Şimdi Ara

Düşük Viskozite Yağ Kullanma! (5W-30 yerine 5W-20)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
9.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seat İbiza 1.4 atmosferik motorlu benzinli bir araca sahibim. kitapçığında tavsiye edilen yağ viskozitesi 5W-30 olarak belirtilmiş.
    Ben ise 5W-20 viskoziteye sahip yağ kullanırsam motora ne gibi zararları veya yararları olur onu araştırıyorum yaklaşık 1 aydır ama türkçe yeterli kaynak yok maalesef.

    Öncelikle daha düşük viskozite değerine sahip yağı neden kullanmak istediğimi belirteyim. Malumunuz benzin fiyatları her zamankinden daha da pahalı. 5W-20 veya 0W-20 yağlar yakıt tüketiminde %6-%10 daha ekonomi sağlıyor ve karbon salınımlarını ciddi oranda düşürüyor.

    Bu konuyu öncelikle hiç bir sanayi ustasına sormadım. malumunuz sanayi ustaları hep daha yüksek viskoziteli yağ kullanımına meyilliler kitapçıkta yazanı dahi kullanmayıp marifetmiş gibi 10W-40'dan başka yağ bilmiyorlar sanki.

    Türkçe yeterli kaynak bulamadım ve yabancı forumlardan ve makalelerden yaptığım araştırmaya göre düşük viskoziteli yağların daha iyi sürtünme sağladığı ve yakıt tüketimine ciddi katkıları olduğu kesin. fakat 5W-30 yerine daha düşük viskozite yağ kullanımı ile ilgili motorda ne gibi sorunlar olur net bir şey bulamadım. almanya forumlarında bir kaç deney var. Benzinli golfe ve audinin bir modeline 5W-20 motul koyup uzun süreli kullanmışlar. Yakıt tüketiminin %5 in biraz üzerinde azaldığını ve motor sesinin düştüğünden bahsediliyor ve yağ azaltma olmadığı, motorun şuan için yağ sızdırmadığı belirtilmiş.

    Kranklar keçelerden yağ sızdıracağını sanmıyorum ben de ama pistonlara ne gibi etkisi olur. Sürtünmeyi azaltsa da piston yuvalarına uzun vadede zarar verir mi bilemiyorum. Yataklara zarar verir mi bu işi iyi bilen biri aydınlatırsa çok sevinirim.

    Muhtemel faydaları:
    - Yakıt tüketiminde en az %5 düşüş.
    - Karbon salınımı değerlerinde düşüş.
    - Yüksek viteslerde performansta iyileşme.
    - Motor sesinde düşüş.
    - Motorun daha az ısınması.
    - Daha düşük sürtünme

    Muhtemel zararları: bilinmiyor.
    - Yağ yakma artabilir ???
    - Keçelerden yağ sızdırabilir??
    - Motor yataklarına zarar verebilir???


    çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yelkowan -- 14 Nisan 2019; 9:16:45 >







  • Birçok şey yazılabilir ancak sadece şunu söyleyebilirim. Bugün emisyon seviyelerini ve yakıt tüketimini düşürmek için milyarlarca euro harcayan otomotiv firmaları sizce herhangi bir yapısal ya da fonksiyonel zarara yol açmasa yakıt tüketimde ve dolayısı ile emisyonlarda böylesine majör değişiklik yapacak bir çözümü kullanmazlar mıydı?
    quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Birçok şey yazılabilir ancak sadece şunu söyleyebilirim. Bugün emisyon seviyelerini ve yakıt tüketimini düşürmek için milyarlarca euro harcayan otomotiv firmaları sizce herhangi bir yapısal ya da fonksiyonel zarara yol açmasa yakıt tüketimde ve dolayısı ile emisyonlarda böylesine majör değişiklik yapacak bir çözümü kullanmazlar mıydı?
    %100 katılıyorum. Motoru tasarlayanlar, demek ki yağ ısındığında 30 viskozitesinin uygun yağlama yapacağını belirtmişler ki ondan 5w30 kullanın demişlerdir.
  • Birçok şey yazılabilir ancak sadece şunu söyleyebilirim. Bugün emisyon seviyelerini ve yakıt tüketimini düşürmek için milyarlarca euro harcayan otomotiv firmaları sizce herhangi bir yapısal ya da fonksiyonel zarara yol açmasa yakıt tüketimde ve dolayısı ile emisyonlarda böylesine majör değişiklik yapacak bir çözümü kullanmazlar mıydı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Birçok şey yazılabilir ancak sadece şunu söyleyebilirim. Bugün emisyon seviyelerini ve yakıt tüketimini düşürmek için milyarlarca euro harcayan otomotiv firmaları sizce herhangi bir yapısal ya da fonksiyonel zarara yol açmasa yakıt tüketimde ve dolayısı ile emisyonlarda böylesine majör değişiklik yapacak bir çözümü kullanmazlar mıydı?
    %100 katılıyorum. Motoru tasarlayanlar, demek ki yağ ısındığında 30 viskozitesinin uygun yağlama yapacağını belirtmişler ki ondan 5w30 kullanın demişlerdir.
  • 5w30 5w40 yağlar genelde tüm araçlarda yani 2005 ve sonrasi tüm araclarda standart halinde tasarruf konusunda dogru olabilir ama 5w20 veya 0w30 0w40 yağlar genelde hava konuşullarinin sert oldugu yerde daha cok tavsiye ediliyor arac kitapciginda tavsiye edilen yağlar mevcut önerilmiyrn yağlarin kullanilmamasi gerekir örnegin kendi aracim da 5w20 5w30 tercih ediliyo ama bulundugum yer 45,50 derece bölgesinde oldugum için standart 5w30 kullaniyom örnegin 0w30 yağ sert soguk havalar dişinda kullanilmasi sonucunda hasar oluşabilir ibaresi var o yüzden fazla tavsiye etmem motoru elinize almayin.!! 5w30 ile yola dvm..
  • Arkadaşlar değerli yanıtlarınız için teşekkür ederim. Yazdıklarınızı elbetteki daha önce düşündüm ve anladığım kadarıyla tüm servislerde kullanılan yağ viskozitesini yeniden belirlemek ve servisleri buna göre programlamak ciddi bir operasyon yük gerektiriyor. ayrıca 0W-20 yağlar ile 5W-20 yağların piyasada bulunabilirliği malesefki 5w-30 ve üstü kadar iyi değil. son yıllarda biraz daha gelişme olsa da castrolun XW-20 yağları türkiyede bulunmuyor.

    genel itibariyle japon araba üreticileri 0W-20 yağa geçiş yapmışken hatta 0W-16 yağları test ederken alman araba üreticileri 5W-20'ye yeni yeni geçiş yapıyor. Ayrıca her araba üreticinin yağlarda sağlanmasını istediği bazı standartlar mevcut. yağ üreticilere bu standartlara göre yeni yağ ürettirip maliyetleri artırmadan tüm servislerdeki kullanılan yağları değiştirmek büyük servis ağları için büyük iş.

    Ancak yaptığım araştırmalarda ince yağ diye tabir edilen düşük viskozite yağların motor aşınmasını artıracağına dair bir bilgiye rastlamadım. kitapçığında 0W-30 yazmasına rağmen bir servis duyurusu ile artık 0W-20 ye geçiş yapan honda civic olduğunu okudum. Volvo'nun bir modeli için de böyle bir servis duyurusu okudum fakat detayları hatırlamıyorum

    Bu sitedeki bilgileri de detaylı inceleyip son kararımı vereceğim.

    https://www.bobistheoilguy.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yelkowan -- 14 Nisan 2019; 20:10:3 >




  • Kitapçık ne diyorsa onu kullanmak ve erken değiştirmek gerek.
  • yelkowan kullanıcısına yanıt
    Öncelikle ülkemizde her yağın üretimi yapılabilir. Opet, petrolofisi, castrol vs burada motor yağı üretiyor zaten. Şu an bazı yağları üretmemeleri ya da ithal etmemelerinin sebebi piyasada talep olmaması.

    Bahsettiğiniz yağlara geçiş motor revizyonları ile sağlanıyor sebep yine emisyon aslında. Ve bu revizyonları ile motor üstünde yüzlerce euro ya varan değişim yapılıyor.

    Örneğin çoğu firma scr sistemi eklemesi yaptığında motorun yağını değiştirmek zorunda kalıyor, ancak bunun için öncelikle motor üzerinde gerekli modifikasyonlar yapılıyor.
  • geçenlerde okuduğum bir yazıda düşük tüketim için 0w iyi yağlama performansı için 10w diyordu. Bu durumda 5w de arada bi yerde duruyor. Lpg de varsa 10w mecburi gibi bişey. Daha düşükler eksiltme yapıyor
  • 5w20 ile 5w30 arasındaki farkı, ince yağ için tasarlanmamış bir motorda inanın hissedemezsiniz. Hatta sizin araç biraz eski ve km'si nispeten yüksek ise, genişleyen toleransları 5w20 özellikle biraz ısındığında dolduramayacak ve yağlama performansı düşecektir. Bu da orta-uzun vadede aşınmayı arttırabilir.
    Bu işin en doğrusu kitapçıkta önerilen viskozitenin en kalitelisini alıp kullanmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Nisan 2019; 11:55:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    5w20 ile 5w30 arasındaki farkı, ince yağ için tasarlanmamış bir motorda inanın hissedemezsiniz. Hatta sizin araç biraz eski ve km'si nispeten yüksek ise, genişleyen toleransları 5w20 özellikle biraz ısındığında dolduramayacak ve yağlama performansı düşecektir. Bu da orta-uzun vadede aşınmayı arttırabilir.
    Bu işin en doğrusu kitapçıkta önerilen viskozitenin en kalitelisini alıp kullanmak.
    Hocam benim arabaya en son bakımda 10w-40 yerine Selenia'nın 5W-40 yağını koydum. Kitapçıkta sıcakta 10w40, soğuk havada 0w30 kullanılabilir yazıyor. Geçen bakımdan önceki bakımda 5w40 yağı ilk yetkili servis koydu. Öncesinde Magnatec 10w40 kullanıyorduk.

    5w40 ile motor çok daha sessiz ve keyifli çalışıyor. Üst devirlere çıkarken ve üst devirlerde giderken sesi çok daha rahat ve canlı geliyor ama benimde aklıma takılan motorun yeterince yağlanıp yağlanmadığı. Sıcak viskoziteyi değiştirmeden sadece soğuk viskoziteyi biraz düşürmüş oldum.

    Uzun vadede benim aklıma takılan yağ pompasının yeterli şekilde yağ sirkülasyonu yapıp yapamayacağı.




  • 5W40 çok doğru bir seçim olmuş
    Merak edecek bir durum yok
    Sadece yağ viskositesi değiştiği için 2000-3000km sonra yağ seviyesini çubuktan kontrol edin.
  • Japon araçları benzin ile çalışan motorlar için uzun yıllardır 0W20 yağ kullanıyor.

    Sizde bu yağı bulunduğunuz iklim çok sıcak değil ve istanbul trafiği gibi bir yerde değil iseniz kullanabilirsiniz.LPG olmamalı.

    Km ve yıl biraz fazla ise eksilme yapar https://www.hepsiburada.com/eneos-premium-ultra-0w20-4-litre-motor-yagi-p-HBV00000IHBZ7

    Benzinli aracım olsa bunu denerdim.
  • Japonya tokyo ortalama sıcaklıkları kışın 5-7 yazın 25-27 olduğunçün sae 0w-20 kullanıyor olabilirler. Bizim gibi sıcak iklimler için 0w-30 5w-30 daha sıcak yerlerde 5w-40 olabilir.
    ilk rakam dış ortam düşük sıcaklıkları ikinci rakam yüksek dış ortam sıcaklıklarındaki alışkanlığı gösteriyor.
  • Benim aracın da kılavuzunda 5w30 ve 10w30 öneriyor. Yetkili servis bülteninde ise genelgeçer kural olarak 5w40 koyun demiş. Tabii araba çok soğuk yerdeyse biraz inceltmek gerekecektir.
    Ben ise 3 senedir 5w40 kullanıyorum. 300 bin km'yi geçti, araba da ben de memnunum. Hem soğukta 5 numara kolay akıcılık sağlıyor. Hem de ısınınca 40 numara kalınlığını koruyor. %100 sentetik motul ile birleşince ortaya her koşula uygun bir yağ çıkıyor.
    Eğer 5w40'da motor daha canlı, sessiz çalışıyorsa en sevdiği ve güzel yağlandığı viskozite odur zaten.
  • 5w20 0w20 genelde japonlar honda toyotada felan kullanılıyır

    Ancak çok sıcak havalarda,performanslı kullanımda 20 kalınlık motoru yeteri kadar koruyamayacaktır.
    Tr de standar kullanıcı için fabrika öneriyorsa 5w30 yeterlidir.
  • Üretici ne öneriyorsa o yağ kullanılmalı. Benim aracım için 0w20 mesela. Farklı bir seçenek de yok zaten. Sadece 0w20.
    Seçim hakkı varsa ben olsam en düşük vizkoziteye sahip olanı kullanırdım, motorda lpg ve yağ yakma durumu yoksa tabi ki...
  • kış viskositesi kullanıln iklime göre değiştirilebilir ama yaz viskozitesinde üreticiye uyulmalı.
  • Yetkili Toyota servisleride 5w30 kullanıyor
  • Zaten doğru kaynaklara ulaşmışsınız (bobistheoilguy.com). Eskiden sadece yağlama alanında mühendis ve kimyagerlerin buluştuğu bir platformdu. 2012'ye kadar kadar ben de aktif şekilde yazıyordum, fakat bütün güzel forumlar gibi kalabalıklaşınca bilgiyi ayıklamak ve takip etmek güçleşti. Yine de white papers bölümünü özellikle tavsiye ederim. Oradaki başlıklarda deneysel davranabilmek için gereken temel bilgileri bulabilirsiniz. Güncel konularla sınırlandırmayın, bu viskozite düşürme konusu en çok 2005-2009 gibi tartışıldı.

    * * *

    SAE-20 1920, 30'lardaki Rover'larda da kullanılıyor. Daha sık değiştiriliyorlar. Türk-Traktör eskiden rodaj prosedürü için kullanır, Petrol Ofisi de düz SAE-20 üretirdi. Benim 84 Chevrolet'de tavsiye 5W-30 olmasına rağmen düz SAE-20'yi kullanabiliyor, -7 C ve altı yasak. Yani sıcaktan değil, düz SAE-20'nin ilk çalıştırması sıkıntılı. API SF standardıyla. Bugünkü daha yüksek standartlarla bence multiviskoziteleri de kullanabilir.

    * * *

    Üreticiler ilk ürünlerindeki mimariyi tamamen atamaz, ilk ürünlerinin kaderlerine bağlanırlar. VW ve pek çok Alman üretici de tasarımlarına hava soğutmalı motorlarla başladığı için tecrübe yükleri, triboloji bilgileri hava soğutmanın daha düzensiz ısı rejimine göre gelişti. VW'nin de 5W-30'lara geçerken zorlandığını, en son geçen üreticilerden olduğunu hatırlıyorum. Ki karter havaladırmasında hala kondensasyon sorunu yaşar. Japonlar ve Ameirkalılar 5W-30 kullanıyor ama 1950'lerde de 5W-30, veya SAE-30 kullanıyorlardı.

    * * *

    Yakıt ekonomisi yağları 70'lerde petrol krizinden sonra standartlaştı. Standart gereği HT/HS 3.5 m.Pas ve altı dinamik viskoziteye sahip yağlar ekonomi tipi yağlar olabilirler. VW'in pek çok motoru 5W-30 kulansa da ek olarak kendi VW standardıyla 3.5 ve üzeri HT/HS ister.

    Yapmak istediğinizi anladım. Kendim de uzun zamandır en düşük sürtünmeli kullanılabilir yağları tercih ediyorum... 315bin km'de motor açıldığında rektefe için önerilen paylardan daha düşük olduğunu gördüm. VW'de ve yeni motorlarda film dayanımın en kritik olduğu yer valf iticileri ve eksantrik milidir. Eğer ince yağla ilgili bir problem yaşanırsa muhtemellen ilk önce eksantrik mili aşınmasını tecrübe edersiniz.

    * * *

    Tabii bunların hepsinin ardında teoriler var. Bunlara girmek çok uzun olabilir. Üretici neden önermiyor yazan arkadaşların da haklılık payları var. Fakat bu üreticiler aynı zamnda da farklı pazarlar için kötü kullanımlarını ispatlayamayacakları hoyrat sürücüleri, piyasadaki mevcut kolay erişimi de gözönüne katmak zorundalar. Hem Türkiye'de araba satmak için 0.2 litre daha az harcadığını ispatlamaya hiç gerek yok. Avrupa'daki herhangi bir yağla, herhangi bir testin deklarasyonu yeterli.


    Sonunda, pratik olarak size tavsiyem:

    1. Aynı kodlu motorun farklı pazarlarda hangi yağları önerdiğine bakın. Bu motor mesela ABD'de de kullanılıyor mu? Kullanılıyorsa orada SAE-20 öneriliyor mu?

    2. VW kodlu standardı araştırın. VW-503, 505 v.b. gibi. Doğru olan standart tanım gereği HT/HS 3.5 ve üzerini istiyor mu. Bunu bulamıyorsanız ilgili VW standardını karşılayan bir kaç yağın HT/HS değerine bakın. 5W-30 oldukları halde 3.5 ve üzeriyse bence hiç zorlamayın. Yok eğer, ekonomi tipi yağları kullanabiliyorsa (HT/HS 3.0'a yakın, ACEA A1, ACEA A5 gibi) bu halde "valve-train" riske atılarak 5W-20'ler de denenebilir.

    3. VW standartlarının bazıları karter havalandırmasındaki sorunlar için ek deterjan/dispersan özelliği ister. VW standardını karşılamayan bir yağ (hangi vis. olursa olsun) valf bölgesinde kondensasyon, yağ balçıklaşması problemini getirebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 14 Nisan 2019; 20:26:44 >




  • Selamun Aleyküm. merhabalar makine ve metal teknolojileri bölümü okuyorum edindiğim bilgileri paylaşmak isterim. Sıcaklık arttıkca viskozite oldukça düşer. Siz önerilen viskozitedeki yağdan daha düşük viskozitede yağ koyarsanız normal olarak ısındığında daha düşük viskozite olacaktır ki bu motor cinayeti olacaktır, en azından hidrolik sistemlerde kullanılacak olan yağın viskozitesi kişinin kafasına göre belirlenmez. Hele araç motorunda pistonların çalışma sistemini düşündüğümüzde önerilenin dışına çıkılmamalıdır (istisnalar hariç mesela aşırı soğuk olan yerler vs) yani yakıttan tasaruf edeceğim derken motorunuzu daha çabuk aşındırabilirsiniz veya başka etkenlerde olabilir. Sorunuz varsa sorabilirsiniz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.