Şimdi Ara

Düşük devir zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
5.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar benzinli aracım var şehir içi kısa mesafelerde genelde ikinci vites 2000 devir kullanıyorum bugün arkadaşım böyle kullanma segmanlar aşınır yağ yakar falan dedi ama yüksek devirde araç kullanıldığı zaman segmanlar aşınmaz mı sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bildiğin gibi kullanmaya devam et hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 devirde zorlanmadan araç gidiyorsa ve motor da boğulmuyorsa hiçbir şey olmaz.
  • Motorda boğulma yok normal seyirde kullanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Motorda boğulma yok normal seyirde kullanıyorum
    birkaç bin kmde mutlaka 4000 devirin üzerine çıkın yoksa motorunuz sağırlaşabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    birkaç bin kmde mutlaka 4000 devirin üzerine çıkın yoksa motorunuz sağırlaşabilir.

    Alıntıları Göster
    Ara sıra 4000 5000 devir kullanıyorum mesela normalde 3000 devirde vites değiştiririm ara sıra 4000 4500 devire kadar çıkıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Benzinli arabada 3000 devirden aşağı araç kullanıldığı zaman motor çok yorulur araba çok yakar ve segmanlar ciddi derecede aşınır yüksek devir her zaman iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Rölantide Yüksek Devir Problemi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ben 4. vites 2000 devirde kullanıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr

    Benzinli arabada 3000 devirden aşağı araç kullanıldığı zaman motor çok yorulur araba çok yakar ve segmanlar ciddi derecede aşınır yüksek devir her zaman iyidir

    Alıntıları Göster
    Allah Allah, demekki Honda vb. firmalar aptal olmalı ki otomatik viteslerde 120-130km hızda araç 1500-2000 devir arasında gidiyor.
  • ben daima düşük devirde sürerim. 3. ya da 4. viteste 2000 devir'le bile gittiğim oluyor (düz yolda tabi). ciddi bir yokuş olmadığı müddetçe 4000 devirlere çıkmıyorum. benim aracın zaten vites yükseltme göstergesi 1800 devir'e geldi mi vites yükselt diye uyarıyor. bence 3000 devir'e kadar çevirmek hem ekonomi manasında, hem de uzun ömürlülük manasında gayet iyi bir davranış. yüksek vites düşük devirde benim aracım bariz daha az yakıyor.

    mesela benim aracım 80 km hızla 5. viteste 2000 devir çeviriyor. eğer yol da düz ise tam bir koklama modu demektir bu. gerçekten de kokluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 30 Mart 2019; 19:31:37 >
  • Arkadaşlar yorumlarınıza BENCE ekleyin çünkü yanlış bilgiyi bile kesin bilgi gibi veriyorsunuz.

    Benim aracım 70 ile giderken 7.vitese atıyor devir neredeyse 1500. Bu araçlar dizel değil ki DPF dolsun. Ha kurum denilen şey olabilir belki sürekli düşük devirlerde gezerseniz.

    Yani Düşük devir tehlikeli olsaydı kılavuzda yazardı herhalde sürekli 2500-3000 civarında gidin diye.

    Yüksek devir yüksek aşınma demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Arkadaşlar yorumlarınıza BENCE ekleyin çünkü yanlış bilgiyi bile kesin bilgi gibi veriyorsunuz.

    Benim aracım 70 ile giderken 7.vitese atıyor devir neredeyse 1500. Bu araçlar dizel değil ki DPF dolsun. Ha kurum denilen şey olabilir belki sürekli düşük devirlerde gezerseniz.

    Yani Düşük devir tehlikeli olsaydı kılavuzda yazardı herhalde sürekli 2500-3000 civarında gidin diye.

    Yüksek devir yüksek aşınma demektir.
    Ben de gıcık oluyorum 70le 7ye atıp gitmesine. Tamam ekonomik ama tork devir bandının 250 devir altında kalıyor.

    Hatta geçen gün gazı iyice yedirerek hızlandım. 67km hızda 7. Vitese attı.

    He gerçi 3.5 4 litre ile geziyorum orası ayrı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Ben de gıcık oluyorum 70le 7ye atıp gitmesine. Tamam ekonomik ama tork devir bandının 250 devir altında kalıyor.

    Hatta geçen gün gazı iyice yedirerek hızlandım. 67km hızda 7. Vitese attı.

    He gerçi 3.5 4 litre ile geziyorum orası ayrı

    Alıntıları Göster
    Benimki TSi bir de. Bazen aracı titretiyor bile attığı devir 1700-1800 gibi sorun yok düz yolda rahat rahat götürüyor.
  • Ağır araç doğru devirde olmadığını hissettiriyor, gaza basınca araç tepkisiz kalıyorsa evet zararlıdır düşük devir.
    Fakat şanzımanınıza göre yukarıda yazdıklarım yok araç gayet iyiyse sorun yok. Neden gereksiz devir çevirip aşırı yakasınız.

    Arada bir devirli kullanmayı ihmal etmeyin. Önemli olan sürekli düşük devirde kullanmak değil doğru devirde kullanmaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Arabayı düşük devir kullanıldığında motor yorulur yüksek devir daha iyi performans verir arabaya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr

    Arabayı düşük devir kullanıldığında motor yorulur yüksek devir daha iyi performans verir arabaya

    Alıntıları Göster
    yok öyle bişey.

    yüksek devir her zaman zararlıdır. şöyle düşünün, bir yokuşu yürüyerek çıkarken mi yorulursunuz yoksa koşarak çıkarken mi? işte devir çevirmek demek koşarak çıkmak demek, düşük devir yürümek demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bilmiyorum arabayı her zaman devirli kullanmak gerekir bu arkadaşın tarifi arabayı devirsiz kullanmak 2. vites 3000 3500 devir ideal benzinli motor için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.