Şimdi Ara

Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tofaş'ın Bursa'da ürettiği Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu. İki ülke daha fazla otomobil alabilmek için kıran kırana bir mücadeleye başladı

    Toplam 520 milyon dolar yatırımla Bursa'da üretimine başlanan yeni sedan modeli Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu. İlk olarak Türkiye'de satışa sunulan Egea'nın İtalya'daki satış tarihinin normalden 3 ay erkene çekilmesi krizi tetikledi. Egea'nın Türkiye'de beklentinin üzerinde ilgi görmesi ise tuz biber oldu. Artan talep üzerine üretim planları altüst olan Tofaş, siparişleri karşılamakta zorlandı. İşte bu durum Fiat'ın İtalya ile Türkiye ofisleri arasında kriz çıkardı. İtalyan ve Türk yöneticiler daha fazla otomobil alabilmek için kıran kırana bir mücadeleye başladı. Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, Egea'nın İtalya ile Türkiye arasında tatlı bir rekabete yol açtığını söyledi. Talebi karşılamak için fabrikada üretimi artırmaya çalıştıklarını ifade eden Eroldu, "Bugün fabrikadaki en büyük derdimiz üretim. Şu an Tofaş'ın Bursa'da ürettiği Egea'yı kim alacak mücadelesi veriyoruz. Bir yandan biz iç pazara daha çok araç vermeye çalışırken, İtalya da Bursa'da banttan çıkan aracı bir an önce ithal edip, kendi ülkesinde satışa sunmak istiyor. Tatlı bir rekabet süreci içindeyiz. Adeta Bursa'daki üretimi kapma yarışı var" şeklinde konuştu.

    İTALYA İLE KAPIŞTI
    Normalde Egea'nın 2016 Şubat'ında İtalya'da yola çıkmasının planlandığını söyleyen Eroldu, İtalyan bayilerinin otomobili beğenmesi nedeniyle satış tarihinin öne çekildiğini anlattı. Eroldu, Egea'nın 5 Aralık'tan itibaren İtalya'da satılmaya başlayacağını kaydetti. Daha önce 2015'te ihracat planlamadıklarını söyleyen Eroldu, şöyle devam etti: "Ancak talep sebebiyle, Egea'yı Tipo ismi ile İtalya, İspanya, Sırbistan ve Belçika'ya ihraç edeceğiz. Bu yıl sıfır olarak planladığımız ihracat, önce 2 bin şimdi ise 4 bin adede çıktı. 2016 için ise ihracat hedefimiz HB ve SW modelleri ile birlikte 100 bin adet."

    HER 100 ARAÇTAN 20'SİNİ ÜRETİYOR
    Türkiye'de 3'üncü çeyrek itibarıyla otomotiv üretimi bir önceki yıla göre yüzde 16.5, ihracatı ise yüzde 8 artış gösterdi. Tofaş'ın üretimi ise yüzde 25.9 artışla 196 bin adeoe çıktı. Tofaş, Türkiye'deki toplam üretimin yüzde 20'sini gerçekleştirdi. Otomotiv ihracatının yüzde 18'ini gerçekleştiren Tofaş'ın ihracatı yüzde 20 artarak 126 bin adede yükseldi. Tofaş'ın perakende satışları da yüzde 33.8 artarak 74 bin 578 adet oldu. Tofaş pazardan yüzde 11.2 pay aldı.

    2 BİN KİŞİYE EK İSTİHDAM
    Tofaş, Egea ailesinin ilk modeli sedanın ardından hatchback ve stationwagon versiyonlarını da üretmeye hazırlanıyor. Yeni modellerle birlikte 2016'nın ikinci çeyreğinde 3 vardiyaya geçecek olan Tofaş, 2 bin kişiye de ek istihdam sağlayacak.


    http://www.sabah.com.tr/yazarlar/sandik/2015/12/07/egede-kriz-cikti







  • Buralar karışır birazdan.
  • Savas ciksa boyle baslik atmazlar be kardesim bu nedir yahu? Tatli rekabet adi ustunde adamda demis işler guzel daha ne istesinler sikinti yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tofaş malzemeden çalarak siparişlerin tamamını karşılayacaktır. forumda " sıfır araç aldım motor takmayı unutmuşlar" diye başlıklar görürüz artık.
  • Çin'den ithal edelim, Avrupa'ya ihrac edelim.

    Şaka bir yana, Koç da aptal değil. İhraç ettikleri arabalardan çok daha az kar ettikleri kesin. Arada bayi de yok. Koç ek olarak bayiden de, kredi ile satılan arabalarda koç finanstan da ve hatta sigorta ve kaskodan da para kazanıyor. Aptal mı ihraç etmek istesin?

    "Titli bir rikibit" bik bik bik... Havayı yumuşatmak için söylenen şeyler gibi. Fiat'la aralarında çıkacak ufak anlaşmazlıkları peşinen yumuşatma işi... Hazır talep çok yüksekken kar maksimizasyonu yapıyorlar.

    Grup şirketleri içinde bayi - fabrika arasında bir iletişim bağı yoksa, bu iş bir bütün olarak ele alınmıyorsa ve İtlaya-bayiler kapışması hakikaten mevcutsa zaten KOÇ çoktan British Leyland olmuş demektir (ki olmadığını hepimiz biliyoruz).




  • Hb versiyonu ne olur acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize Egea, yurtdışına Tipo
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yav he he. Yakindan gorduk. Arkadan carpmislar gibi. Igrenc bi tasarim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabah bloomberg HT de vardı. Yeni fabrika kurulması gündemde vs diyorlardı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tofaş haber portalı üzerinden virallemeye başlamış.

     Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu
  • 6 ay sıra versinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koc ailesine tam destek. Allah utandirmasin yapicaklari projeleri. Tam destek!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marketing deki en ilginç kozu oynuyorlar. Sürü psikolojisi. Çok rağbet var. Çok satılıyor. Yetistiremiyoruz. Hebe hubu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her sitede veya belirli haber kanallarında acayip bir "Egea inanılmaz çok satıyor" başlığı açılır oldu. Sağlam reklam uğraşı içerisindeler.
  • okurken güldüm yorum yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • madem bukadar yoğun talep var, ozaman hemen bitane de koşup biz alalım
  • Astracılar basar birazdan burayı
    Demedi demeyin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İndirim mindirim yok sizi öpecez diyo.

    Any publicity is good publicity
  • Samsundayim,halen civarda Egea goremddim.Yakından gormk lazm ama demekki alan yok arkadaş,yeni Astrayi gördüm,Daha geç çıktığı halde Astrayi girmek nasip oldu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadasin ekmek 1.5 lira olacak konusunda yorumu.

     Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.