Şimdi Ara

düşük silindir hacmi tasarruf mu demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.981
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motordan nerdeyse hiç anlamam... ama lide aldığımız fizik derslerinden hareketle şu kadarını biliyorum ki hiçbir şey vardan yok yoktan var olmaz... e o zaman aynı ağırlığa aynı motor çalışma prensibine sahip 2 araçtan 1600cc olan araç aynı yolu aynı süratte ve aynı hava şartlarında 2000cc olanla aynı miktarda enerji sarfederek alabilir... kısaca istanbuldan aynı modelin 1600 ve 2000 versiyonları ankaraya doğru yola çıkıyor süratleri aynı güzergahları aynı bu arabaların ankaraya gidebilmesi için ihtiyaç duyulan enerji aynı olmalı temel fizik bilgilerime dayanarak... peki o zaman niye 1600 cc olan daha az yaksın... tamam bir devir için 1600 cc daha az benzini silindirlere alıyor bu kesin ama 1600 cc içinde patlayan benzin 2000cc içinde patlayanla aynı enerjiyi aynı gücü sağlamayacağı için 1600ün motorları 2000 ile aynı gücü sağlamak aynı sürate çıkmak için daha fazla devir yapmak zorunda kalmayacak mı? eğer gerçekten 2000 fazla yakıyorsa o zaman büyük motorun bi şekilde enerji kaybına yol açıyor olması gerekir... motordan anlamayan biri olaak ben anca buraya kadar geldim... daha iyi bilenlerin yorumlarını alabilir miyim?







  • Temelde haklisin , ugrasirsan , 2000 motora cok basmazsan ayni olmasa bile yaklasik benzini yakarlar ,
    fakat iki araba ayni hizda giderken motor devirleri ayni olmaz. 2000 motor daha az devirle doner , cunki motor guclu oldugundan disli oranlari daha yuksek hiz icin ayarlanmistir.
    motorlarda devir farki olacagi icin , max torku verdigi devirde olmayan araba daha cok yakabilir.
    ama ayni hizda degil herkes istedigi gibi gidecek , varis yerinde olcum yapilacak denirse ayni veya yaklasik yakmalari muhtemel.
    2000 motor birim zamanda daha cok benzin yakarak ilerliyecek ama daha cabuk varacagi icin erken stop edicek ve toplamda ayni olmasa bile yakin benzinler yakicaklardir.
    fakat genede 2000 motorun aktarma organlarida o gucu kaldiracak sekilde daha buyuk oldugu icin daha fazla kayip olacagi asikardir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    motordan nerdeyse hiç anlamam... ama lide aldığımız fizik derslerinden hareketle şu kadarını biliyorum ki hiçbir şey vardan yok yoktan var olmaz... e o zaman aynı ağırlığa aynı motor çalışma prensibine sahip 2 araçtan 1600cc olan araç aynı yolu aynı süratte ve aynı hava şartlarında 2000cc olanla aynı miktarda enerji sarfederek alabilir... kısaca istanbuldan aynı modelin 1600 ve 2000 versiyonları ankaraya doğru yola çıkıyor süratleri aynı güzergahları aynı bu arabaların ankaraya gidebilmesi için ihtiyaç duyulan enerji aynı olmalı temel fizik bilgilerime dayanarak... peki o zaman niye 1600 cc olan daha az yaksın... tamam bir devir için 1600 cc daha az benzini silindirlere alıyor bu kesin ama 1600 cc içinde patlayan benzin 2000cc içinde patlayanla aynı enerjiyi aynı gücü sağlamayacağı için 1600ün motorları 2000 ile aynı gücü sağlamak aynı sürate çıkmak için daha fazla devir yapmak zorunda kalmayacak mı? eğer gerçekten 2000 fazla yakıyorsa o zaman büyük motorun bi şekilde enerji kaybına yol açıyor olması gerekir... motordan anlamayan biri olaak ben anca buraya kadar geldim... daha iyi bilenlerin yorumlarını alabilir miyim?




  • Silindir hacmi 1600-2000 araliginda benzin yakisinda ciddi farklar dogurmaz. Ayni agirlikta ayni kasaya sahip 1600cc ve 2000cc iki ayri aracta benzin yakisini etkileyecek ana fark guc farkidir... Nasil anlatayim, Golf kasasinda yuksek teknolojili ancak 2000cc'ye 140hp guc ureten bir model olsa, farkli devirlerde gitmekle beraber Golf TSI 140 hp ile (ki bu motor 1.4 tur) cok benzer benzin sarfiyatlari olur... silindir hacminden cok uretilen guc benzin yakisini etkiler... Guc derken hem tork, hem beygir gucu... Motorlar birbirinden cok farkli amaclarla cok farkli prensiplerle uretilir. Uretim Amaclari ayni olan, gucleri benzer olan, ama silindir hacimleri farkli olan iki motor ayni kasada benzer yakit sarfiyatinda olurlar...
  • 1.4lt arabalar ile aynı hatta daha fazla benzin yakan 1.2lt arabalar bu sorunun en güzel yanıtıdır sanırım. 1.2lt arabanın 1.4lt olan versiyondan daha az benzin yakması için ondan daha hafif olmalıdır.
  • uzun yolda kayda değer bir bir atış olmaz, maksimum yüzde 10 farkeder, o da büyük hacimli motora sahip aracın, ağırlığından ve daha geniş lastik ebatı kullanmasından sebeple...

    onun dışında ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı, aracın hızı, mesafe , ve sürtünmelerin yaratacağı etki dışında, motor hacminin (eş teknoloji de motorlar üzerinde) tüketimde bir etkisi olmaz.

    hatta çok yüksek hızlarda yapılan seyehatlerde büyük hacimli motorun daha az yakması bile mümkündür.
    (mesela 200 km/s ile aynı aracın 1.6 ile 2.0 motorlu versiyonları için)
  • uZUN YOLDA FARKETMEZ FAZLA AMA ŞEHİR İÇİNDE ÇOK GÖZE ÇARPAR FARKLAR.bIDE SÜRDÜĞÜNÜZ YER DÜZ MÜ KUTAHYA ESKİŞEHİR GİBİ YOKSA MEĞİLLİMİ ZONGULDAK TRABZO GIBI ODA ÇOK FRK YAPIYORÇMEYILLI OLAN BIR YOLDADA 1.2 YADA 1.4 NEYSE 1.6 YA GÖRE DAHA ÇOK YAKAR TORK DÜŞÜK OLDUĞUNDAN PASO GAZA BASARSI ÇIKICAM DIYE DELİ BENZIN GIDER.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    motordan nerdeyse hiç anlamam... ama lide aldığımız fizik derslerinden hareketle şu kadarını biliyorum ki hiçbir şey vardan yok yoktan var olmaz... e o zaman aynı ağırlığa aynı motor çalışma prensibine sahip 2 araçtan 1600cc olan araç aynı yolu aynı süratte ve aynı hava şartlarında 2000cc olanla aynı miktarda enerji sarfederek alabilir... kısaca istanbuldan aynı modelin 1600 ve 2000 versiyonları ankaraya doğru yola çıkıyor süratleri aynı güzergahları aynı bu arabaların ankaraya gidebilmesi için ihtiyaç duyulan enerji aynı olmalı temel fizik bilgilerime dayanarak... peki o zaman niye 1600 cc olan daha az yaksın... tamam bir devir için 1600 cc daha az benzini silindirlere alıyor bu kesin ama 1600 cc içinde patlayan benzin 2000cc içinde patlayanla aynı enerjiyi aynı gücü sağlamayacağı için 1600ün motorları 2000 ile aynı gücü sağlamak aynı sürate çıkmak için daha fazla devir yapmak zorunda kalmayacak mı? eğer gerçekten 2000 fazla yakıyorsa o zaman büyük motorun bi şekilde enerji kaybına yol açıyor olması gerekir... motordan anlamayan biri olaak ben anca buraya kadar geldim... daha iyi bilenlerin yorumlarını alabilir miyim?


    arkadaşım baştan sona kadar haklısın.

    yalnız unutma ki 1600 veya 2000cc hacminde motora sahip araçlar genelde farklı ağırlıklta olurlar. ama biz ağırlıkları yani kasayı aynı sayalım. yinede 2000cc motorda sürtünme motorun hacmi ile doğru orantılı olduğundan, yani daha büyük piston ve bloklar olduğundan sürtünmeden kaynaklı güç kaybı daha fazla olacaktır. buda aynı kasaya sahip aynı hızda aynı yolu farklı iki motorla kat eden iki aracın yakıt sarfiyatlarındaki farkın temel sebebidir....




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    motordan nerdeyse hiç anlamam... ama lide aldığımız fizik derslerinden hareketle şu kadarını biliyorum ki hiçbir şey vardan yok yoktan var olmaz... e o zaman aynı ağırlığa aynı motor çalışma prensibine sahip 2 araçtan 1600cc olan araç aynı yolu aynı süratte ve aynı hava şartlarında 2000cc olanla aynı miktarda enerji sarfederek alabilir... kısaca istanbuldan aynı modelin 1600 ve 2000 versiyonları ankaraya doğru yola çıkıyor süratleri aynı güzergahları aynı bu arabaların ankaraya gidebilmesi için ihtiyaç duyulan enerji aynı olmalı temel fizik bilgilerime dayanarak... peki o zaman niye 1600 cc olan daha az yaksın... tamam bir devir için 1600 cc daha az benzini silindirlere alıyor bu kesin ama 1600 cc içinde patlayan benzin 2000cc içinde patlayanla aynı enerjiyi aynı gücü sağlamayacağı için 1600ün motorları 2000 ile aynı gücü sağlamak aynı sürate çıkmak için daha fazla devir yapmak zorunda kalmayacak mı? eğer gerçekten 2000 fazla yakıyorsa o zaman büyük motorun bi şekilde enerji kaybına yol açıyor olması gerekir... motordan anlamayan biri olaak ben anca buraya kadar geldim... daha iyi bilenlerin yorumlarını alabilir miyim?


    arkadaşım baştan sona kadar haklısın.

    yalnız unutma ki 1600 veya 2000cc hacminde motora sahip araçlar genelde farklı ağırlıklta olurlar. ama biz ağırlıkları yani kasayı aynı sayalım. yinede 2000cc motorda sürtünme motorun hacmi ile doğru orantılı olduğundan, yani daha büyük piston ve bloklar olduğundan sürtünmeden kaynaklı güç kaybı daha fazla olacaktır. buda aynı kasaya sahip aynı hızda aynı yolu farklı iki motorla kat eden iki aracın yakıt sarfiyatlarındaki farkın temel sebebidir....





    tamam büyük silindir devir başına daha çok sürtünür ama daha az devirle gideceği için o da aynı hesaba gelmez mi?




  • Kucuk motor ekonomik motor demek degildir. Onmeli olan sey, tasarladiginiz arabaya en uygun -optimum- motoru secmektik. Cok duz mantikla ornek: 2000kg bir araba yaptiniz 1.4 klasik motor monte ettiniz, bu eknomimi oldu? Hayir... sofor arabayi hareket ettirmek icin surekli tam gaz kullanacak, enjektorler herdaim tam acik olacak..
    Motor secimi icin;
    motor devri-guc ve motor devri-yakit egrilerini alt alta koyarsak, devir-yakit egrisinin banyo kuveti seklinde oldugunu goruruz. Amac aracin devrini bu kuvet egrisinin alt duz araliginda olmasi istenir. O zaman yapilacak sey, aracin normal seyir agirliginda, duz yolda, en ust viteste bu araligi gecmeyecek sekilde bir motor secmek gerekir.
    Arac imalatcilari bu konuda cok ciddi hesaplamalar yapiyorlar ama bu hesaplar herzaman dogru olmuyor. Ornegin Nissan micradaki 1.2 L motor arac icin kucuk oldugu icin hep tam gaz kullaniliyor ve yakit sarfiyati tavan yapiyor.

    Selamlar ve sevgiler
  • Misal doblolardan örnekler verelim bnm araba 1.9 1.3 olanıda var şimdi bunlar ikisininde arasında kg olarak çok bi fark yok taş çatlasın 50 kg iki arabada burdan istanbula giderken sabit 120 km/h la gidiolar sizce hangisi daha az yakar 120 km hıza daha düşük devirlerde ulaşan 1.9 mu yoksa 1.9 dan yüksek devirde ulaşan 1.3 mü???
  • düşük hacimli araç elbetteki daha az benzin harcar.

    karıştırılan durum küçük hacimli aracı büyük hacimli denk araca yetiştirebilme durumunda ortaya çıkıyor sanırım.

    büyük hacimli arac biraz performanslı kullanımda normal kullanımının % 20 si kadar fazla yakarsa
    küçük hacimli aracta bu fark % 40-50 lere çıkıyor.

    yani sakin kullanımda küçük hacim daha az yakar.
    fakat
    yolun eğimi
    aracın ağırlı vs.. gibi durumlar bu ekonomiyi büyük hacime doğru kaydırır.

    birde şu örnek var
    konuyla alakasız biraz

    2 tonluk dev bir araca 4 kişi binerse ağırlığı 2300 kg oluyor.
    değişim %15

    birde 800 kg lik bir araca 4 kişi binsin.
    ağırlık 1100 kg oluyor.
    değişim %37.5

    yani 2 tonluk aracın yüklü kullanımda yakıt sarfiyatı pek hissedilmez.
    düşük ağırlıklı aracın ise (genelde küçük hacim de oluyor) durumu içler acısı




  • benim bildiğim uzun yolda büyük motorlar daha az yakar çünkü uzun yolda düşükmotorun sürekli 4000 de seyredeceği bir yolu büyük motorlu araç 3000 de geçer o yüzden de uzun yolda avantaj sağlamış olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TUNERBOY -- 23 Şubat 2007; 23:25:09 >
  • işte karıştırılan konu bu
    iki aracı aynı hızdamı kullanmak gerekir.
    neden küçük hacimle dah skin gitmiyorsun?

    elbetteki hız arttıkça küçük fazla yakmaya başlar.
    hatta geçebilir de

    önemli olan küçük ile büyüğü aynı şartlarda yarıştırmamak.

    uzun yolda sakin kullanımda küçük daha az yakar

    bu konuyu tartışalım beyler
  • Doğru, Corvette C6 Z06 bunun en büyük örneğidir.

    7000CC 500 Beygir, 100 km'de 14 litre yakıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    işte karıştırılan konu bu
    iki aracı aynı hızdamı kullanmak gerekir.
    neden küçük hacimle dah skin gitmiyorsun?

    elbetteki hız arttıkça küçük fazla yakmaya başlar.
    hatta geçebilir de

    önemli olan küçük ile büyüğü aynı şartlarda yarıştırmamak.

    uzun yolda sakin kullanımda küçük daha az yakar

    bu konuyu tartışalım beyler




    evet anlatmaya çalıştığım da bu devirli kullanımda fln küçük dezavantaj yaratır
  • Arkadaşlar o halde motorun devri ne kadar yükselirse yakıt sarfiyatı da o kadar artar demeliyiz. Bu nedenle özel tasarım şanzımanlar üretmeliyiz. Yani 1400dv de 250nm tork üreten aynı motoru 6. özel uzun yol vitesine taktığımızda 1400dv de 120km hız la gidebilmeliyim. Yani kısaca iş şanzımanda bitiyor bana göre.
  • ama o şekilde de hızlanamazsın arkadaşım.
    yani optimum dengelemek gerekir.
    performans ile yakıt olayını
  • İçten yanmalı motor, yakıtı yakarak açığa çıkan ısı enerjisini, hareket enerisine çevirir.

    Birim miktardaki yakıttan alıncak enerji değişmez. Yani atıyorum 1 litre benzinden alabileceğiniz en yüksek değer sabittir. Siz motor teknolojinizi geliştirip verimi arttırarak bu en yüksek enerji değerini elde etmeye çalışırsınız.

    Motorun ürettiğ enerji ne işe yarar:
    Belirli bir ağırlıktaki otomobili, belirli bir hızla hızda hareket ettirir.

    Aynı ağırlıktaki iki cismi belirli bir hızda hareket ettirmek için gereken enerji sabittir.

    Yani:
    aynı ağırlıktaki iki otomobil aynı hızda gidiyorsa tüketeceği yakıt temelde eşittir.
    Temelde diyorum çünkü:
    Otomobilin aerodinamik yapısı, motor ve aktarma sistemlerinin verimi yakıt tüketimini etkiler...

    Bu yazdiklarıma itirazı olmayanlar fark edecektir ki motorun tüketeceği yakıt motor hacminden bağımsızdır...

    Teknılojiler aynı olduğu sürece tüketim sadece aracın ağırlığıyla ilgilidir. Motor hacmi düşük olan araçlar genelde hafif olurlar bu nedenle daha az yakarlar. az yakmalarının motor hacmiyle ilgisi yoktur...

    Bir ek daha yapayım. 1,3 ve 1,9 motor için örnek verilmiş. 1,9 motor daha düşük devirde çalışır o nedenle daha az yakacağı iddia edilmiş.
    Gözden kaçan nokta şudur: 1,9 litre hacimli motor bir emişte çok daha fazla yakıt emer...

    Kanunun şudur=
    ne kadar yakaran o kadar şok enerji üretirsin.
    ne kadar ağır ve ne kadar hızlı gidiyorsan o kadar çok eneji tüketirsin...





    arz ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 27 Şubat 2007; 20:35:06 >




  • Ben 1.6 ve 2.0 litrelik dizele bir örnek vereceğim. Çünkü çok uygun bir örnek olduğunu düşünüyorum.

    Araç Özellikleri
    1. C5 1.6 Hdi
    1440 kg boş ağırlığında.
    110 bg gücünde ve 240nm tork üretiyor.
    Şehir dışı ortalama yakıt tüketimi 4.5 lt.
    Kullandığı lastikler 215*55*R16.
    5 ileri şanzumana sahip.

    2. C5 2.0 Hdi
    1490 kg boş ağırlığında
    138 bg ve 320nm tork üteriyor.
    Şehir dışı yakıt tüketimi ortalama 5.0 lt.
    Kullandığı lastikler 215*55*R16.
    6 ileri şanzumana sahip

    Şimdi vereceğim değerler ölçülmüş değerlerden yola çıkılarak ve Teknik Konular/Yardım bölümünde Güç, Tork başlığı altındaki formüllerin devirlere uyarlanmasıyla bulunmuştur. Aynı lastik ebadı kullanıldığından formülün pay kısmı sabittir. Son vites dişli oranları ve son dişli oranları ise her iki araç için farklıdır ancak bilinmektedir.

    Her iki aracın son viteslerinde 2000 devirdeki hızlarını bulalım.

    C5 1.6 Hdi.nin 5.viteste ve 2000 devirdeki hızı = 87 (2000 * 120) / 2.756 = Bu devirde 4.5 lt tüketiyor
    C5 2.0 Hdi.nin 6.viteste ve 2000 devirdeki hızı = 108 (2000 * 120) / 2.215 = Bu devirde 5.0 lt tüketiyor

    1000 km.de C5 1.6 Hdi 5 lt daha az yakar yani % 10 daha az yakar ancak 2.0 litre olan aynı mesafeyi kabaca %20 daha erken kateder.

    Niçin C5 2.0 Hdi.nin 87 km.deki hızını dikkate almadık. Çünkü 87 km.yi 1600 devirde yapar. Bu otomobilin maksimum tork devri 2000. Yani 1600 devir çok düşük olur ve sürekli bu devirde gitmesi sakıncalıdır. Ancak bu hesaplardan rahatlıkla şu sonucu çıkarabiliriz. Belli bir deviri düşmemek kaydıyla aynı süre içerisinde daha büyük hacimli olan motor daha düşük hacimli olan motora göre aynı yakıtı yakar ya da daha düşük yakıt yakar ancak kesinlikle daha az hararet yapar. Bunu kesinlikle genelleme yapmayın sadece C5.in 1.6 Hdi ve 2.0 Hdi motorları için ve aynı şekilde 407.nin 1.6 Hdi ve 2.0 Hdi motorları için geçerlidir.

    Edit : Formülün doğruluğunu teyit için Passat 2.0 Tdi (manuel vitesli için) sahibi arkadaşlar denesinler çünkü onlar da 215*55*R16 lastik kullanıyorlar.
    1.viteste = (devir * 120) / 13.00 --> 2000 devirde = 18 km/h
    2.viteste = (devir * 120) / 7.21 --> 2000 devirde = 33 km/h
    3.viteste = (devir * 120) / 4.55 --> 2000 devirde = 53 km/h
    4.viteste = (devir * 120) / 3.38 --> 2000 devirde = 71 km/h
    5.viteste = (devir * 120) / 2.69 --> 2000 devirde = 89 km/h
    6.viteste = (devir * 120) / 2.24 --> 2000 devirde = 107 km/h şeklinde hesapladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 2 Mart 2007; 11:39:23 >




  • olaya bir de motor ömrü açısından bakarsak büyük hacimli motorun daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz.zira motor ömrünün çevirdiği devirle alakalı olduğunu düşünürsek büyük hacimli motorlardan korkmamak gerek diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.