Şimdi Ara

KLİMA ARAÇ İÇİNDEN DÜĞME AYARLARI AYARI NASIL OLMALI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
60.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • KLİMA ARAÇ İÇİNDEN DÜĞME AYARLARI AYARI NASIL OLMALI
    ben arabanın klimasının kataloğuna baktım vede düğmeleri ayarları öğrenmeme rağmen bir ayarda tutuyorum ama başım ağrıyor vede nefes alırken boğazı kurutuyor..
    yani düzgün ayar gerekiyor bu nasıl olmalıdır..
    siz bunları bilsenizde ben detaylı yazıyorum,bunların içinden neyi nasıl seçmeliyiz o amaclı detaylı yazdım..

    mesela klimayı açtığımızda düğmelerden biri fan hızı ayarıdır.
    yani
    1.kademede üfler
    2. kademede üfler.
    3.cü kademede üfler.
    4.cü kademede üfler.

    diğer düğme ise
    1.havanın direk yüze üflemesi için
    2.si havanın yüze vede ayaklara üflemesi
    3.sü havanın cama vede ayaklara üflemesi
    4.sü havanın sadece cama üflemesi

    diğer şey ise çubuk vardır,bu iki işlevlidir
    1.si içerdeki havayı alıp tekrar içeri vermek
    2.si dışardan hava alıp içeri vermek.

    ayrıca ızgaraların cam kenarındakılerın kapalı olup sadece ortadakılerın acık olması vardır,
    yada ortadakıler kapalı olup sadece cam kenarlarındakılerın acık olması vardır..
    yada her ikisininde açık olması vardır.
    yada her ıkısınınde kapalı olması vardır(yanı cama vede ayaklara hava vermek ıcın.

    ayrıca ızgaraların cevrıldıgı yerde onemlıdır,yanı kısıye mı cevrılmıs,yoksa assagımı cevrılmıs,yoksa camamı cevrılmıs,konumlarıda vardır..

    detaylar bunlar şimdi seceneklere bakalım..
    mesela bendekı ayar şudur,
    ıcerden havayı alarak tekrar ıcerı hava ufler sekılde ayarlıdır..yanı dısardan hava almıyor..
    hem ortadakı hemde yandakı ızgaralar acıktır her ıkısınden de hava gelıyor..
    havayı ıse dırek yuze uflucek sekılde yapıyorum..
    ızgaralarda yuze cevrılıdır..
    ben ikinci kademe fan hızında tutuyorum,
    dıger turlu yaptım ama arabanın ıcını fazla sogutmuyor gıbı oluyor,yanı ıcerı uflenen soguk hava ,arabanın ıcındekı sıcak hava ıle bırlesıyor vede soguk etkısı azalıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merdal5 -- 27 Temmuz 2008; 14:45:23 >







  • içerideki havayı döndürmek soğutmayı kolaylaştırmak için iyidir ama temiz hava için arasıra dış kademeye de çevirmek gerekebilir,
    direk yüze verirseniz yüzünüz tutulur ve çarpar,
    normal şartlarda camada verseniz soğutur klimanızın gazı bitmiş veya filtre tıkanmış olabilir,
    ben tam mavide, 2.kademe iç hava modunda cama verdiriyorum havayı
  • ayar için seçenek çok istenilen konumda çalıştırılabilir.
    ben böyle yapıyorum sende yap demek biraz yanlış olur ayrıca araban arabayada değişir.
  • aslında yan camlara verdırmek ıyı olabılır ama 3,4 cu kademeye almak lazım..
    o zamanda fan motor hızlı calısır..
    ayrıca arkada olan kısılere klıma yetersız kalabılıyor..
  • Hızlı bir soğutma istiyorsam 4. kademede kısa süre çalıştırırım, sonra sırasıyla 3 e ve 2 ye alırım. Yeterli soğukluğu elde ettikten sonra 1 de çalışır, bazen kapatırım klimayı sadece fan çalıştırırım. Havalandırma yönünü camlara ayarlarım, direk yüze gelirse çok çarpıyor çünkü.
  • Klimayi Automatik modda actigimda, her zaman yüz-ayak seklinde üflüyor. Saniyorum en iyi ve hizli sogutma bu sekilde elde edilmis. Manuel kullanirsam ben de Energetic´in tarif ettigi gibi yapiyorum.
  • kımse yuze yapmıyor ok..
    aslında cama vede ayaklara demıslerdı..
    ayrıca dısardakı hava sıcaksa o zaman klımada fazla sogutmuyor..cunku dıs ırtam cok sıcaktır..
    ama dısarsı az ısıdaysa o zaman daha ıyı sogutuyor..
  • bizim arabada arka traf önden daha serin oluyor.ben önde terliyorum mesela arkadakile yavaşlat biraz diyor.yan camlara vurdurduğum zaman,oradan arkaya kadar gidiyor.hem öndekileri direk soğutmuyor.hem de arkadakiler üşüyor
    ayara gelirsek; neredeyse her zaman otomatik 24-25 derecede tutarım.yönünü de kendi ayarlıyor.bazen ayaklara bazen yüze.havalandırmanın yönüne gelirsek, sol öndekini saat 11 yönünde;sağ öndekini de 1 yönüne çevirince hem cam soğuyor hem de arkaya soğuk hava gidiyor.
    mesela bizim civicte ortadaki 2 havalandırma kapatılamıyor.kitapta ise sirkülasyon devam etsin diye kapatılamıyor yazıyor.
    iç dış olayına gelirsek; klimayı ilk çalıştırdığında iç,bir süre sonra dış hava moduna alman iyi olur.eğer araç çok sıcaksa camları bir süre açıp havanın gimesini sağlarsan daha iyi soğur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: merdal5

    KLİMA ARAÇ İÇİNDEN DÜĞME AYARLARI AYARI NASIL OLMALI
    ben arabanın klimasının kataloğuna baktım vede düğmeleri ayarları öğrenmeme rağmen bir ayarda tutuyorum ama başım ağrıyor vede nefes alırken boğazı kurutuyor..
    yani düzgün ayar gerekiyor bu nasıl olmalıdır..
    siz bunları bilsenizde ben detaylı yazıyorum,bunların içinden neyi nasıl seçmeliyiz o amaclı detaylı yazdım..

    mesela klimayı açtığımızda düğmelerden biri fan hızı ayarıdır.
    yani
    1.kademede üfler
    2. kademede üfler.
    3.cü kademede üfler.
    4.cü kademede üfler.

    diğer düğme ise
    1.havanın direk yüze üflemesi için
    2.si havanın yüze vede ayaklara üflemesi
    3.sü havanın cama vede ayaklara üflemesi
    4.sü havanın sadece cama üflemesi

    diğer şey ise çubuk vardır,bu iki işlevlidir
    1.si içerdeki havayı alıp tekrar içeri vermek
    2.si dışardan hava alıp içeri vermek.

    ayrıca ızgaraların cam kenarındakılerın kapalı olup sadece ortadakılerın acık olması vardır,
    yada ortadakıler kapalı olup sadece cam kenarlarındakılerın acık olması vardır..
    yada her ikisininde açık olması vardır.
    yada her ıkısınınde kapalı olması vardır(yanı cama vede ayaklara hava vermek ıcın.

    ayrıca ızgaraların cevrıldıgı yerde onemlıdır,yanı kısıye mı cevrılmıs,yoksa assagımı cevrılmıs,yoksa camamı cevrılmıs,konumlarıda vardır..

    detaylar bunlar şimdi seceneklere bakalım..
    mesela bendekı ayar şudur,
    ıcerden havayı alarak tekrar ıcerı hava ufler sekılde ayarlıdır..yanı dısardan hava almıyor..
    hem ortadakı hemde yandakı ızgaralar acıktır her ıkısınden de hava gelıyor..
    havayı ıse dırek yuze uflucek sekılde yapıyorum..
    ızgaralarda yuze cevrılıdır..
    ben ikinci kademe fan hızında tutuyorum,
    dıger turlu yaptım ama arabanın ıcını fazla sogutmuyor gıbı oluyor,yanı ıcerı uflenen soguk hava ,arabanın ıcındekı sıcak hava ıle bırlesıyor vede soguk etkısı azalıyor..





    ic sirkulasyon calisiyorsa bas agrisi ve bogazda kuruma olmasi dogal, disaridan hava alacak sekilde ayarlayin. ya da bir sure ic sirkulasyon bir sure dis sirkulasyon yaparsaniz hem sogutma performansi artar hem de kuruluk cekmezsiniz.




  • benim bildiğim;

    soğuturken;

    klima düğmesi açık

    1- ısı konumu; dış ısı göstergesine bakılarak en fazla 7 derece altına getirilir. tahmini olarak ısı göstergesinin orta noktası 22 derecedir oradan hesaplanır yazmıyorsa benim aracımda dereceler yazıyor.

    2- yönlendirme gövde konumuna getirilir. hava yönlendiricileri hafif tavana doğru yönlendirilir direkt vucuda gelmesi elden geldiğince engellenir.

    3- fan ayar düğmesi keyfinize kalmış başlangıçta 3-4 sonra 2 de sabitlemek en iyisi.

    4- dışarısında toz duman vb yok ise dışarıdan alma konunda olmalıdır. taze hava ile soğutulur. ama gene başlangıçta hızlı soğutma için hava iç sirkülasyonda bırakılabilir.


    ısıtırken;

    klima düğmesi açık

    1- ısı konumu en sıcak olmamak kaydı ile sıcak bölümündedir.

    2-yönlendirme ön cam konumuna getirlir. ( hava çok soğuksa ayaklar+ön cam konumuda olabilir)

    3- fan ayar düğmesi başlangıçta 4. kademede sonra gene 2. kademede sabitlenir.

    4- hava alımı gene dışarıda sağlığı tehdit edecek bir durum yoksa dıştan alınmalıdır.


    hayırlı günler.




  • arabaya bindiğimde içerisi hamam gibi olmuşsa klimayla beraber camları açarım klima kendine gelmeye başladıkça camları kapatırım 2.kademede yüze üfletmeyecek şekilde ayarlarım sağ ve solu cama yönlendirirm ortayı tam düz bakacak şekilde ayarlarım bir müddet soğuduktan sonra gerekirse 1.kademeye alırım.
    klimanın ilk başlarda hemen içeriyi soğutabilmesi için havayı iç sirkülasyona alırım belirli sıcaklığa indiği zaman sirküalsyonu dışarıdan yapacak şekilde ayarlarım.Fazla iç sirkülasyon kapalı hava etkisi yapacağından baş ağrısı yapar iyi değildir.
    Gerektiği durumlarda (tünelde,tozda toprakta, önde yağ atan araç olduğunda) tekrar iç sirkülasyona dönerim.
    bütün olay budur.
    tüm kitabın özeti budur işte

    havayı ön cama alırsan iç sirkülasyon düğmesi işe yaramıyor yere alırsan ayakları çarpıyor soğuyan kaslar bir müddet sonra tepkide yavaşlıyor acil durumda gerekli refleksi gösteremeyebilirsiniz.




  • kesinlikle ızgaraları yüze gögüse dogru cevirmemek lazım.. bazı arkadaşlarımızın da yaptıgı gibi yann camlara dogru cevrildiği zaman hem sürücü ve yan koltuktaki rahatsız olmaz hemde aracın içi genel olarak aynı derecede sogur..

    ama ızgaraları direk kendinize cevirdiğinizde sağlık açısından iyi olmuyor..

    bu tabiki senelerden beri denemelerle en iyi sonucu elde eden sürücüler tarafindan bulunan bir yöntemdir ve bi çok kişi bunu uygular..

    zaman zaman bizde direk kendimize ceviriyoruz ızgaraları kısa sürelide olsa ama hiçte uygun bişey değil
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.