Şimdi Ara

Dusuk Devirde Debriyaja Basinca Vuruntu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
8.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, arac Focus 3 2012, 1.6 TDCI manuel ve 45 bin kmde. Iki sorunum var:

    1- Yavaslarken frene basili tutuyorum, durma ihtiyaci ortaya cikarsa 1100 devir gibi freni birakmadan debriyaja basiyorum. Bastigimda vuruntu sesi geliyor ve arac silkeleniyor.

    2- Yarim debriyajda hafif gaz verdigimde de ayni sekilde vuruntu oluyor ve arac sarsiliyor.

    Bu iki sorunda da yolcular rahatlikla hissediyor. Aracta bir problem mi var sizce, yoksa kullanimimda mi hata var?


    Güncelleme:

    Bakımını yaptırdım ve servise durumu anlattım bugün. Servis çalışanı ile test ettik ve vuruntunun volandan kaynaklandığını söyledi. Ekstradan titreme fazlalığından dolayı motor takozu değişmeliymiş. Yalnız ben 3 tane zannediyordum, 1 tane takoz var dedi. işçilik dahil pazarlıkla 500 e değişiyor bu yetkili servis. Sizce rölantideki normalden birazcık daha fazla olan titreme için değer mi takozu değişmeye?

    Volan ise komple değişiyormuş, bildiğiniz üzere pahalı bir set. Balata bitince değişirim ve bu sorundan da o zaman kurtulurum dedim yetkiliye ancak 100 bin gibi biter balatası dedi. Şaşırdım doğrusu. Son olarak fren hidroliğini değişmeyi istemedim, galiba hiç değişmemiş. Doğru mu yaptım sizce?



    -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fırat.ç. -- 11 Ağustos 2018; 16:44:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Düşük Devirde Debriyaja Basınca Vuruntu

    Arabanızda düşük devirli sürüş sırasında debriyaja basınca bir vuruntu veya tak sesi yaşıyorsanız, bunun birkaç olası nedeni olabilir.

    Debriyajdan Ayak Çekince Gelen Vuruntu

    Debriyajdan ayağınızı çektiğinizde gelen vuruntu genellikle şanzıman, debriyaj balatası veya şanzıman yataklarından kaynaklanır. Şanzıman dişlilerinin aşınmış olması veya yetersiz yağlanması bu sese neden olabilir. Ayrıca, debriyaj balatasının aşınması veya yıpranması da benzer bir sese yol açabilir.

    Debriyaja Basınca Titreme

    Düşük devirde debriyaja basınca titreme genellikle motor montajlarının aşınmış olması veya hasar görmüş olması nedeniyle oluşur. Motor montajları, motoru şasiye sabitleyen parçalardır ve titreşimleri emmeye yardımcı olurlar. Bu parçaların arızalanması, motorun aşırı titremesine neden olarak debriyaja basıldığında hissedilebilen bir vuruntuya yol açabilir.

    1. Viteste Debriyaja Basınca Sarsıntı

    1. viteste debriyaja basınca sarsıntı, genellikle şanzıman keçelerinin hasar görmüş olması veya aşınmış olması nedeniyle ortaya çıkar. Şanzıman keçeleri, şanzıman bileşenlerini birbirinden ayıran ve sızıntıları önleyen parçalardır. Hasar görmüş veya aşınmış keçeler, şanzıman sıvısının kaçmasına neden olarak kaymaya ve sarsıntıya yol açabilir.

    Bu sorunları gidermek için aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Servis, sorunun kaynağını doğru bir şekilde tespit edip uygun onarımları gerçekleştirecektir. Sorunu görmezden gelmek, daha ciddi sorunlara ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Genelde bu sorun motor kulaklarından kaynaklanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Genelde bu sorun motor kulaklarından kaynaklanıyor.
    Peki normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de Focus 3.5 var, 1 den 2 ye atarken debriyajı yavaş bırakmazsam tık diye ses geliyor.

    Araştırdım normalmiş bi sorun olmazmış önemsemedim

    Seninki farklı gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Hmm, yani 1. maddede belirttiğim gibi iyice yavaşlarken aynı anda debriyaja bastığında vuruntu olmuyor sende?

    Servise gideceğim ancak derdimi iyi anlatamam da düzgün bakmazlar diye buradan ön bilgi alayım istiyorum. Eskiden üstadlar damlardı, şimdi tık yok.
  • Güncelleme:

    Bakımını yaptırdım ve servise durumu anlattım bugün. Servis çalışanı ile test ettik ve vuruntunun volandan kaynaklandığını söyledi. Ekstradan titreme fazlalığından dolayı motor takozu değişmeliymiş. Yalnız ben 3 tane zannediyordum, 1 tane takoz var dedi. işçilik dahil pazarlıkla 500 e değişiyor bu yetkili servis. Sizce rölantideki normalden birazcık daha fazla olan titreme için değer mi takozu değişmeye?

    Volan ise komple değişiyormuş, bildiğiniz üzere pahalı bir set. Balata bitince değişirim ve bu sorundan da o zaman kurtulurum dedim yetkiliye ancak 100 bin gibi biter balatası dedi. Şaşırdım doğrusu. Son olarak fren hidroliğini değişmeyi istemedim, galiba hiç değişmemiş. Doğru mu yaptım sizce?

    Aracın kmsi 45 bin, 2012 model.
  • Fren hidroliği önemli. Herkesin yaptığı azaldıkça ekleme yanlış. Fd6 civic varken kılavuzda 5 yılda bir değişmeli diyordu. Ve değişmiştim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araba sogukken vites geçmiyor?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fırat.ç.

    Güncelleme:

    Bakımını yaptırdım ve servise durumu anlattım bugün. Servis çalışanı ile test ettik ve vuruntunun volandan kaynaklandığını söyledi. Ekstradan titreme fazlalığından dolayı motor takozu değişmeliymiş. Yalnız ben 3 tane zannediyordum, 1 tane takoz var dedi. işçilik dahil pazarlıkla 500 e değişiyor bu yetkili servis. Sizce rölantideki normalden birazcık daha fazla olan titreme için değer mi takozu değişmeye?

    Volan ise komple değişiyormuş, bildiğiniz üzere pahalı bir set. Balata bitince değişirim ve bu sorundan da o zaman kurtulurum dedim yetkiliye ancak 100 bin gibi biter balatası dedi. Şaşırdım doğrusu. Son olarak fren hidroliğini değişmeyi istemedim, galiba hiç değişmemiş. Doğru mu yaptım sizce?

    Aracın kmsi 45 bin, 2012 model.
    Fren hidroliği 2 yılda bir değişmeli

    Bir gün Allah korusun patlarsınız frenleriniz tutmaz!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçenki bakımda balatayı değiştirelim mi diye bile sorulduğundan söylediklerini önyargıyla karşılıyorum. Şimdi zaten diğer parça da bu hafta içi değişeceğinden buraya danıştıktan sonra yaptırırım diye de düşünmüştüm aslında.

    Peki takoz ve volan konusunda fikriniz var mı?

    @HoLY.oNE @tuncay altuntoprak
  • Takoz ve volan hakkında bilgim yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaza cok hafif basarak debriyaja basinca da vuruntu yapıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e30 m3

    Gaza cok hafif basarak debriyaja basinca da vuruntu yapıyor mu?
    Galiba yapıyor. Sanki motor ulan tam gücü veriyorum ne diye kesiyorsun deyip de araca vuruyormuş gibi

    Şimdi aklıma geldi, hızlanırken vites arttırma ihtiyacı doğduğunda gazı bıraktıktan sonra yarım saniye bekleyip de debriyaja basıyorum. Hemen basarsam vuruntu oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fırat.ç. -- 11 Ağustos 2018; 19:47:11 >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    O ses akstan geliyor hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayra39

    O ses akstan geliyor hocam.
    Ama iki parça birbirinden zor ayrılmış ve ayrıldıktan sonra langırdamış gibi oluyor. Vites yükseldikçe de hissedilmesi zorlaşıyor. Bunları göz önünde bulundurursak ne diyebiliriz?
  • fırat.ç. kullanıcısına yanıt
    Ben taa en başta 2.mesajdaki arkadaş için söylemiştim. Seri kalkışlarda 1 den 2 ye çakıp debriyajdan ayağı hızlı çekince aksa çok yük biniyor ondan.



    Sizin araç için ise, büyük ihtimalle motor-şanzıman takozlarında problem var. Volant küçük ihtimal. Oynar volant olduğu için biraz tuzludur :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kayra39 kullanıcısına yanıt
    Oyle olsa cok iyi olur =) Servis calisani 1 tane motor takozu var demisti, direksiyondayken hafif saga ve one dogru isaret etti. Sizin kastettiginizle ayni takoz mu oluyor bu simdi? Bunu degistireyim o zaman, nasilsa titresimi hiasettirdiginden oturu en kotu ona faydasi olur. Peki fren yagi 110 TL ve iscilik dahil motor takozu degisimi 500 TL olayina ne dersiniz? 600 den 500 e indiler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • fırat.ç. kullanıcısına yanıt
    Fren hidroliği çok önemli değil, 3 adet motor takozu var.

    Şöför koltuğundayken sağ üstte olan ana motor kulağıdır.(pahalı olan)

    Motorun aracın torpidosuna doğru olan vardır.

    Şanzımana bağlı olan kulak vardır. Genelde ana kulak ile şanzıman kulağı bozulur. Yetkiliye bağlı kalmayın birkaç yere daha sorun. Yetkili servisler (çok afedersiniz) geçirmeye yer arıyorlar. Aslında özel servisler de öyle. Sanayi de öyle. Herkes geçirmeye yer arıyor. Otomobil sektörünün göbeğinde olmama rağmen insan çekiniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kayra39 kullanıcısına yanıt
    Sanzuman kulagindan hic bahsetmediler. Baska servise de gostereyim. Motor takozunu degistirirsem bu sorun hallolur umarim. Takozu ben soylemeden inceleselerdi sorunlu oldugunu anlayabilirler miydi? Bakinca sorunlu oldugu gozukuyor mu dedigimde evet gibi cevap verdi calisan ama bunu soyleyen kayit yapan kisiydi. Araci test eden ise volan dedi, tersi olsa bir saniye dusunmem ama...

    Simdi cumartesinden erken baktiramam, meraktan catlarim herhalde haftaya kadar

    Tesekkur ederim cevaplar icin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kardes onceki aracim focustu ve 4 arkadasim var focus 3e sahip. Focusta bu tak sesi kronik. Focus 2de aks boslugu focus 3te ise debriyaja basinca tak sesi tam senin anlattigin. Sorun volandan kaynaklaniyor iyi niyet garantisi vs ugras serviste yaptir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    Kardes onceki aracim focustu ve 4 arkadasim var focus 3e sahip. Focusta bu tak sesi kronik. Focus 2de aks boslugu focus 3te ise debriyaja basinca tak sesi tam senin anlattigin. Sorun volandan kaynaklaniyor iyi niyet garantisi vs ugras serviste yaptir
    Peki sarsıntı yapar mı ki bu? Yolcular hissediyor bariz. Frene basmadan 1600+ devir gibi debriyaja bastığımda sorun olmuyor ayrıca. Anlattığım gibi düşük devirde oluyor daha çok. Volan değişince balata da değişiyor mu peki? Bitince değiştireyim diyeceğim ama biteceği yok yakın zamanda galiba.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.