok. Suç çetesi gibi bir sürücüye her hatasından aynı anda ceza yazılabilmeli. Burada emniyet kemeri uygulaması yapıyorlar, sadece kemerleri kontrol ediyorlar. Bir dahaki ay da aşırı hız. Bunu anlamıyorum, bir sürücünün ikisine de aynı anda dikkat edebilmesi gerekiyor. Yazık o kadar polisin saatlerine. Tersine, bir hatayı farkedemeyen, müdahale etmeyen polisleri de kontrol edecek mekanizma geliştirilmeli.

    Eğitimciler eğitilmeli. Teori kısmı çok kötü değil bence, ama pratik yetersiz. Hem saat, hem de eğitim olarak. Tek başına kullanmadan önce en az otuz saat net pratik eğitim olması gerekir. Gece sürüşü, otoyol sürüşü dahil.




  • 2015 te aldım gayet kolaydı. Şimdi yeni alan arkadaşlara soruyorum bi kaç bişey eklemişler yine kolay denmez bence sınavın şimdiki haline

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • trafikte hergün 50 tane hata yapan ve kaza atlatıp durduğumuz..sürücülerin neden hatalı olarak arac kullandıgı,bılımsel olarak kanıtlandı

    Sürücü Kursu Yöneticileri, Adını Bile Yazamayan 78 Kişiye Ehliyet Verdi
    Adana'da 15 sürücü kursu yöneticisi, sahte belgeler düzenleyip okuma yazma bilmeyen 78 kişinin yerine sınava girerek ehliyet verdi.

    Adana'da sahte belgeler düzenleyip okuma yazma bilmeyen 78 kişinin yerine sınava girerek ehliyet verdikleri öne sürülen 15 sürücü kursu yöneticisi ile 14 joker gözaltına alındı. Şüphelilerin emniyetteki işlemleri bittikten sonra adliyeye sevk edildi.

    SORUŞTURMA BAŞLATILDI

    Adana Cumhuriyet Başsavcılığının soruşturması kapsamında Adana Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri sürücü kurslarına yönelik olarak çalışma başlattı.

    22 KİŞİ JOKER OLARAK GİRMİŞ

    Yapılan teknik ve fiziki takibin sonucunda 8 sürücü kursunun sahte belgelerle 78 okuma-yazma bilmeyen şahsa yerlerine sınava girerek ve sahte belge düzenleyerek ehliyet verdiğini belirledi. Polis yaptığı çalışmada 8 sürücü kursunda 15 yöneticinin bu işe karıştığını, 22 şahsın ise joker olarak başkasının yerine ehliyet sınava girdiğini saptadı.

    37 ŞÜPHELİ HAKKINDA GÖZALTI KARARI

    Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 37 kişi için gözaltı verilen soruşturmada polis şafak vakti 18 Ocak günü evlere tek tek baskın yaptı. Ayrıca polis sürücü kurslarında da arama başlattı. Yapılan operasyonda 5'i kadın 30 kişiyi gözaltına aldı. Zanlılar 4 gün boyunca emniyette sorgulandı. Zanlılardan 1'i ifadesi alındıktan sonra serbest bırakılırken 29 zanlı adliyeye sevk edildi. Zanlıların adını bile yazamayan 78 şahsa ehliyet verdiği öğrenildi.

    https://www.sondakika.com/haber/haber-adini-bile-yazamayan-78-kisiye-ehliyet-verdiler-11665770/

    hergün 50 tane araba takıp mesafesı koymadan ınsanın onune kırıp kazaya sebebıyet vermelerındekı nedenı yıllardır tahmın ettıgım sekılde,bu haberle kanıtlanmıs oldu..arabayı yerınden kaldıran trafıge cıkıyor,kuralları bılmıyor,ulkenın yuzde 40 ı boyle olabılır,bu yuzden her 5 yıldabır suruculer sınavlarla denetlensın..




  • Zorlaştırılmasının anlamı yok.Direksiyon sınavı çok saçma,direksiyon sınavı gerçek hayata uyarlanmalı ve daha uzun sürmeli 10 Dk'da direksiyon sınavı olmaz,sürücü adaylarının trafikte verdikleri tepkiler incelenmeli.
    Neymiş yokuşta geri kaçırmadan araba kaldırıcakmış,neymiş tek hamlede park yapıcakmış.Boş iş bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silenforce -- 23 Ocak 2019; 1:33:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zibidi gonzales kullanıcısına yanıt
    Çoğu birinciyi zor geçiyor 2. sınavı asla veremezler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Herşeydenden önce eğitim,ehliyet için en az lise menuzu olma zorunluluğu getirilmeli ve sonrasında gerek ruhen gerek zihinen ve bedenen sürücü olmabilmesi uygun mu sıkı ve ciddi bir şekilde testlerden ve sınavlardan geçirilmeli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 23 Ocak 2019; 8:25:46 >
  • Konuyu toplumsal sorun değildir diye girdim yanılmışım. Bu bahsettiğiniz şeyler insan psikolojisi ile alakalı.

    Ama benim savunduğum insanlar ilk tecrübelerini kendi başlarına yapmasınlar kursta yapsınlar. Mesela vitesi hızlanmak için bi 4 ten 3 e çektirsinler. 120 ile giderken bi ani fren yaptırsınlar. Aynı anda iki şerit biranda değiştirsinler. İnsanlara bu durumların tehlikeli zamanlarda yapılacağını öğretmek keyfi durumda akıllarına getirmeyi bi nebze engelleyecektir diye düşünüyorum. Listeyi uzar gider bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön yargılı ve bilginizin olmadığı bir alanda bilip bilmeden konuşuyorsunuz.4 yıl kadar önce dediğiniz doğruydu fakat değişen yönetmelik ile ehliyet alma çok zorlaştı. Yani sizin tabirinizle önüne gelen ehliyet alamıyor. Eski yönetmelik ile %90 oranında aday ehliyet alırken şimdi ise Avrupa oranlarında olan %50-60 civarında aday ehliyet alabiliyor.
    Sorun burada değil. Sorun yazılı sınavı geçen, kuralları öğrenen ve zor bir uygulama sınavını da geçen kişilerin ehliyeti alınca yaya geçidinde durmayan, kırmızıyı beklemeyen, kavşak kurallarına uymayan, hız sınırlarını ihlal eden, vb kurallara uymayan babasını, komşusunu, arkadaşını , taksiciyi, dolmuşçuyu, yoldaki sürücüyü görünce bunlara dönüşüyor. Bile bile kyralları çiğniyor.
    Yani sorun kurallara uymayı sevmeyen, her istediğini yapmayı özgürlük ve demokrasi sanan, empati yapmayıp karşıdakini mağdur edebileceğini düşünmeyen sorumsuz insanlarımızın çok fazla olması.




  • 1992 yılında ehliyetimi aldım, hem de 98 ile. Sınav 2 dakika bile sürmedi. Arabayı yürüttüm, ilerideki dönel kavşakta stop ettirdim, tekrar çalıştırdım, başladığımız yere geldik. 500 metre bile değildi. Sınava giren 1 kişi alamamıştı sadece.

    Şimdiki sınav o zamankine göre çok daha iyi. Daha seçici. Alamayanlar çok var.

    Sorun sınavda değil insanımızda. Yukarıda bir arkadaş da yazmış. Kurslarda kırmızıda durmayı öğretiyorlar, hız limitlerini öğretiyorlar, şerit değiştirmeyi öğretiyorlar, sinyal kullanmayı öğretiyorlar, nerelere parketmemiz gerektiğini öğretiyorlar, direksiyon başında telefon ile uğraşmamamız gerektiğini öğretiyorlar. Eeee ehliyeti aldıktan sonra yeniler de eskilerin yarattığı yanlış trafik kültürüne uyuyorlar. sorun aynen devam ediyor.

    Bence yapılması gerekenler

    1. Ehliyet sınavının süresi uzatılmalı ve çevre yolları/otobanda da sınav yapılmalı. Yüksek hızlar ayrı kuralları getiriyor.

    2. Cezalar artmalı, artmasa da herkese uygulanmalı, yanlış yapan yakalanmalı, affedilmemeli, görmezden gelinmemeli. Kırmızıda geçenler kamera olan ışıkta tıpış tıpış bekliyorlar.

    3. Eski ehliyeti olanlar da tekrar şu anki sınava girmeli.

    4. Kuralsızlık diye bir trafik kültürü/alışkanlığı olmamalı. Herkes kendini düşünüyor. Saygı yok, haydi saygıyı geçtim, kurallardan/kanundan korku da yok. Polis yok, ceza da yok mantığı olmamalı. Polis önünde gördüğü kural ihlalini görmezden gelmemeli.

    Türk insanı ancak ceza ile yola gelir. Eskiden ehliyet kemeri zorunluluğu geldiğinde kimse umursamamıştı. Sonra cezalar başladı, herkes takmaya başladı. Ama hala takmayanlar var. Neymiş, rahatsız ediyormuş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben aldığımda 500 metre gitmiştim.sonra durdurup arkadaki minübüse geç dediler.minübüstenden başkası gelip oda 500metre sürdü.öyle 1 turda herkesin sınavı bitmişti
  • Sınav sistemindeki sıkıntı yazılı kısımda. Derslere kimse gitmiyor ya da sallamıyor. Kendimden örnek vermem gerekirse derslere hiç gitmedim ve baya yüksek puanla geçtim 2013'te sınava girmeden son gece geçen seneki sınavı çözdüm sonra baktım önüme gelen sınava şıklara kadar aynı... İnsanlar ne tabela, ne geçiş önceliği, ne kavşak kullanımı vs bilmiyor. Kavşak kullanırken dikkat edin herkes yavaşlayıp birbirine bakar kim geçecek diye yan yoldan atlayanları, şehir içinde 70le gidenleri vs saymıyorum.

    Özetle evet direksiyon sınavı zorlaştı ama insanlara hangi tabela nedir, trafik kuralları nedir öğretilmiyor. İstanbul zaten kendi kurallarını oluşturmuş bir şehir. Burada ters şeritten gitsen kimse yadırgamıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.