Şimdi Ara

EAT6 ŞANZIMAN DUR KALK ESNASINDA TİTREME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
6.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar, 2019 Peugeot 308 1.5 hdi eat 6 şanzımanlı aracımda (31000km) yoğun trafikte gıdım gıdım ilerlerken kısa aralıklı olarak ayağımı frenden çekip araç az hareket edince tekrar frene bastığımda araç aşırı titreme yapıyor.


    örneğin frene bastım trafik az ilerledi ayağımı frenden çektim ama gaza basmadım araç bir titremeyle hareket ediyor sonra yine frene basınca araç duruyor bir süre titriyor sonra sanırım bu tork konverterdaki ayıraç mı devreye giriyor titreme kesiliyor


    bu titreme son 10 gündür olan birşey


    tecrübeli arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 22 Aralık 2021; 7:53:15 >



  • Kaç binde şanzıman yağı ömürlük densede 60 binde değişmek mantıklı
  • bizim eski 2016 3008 gt line eat6 da da yapıyordu ( zamanla farketmiştik) en son satıp eat8 şansızmanlı c5a aldık gram titreme yok eat6 dan daha sessiz ve yumuşak


    eat 6 varken arabanın içinde beni ileri geri iteliyordu resmen

  • 208 1.2 110 luk eat6 aracım var. Bende de tırrrtır titreme vardı üst üste enjektör ve yakıt sistemi temizleyici kullandım ( sonax würth liqui Molly ve Petronas) riske girdiğimi düşünüyordum bu tarz katkılar daha kötü yapar diye ama her katkı sonrası biraz daha iyileşme görünce cesaret geldi.
    Çok enteresan ama şu an o titreme ve tırtırlama kalmadı. Garip ama bende durum böyle
  • Siz frenden çekip -gaza basmayarak- kendi halindeki kavramasıyla ilerliyorsunuz ve sonra tekrar fren yaptığınızda titreme yapıyorsa şanzıman demekki boşta olması veya viteste olması gereken duruma karar veremediğinden titreme oluyor büyük ihtimal. Daha açık bi yolda normal şekilde durup sonra frenden çekip ayağınızla yumuşakca gaz verip sonra bunu tekrar tekrar halinde yaptığınızda bile titreme oluyor mu buna bakın. Olmuyorsa, tamamen sıkışık trafiğin yarattığı şanzımandaki kararsızlıktan
  • Aracı müsait zamanda servise gösterin..! Tam otomatik bir şanzıman yapmaması lazım..!

    İstanbul trafiğine ne fren, ne baskı Balata, ne şanzıman dayanır.

    Şanzıman yağı çok önemli, araçla müsait bir yerde bir top speed yapın
  • Servise gidince yeni yazılımı var mı diye öğrenin hocam.. periyodik bakimda yağı filtreleri değiştirip gönderiyorlar
  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    31000 km hocam

  • Arkadaşın DS4 aracında da aynı durum vardı özellikle geriye takınca bayağı titriyor beğenmedim açıkcası

  • Peugeot ise normal...

  • Şanzımandan değilde motordan kaynaklı bi durum gibi geldi. Motor rölantisi düşüyor ve titremeye başlıyor olabilir mi
  • Hocam aynı durum benim eat6 da var. Siz naptınız çözebildiniz mi?

  • KM henüz çok düşük diye düşünseniz de şanzıman yağı 4. senesine giriyor, değiştirip gözlemlemekte fayda var. c4 mcp şanzımanlı aracımda şanzıman yağı değiştiğinde baya yumuşamıştı geçişler.

  • Akü zayıflaması da yapabiliyor bunu, çoğunlukla gözden kaçar..

  • Konu ile ilgili bi gelişme sağlandı mı aynı sorunu yaşıyorum istanbul trafikte.

  • sıfır km 1.2 mokka, corsa eat8de de var bu tür sorunlar ben genelde 130hp olan versiyonlarda daha fazla olduğunu gördüm
  • şanzımandan ziyade motorun rölantide ürettiği gücün yetersiz kalmasıyla ilgili bence. çünkü eat6 'da şanzıman kendiliğinden boşa almıyor ki durunca titreme kesilsin.


    klima açıkken veya direksiyon çevrilmişken durum kötüleşiyor mu ona bakmalı mesela.


    alternatör-fren vakumu bir sebeple planlandığından daha fazla yük bindiriyor olabilir motora.

  • Merhaba

    Sorun çok çok büyük ihtimalle şanzıman halatından kaynaklı. araç 5km ile 8 km arasında akarken iyice belirginleşen bir titreme. Ayrıca sadece yürürken değil, hafifte olsa boşta beklerken yada p konumunda iken de o titremeyi yapıyor. Kaputu açın. vites kolundan şanzımana kadar uzanan halatı akü boşluğundan bakınca kordon misali arkadan öne doğru uzanan halatı göreceksiniz. en uc kısmında vitesleri geçiren beyaz eklemleri var. Elinizi uzatıp biraz geriden halata dokunduğunuzda sesin değiştiğini yada kesildiğini fark edebilirsiniz. ( dikkat edin sıcak motorda yanma ve yaralanma tehlikesi vardır). Halat geride, vites koluna yakın bir yerde şanzımandan aldığı vibrasyonu gövdeye veriyor. Çözümü nedir. Nasıl düzeltilir bulamadım. Servis halatı değiştiririz ama yine yapacak diyor. Danıştığım özel servis eat6 olan peugeot ve citroen araçların hepsinde var dedi. Bir çözümü varsa yazın bizde uygulayalım. zira çok sinir bozucu.





  • Konuya daha önce de yazmıştım. Titreme sorunu aynen vardı ama şu an yapmıyor diyebilirim. Ne oldu da kesildi bilemiyorum. ( bolca enjektör, motor içi temizleme sıvılarını kullandım tesadüf müdür ondan sonra azalmaya başladı)
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    Bu tür eylemleri yapmamak gerekiyor. Araçlarımız biraz hassas ve seçici. Motor yağı bile Total tarafından psa ya özel geliştirilmiş (yazılanın yalancısıyım). Servis bakımlı bir 3008 imde yasadım. Ekzantrik zinciri sorun çıkardı. Servis. başka yağ kullanmış sınız o yüzden aşınmış dedi. Tabi sorun çıktı. O yüzden pek macera yapmamak lazım. Psa Secici bir teknoloji. Kitapta yazanla yola devam. Bence sizin sorununuz da şanzıman halatından kaynaklıydı. Belki halat zamanla esnedi yumuşadı, bişey oldu bilemem. Mevzu Peugeot. Bu tür abuk işler hep olur.
    Bu arada her 1.5hdi kullanıcısının bilmesi gereken bir durum
    https://www.largus.fr/actualite-automobile/peugeot-citroen-ds-opel-probleme-de-casse-sur-le-15-diesel-dv5-11079390.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtsword -- 7 Ocak 2024; 17:36:6 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.