Şimdi Ara

Rölantide Yüksek Devir Problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
30.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, 2004 model Nissan Micra manuel vitesli aracımda rölantide yüksek devir problemi yaşıyorum. Aracın devri 700-800 civarlarında olması gerekirken 1200 civarlarında seyrediyor.

    Adapazarı Nissan servisi (Çelebi Motor) her zamanki gibi müşteri memnuniyetinden uzak, para odaklı hizmet anlayışıyla midemi bulandırmayı başardı. Sorunun tespiti için motor yıkama (!) başta olmak üzere (80 TL) birkaç işlemin uygulanması gerektiği ve sonrasında tespitin yapılabileceği ve eğer kabul edersem de sonrasında onarım yapılacağı söylendi. Bunların hepsi para demek. Birkaç ustayla görüştüm ama onlar da bir aletten söz ettiler ve bunun da sadece Nissan servisinde olduğunu söylediler. Yani bu alete gerek duyulursa Nissan'dan başka çözümüm olamayabilirmiş.

    Arkadaşlar, sizce sorun ne olabilir? LPG diyen var ama 10.000 kilometreyi geçtim, şimdi böyle yapabileceğini aklım almıyor. Motor herhangi bir arıza da göstermiyor. Yaklaşık %50 fazla devir çeviriyor araç rölantide. Bir komşum da aracı yakabileceğimi söyledi, hanımı da telaşa soktu. O da endişe ediyor şimdi yok yere.

    Nissan servisinden başka bir çözüm var mıdır? Sırf bu adamlar yüzünden bir daha kesinlikle Nissan almayacağım. Severek kullandığım otomobilden ve markasından bu işbilmezler yüzünden soğuyorum.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Yüksek Devirde Çalışıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Araba Yüksek Devirde Çalışıyor

    Arabanızın rölantide yüksek devirlerde çalıştığını fark ederseniz, bu çeşitli sorunların bir göstergesi olabilir. Rölanti devrinin yüksek olması, aracınızın performansını etkileyebilir ve hatta daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Araba Neden Yüksek Devirde Çalışır?

    Arabaların yüksek devirde çalışmasının birkaç nedeni vardır:

    • Boğaz kelebeği valfi kirli veya arızalı: Boğaz kelebeği valfi, motora giren hava miktarını kontrol eder. Kirlendiğinde veya arızalandığında, motora fazla hava girebilir ve bu da yüksek rölanti devrine neden olabilir.
    • Hava emişi kaçakları: Hava emiş sistemindeki kaçaklar, motora ölçülmemiş hava girmesine neden olabilir ve rölanti devrinin yükselmesine yol açabilir.
    • Vakum kaçakları: Vakum sistemindeki kaçaklar, emme manifoldu basıncının düşmesine neden olabilir ve bu da motora fazla yakıt girmesine ve yüksek rölanti devrine yol açabilir.
    • Rölanti hava kontrol valfi arızalı: Rölanti hava kontrol valfi, motora giren hava miktarını kontrol eder. Arızalandığında, motora fazla hava girebilir ve bu da yüksek rölanti devrine neden olabilir.

    Motor Rölanti Devrinin Yüksek Olması Neye Sebep Olur?

    Rölanti devrinin yüksek olması aşağıdakiler dahil olmak üzere bir dizi soruna neden olabilir:

    • Yakıt verimliliğinde düşüş: Yüksek rölanti devri, gereksiz yere yakıt yakılmasına neden olabilir.
    • Aşırı motor aşınması: Yüksek rölanti devri, motor bileşenlerinde aşınmaya neden olabilir.
    • Daha kısa motor ömrü: Yüksek rölanti devri, motorun genel ömrünü kısaltabilir.

    Arabanın Yüksek Devirde Çalışması Nasıl Giderilir?

    Arabanızın yüksek devirde çalışmasını gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Boğaz kelebeği valfini temizleyin veya değiştirin: Boğaz kelebeği valfini temizlemek veya değiştirmek, yüksek rölanti devrini gidermenin ilk adımıdır.
    • Hava emişi kaçaklarını kontrol edin ve onarın: Hava emişi sistemini kaçaklara karşı kontrol edin ve bulduğunuz kaçakları onarın.
    • Vakum kaçaklarını kontrol edin ve onarın: Vakum sistemini kaçaklara karşı kontrol edin ve bulduğunuz kaçakları onarın.
    • Rölanti hava kontrol valfini değiştirin: Rölanti hava kontrol valfi arızalıysa, değiştirilmesi gerekir.

    Önemli Not: Arabanızın yüksek devirde çalışmasının nedenini teşhis etmek ve onarmak için bir tamirciye danışmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Rölanti devrini ayarlayan potansiyometre falan yanlış algılayıp öyle devir veriyor olabilir.
    Telli sistem varsa gaz teli biraz açık kalıyor olabilir. Boğaz kelebeğinin oradan kontrol edilebilir.

    Araç soğukken bakmıyorsunuz değil mi? Gerçi 10.000km kullanmışsınız, fark ederdiniz.
    Son dönemdeki araçlarda artık hep otomatik jigle var, bir süre sonra devir normale dönüyor.
    Veya gaza basıp bırakın mesela...

    Doğru düzgün bir usta bulmaya çalışın bence, hepsi birşey sallamış, o servise de gitmeyin bir daha.
    Motor falan yanmaz, o komşuyla da komşuluk yapmasanız iyidir
    Tek dezavantaj rölantide biraz fazla yakması olur.

    LPG ile ilgili bir sorun da olabilir, ayarlarını falan kontrol ettirin derim.
  • Çok teşekkür ederim. Komşuyu dikkate aldığımdan değil de, arabaya zor alıştırdım hanımı, korkak alışmasın istiyorum ama işte böyle insanlar detayları düşünemiyorlar pek.

    Soğukken bakmıyorum, normalde fazla kilometre yapan biri değilim ama yine de dikkat ettim, 10-15 kilometrelik bir kullanımdan sonra bile aynı şekilde devam ediyor devir sorunu. Ben de pedalla ilgili bir sorun olabilir diye düşündüm ama elimden hiçbir şey gelmiyor takdir edersiniz ki. Olası problemleri listeleyip ustaya sorarak hem yardımcı olmaya çalışıp hem de servis rezaletinden kurtulmaya bakıyorum. Adapazarı'nda usta arayacağım ama eğer olmazsa İzmit'e gitmeyi düşünüyorum. Hem yakın, hem de sanayi olarak çok daha büyük bir yer. Belki özel bir Nissan servisi bulabilirim.

    Cevaplar için tekrar teşekkür ediyorum. Diğer fikirleri de dinleyelim arkadaşlar eğer varsa.
  • Hararet müşüründe problem olabilir.
    Rolanti sensöründe problem olabilir.
    Gaz kelebeği kirlendiği için açık kalıyor olabilir.
    LPG ayarı kaçmış olabilir.

    Yüksek devirden dolayı araba yanacaksa, hiç gaz pedalına basmayalım biz.
  • Başka fikri olan var mı arkadaşlar? Teşekkür ediyorum zrb cevabın için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    Hararet müşüründe problem olabilir.
    Rolanti sensöründe problem olabilir.
    Gaz kelebeği kirlendiği için açık kalıyor olabilir.
    LPG ayarı kaçmış olabilir.

    Yüksek devirden dolayı araba yanacaksa, hiç gaz pedalına basmayalım biz.

    Bu arkadaş tüm seçenekleri sunmuş başka cevap da çıkmaz zaten fakat araç soğukken rölanti nasıl onu söylerseniz belki rölantiniz çok açıktır kıstırırsınız. olur biter
  • Hocam soğuk veya sıcak, benzin ya da LPG olması fark etmiyor. Bugün farklı şekillerde de test ettim.

    Sanırım İzmit'teki Nissan servisine gideceğim. Belki dolandırmaya çalışmadan bir çözüm üretirler. Herkese cevaplar için çok teşekkür ediyorum.
  • Adapazarı nissan çelebi hep aynı... Kaç defa şikayet ettim ama merkezin de umurunda değil sanırım. Sırf bu çelebi motor yüzünden nissan markasından soğudum. meymenetsiz bir kadın koymuşlar araç kabul kısmına.. allahım o ne surattır. adliye duvarı gibi.. neyse yani çelebi motor dan memnun olan kimseye rastlamadım ben sakarya da henüz
  • ARKADAŞIM SEN MİCRA NA BOĞAZ ADAPTASYONU YAPTIR DÜZELİR.
  • Arkadaşlar 3 silindirli benzinli Peugeot 208 araçta 1100 devir civarı sabit rölanti devri var. Normalden 200-250 rpm üstte. Sizce bu sorun teşkil eder mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor ısınmasına rağmen yüksek kalan rolanti için olası sebepler:

    -Rolanti motoru arızalı veya adaptasyon gerekiyor.

    -Boğaz kelebeği aşırı kirli.

    -Motor sıcaklık sensörü arızalı.

    -Termostat arızalı açık konumda kalmış ve motor soğutma suyu istenilen sıcaklığa ulaşamıyor.

    -Boğaz hava giriş hattında kaçak var.

    -Tps Kelebek konum sensörü arızalı.

    -Gaz teli varsa takılı kalması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Motor ısınmasına rağmen yüksek kalan rolanti için olası sebepler:

    -Rolanti motoru arızalı veya adaptasyon gerekiyor.

    -Boğaz kelebeği aşırı kirli.

    -Motor sıcaklık sensörü arızalı.

    -Termostat arızalı açık konumda kalmış ve motor soğutma suyu istenilen sıcaklığa ulaşamıyor.

    -Boğaz hava giriş hattında kaçak var.

    -Tps Kelebek konum sensörü arızalı.

    -Gaz teli varsa takılı kalması.
    Boğaz kelebeği diyerek gaz kelebeğini mi kastediyorsunuz hocam. Daha 40 bin km de benzinli araçta gerek var mı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 10 Haziran 2018; 14:8:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüksek ihtimalle termostat bozuk motor suyu bir türlü istenilen sıcaklığı bulmuyor bu 88 90 derece .

    birde kelebek ve rölanti motoru temizlenmeli.

    kelebek kütüğünde conta varsa buradan hava alıyor olabilir ki bu durumda dalgalanmada vardır rölanti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En son 15 Haziranda yazı yazılmış. Hala çözüme ulaşılmadı mı yoksa ulaşıldı diye konu boş mu verildi? Bu konuda bizimde problemimiz var ve yazıları okuyoruz. Sona geldiğimizde ne bir sonuç ne başka bir şey.

    Lütfen açtığınız konuları neticelendirin ve insanların vaktini harcamayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buz Parmak

    En son 15 Haziranda yazı yazılmış. Hala çözüme ulaşılmadı mı yoksa ulaşıldı diye konu boş mu verildi? Bu konuda bizimde problemimiz var ve yazıları okuyoruz. Sona geldiğimizde ne bir sonuç ne başka bir şey.

    Lütfen açtığınız konuları neticelendirin ve insanların vaktini harcamayın...
    Rölanti valfi temizligi gerekirse degisimi yapilacak.

    Tps bosta 0.5v -1v arasi tam acikken ise 4.5v -5v. Kontrol edilecek. Tps statusu obd cihazlarda bosta %10-%14 gaza basili iken %80 ve uzeri olmali.

    Sistemde emme manifoldu veya baska bir yerden hava alip almadigi kontrol edilecek.

    Bogaz kelebegi kanadinin gaza basilmadanki konumu kapali mi kontrol edilecek bu kadar.

    Bunlari yaparsaniz rolantinin yuksek olmasi problemi ortadan kalkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yazayım , karbüratörlü aracım rölantide 1200 devir yapıyordu . Lpg beynindeki rölanti vidasını , basınç vanasını kullanarak 900-1000 devir arasına düşürdüm. Ne kadar sağlıklı oldu zararı nedir bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.