Şimdi Ara

Yüksek amper akü kullanımı zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımda ilk olarak uzun süre önce zamla değiştirdiğim değiştirdiğim aküler var


    İlk akü siyah Nissan orjinal aküsü 60 amper yaklaşık 10 yıl kullanıldı fabrikasyon akü farları açık bırakma sonucu dipledi içim rahat etmedi değiştim 2 el sattım


    2 ci akü 60 amper erdil marka akü bunu 1.5 2 sene kullandım 2.el den sattım balıkçı bi arkadaş teknede lamba yakmak için aldı


    3 cü akü varta e11 blue dynamic 74 amper akü 2 gün önce söktüm araçtan 3 3.5 yıllık akü



    En son yazdığım aküyü araca ses sistemi yaptırınca söktüm 6 kanal amfi 1000 lik bas ayak altı aydınlatma 4 midrange 100 rms süper hızlı telefon şarjı 2 typc 1 micro usb şarj istasyonu 3 cü akü iş görüyordu voltaj ölçtürdüm yükteki voltaj istenilen değerlere çıkıyor altına düşmüyor herhangi bir sorun yok ama tesisat ve sonradan yapılan işlemler sonucu aküyü yine değiştirdim


    şu an aldığım varta silver serisi e44 12 volt 77 amper akü montajı yapıldı İnternet üzerinden satın aldım marş canlandı aldığım aküler hepsi yeni tarihliydi modeline göre soğuk marş gücü yüksek olanlardı şimdi 77 amper geçtim ama araca herhangi bir zararı olur mu acaba? Şarj dinamosu kömürleri konjektöerleri zarar verme ihtimali var mı acaba veya başka birşeyler zarar verme ihtimali var mı??



    Araç Nissan qashqai 2008 j10


    Edit extra lpg sistemi var az çok da olsa akım çekiyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 31 Ocak 2024; 1:12:3 >







  • Yüksek amper demek akü herşeye o akımı verecek diye birşey anlamına gelmiyor. İsterse 500A olsun 12V veriyor. Yanacak olan eleman 5A aküde olsa 500A da olsa yanar. 500A akü demek o kadar akım çekebilirsiniz demek. Hep o kadar veriyor demek değil.

    Amper değerinin şarj olma akımıyla alakası var. Bu sizin sorununuz değil.

    Amper değerinin araç stop ettiğinde aküyü kullanan diğer cihazların (yüklerin) daha uzun süre çalışacağı ile alakası yok. Hatta yüksek amper akü daha çabuk bitebilir.

    Sigortaya bağlı olmayan bir yük kısa devreye düşecekse zaten yangın çıkartacaktır. 50A da yangını başlatır 70A da 100A da.

    Sonuçta gerilim sabit o yüzden korkmayın. Belki akü daha kısa ömürlü olabilir ama marş motoru gibi elemanların marşı daha hızlı almasıyla onların ömrünü uzatabilir. 5 sn marş basacağına 3 sn de alması epey önemli.

    En kısa şöyle aktarabilirim : evinizde ki lambaya giden kablo 1.5mm2 max çekeceği akım 3A diyelim. Siz gittiniz bunu 2.5 luk kabloyla değiştiniz. 10A kadar çekebilirsiniz. Ama ne gerilim değişti ne yük değişti. Ampul daha parlakta yanmadı. Tek fark artık o ampul yerine avize takıp 20 lamba takabilirsiniz.
  • Yüksek amper demek akü herşeye o akımı verecek diye birşey anlamına gelmiyor. İsterse 500A olsun 12V veriyor. Yanacak olan eleman 5A aküde olsa 500A da olsa yanar. 500A akü demek o kadar akım çekebilirsiniz demek. Hep o kadar veriyor demek değil.

    Amper değerinin şarj olma akımıyla alakası var. Bu sizin sorununuz değil.

    Amper değerinin araç stop ettiğinde aküyü kullanan diğer cihazların (yüklerin) daha uzun süre çalışacağı ile alakası yok. Hatta yüksek amper akü daha çabuk bitebilir.

    Sigortaya bağlı olmayan bir yük kısa devreye düşecekse zaten yangın çıkartacaktır. 50A da yangını başlatır 70A da 100A da.

    Sonuçta gerilim sabit o yüzden korkmayın. Belki akü daha kısa ömürlü olabilir ama marş motoru gibi elemanların marşı daha hızlı almasıyla onların ömrünü uzatabilir. 5 sn marş basacağına 3 sn de alması epey önemli.

    En kısa şöyle aktarabilirim : evinizde ki lambaya giden kablo 1.5mm2 max çekeceği akım 3A diyelim. Siz gittiniz bunu 2.5 luk kabloyla değiştiniz. 10A kadar çekebilirsiniz. Ama ne gerilim değişti ne yük değişti. Ampul daha parlakta yanmadı. Tek fark artık o ampul yerine avize takıp 20 lamba takabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 31 Ocak 2024; 1:42:46 >




  • Antor kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam benim aracın şarj dinamosu henüz fabrikasyon herhangi bir tamir görmedi (v kayışı hariç) 202 bin küsür km oldu onun için sormak istemiştim tam anlamıyla anladım hocam sağolun

  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    Şarj dinamosundan çekilecek akım artar ama önemsenecek yada şarj dinamosu diyotlarını yakacak kadar olmaz. Zaten yük ne olursa olsun şarj dinamosunun verebileceği akımda kendi doyum noktası kadardır.


    Şarj dinamosu diyotlarını yakmışlığım var. Bir yaz günü sabırsız insanlar daha ben marşa basarken camları açmaya abandığında olmuştu.

  • Amper değerinin yüksek olmasının araca vereceği bir zarar yok.

  • Amper değeri akünün verebileceği maksimum amperdir, arkadaşın da yazdığı gibi, bu 200-700A arasındn bir değerdir. Sizin kastettiğiniz, otomobillerde yaklaşık 45-120 arası verilen amper saat (Ah) değeri. Kabaca 74 Ah bir akü, 1A akım çekildiğinde 74 saat çalıştırabilir demek, 50 Ah ise 50 saat gibi. (Kesin hesaplar ise biraz daha karışıktır, çünkü 14V başlayan bir akü süre ilerledikçe 11V'a doğru düşmeye başlayacak, ters şekilde, 1A çeken tüketici ise gücünü korumak için giderek daha çok akım çekmek isteyecek. Akü azaldıkça verebileceği akım da düşecek, iç ısıları/direnci değişecek v.s.. Ama 74Ah bir akü, 1A çekecek olan bir ampulü kabaca ~70 saat yaktıktan sonra tamamen biter ve marşı falan da çalıştıramaz.)


    Bu kapasitedir, ve zaten Ah değeri ile beraber boyutları da artar. Çevre ekipmanlara arabaya vs bir zararı olmaz fakat şarj dinamonuz bu kapasiteye göre olmadığından normal kullanım rejiminde, üç haftada bir kulllanmalar, soğuk havada kullnamak gibi durumlarda bu yeni yüksek kapasiteyi şarj etmeye, tam şarjda tutmaya yetmeyebilir. Daha uzun süreler ister. Kısa mesafeli kullanımlarda akünüz tam dolu hale hiç bir zaman gelemeyebilir. Mesela benim arabamda 65 Ah akü için 75A şarj dinamosu varke, 72 Ah akülü versiyonu için 94A şarj dinamosu var. Daha çok aksesuarlı bir versiyonda ise yine 72 Ah akü varken bu defa 105A şarj dinamosu var.


    Aksesuarlar arttıkça akünün kapasitesini yüksek seçmek doğru ama şarj dinamosunun da kapasitesini artırmak gerekebilir. Şarj dinamosu zamanından önce bozuluyorsa, aküler zamanından önce bitiyorsa ve bu sürekli oluyorsa aklınızda bulunsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 31 Ocak 2024; 22:21:37 >




  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam sağolun

  • Antor kullanıcısına yanıt

    Verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkür ederim hocam iyi akşamlar

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.